handdator

Visa fullständig version : Träna utan att ha sovit, farligt?


Klicken
2008-11-04, 05:32
Är det farligt att styrketräna utan att ha sovit under natten?

King Grub
2008-11-04, 05:42
Nej, inte om du inte är så sömndrucken att du klantar till det så du fastnar under en stång eller nåt.

Klicken
2008-11-04, 05:46
Okej bra, tack! :D

actiwe
2008-11-04, 11:30
Du kanske inte presterar lika bra som om du hade fått en bra natts sömn? fast det har väl egentligen inte med risken farligt att göra :cool:

Baan
2008-11-04, 11:48
När man är trött är det lätt börja intala sig själv att man kommer prestera skit pga tröttheten. Jag upplever att om man lyckas komma "bort" från det tänker märker man att man kan prestera ganska bra även om man sovit dåligt, haft en lång arbetsdag eller vad som helst. Bara som ett litet inlägg för dom som tror man måste optimera allt, det måste man inte.

Danny Devito
2008-11-04, 11:54
När man är trött är det lätt börja intala sig själv att man kommer prestera skit pga tröttheten. Jag upplever att om man lyckas komma "bort" från det tänker märker man att man kan prestera ganska bra även om man sovit dåligt, haft en lång arbetsdag eller vad som helst. Bara som ett litet inlägg för dom som tror man måste optimera allt, det måste man inte.

+1

Jag körde ett riktigt bra pass för nån vecka sen på morgonen trots att jag inte sovit en blund under natten. Lyfte precis lika mycket i bänken som jag hade "planerat" att göra med sömn. Det går att träna bra om man ger sig fan på att det verkligen går att träna då. Trycka i sig lite extra koffein innan bara. ;)

dyxeldoff
2008-11-04, 12:49
jag hadde använt tiden till att sova iaf om jag tränat dagen innan

King Grub
2008-11-04, 12:56
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105786