handdator

Visa fullständig version : Deffning


MaxOT
2008-11-04, 00:58
Hej gott folk!

Jag hade tänkte ge mig på en seriös deff nu för första gången i mitt liv. Har inte varit speciellt seriös förut när jag har deffat eller gått ner i vikt. Det kanske går bättre nu om jag får föra kost och träningschema här på sidan.

Lite om mig då: 20 år gammal, 183 cm lång och väger i skrivande stund ca 88 kg. Har alldeles för mycket fett på mage/rygg som jag vill få bort och få fram mina magrutor. Jag lyckades gå ner från 88 till 82 kg i sommras men det var ingen seriös deff, utan jag skadade mitt knä så jag satt bara hemma och spelade tv spel och åt väldigt lite. Men nu har jag ju som sagt gått upp igen.

Tror jag skulle behöva gå ner till mellan 70-75 kg för att se riktigt deffad ut.
Mitt matschema kommer att se ut såhär:

Frukost: 1 dl havregrynsgröt, 2 dl mjölk och 1 proteindrink. (320 kcal)
Lunch: 1 halv portion råris/bulgur och 1 burk tonfisk/makrill eller 1 laxfilé/kycklingfilé med grönsaker. (600 kcal)
Middag: samma som lunch. (600 kcal)
Före/Efter träning: 1 proteindrink före+efter. (240 kcal)

Detta blir 1760 kcal vilket är lagom tycker jag. Jag brukar köra MaxOT eller så blir det ett helkroppspass om jag inte har tid att träna en vecka. Har tappat motivationen att promenera eftersom jag har gjorde illa mitt knä i sommras. Går dock ibland till eller från skolan vilket tar 25 minuter i raskt tempo enkel väg. Såhär ser formen ut i skrivande stund, som ni ser för mycket fett på magen. Vill verkligen få bort kaggen en gång för alla..
http://img217.imageshack.us/img217/1238/sany0480lt0.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/8395/sany0482xb9.jpg

MaxOT
2008-11-04, 01:07
Vet inte varför jag råkade lägga tråden här.. Skulle passa bättre i träningsjournalstråden. Någon moderator som skulle kunna vara snäll och flytta den dit?

CVN
2008-11-04, 06:17
Lycka till ska bli kul att följa, vänligen ta bilder lite då och då så man ser resultatet.

MaxOT
2008-11-04, 06:20
Tack så mycket, jo jag tänker ta kort lite då och då så man verkligen ser att det händer någonting. :)