handdator

Visa fullständig version : Huvudvärk samt blåa händer &fötter


katyn
2008-11-03, 21:19
God afton!


Det kanske är nödvändigt att skriva sin längd, vikt och ålder när jag behöver hjälp med det här, så: 18år, 177cm och 71kg

Tränade i onsdags och skulle köra sne hantelpress körde 3x6, när jag började på det 3e setet så spränger det i huvudet, ingen vanlig huvudvärk, riktigt förbannat ont, kunde knappt prata. Hade sne bänkpress kvar så jag körde igenom det också, samma visa på 3e setet.

Gick till gymmet dagen efter, körde rygg och känner av samma huvudvärk när jag kör chins och marklyft, den här gången va det mildare, MEN, sen när jag gick iväg o duschade så såg jag att händerna och även fötterna va blåa, tryckte lite på händerna för att det skulle bli vitt, och det tog ungefär 5-10sekunder innan det blev blått igen, det blåa försvann senare, men ändå känns som att något är fel.
Då tänkte att jag kanske skulle vila, har precis börjat kört på ett 5dagar/veckan schema, innan körde jag kanske 2-3dagar/veckan.

Idag, måndag (4dagar efter) så gick jag dit igen, körde biceps och triceps, när jag körde hantelcurls kommer den där huvudvärken igen, håller nästan på att tappa hantlarna för att det gör så förbannat ont, körde igenom passet, med lättare vikter än vanligt dock, går ner och duschar och ser att händerna och fötterna är blåa igen, tog lika lång tid för det blåa att försvinna som på torsdagen. Vad är det för fel? Kan det vara att jag har högt blodtryck? är 18år, så jag har inte direkt åldern inne för det väl(?). :smash:

Behöver jag uppsöka en läkare eller är det här något som hänt någon mer? har aldrig haft problem med varken huvudvärk eller blåa händer/fötter förut :P tack på förhand

PiNG.
2008-11-03, 23:15
Jag hade tagit en tur till läkaren för det låter fan inte helt normalt.

Det är inte heller normalt att köra igenom ett träningspass om man får sådan huvudvärk så att man knappt kan prata.

katyn
2008-11-03, 23:48
Jag hade tagit en tur till läkaren för det låter fan inte helt normalt.

Det är inte heller normalt att köra igenom ett träningspass om man får sådan huvudvärk så att man knappt kan prata.

Det har bara kommit i slutet utav passet, i de sista seten. Ska ringa till sjukvårdsupplysningen imorgon och be att få prata med en läkare.

Angel
2008-11-04, 00:32
Det har bara kommit i slutet utav passet, i de sista seten. Ska ringa till sjukvårdsupplysningen imorgon och be att få prata med en läkare.

Bättre du ringer din lokala vårdcentral och bokar en tid. Det är svårt för en läkare att säga någonting på telefon utan tillgång till BAS eller prover. Även ett EKG skulle vara relevant. Även om du är ung så kan du ha ett hjärtfel.