handdator

Visa fullständig version : kommentarer om mitt schema


JoNaSsS
2008-11-03, 19:01
Tjena! Jag är en kille på 15 år som är nybörjare på det här med styrketräning (har bara tränat några veckor).Jag går inte på gym och har bara tillgång till en bänk en stång och ett par hantlar. Nu undrar jag vad ni tycker om mitt hemträningsschema.D.v.s är det någon övning jag bör lägga till/ta bort eller tycker ni jag ska göra om det helt/göra det på något annat sätt?

sä här kör jag nu:

pass 1:bänkpress, smal bänkpress, hantelcurl, stångcurl, axellyft åt sidan
pass 2:marklyft,benböj, vadpress, skivstångsrodd, crounches


måndag:1
tisdag:vila
onsdag:2
torsdag:vila
fredag:1
lördag:vila
söndag:2

drakfelt
2008-11-03, 19:18
dela gärna upp träningen på fler dagar, kolla z_bumbis träningsförslag som är väl beprövade!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Allan
2008-11-03, 19:23
Måste man fråga efter synpunkter är man inte mogen att att göra egna program. Marsch in i stickyn och Best of och läs på. Lycka till!!!

JoNaSsS
2008-11-05, 15:55
Nu är det ju så att jag inte har några maskiner att använda.
Därför har jag tagit de övningar jag kan köra från nybörjarprogrammet och lagt till några andra övningar som jag tror kan vara bra. Men eftersom jag är nybörjare vill jag bara försäkra mig om mitt egna schema är användbart eller om de bara är skit:confused:. Jag tar även gärna emot tips på fler bra övningar övningar bara de går att utföra med enbart hantel/skivstång, eller tar jag bort någon av de jag använder nu som kanske inte är så bra som jag trott.

JoNaSsS
2008-11-08, 13:37
Måste man fråga efter synpunkter är man inte mogen att att göra egna program. Marsch in i stickyn och Best of och läs på. Lycka till!!!

Nu är det ju så att jag inte har några maskiner att använda.
Därför har jag tagit de övningar jag kan köra från nybörjarprogrammet och lagt till några andra övningar som jag tror kan vara bra. Men eftersom jag är nybörjare vill jag bara försäkra mig om mitt egna schema är användbart eller om de bara är skit. Jag tar även gärna emot tips på fler bra övningar övningar bara de går att utföra med enbart hantel/skivstång, eller tar jag bort någon av de jag använder nu som kanske inte är så bra som jag trott.

dellan
2008-11-08, 21:01
Jag är precis som du, en hemmagymmare. Jag använder mig av följande schema

Dag 1 Överkropp
Chins
Bänkpress
Skivstångsrodd
Stångshrugs
Lutande Hantelpress
Hammercurl
Smalbänk
Hantelrodd

Dag 2
Vila

Dag 3 Underkropp
Knäböj
Marklyft/Raka Mark
Situps med vikt bakom huvudet
Twistade Situps med vikt bakom huvudet
Frontböj

Det kör jag på ett rullande schema. Sen en grej jag gillar att göra är att variera mellan lågreps/högreps, kanske vartannat pass eller veckovis. I mitt tycke gör variation det hela mycket roligare.

JoNaSsS
2008-11-12, 16:19
tack för tipsen, jag kanske ska testa att köra de där med varannat pass låg och varannat högreps