handdator

Visa fullständig version : Skillnad med Gainer 30min efter träning?


FilipWT
2008-11-03, 08:40
Tjena, blir det någon skillnad om jag tar min gainer ca 30 minuter efter träning, istället för direkt efter?

Silva
2008-11-03, 08:43
Desto snabbare efter passet, desto bättre. Men att ta en gainer 30 minuter efter passet är inte dåligt på något sätt, oroa dig inte.

Sniggel
2008-11-03, 11:41
Tror du kommer att ha förhöjd fettförbränning och proteinnedbrytning i ca en halvtimme innan gainern förändrar detta. Om det blir någon större skillnad på sikt är svårt att säga.

50cent
2008-11-03, 11:45
Tror du kommer att ha förhöjd fettförbränning och proteinnedbrytning i ca en halvtimme innan gainern förändrar detta. Om det blir någon större skillnad på sikt är svårt att säga.

det stämmer men du har glömt att nämna att proteinsyntesen 30min senare är större än direkt efter träningen så det borde inte va någon märkbar skillnad

Eddie Vedder
2008-11-03, 12:29
det stämmer men du har glömt att nämna att proteinsyntesen 30min senare är större än direkt efter träningen så det borde inte va någon märkbar skillnad

Märkbar och märkbar, det kan aldrig bli märkbar skillnad med bara ett pass. Men det blir definitivt en stor skillnad på att undertrycka nedbrytningen jämfört med att inte göra det. Förhöjd muskelproteinnedbrytning och förhöjd muskelproteinsyntes kontra låg muskelproteinnedbrytning och förhöjd muskelproteinsyntes säger ju sig självt vilket som är fördelaktigt.

FilipWT
2008-11-03, 12:42
Så spelar det någon direkt roll om jag börjar ta gainern ca 30 minuter efter varje pass? Sämre muskeluppbyggnad? Hängde inte med riktigt i ditt inlägg Eddie_Vedder.

King Grub
2008-11-03, 12:45
Nej, 30 minuter kommer inte att vara något som avgör om träningen ger resultat eller inte. Ännu mindre betydelse får det om du tagit protein eller aminosyror direkt innan träningen.