handdator

Visa fullständig version : Alla Bästa pubar i sverige!


GTX
2008-11-03, 02:24
att prata sprit på ett Gym forum kanske är som att svära i kyrkan, men jag super ju, å är reggad här.. så whynot

Jag driver en än så länge relativt liten hemsida, där man får skriva om sveriges alla pubar och krogar.

http://www.krogguiden.net/

vore glad över åsikter på design och funktion, också kanske någon som vill regga sig å skriva in en krog eller två så den växer?

Tack på förhand.

CVN
2008-11-03, 06:16
Klok ide, men designen var något av det fulaste jag sett och tilltalar än inget annat än ett kryss i webbrutan. För att göra sidan mer populär så måste du en bättre design...

Mental
2008-11-03, 08:55
web-templates.nu känns sådär...

Har du funderat på att administrera något vettigt CMS system isället, ex Joomla? Opensource, bra användarbas, välutvecklat.

GTX
2008-11-03, 11:26
web-templates.nu känns sådär...

Har du funderat på att administrera något vettigt CMS system isället, ex Joomla? Opensource, bra användarbas, välutvecklat.

då ska ja säga dig att joomla känns för mig som det värsta sortens "sådär" skriver du i det själv ? nhä sånt skit avstår ja hellre ifrån, citerar från deras sida "A major advantage of using a CMS is that it requires almost no technical skill or knowledge to manage"

visst, designen är inte den bästa, skulle gärna betala någon för å göra två snabba template´s men fan ingen som vill ta på sig.

är som sagt en kodare, har inte nå estetiskt sinne.
känner nån bra designer eller vet vart man ska leta efter en, så säg gärna till =)

GTX
2008-11-03, 11:28
Klok ide, men designen var något av det fulaste jag sett och tilltalar än inget annat än ett kryss i webbrutan. För att göra sidan mer populär så måste du en bättre design...

haha då skulle du sett första designen, det var rent utav gräslig även i mitt tycke. Men som sagt, det är svårt med design om man inte har direkt intresse eller talang för det från början. Jag kodar ju bara funktionerna å hoppas dom kommer fram med lite sluddrig grafik =P

Musselbank
2008-11-03, 11:42
Gör om pirumrubriken och ta bort den otäcka klarblåa välkommen-rutan, så är du på väg :-)

/Ditt fylleskaft, nu har du gjort ditt bästa snedsteg hittills!/

Math
2008-11-03, 13:31
Kul idé men som sagt gör något åt de grafiska.

En liten detalj är också att från början står det "Pubs" och efter man tryckt där står det "Pubar". Pubar låter bättre, ha det så hela tiden tycker jag.

miss_incorrigible
2008-11-03, 13:43
Jag vill nominera Jazzå på Andra Långgatan och Whoopsy Daisy på Hisingen. Grymt charmiga ställen.

Jag håller med om det där med "Pubs" och "Pubar" förresten. Engelska "pubs" är farligt nära engelskans "pubes" och det är inte så fräscht.

GTX
2008-11-03, 14:17
Jag vill nominera Jazzå på Andra Långgatan och Whoopsy Daisy på Hisingen. Grymt charmiga ställen.

Jag håller med om det där med "Pubs" och "Pubar" förresten. Engelska "pubs" är farligt nära engelskans "pubes" och det är inte så fräscht.

Nominera ? då vore jag glad om du ville regga dig och skriva om dessa ställen för att få veta om du tyckte allt var logiskt, lätt eller svårt med sidan..

hahavaffan
2008-11-03, 14:28
Designmässigt är det tyvärr inte mycket som står rätt till. Innehållsmässigt stör alla stavfel och de slarvigt skrivna texterna mig. Jag stängde tyvärr ner direkt.

Anna.L
2008-11-03, 14:35
En sak jag reagerade på är att sidan verkar ha två namn? I adressen står det krogguiden och när man kommer in på sidan står det "Hej och välkommen till Krogguiden!" men ovanför ser man en stor logga där det står "Pirum" och sen kan man läsa om "Pirumplace". Kul initiativ men utöver det som andra nämnt gör det iallafall mig lite förvirrad.

beach2010
2008-11-03, 15:37
Väldigt oprofessionell hemsida i mina ögon. Men det fixar du:thumbup:

Störde mig oerhört på stavfel också, sådant får inte förekomma

GTX
2008-11-03, 15:45
En sak jag reagerade på är att sidan verkar ha två namn? I adressen står det krogguiden och när man kommer in på sidan står det "Hej och välkommen till Krogguiden!" men ovanför ser man en stor logga där det står "Pirum" och sen kan man läsa om "Pirumplace". Kul initiativ men utöver det som andra nämnt gör det iallafall mig lite förvirrad.

haha, ja det blev lite i övergångsfasen mellan mina domäner www.pirumplace.com och nuvarande www.krogguiden.net som förvirrade det hela.
Loggan har jag ingen direkt ersättare för ännu, men om det är någon som känner sig inspirerad att göra en fin logga så kan ja säkert betala en liten slant för den finaste ;)

Tack även du Anna för kritiken, man blir blind på vissa fel när man bara jobbar med koden å ser sidan växa bit för bit.

någon som har ett bra färg schema till förslag ? jag har lite för många färger just nu som sagt..

backflash
2008-11-03, 15:51
någon som har ett bra färg schema till förslag ? jag har lite för många färger just nu som sagt..

http://kuler.adobe.com/

:thumbup:

Mental
2008-11-03, 15:56
då ska ja säga dig att joomla känns för mig som det värsta sortens "sådär" skriver du i det själv ? nhä sånt skit avstår ja hellre ifrån, citerar från deras sida "A major advantage of using a CMS is that it requires almost no technical skill or knowledge to manage"

visst, designen är inte den bästa, skulle gärna betala någon för å göra två snabba template´s men fan ingen som vill ta på sig.

är som sagt en kodare, har inte nå estetiskt sinne.
känner nån bra designer eller vet vart man ska leta efter en, så säg gärna till =)


Yes, jag trodde det var det du behövde, Joomla är skitlätt och otekniskt och man kan göra rätt schysta sidor i det. Stora flertalet joomlasidor ser nämligen bättre ut än den sida vi kikar på nu.

Idén är det inget fel på, inte jätteorginell men det kan bli jävligt bra i alla fall.
Om du saknar sinne för estetik och vad som gör en sida användarvänlig så bör du försöka slå dina påsar ihop med någon som kan det. Förslagsvis både en grafiker och en systemvetare.

jakke
2008-11-03, 16:16
Yes, jag trodde det var det du behövde, Joomla är skitlätt och otekniskt och man kan göra rätt schysta sidor i det. Stora flertalet joomlasidor ser nämligen bättre ut än den sida vi kikar på nu.

Idén är det inget fel på, inte jätteorginell men det kan bli jävligt bra i alla fall.
Om du saknar sinne för estetik och vad som gör en sida användarvänlig så bör du försöka slå dina påsar ihop med någon som kan det. Förslagsvis både en grafiker och en systemvetare.
+1
Tänk dessutom över strukturen på din sida, den är under all kritik. Ofta använder "teknik nördar" för mycket häftiga tekniker och features som gör sidan helt omöjlig att använda.

Three pigs
2008-11-03, 19:35
Kul idé. Lägg gärna till så man kan välja per stad.

GTX
2008-11-03, 20:51
Kul idé. Lägg gärna till så man kan välja per stad.


Oj, det var så otydligt alltså ?
det kunde man redan, det låg under "arkiv", bytte namn nu till "sorterat efter stad".

Tack för att du missade det :thumbup:

förstår att designen inte är bästa ni sett, men ingen som ens orkat lägga till sin favoritkrog, *cry*