handdator

Visa fullständig version : Behöver lite hjälp! NY PÅ FORUMET


Almkvist
2008-11-02, 22:19
Hejsan jag är 15 år gammal och blev ganska nyligt medlem på forumet(Grymmt trevligt och kunniga personer här än så länge:)

Jag har tränat konditon under sommaren och kört mycket Motocross och så fort skolan började så köpte jag mig ett gym kort och har tränat där tills nu.

Jag har som mål att bli stark och ha en bra konditon men jag vill absolut inte bli någon bodybuilder. Jag har ialla fall nu sen skolan börja kört detta pass.

Måndag-Styrka. (jag har ett helkropps program på gymmet som känns okej än så länge.)

Tisdag-Spinning30 och sen core 30

Onsdag-vila EV styrka/konditon

Torsdag-Spinning30 och sen core 30

Fredag-styrka

Lördag-vilodag

Söndag styrka

Sen så klämmer jag in konditon och kanske skippar ett styrke pass då och då.
Men nu till problemet jag är tyvärr lite kräsen på vad jag äter. En synd som jag har fötts med. Men jag är villig att prova olika maträtter i alla fall. Så lite tips på mat till en 15åring och sen så undrar jag varför alla äter så mycket keso?

Här ska det F*N bli en vältränad 15 åring*flex*. och plus skriv vad ni tycker om mitt vecko pass!

MVH Andreas

henk4n
2008-11-02, 22:29
vad väger du i dagsläget?

kaysim
2008-11-02, 23:19
Hejsan jag är 15 år gammal och blev ganska nyligt medlem på forumet(Grymmt trevligt och kunniga personer här än så länge:)

Jag har tränat konditon under sommaren och kört mycket Motocross och så fort skolan började så köpte jag mig ett gym kort och har tränat där tills nu.

Jag har som mål att bli stark och ha en bra konditon men jag vill absolut inte bli någon bodybuilder. Jag har ialla fall nu sen skolan börja kört detta pass.

Måndag-Styrka. (jag har ett helkropps program på gymmet som känns okej än så länge.)

Tisdag-Spinning30 och sen core 30

Onsdag-vila EV styrka/konditon

Torsdag-Spinning30 och sen core 30

Fredag-styrka

Lördag-vilodag

Söndag styrka

Sen så klämmer jag in konditon och kanske skippar ett styrke pass då och då.
Men nu till problemet jag är tyvärr lite kräsen på vad jag äter. En synd som jag har fötts med. Men jag är villig att prova olika maträtter i alla fall. Så lite tips på mat till en 15åring och sen så undrar jag varför alla äter så mycket keso?

Här ska det F*N bli en vältränad 15 åring*flex*. och plus skriv vad ni tycker om mitt vecko pass!

MVH Andreas

Ät mycket "vanlig mat":) husmanskost, det din mor lagar, pasta, ris, potatis, kött, fisk, kyckling....sallad....ja...ät mat helt enkelt=) Sen vet jag ju inte hur kräsen du är med maten, men du måste inte gilla keso för att kunna bygga muskler. Att folk äter keso eller kvarg eller liknande är för att det innehåller mycket protein (behövs för att bygga muskler), eller för att det är gott! kör hårt!

Almkvist
2008-11-02, 23:59
i dagsläget väger jag 55kg och jag är 169 lång

Scratch89
2008-11-03, 09:12
Kör du styrketräning både på söndag och måndag, när det är helkroppspass? Jag tycker du borde ta bort träningen på söndagen.
Hur ser schemat ut? Ett helkroppspass kan variera mellan skitbra och katastrofalt dåligt.

ceejay
2008-11-03, 18:13
Imo ska du dela upp passet lite mer, ist för helkroppspass

Vezzlan
2008-11-03, 18:35
Har samma fundering som Scratch89, helkroppspass två dagar i följd är inte så bra.

Ser det ut i stil med de som finns här: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454 så räcker två pass i veckan för en nybörjare.


Om du letar recept så finns det en egen forumdel för det, leta lite så hittar du. Varför folk äter keso till förbannelse vet jag inte, men god smak, mycket protein eller för att det är lätt att sleva i sig kan vara anledningar.


Det tar många, många år av träning innan man blir "bodybuilder"-stor, så det är inget du behöver oroa dig för.