handdator

Visa fullständig version : Resa med kosttillskott?!


royce
2008-11-02, 20:01
Hej,

Åker till sydamerika på en längre semester och tänkte ta med mig lite gainer + esapro. Vart bör man placera dessa, handbagage eller incheckad väska? Har det funnits tillfällen / finns det risk att flygplatspersonal kan missta detta pulver för något olagligt? Vad tror ni? :Virro*rolleyes*

mvh,

R

jaaaaag
2008-11-02, 22:01
Jag hade med mej protein till Grekland, var iafl inga problem. Hade det i resväskan.

Bobbokrull
2008-11-02, 22:14
Inga problem att resa med pulver i väskan, brukar ha aminosyror i vit plastpåse och inte ens det undrar de över. Däremot så ser pulver ut som vätska i x-ray maskinen så jag får öppna handbagaget titt som tätt.

royce
2008-11-02, 22:58
Inga problem att resa med pulver i väskan, brukar ha aminosyror i vit plastpåse och inte ens det undrar de över. Däremot så ser pulver ut som vätska i x-ray maskinen så jag får öppna handbagaget titt som tätt.

Bättre att ta det i handbagaget än att checka in då lr?

Bobbokrull
2008-11-02, 23:09
Lägg det i bagaget du checkar in så slipper du ta diskussion med eventuellt oförstående sydamerikanska tulltjänsteman.

Är väl mest en fråga om hur mycket plats man har i handbagaget..rymmer du allt gainerpulver där?

Whistler
2008-11-03, 06:35
Finns ett tiotal trådar om det här, sök på forumet så får du svar. :)