handdator

Visa fullständig version : Henkezd´s träningsjournal


Henkezd
2008-11-01, 16:23
Tja, tänkte jag kunde starta en träningsjournal och få lite kommentarer och förslag på övningar.

Bestämde mig för att börja gymma i mitten av september, och sen dess har jag gymmar jag 3 ggr i veckan (ibland fler)
Jag har iaf börjat med att köra typ helkroppsschemma, fast mest fokus på överkropp.

Tänkte jag kunde skriva lite då om mig själv och hur jag tränar. ska börja skriva ned övningar jag gör på gymm passen sen nästa vecka.

Årsmodell: 1990
Längd: 181cm
Torrvikt: 69kg

Tränar måndag, onsdag, fredag, och ibland lördag, söndag också, men det är inte ofta.
Bänkpress: tränar med ca 55x10 (har dåliga erfarenheter av att maxxa men gör väl det nån gång inom snar framtid ändå :P )
Sittande benpress: tränar med ca 130x10

Blir en update på måndag då, som är mitt nästa pass. Avslutar med en bild på mig på mitt andra pass i september :P kommer nya bilder snart också.

hampee
2008-11-01, 16:51
Ska bli intressant att följa!

Henkezd
2008-11-03, 16:41
Ja detta blir en ganska kass uppdatering, har dragit på mig en jäkla förkylning så det blev ett lite lättare pass idag.

Vet inte riktigt vad alla övningar ska kallas så jag snor vissa namn från exrx.net

Cable Pushdown
25 x 10 x 4
Seated Crunh
45 x 10 x 4
Leg Extenstion
35 x 10 x 2
Sittande benpress
80 x 10 x 2
Pec Deck Fly
35 x 10 x 4
Lateral Raise
35 x 10 x 3
Pull Down
45 x 10 x 2
Close Grip Chin-up
10 x 1 :P
45-degree Hyperextension
20 x 2

Som sagt, blev lite halvdant, siktar på ett mycket bättre pass på onsdag.

Henkezd
2008-11-05, 19:07
Aningen bättre pass idag, men ändå inte som innan den jävla förkylningen, dock blir det inget mer förrens på lördag, och det stör mig. Alltför upptagen de andra dagarna.

Börjar få lite smått ont i axlar, funderar lite på om jag utför nånting fel, främst i "press" övningar, hantlepress, bänkpress osv.

Cable Pushdown
25 x 10 x 3
Seated Crunch
50 x 10 x 5
Seated Rear Lateral Raise
30 x 10 x 2
Leg Extenstion
40 x 10 x 2
Sittande benpress
110 x 10 x 2
Pec Deck Fly
35 x 10 x 4
Pull Down
50 x 10 x 2
Standing Fly
20 x 10 x 2
Dips
10 x 2
Hantelpress
8 x 10 x 2

hampee
2008-11-05, 20:38
Det kanske är rotatorcuffarna som spökar. Finns massa trådar om just cuffarna.

Henkezd
2008-11-08, 14:22
Ja, tryckte fel knapp innan så ignorera det förra inlägget :P ska ta kontakt med admin och se om det kan avlägsnas kunde inte editera de :/

Idag kände jag mig hyffsat nöjd med min insats, blev lite väl mycket lek idag, "hur mycket tar du i de och de osv"

Var nog rotator cuffarna som spökade, har kört lite små övningar hemma med hantlar osv och stretchat och värmt upp ordentligt och idag kändes det inget konstigt alls i bänkpress eller hantelpress (Y)

Bänkpress i smith
45 x 10 x 2
55 x 10
65 x 8
Cable Pushdown
25 x 10 x 3
Biceps Curls med böjd stång (smalt grepp)
25 x 10 x 2
30 x 10 x 2
Seated Crunch
50 x 10 x 3
Seated Rear Lateral Raise
35 x 10 x 2
40 x 10
Sittande rodd, tror jag det kallas iaf, drar vikt mot sig
70 x 10
80 x 10
85 x 6
Sittande benpress
130 x 10
Pec Deck Fly
35 x 10 x 2
Dips
10
Hantelpress
12,5 x 10
15 x 10
17,5 x 10
45-degree Hyperextension
20

Henkezd
2008-11-24, 15:05
Har legat lite på latsidan med uppdateringar.

Har kört bänk varenda pass nu och jag ökar som bara den, för 2 veckor sen tog jag 75 x 4, igår tog jag typ 75 x 8 utan större problem.

De här med att skriva ner övningar för dessa gångerna skiter jag i :P

Å andra sidan, har jag lite bilder nu istället, däremot var jag väldigt dålig på att stå i poserna, höger och vänster sida är mer jämna, bara det att jag hade höger sida mer fram på bilderna.

Min vikt har stannat på 70kg, verkar jobbigt att gå upp i vikt, funderar på att blanda i mer matolja och sånt i mat numera så jag får i mig lite mer fett.
Sen har jag tänkt testa några månader nu med låg rep istället för 10-12 som jag kör nu, så typ runt 6, kan det vara lagom?

Well, well, over and out.

Henkezd
2008-11-30, 23:41
Ännu en uppdatering :P

Sämsta passet någonsin idag.

I veckan tog jag 80 x 4 i bänkpress, bara för att se om det gick och ja, de gjorde det :P
Fick världens huvudvärk idag så jag pallade inte mer än 65 i bänk idag, känns förjävligt.

Rapsolja på maten verkar fungera btw, 71kg nu, har aldrig vägt så mycket innan :P ska bulka fram till april nån gång sen blir det en riktigt hög reps deff inför sommaren ^^ eller nåt, får fundera mer på det.

Over and out

nossralj
2008-12-14, 22:14
Du kommer nog vara riktigt farlig Beach 2009 om du inte lägger på dig för mkt fett :)

Henkezd
2008-12-19, 00:21
Var ett tag sen update igen, har märkt mer och mer att mitt vänstra bröst släpar.

Några tips för att få de att komma ikapp igen? antal reps, och belastning osv. Några förslag på övningar hade också varit bra, har funderat på hantelpress med bara en arm men det är kanske dumt ?

Vikten hoppar fortf runt 70 :/ skolmaten är verkligen inte anpassad till någon som vill växa, sorgligt kass är den i min kommun. Grann kommunen är som värsta fina resturangen i jämförelse.
Får hoppas på mycket julmat :)

Aja, Over and out.

Henkezd
2009-01-06, 19:47
3,5 månad in i träningen nu, tänkte jag skulle lägga upp en bild på dagens form.

Tog bild mest för att vara lite motiverande till mig själv :P Har märkt att bröstet inte släpar så mycket som det verkar, det är bara nedre delen som är mer markerad.

Men ja, jag lyfter kanske aningen snett, kan det vara orsaken?

Alexlindgren
2009-01-29, 17:27
Ser bra ut, dock ett tips. Skippa "finlirövningar" som jag kallar dom och börja kör mer på tunga basövningar. För mig har det svarat mycket mer på träningen.

Alltså t.ex. vanlig bänk eller hantelpressar istället för bänk i smith, böj istället för benböj, osv.

Gl!

Henkezd
2009-01-29, 17:40
Ja jag har märkt det också, har inte skrivit upp så mycket på senaste tiden men jag har övergått från smith till riktigt bänk och märker stor skillnad :D Tack så mycket

Heniin
2009-01-29, 17:44
Ja jag har märkt det också, har inte skrivit upp så mycket på senaste tiden men jag har övergått från smith till riktigt bänk och märker stor skillnad :D Tack så mycket

bra utveckling än sålänge och riktigt bra namn

warclown
2009-01-30, 11:28
3,5 månad in i träningen nu, tänkte jag skulle lägga upp en bild på dagens form.

Tog bild mest för att vara lite motiverande till mig själv :P Har märkt att bröstet inte släpar så mycket som det verkar, det är bara nedre delen som är mer markerad.

Men ja, jag lyfter kanske aningen snett, kan det vara orsaken?

Jävlar vilken skön pose. Jag är lika lång som du men väger 77 :P har nog lite mer muskler ska deffa ner mig snart. Klart inspirerande när man ser hur jag kan se ut på sådan låg vikt! kör på:hbang:

Henkezd
2009-01-30, 14:43
Jävlar vilken skön pose. Jag är lika lång som du men väger 77 :P har nog lite mer muskler ska deffa ner mig snart. Klart inspirerande när man ser hur jag kan se ut på sådan låg vikt! kör på:hbang:

Tack så mycket ! :D Du har inte funderat på att starta en egen träningsjornal eller lägga in nån bild i dagsformstråden? Skulle vara kul att se hur du ser ut, siktar på att gå upp så mycket i vikt.

Henkezd
2009-02-09, 14:20
Blev en liten oplanerad viktminskning igår, sprang på en liten sjukdom, så jag har spytt ur mig 5kg kroppsvätska.

Lite fan när det gått så bra med träningen fram tills nu, men det är smällar man får ta. Ligger till sängs nu och längtar efter att äta och träna igen.

Vikt:65kg

Henkezd
2009-03-22, 17:31
En liten uppdatering, har börjat köra kabelrodd varje pass nu och det känns verkligen skillnad i latsen.
Har varit sjuk nu en vecka och så blev det ett litet pass idag och då tog jag 80x6 i bänkpress, nytt personbästa, det vore ju fan om man inte skulle klara 90kg i veckan :P

Ska iallafall göra ett försök. Peace

Henkezd
2009-04-10, 11:32
Förlängde mitt gym kort igår, eller ja, de som satt i receptionen visste inte hur man gjorde så igår var gratis ^^

Tycker att ryggen har svarat ordentligt på behandlingen den har fått med massa kabelrodd och pull ups.

Funderar på om man skulle testa protein tillskott osv, känner många som tar det och jag gör större framsteg än många av dom :P En kompis till mig säger att skillnaden mellan att ta det eller inte är som natt och dag, fler som upplever detta?

Avslutar med en ryggbild.

Henkezd
2009-12-29, 14:22
Var längesen jag skrev här, mestadels för jag varit sjuk, inte hunnit träna och massa annat skit.

Usch, känner att jag måste ta tag i gymmandet igen, men känns så jobbigt när man inte kan gå upp i vikt, har hoppat ner till 68kg nu *gah!* Enda sättet att vara på rätt sida 70kg är att äta så jag mår illa varje dag, och det är inget jag har lust med.
Dessutom verkar jag har utvecklad allergier för nötter och massa frukter under de två senaste åren. Usch, ibland ger gud en stor skyffel skit i ansiktet.

Bjuder iaf på en dagsfärsk avslappnad bild, får ta tag i tränandet igen efter nyår! Det är mitt nyårslöfte :D

Mvh

Henkezd
2011-08-22, 23:25
Nu är det snart två år sedan jag tränade på gym sist, men nu har jag fått ett nytt jobb.
Där jag har ett gym på andra sidan gatan så nu finns inga ursäkter för att inte börja igen.

Min comeback har verkligen varit lyckad, börjar närma mig min gamla personbästa fast med en mycket bättre form.
Tränat i ca två veckor nu :)

Henkezd
2012-07-29, 18:53
Gör så gott jag kan :) 74kg @ 183cm

Henkezd
2012-12-02, 19:38
Fortsätter med dagens form, har blivit lite mer gym nu på sistone :)

Tangerade mitt tre-fyra år gamla PB i bänk i veckan, 80x6 och där fanns mer att ge, hade ingen som passade bara.
Tränandet blev plötsligt kul igen :)

Henkezd
2015-02-10, 13:06
Uppdaterar inte så flitigt, men kul att titta tillbaka på resan även om man inte skriver så ofta :)
Ligger numera på en vikt ~82 kg, pendlar lite fram och tillbaka.

Mitt personbästa i bänk har jag slagit duktigt, 80x14 gjorde jag en gång då jag blev utmanad, annars har jag bara fokuserat på kontakt i musklerna, oftast inte gått högre än till 10 reps men långsamma, fokuserade, brännande och det verkar ha gett resultat :)

Tråkigt nog har jag skadat min axel, så har haft ett litet uppehåll med endast lite "underhållsträning".