handdator

Visa fullständig version : Hjälp med vad jag ska äta/Kosttilskott 16 år


norran
2008-10-30, 21:16
Tjena, har ju somsagt börjat gymma för ca 2 månader sedan.
Det målet jag har är att inte bli någon grym gymmare med stora muskler/tävlingsliknande utan mer något sånthär
http://glamourchick.files.wordpress.com/2008/03/bradpitt-pic.jpg
men lite grövre muskler dock.

Ska först nu börja med att gå ned i vikt då jag väger för mycket, men sen så.
Vad är en "bra" mat under dagarna tills man kommit upp i det man vill bli?

Går i gymnasiet och är 16 år, Det som jag kan äta är frukost, maten i skolan, något efter gymmet, något pulver eller så då, även före, och sen mat.

Då tänkte jag, ska jag ligga på överskott om jag även vill ha synliga magrutor sen efter jag gått ned i vikt? Har läst i Axons trådar på flashback. Så lärt mig endel där.

Bra frukost där som han säger, är ju Havegryn med mjölk (Utan socker såklart), några mackor (med fulkorn antar jag?) Och sen ägg, men ska man ha stekt ägg på mackorna då eller vad? hörde att man förlorar allt som är bra med ägget om man steker det typ, men vad ska man ta? Kokt ägg och sen keso eller så på mackorna? eller kan man bara ta typ havregryn och någe kokt ägg?

Sen till kvällsmat vet jag inte vad man ska tänka sig att äta? Har inte lust att stå framför plattan och steka kyckling och hålla på med sallad o sådant, är farsan som lagar, så inte allt för komplicerat :P

Som jag förstår är det bra att äta något före och efter gymmet precis, men vad? Är det whey 80 t.ex som gäller då? Hur är Animal M Stak? Som jag förstår så innehåller whey 80 proteiner som hjälper musklerna växa och läka efter gymmet. Men ska man ta något före då? Är det liknande Rage, alltså "prestationshöjjare" som man ska ta då?
Som jag förstår så är Animal M stak typ muskelbyggande, men på villket sätt i skillnaden mot Whey 80? Den verkar ju inte innehålla några proteiner. Villket jag förstår är det man behöver.

Hoppas någon kan hjälpa med dessa frågor. Har läst lite av axons trådar och lärt mig nya saker som jag ska tänka på. Men just nu är det detta som är det som jag behöver hjälp med.



// Mvh Norran

WHITEFOLKS
2008-10-30, 21:27
Läs King Grubs deffguide. Sen kan du hänga lite i de olika forumdelarna och läsa på om grejer ett tag. Under tiden tränar du och har kul :)

Sverker
2008-10-31, 07:17
Du är 16 år och håller på att bli vuxen. Din kropp kommer att förändras fortare än skönhetsidealen i media.


Sitt lugnt i båten. Träna ordentligt och lägg på dig lite muskler. Att banta fram ett skelett ser varken snyggt ut eller är hälsosamt.


Ett tips. Skippa tankarna om proteinpulver. Koka ( * ) du dina ägg så löser sig proteinfråga.







* Det är inte läge här att diskutera mailardreaktioner:D

Dan S
2008-10-31, 22:29
Instämmer, jag äter hellre ägg än mitt vassle protein som mellanmål. jag är nylig 17 åring, du borde träna och äta på bra så kommer du inte se ut som en fetbumlig utan du kommer få bättre hållning och mycket mer.

Det kommer inte se ut som du är bara fet utan, man ser vissa linjer även under fläsket, så träna på du utan bantning :) Som sverker sade

CVN
2008-11-01, 10:17
Deffa ner dig några kilon, jag själv ligger i en deff just nu och använder Whey-80 efter träningen. Har inte märk något speciellt med att ta det efter träningen men om du känner för det kan du ju köpa de. Till frukost käkar jag 2 mackor men jag ligger också på ett ganska mycket större underskott än dom flesta men gröt är populärt på forumet så ät det!

Anton Fräs
2008-11-02, 15:07
Ät, träna, ät lite till. Sköt träningen, träna tungt och ät med hyfsad variation :) Det räcker jäkligt långt!

norran
2008-11-11, 17:05
Är ca 1.87 lång, och väger 92 kg, så tror jag måste gå ned till 85 ca, men ska jag samtidigt köra muskler då? För att inte mista? Tänkte köra med Nutrilett pulver tills jag kommer ned till 85 kilo, eller vad tycker ni?

Sen kosten när man är nere, undrar jag också över.