handdator

Visa fullständig version : J A L - från rehab till bygg!


J A L
2008-10-30, 20:52
Hej!

Efter att ha läst här ett tag bestämde jag mig för att regga mig för att få litet större utbyte av forumet. Jag langade upp några bilder i dagsformtråden, men känner jag att jag gärna skulle vilja ha litet mer tips och få respons på vad jag håller på med. Jag kan ju dra storyn:

Jag har alltid hållt igång; tränat handboll, tennis, sprungit vanliga rundan någon gång i veckan och sådär, men aldrig satsat speciellt seriöst. I lumpen gick mina knän total-sönder, vilket lade sordin på det mesta och det tog ett bra tag innan jag kunde börja röra mig på riktigt igen. För några år sedan var jag med om en rejäl bilolycka då en bil körde in i mig bakifrån. Efter den jättesmällen fick jag, såklart, whiplash. Det blev sämre och sämre med tiden och ortopeden sade att jag var tvungen att börja träna på riktigt för att få skiten att läka så gott det går, så jag satte igång att träna jujutsu, vilket jag tyckte var grymt bra träning.

Våren/sommaren 2007 började jag gymma med en polare som är gammal friidrottare. Det var en kanonstart, även om det var riktigt jobbigt i början med tanke på skadorna. Efter någon månad var träningen och ätandet en del av livet och sedan spårade det ur. Nu mår jag dåligt om jag inte får åka till gymmet. ;) Tyvärr pluggar och jobbar jag så pass mycket att det är svårt att alltid hinna med allt, men jag försöker träna varannan, var tredje dag lite rullande över veckodagarna, liksom.

På ett år gick jag upp 13,5 kg vilket kändes som världens resa. Nu går det inte lika fort och jag har faktiskt tappat något kilo från i våras, men jag tror att det har blivit mer kvalitetsmassa istället. Senaste månaderna har jag börjat köra tyngre och tycker nog att det fortfarande händer saker, men jag vill gärna ha ännu bättre utveckling och det är lite därför jag postar den här tråden. Besvären i nacken, ryggen och knäna har blivit bättre med träningen och förutom ökad vikt har jag märkt att alla små skitsjukor man gärna annars åker på har varit helt frånvarande. På ett drygt år har jag haft feber en dag och inte ens varit förkyld! Förut var jag sjuk med en dryg månads mellanrum - så var det bara.

Om du har orkat läsa ända hit så tackar jag så mycket och du får gärna kommentera upplägget och komma med tips! Tack!

Ålder: Nyss fyllda 24
Längd: 180 cm
Vikt: Drygt 70
Mål: Bli märkbart stor och må bra, helt enkelt!

Så här brukar jag köra ett normalt pass:

Uppvärmning: Löpning eller roddmaskin en godtycklig stund och sedan kanske lite hopprep och några långa serier i typ peck decken och low row-maskinen. Sedan själva passet, men jag vet ju inte vad alla övningar heter och vikterna på maskinerna är omväxlande specade i pounds och kg, så...

Hantelpress
25*10
25*10
25*8

Nån axelövning där man drar nedifrån i cablecrossen med repet; uppåt, mot hakan. Minns inte vikten, men det är bara att dra! :)

Situps i ställningen med nedlutat ryggstöd:
15 kg på bröstet*30 varav 10 sneda
15 kg på bröstet*30 varav 10 sneda
15 kg på bröstet*30 varav 10 sneda

Delts-maskinen: (det är väl specat i pounds antar jag, vore orimligt mycket annars känns det som?)
35*8
35*8
35*8

Latsdrag:
Viktmärkningen på maskinen är ju helt ¤%&"@ så jag vet inte hur mycket det är. Får kolla imorrn

Cable cross over
14 reps eller så, tre set. Även här är maskinens viktmärkning enligt ovan...

Hammercurls:
17,5*8
17,5*7
17,5*7
17,5*5 eller nåt

Här vill man ju köra färre/tyngre, men det går inte riktigt. Än.

Vanliga situps:
60-70 beroende på dagsform - tills det inte går längre. Kör någon övning mellan den med vikterna och den här vanliga.

Crunchs med hantlar: (heter det så?)
20*16
20*16
20*16

Jag kör för lite ben, men det får ta tid för knäna är långt ifrån bra. Sedan varierar jag över passen mellan att köra latsdrag bakom nacken, bensparkar, knäböjar, stångcurl, cablecurl, triceps med repet över huvudet, ni vet osv. Mage kör jag varje gång. Jag tycker att det är skönt att köra failure på biceps och triceps och mage någon gång ibland, kanske varannan vecka eller så. Är det bra?

Är det här ett bra upplägg? Borde jag göra upp ett specifikt schema som jag följer, eller funkar det att fortsätta så här? Att jag inte kan gå upp 13 kg till nästa sommar igen är nog rätt klart ;) , men jag vill gärna ha ännu lite bättre utveckling som man ju ser att en del på forumet har...

Jag langar in några bilder på utvecklingen, även om de säkert inte är så beskrivande (notera att jag har svart bälte i Paint):
Övre vänster är våren 2007
Nedre vänster är någon gång efter nyår, tror jag
Övre höger är slutet av sommaren
Nedre höger är för några veckor sedan

Kul om du orkade läsa allt. :) Tack!

J

J A L
2009-04-30, 22:33
Hej hopp.

Det var ett tag sedan jag skrev någonting här, men jag tänkte försöka uppdatera frekvent som något slags loggbok för mig själv.

Det känns som att jag efter två år har landat i träningen. På gott och ont. Viktmässigt händer det inte så mycket. Eller, några veckor i Afrika i höstas var rätt förödande för vikten, men nu är jag åter uppe på ungefär lika mycket som förra våren. Fast det känns som att massan som jag direkt lade på mig har börjat bli någonting annat. Åtminstone inbillar jag mig det. *rolleyes*

Jag är verkligen tacksam för alla slags kommentarer som kan lotsa mig framåt! Och jag har inte koll på vad alla övningar heter (eller vikter, då det är så dålig märkning på maskinerna), så fyll gärna i. :em:

Mat en vanlig dag:

Frukost vid 09:

Shake av 4 dl mjölk, en sats gainer, en näve hallon, björnbär och blåbär, 1 dl havregryn, en banan.

Lunch efter 12:

Försöker alltid trycka i mig så mycket det bara går, spelar inte så stor roll vad det är. Ev. gainer efterpå, beror på hur det känns.

Mellanmål:

En shake eller en macka. Eller både och.

Middag:

Käkar generellt ganska vanlig mat, men rätt fettsnålt av tradition och jag försöker äta sådant som är proteinrikt. Ett typiskt exempel är kyckling med bulgur, sås, sallad, bröd eller kanske någon biff, potatis etc. Vanlig, bra mat, liksom. Aldrig skräpmat.

Kvällsmål:

Drar ofta i mig någonting senare på kvällen när magen börjar knorra, typ rester.

Tränar mest på kvällarna, 3-4 gånger/vecka och drar alltid i mig en gainershake efteråt. Har kört Twinlabs choklad, då jag gillar smaken. Har precis avslutat 4 veckors kreatinkör.

Veckan hittills:

Måndag - axlar/rygg:

Latsdrag bakom nacken

11 plattor: 9 reps, 9, 9

Militärpress

20 kg + stång (säger man 40 kg då?): 8, 8, 6

Shoulder raise, framåtböjd (vad heter det på svenska?)

9 kg: 9, 8, 8

Shrugs

27,5 kg: 25, 25, 22

Latsdrag mot bröstet

10 plattor: 9, 9, 9

Typ militärpress, fast i vadpressmaskinen med uppvinklat handtag:

6 plattor: 8, 8, 7

Shoulder raise i maskinen (deltsmaskin...?)

35 på plattorna: 8, 8, 7

Shrugs, liksom rullande, i vadpressmaskinen

Ingen aning om vikt, är inte märkt på plattorna. Kör nästan alla: Inte heller koll på hur många, men typ 3*16

Fick knappt av mig tischan efteråt, så det måste ha varit ett helt okej pass.

Onsdag - bröst, armar, mage:

Blev ett kort morgonpass då jag skulle iväg efteråt. Tränar typ aldrig på morgonen och kände mig som en gammal gubbe.

Hammercurls

20 kg: 4
17,5 kg: 8, 8, 8

Hantelpress

27,5 kg: 9, 8, 8

The famous Rockyövning för magen, ni vet, ligga på rygg, hålla i sig, ner med benen, upp, ner etc: 12 reps, sedan 8 till där jag låter benen falla ner istället, drar ihop dem, upp, låter dem falla ner etc. I direkt anslutning till det 40 reps där jag ligger kvar på rygg och trycker benen vinkelrätt uppåt på nåt vis. Hur ska jag förklara det... Sjukt jobbigt i alla fall.

Cable crossovers

6 plattor: 10, 9, 8

Sit ups i ställningen, liten liggande vinkel

10 kg på bröstet: 25, 20, 20

Stångcurl

25 kg: 8
22,5 kg: 9
20 kg: 10
Borde ju ha varit tvärt om...

Lång text - liten biff. Hoppas att nån hajjade allt det här med plattor och prylar... Får väl hoppas att det blir lite mer standardiserat det här, över tid. Skickar på en bild, samma som i dagsformstråden, i skumrasket efter måndagen (tror jag det var).

61542

J A L
2009-05-03, 23:49
Riktigt lugn helg. Det känns som om jag mest har ätit. Passet idag kändes tyvärr ganska dåligt. Jag är seg, helt enkelt, och börjar bli trött på att känna så. De dåliga passen är tyvärr ganska många just nu...

Idag blev det ett kort pass med trille och lite axlar:

Liggande tricepsextention

25 kg: 8, 8, 8

Shrugs

27,5 kg: 25, 25, 25

Flyes

9 :Virro kg: 9, 9, 9. Har nog aldrig kört liggande flyes...

Någon variant av stående cable cross over, fast med en arm åt gången (för att försöka få kontakt med insidan av bröstet)

4 plattor: 8, 8, 8

Peckdeck

62,5: 8
60: 8
57,5: 8

Shrugs i vadpressmaskinen, rullande

Massa plattor... 16, 16, 16

Stående tricepsextention i cable

7 plattor: 9
6: 11, 11

Sedan blev det lite hantelrodd i lönndom men det var det inte så mycket bevänt med. Det hela toppades med en ny sorts vaniljgainer som jag inbillade mig smakade rabarberpaj.

Jag har problem med att få kontakt med brösten och då speciellt insidan, liksom. Har någon några bra tips? Man känner i och för sig hur den där cable crossover-övningen tar på insidan, men likväl får jag aldrig numer träningsvärk, även fast jag är helt slut efteråt.

Skickar på en ryggbild. Det är fortfarande oklart hur min halva bond-bränna kommer att te sig. :P

61652

J A L
2009-05-11, 00:02
Under över alla under. Jag fick träningsvärk i bröstet sist. Det betyder väl i och för sig ingenting, men det var lite ovant.

Helt ofrivilligt blev det en vecka utan träning, fram till lördag, då det blev ett raketpass bille och marre. Testade Rage X2 som jag fick av en polare. Jag tog nog för lite, för jag kände ingenting speciellt och fick ingen ovanligt bra pump, men det verkar ju som om jag pallade mer, trots att jag var trött.

Hammercurl

20 kg: 12, 12, 10 (ser att jag har skrivit per arm tidigare i tråden... Så det såg ju lite tunt ut)

Dragonflyes...

16, 12, 9

...där varje set direkt är följt av "fallande" dragonflyes...

12, 10, 9

...där varje set är direkt följt av att ligga kvar på rygg och skjuta upp benen, eller hur jag skall förklara det.

40, 40, 40

Så första hela setet var alltså 16, 12, 40. Efter tre sådana känns det i magen!

Stångcurl

25 kg: 9, 9, 8

Situps i ställning

10 kg vikt på bröstet: 25, 25, 25

Och så dagens, söndagens, pass, som var ännu snabbare än lördagens på grund av stängande gym: Axlar och rygg!

Ok, inte så vettigt dagen efter armar, men efter en veckas påtvingad icke-träning så vill man bara köra...

Militärpress

40 kg: 8, 6, 5

Raka marklyft

40 kg: 12, 12, 12

Latsdrag bakom nacken

13 plattor: 8, 8, 8

Sidolyft hantel

9 kg: 8
8 kg: 8, 8

Ryggresningar

30, 30, 30

Latsdrag mot bröstet

13 plattor: 6, 6, 6

Deltsmaskin

35: 6
30: 6, 6

Militärpress i maskinen enligt ovan

7 plattor: 5, 5, 5

Rätt slut...

Aleqz
2009-05-11, 00:04
Nice pass! Kämpa på :)

J A L
2009-05-11, 18:50
Tack!

Jag hade lite ont i ryggen igår innan passet av någon anledning och jag tycker att militärpressarna brukar kännas i svanken - rätt tråkig känsla. Därför chansade jag på att köra lätta raka marklyft igår, tillsammans med rygglyften, för att få lite genomströmning - och voilà! Ryggen är som ny idag. Däremot stramar magen rätt ordentligt sedan lördagen. :)

Dagens tips: För 10 kr extra, så får man en större portion på Frescati Stories. Det står ingenstans, utan serveras i lönndom. Efter en sådan laddning köttbullar med potatis känner man i alla fall att det finns någonting i magen.

J A L
2009-05-12, 22:36
Nu det var sånt tufft pass, va. Såna tunga krejjer och allt sånt faarligt.

Jag kände mig som hulken och lämnade krokiga skivstänger efter mig. Fattar inte riktigt vad som hände, men allting kändes försvinnande lätt, även om det var tungt. Bra paradox. Körde Rage X2 som uppladdning och det kanske hjälpte till - vad vet jag.

Det var i alla fall dags för trille och bröst. Och lite shrugs i lönndom:

Hantelpress

25 kg: 8, 8, 7

Stångshrugs

67,5 kg: 25, 25, 20

Liggande tricepsextention

25 kg: 8, 8, 7

Flyes

13 kg: 10, 10, 10

Stående tricepsextention i cable

8 plattor: 8, 7, 5

Hantelshrugs:

27,5 kg: 25, 25, 20

Sedan avslutades passet med den där mördarövningen där man ligger på rygg med händerna bakom nacken och en polare pressar ner armarna mot marken. Två sådana set, 10 reps på varje (tror jag det blev). Sedan kändes det som om armarna skulle spricka. Om det inte känns i brösten imorn efter det här, då vet jag inte vad... Jag har verkligen problem med att få kontakt där. Passet kröntes med rabarberpajgainer.

michilini
2009-05-12, 22:41
Riktigt lugn helg. Det känns som om jag mest har ätit. Passet idag kändes tyvärr ganska dåligt. Jag är seg, helt enkelt, och börjar bli trött på att känna så. De dåliga passen är tyvärr ganska många just nu...

Idag blev det ett kort pass med trille och lite axlar:

Liggande tricepsextention

25 kg: 8, 8, 8

Shrugs

27,5 kg: 25, 25, 25

Flyes

9 :Virro kg: 9, 9, 9. Har nog aldrig kört liggande flyes...

Någon variant av stående cable cross over, fast med en arm åt gången (för att försöka få kontakt med insidan av bröstet)

4 plattor: 8, 8, 8

Peckdeck

62,5: 8
60: 8
57,5: 8

Shrugs i vadpressmaskinen, rullande

Massa plattor... 16, 16, 16

Stående tricepsextention i cable

7 plattor: 9
6: 11, 11

Sedan blev det lite hantelrodd i lönndom men det var det inte så mycket bevänt med. Det hela toppades med en ny sorts vaniljgainer som jag inbillade mig smakade rabarberpaj.

Jag har problem med att få kontakt med brösten och då speciellt insidan, liksom. Har någon några bra tips? Man känner i och för sig hur den där cable crossover-övningen tar på insidan, men likväl får jag aldrig numer träningsvärk, även fast jag är helt slut efteråt.

Skickar på en ryggbild. Det är fortfarande oklart hur min halva bond-bränna kommer att te sig. :P

61652
jäkla snygga traps!


min träningsblogg (http://metrobloggen.se/michiq)

J A L
2009-05-13, 20:41
Alltså, jag får inte bra kontakt i brösten. Det känns i axlarna idag - antagligen efter de där sista två seten - och lite, lite på utsidan av brösten. Ok, träningsvärk behöver man ju inte få, men det bör ju kännas i alla fall. Suck...

jäkla snygga traps!


min träningsblogg (http://metrobloggen.se/michiq)

Oj, tack du! *cupid*

Ska kika i din blogg...

J A L
2009-05-16, 10:35
Fredagspasset!

One, two, sree, sällämää...

När jag kom till gymmet så kände jag mig helt vilsen och visste inte riktigt vad jag skulle ta tag i, så det blev en skumt pass. Körde lite bille, rygg och marre:

Raka marklyft

70 pannor: 9, 8, 8

Hammercurl, sittande

20 kg: 10, 10, 5. Här kroknade jag helt och körde 10 på 17,5

Situps

10 kg på bröstet: 40, 40, 40 - knappt hälften sneda

Hängande benlyft med raka ben

16, 16, 16

Cablecurl, sittande med stöd för armarna mot bänk

10 plattor: 9, 9, 9

Körde med Rage X2 innan. Nu har jag använt det tre gånger och skall testa utan igen för att se om det gav någon skillnad. Konstigt pass annars. Jag vet egentligen inte riktigt vad jag pysslade med. Ändå tog det lång tid.

J A L
2009-05-18, 22:51
Kvällens pass kördes iklädd sinnpaj. Åtminstone kändes det så... *gah!*
Jag radar de mediokra passen på en ganska rak tidslinje.


Militärpress

40 kg: 8, 7, 6 - helt sämst

Latsdrag bakom nacken

13 plattor: 8, 8, 8

Hantellyft samtidigt åt sidan

9 kg: 8, 8, 8

Stångshrugs

105 kg: 8. Sedan plockades remmarna fram och det blev ca 20, 20, 20.

Tack snälla för remmen, nu blir jag stark i lemmen.

Militärpress i vadpressmaskinen, allt enligt ovan

7 plattor: 8, 8, 9

Sedan körde jag en ny övning. Nån sorts cableshrug eller vad man ska kalla det för. Man står i cablecrossen med vänstra sidan åt rullarna och greppar handtaget med höger hand, eller vice versa. Sedan drar man bara axeln uppåt. Mycket bra, inbillar jag mig. Schweinigt jobbigt.

5 plattor: 8, 8, 8

Latsdrag mot bröstet

13 plattor: 8, 8, 8

Lite rullande hantelshrugs i lönndom blev det också, men jag har inte koll på vikter och reps.

Oklart hur mycket vikt det egentligen är på de här plattorna. Det skulle ju vara lite kul att veta.

uerrr
2009-05-18, 23:37
du ser ju rätt stor ut, är du säker på att du inte kan kräma ur mer än 40kg i militärpressen?!

Du står upp va?

J A L
2009-05-19, 00:24
du ser ju rätt stor ut, är du säker på att du inte kan kräma ur mer än 40kg i militärpressen?!

Du står upp va?

Stor? Stor! I *cupid* you!

Jajjemen, jag står upp. Jag fattar faktiskt inte varför jag inte orkar trycka upp mer. Kollar man på vad andra lyfter, så är det väsentligt mycket mer. Jag får bara inte till det och tycker att det är svintungt. Det är lite synd, för jag vill ha mer massa över ryggen och axlarna. Mer vidd överlag, liksom. Men jag kanske har helt fel teknik, för jag kan ibland känna hur det känns i svanken vid övningen.

Om någon nu skulle undra vad jag gör uppe så här sent, så är det för att hungern drev mig till spisen. Ett paket bacon, tre ägg, en liter mjölk och ett lass småkakor senare vet jag inte riktigt om jag borde skämmas. :D Fast jag känner hur baconskivorna letade sig direkt till axlarna och lade sig tillrätta där.

J A L
2009-05-26, 23:58
Fredagspasset: Ka-tha-strofhe. Värmde upp som vanligt, långa uppvärmningsserier, men på andra repet, första setet på liggande tricepsextension, så gjorde det hysteriskt ont i vänster biceps. Jag drog av lite på vikterna, men det gjorde fortfarande helt otroligt ont. Körde resten av passet lite halvdant men dagen efter kändes nästan ingenting. Hammer- och cablecurlade idag helt utan problem efter att ha värmt upp ordentligt. Riktigt konstigt...

Det blev i alla fall hantelpress och klev upp i vikt där, flyes, peck deck och lite stående tricepsextension.

Dagens pass: Återigen iklädd sinnpaj. Och nån €"#/%!& hade snott remmarna. Jättefint, verkligen. Vem snor ett par remmar? Jag fick använda ett par trasiga, slappa diton som låg och skräpade i ett hörn och fick inget grepp. Jag skyller dåliga shrugs på dåligt material. Rakt av.

Shrugs

95 kg: 20, 18, 16

Hammercurl

20 kg: 10, 8, 5 (sämst). Direkt efter femman: 12 reps på 17,5 kg

Favoriten: Dragonflyes...

16, 12, 9

...direkt följt av "fallande" dragonflyes...

10, 8, 7

...direkt följt av "benuppskjutet", liggande på rygg

40, 40, 40

Så det är alltså 16, 10, 40 i en följd. Jag kör dragonflyes tills jag inte orkar hålla emot, kör med fallande ben tills jag inte orkar mer och kör då benuppskjutet.

Cablecrunches

12 plattor: 25, 25, 30

Cablecurl, sittande med stöd för armarna mot bänk

10 plattor: 9
Löjligt och oväntat lätt, så 11 plattor: 7, 8

Kasspass. Trött, sliten. Snart är det dock sommar och inget plugg, bara kneg, så då får man kanske tid att sova lite och bli lite stark...

Kanske borde tillägga att jag cirklar mina pass. Idag körde jag till exempel ett set shrugs, ett set hammercurls, ett set mage, tillbaka till shrugsen och efter tre set på varje byter jag övning. Snart dags att byta upplägg överlag, tror jag.

J A L
2009-06-01, 21:42
Söndagspasset:

Rygg, axlar. Utan sinnpaj.

Raka mark

70 kg: 9, 9, 9

Latsdrag bakom nacken

13 plattor: 8, 8, 8

Det noterades att 15 plattor är max i World Class-maskinen.

Axelpress

22,5 kg: 5
20 kg: 6, 5, 5

Jag fattar inte att mina axlar är så :Virro veka! Helt sämst!

Latsdrag mot bröstet

13 plattor: 8, 8, 8

Militärpress

40 kg: 6, 6, 6, 6

Jag kände att jag borde orka mer efter tredje setet och provade. Och då fick jag upp stången sex gånger till. Jag måste ju ha världens sämsta kontakt mellan hjärnan och axlarna, för det känns som att jag inte orkar eller får upp mer, men ändå kan jag dra ett set med lika många reps till när jag borde vara helt slut? Bara när det gäller axlarna - i andra muskelgrupper kan jag nog kräma ut max... *screwy*

Ryggresningar

30, 30, 30

Over and out.

J A L
2009-06-04, 23:26
Dagens: Bille och trille. Lite shrugs i lönndom.

Grymt bra känsla genom hela passet. Det kändes helt enkelt riktigt bra. Inga monstertyngder, men ändå. Snabbt, lätt, pang på.

Hammercurl

20 kg: 12, 10, 10

Liggande tricepsextension

25 kg: 8, 8, 7

Stångshrugs

100 kg: 12, 10, 10

Konstigt att jag inte orkade fler?

Stångcurl

25 kg: 9, 8, 8
22,5 kg: 6

+ smalstången, då. Bäst att skriva det. Gäller för övrigt genom hela journalen. Supersetades med...

...stående tricepsextension i CC

7 plattor: 11, 8, 7

Shrugs i vadpressmaskinen

Fullmag: 16, 16, 16

Rabarberpajgainer: Check.

Sista gången på riktigt länge som jag körde liggande tricepsextension. Någonting i min vänsterarm gillar inte det längre. Fick i alla fall ruskigt bra pump i armarna, vilket naturligtvis dokumenterades. ;) Kanske läggs upp senare. Beror kanske också på eventuella bifall från fancluben. :Virro

J A L
2009-06-08, 23:24
Idag stod mage och bröst på schemat. Tyvärr har det av lite olika anledningar blivit några riktigt dåliga nätters sömn i rad och det märktes. Fast det blev rätt bra smatt i magen ändå.

Flyes

13 kg: 8, 9, 10

Dragonflyes...

12, 10, 8

...som supersetades med fallande diton...

10, 8, 8

...som supersetades med the famous benuppskjutet.

40, 40, 40

CC over

8 plattor: 8, 8, 8

Crunches

15 kg på bröstet: 14, 12, 12 - katastrof. Vad hände, liksom?

Peckdeck

60: 6
57,5: 6
55: 6

20*3 vanliga crunches, omväxlande sneda, som avslutning.

Tid för detta: 35 minuter. Snabba puckar.

Mat idag: Vaknade inte förrän vid 12, så jag klämde en omelett på 4 ägg och ett paket bacon. Och tomater. Lite fika, sedan middag. Spaghetti carbonara på några ägg, mer bacon, massa pasta. Gainer efter träningen. Det är inte så himla mycket mat på en dag ändå... Suck. Nu är jag i full färd med att tömma kylen på mat. Jag känner mig fortfarande helt bottenlös.

J A L
2009-06-12, 11:30
Onsdagens pass, lite i efterhand:

Marklyft

90 kg: 8, 8, 8

Stångshrugs

105 kg: 10, 10, 10

Sen tänkte jag mosa mina stackars trasiga knän...

Benspark

50 kg, eller vad det var: 10, 8, 8

Knäböj

60 kg (skratta inte): 8, 8, 10

Det knastrade och sprakade i knäna och kände lite halvdant och det är nog inte speciellt bra, men...

Shrugs i vadpressmaskinen

Fullmag: 16, 16, 16

Supersetades med...

Typ lite hög hantelrodd

Drygt 20 kg, typ, liksomba: 8, 8, 8

Sedan var jag tvungen att attackrusa, för gymmet stängde. Väl hemma missade jag att strecha, så igår stapplade jag runt som en gubbe. *rolleyes*

J A L
2009-06-16, 09:15
Gårdagens: Axlar, biceps.

Jag var helt sjukt seg. Men jag laddade upp med världens fetaste pastaröra med lax, inlagd feta, oliver och creme fraiche, gled ner på gymmet och rev av ett pass som ändå kändes bra! Måste ha varit maten. :D

Militärpress

40 kg: 8
45 kg: 8 äntligen
45 kg: 5

Stångshrugs

100 kg: 16, 16, 16

Stångcurl

35 kg: 10, 8, 8

Hantellyft åt sidan

8 kg: 8, 8, 8

Presshrugs

40 kg: 16, 16, 15

Grym övning! Aldrig kört förut och rätt knepig att få till efter att ha blivit slut av militärpressarna, men den tog ruskigt bra.

Militärpress i maskin

7 plattor: 8, 8, 7

Cablecurl med stöd mot bänk

11 plattor: 9, 8
Började bli lite ostrikt, så...
9 plattor: 9
Helt slut. Underarmarna höll på att spricka. :D

Stabilt pass!

Mourten
2009-06-16, 15:12
Kör på så blir de bra mannen, härligt disco änsålänge å va 25 kg från å köra på samma vikter i ståncurl som knäböj ;)

J A L
2009-06-16, 17:31
Här körs det på! :) Om du hörde hur mina knän låter (tänk dig ljudet av att vrida av små torra grenar) och känns, så skulle du förstå... Jag kan knappt lägga på någon vikt alls oavsett benövning, så jag måste köra fegvikter. Vissa dagar kan jag knappt ta mig nedför trappan hemma utan att nästan grina av smärta, samtidigt som vissa dagar är helt okej och jag glömmer att jag någonsin har haft ont. Jag ångrar bittert lumpen...

Men resten går okej. :D

J A L
2009-06-17, 15:43
Drog till med ett episkt jobbigt bröstpass. Orkade verkligen ingenting. Sjukt sämst och jag är så arg på mig själv. Inte helt optimalt att komma hem kl fyra morgonen innan. Gääääsp... Nåja, jag var i alla fall där.

Hantelpress

20 kg: 8
25 kg: 7, 7

Lutande hantelpress

17,5 kg: 7, 7, 7

Peckdeck

60 kg: Något avslutande set

Dips

Kv: 9, 9, 8

Hade kunnat dra fler, men jag kände av vänster axel i varje rep; antagligen efter axelpasset sist. Lite dumt... Rätt långt till Muddlers odjurs-status på det där.

Det är lite konstigt, för jag är helt säker på att jag körde fler övningar. Fast jag minns det inte. Och det är inte ens två timmar sedan jag gick från gymmet. Det blir tidig nattning idag.

Sedan var det lvl90-rush från gymmet till jobbet, så jag hann icke mer. Passet gick så fort att jag dörren knappt hann slå igen om mig innan jag gick ut genom den igen.

J A L
2009-06-24, 10:50
Efter nästan en veckas halvt ofrivillig vila så var det dags igår. Jag kände mest för att helt enkelt ta i som fan, så jag myste av ett pass med bille och marre. Tänkte köra bröst också, men jag hann bara med en övning. Suck.

Stångcurl

30 kg: 8
35 kg: 8
37,5 kg: 8
35 kg: 8

Crunches

15 kg på bröstet: 40, 40, 30. Hälften sneda, ungefär.

Benlyft, raka ben

16, 16. Sedan upp med knäna och typ 30 sneda.

Flyes

13 kg: 10
15 kg: 10, 10, 10

Cablecurl med stöd mot bänk

11 plattor: 8
10: 8
9: 8

Pra krejjer och sånna saker va, trots att magen kändes svag och jag hade bråttom som en bäver och inte hann mer.

J A L
2009-06-25, 13:23
Som vanligt dödsbråttom innan jobbet, vilket resulterade i ett tokkort pass...

Latsdrag bakom nacken

11 plattor: 8
13 plattor (två från fullmag): 7, 7
12 plattor: 7

T-bar, typ

35 kg + 20 kg stång: 16
45 kg + 20 kg stång: 18, 18
35 kg + 20 kg stång: 16

Sedan var det tyvärr benen på ryggen upp till kontoret.

Mat: Frukostshake med banan, bär, havregyn och gainer, sedan gainer efter träningen, kyckling, ratatouille, pasta, salami- och mozzarellasallad med dressing och glass efteråt till lunch och lite annat hokus pokus ger strax över 3000 kcal hittills idag. Då återstår nästan 10 timmar till att äta på innan det är dags att sniffa på täcket igen.

J A L
2009-06-25, 20:51
Efter en middag bestående av fiskpinnar (det ÄR gott!), potatis, majonnäs och sallad med ett helt paket mozzarella hamnade jag på drygt 3500 kcal idag. Perfa!

J A L
2009-06-27, 00:00
Slutade kl 22 idag. Hann inte träna innan, så det blev ett pass efteråt. Rätt tungt... Tyvärr oklart hur många kcal det blev idag på grund av konstig föda. Först shake med gainer, mjölk, banan, bär och havregryn, sedan omelett på ett gäng ägg och lite grönsaker, därefter en sallad med skinka, ost, pasta, bröd och diverse krams. Wienerbröd på det. Sedan en gigantisk wrap med ost- och skinksmet (det var bra, för den kändes onyttig), toppat med ett wienerbröd. Sedan gainer. Känns helt omöjligt att uppskatta vad det landade på...

I alla fall:

Mark

60 kg: 12
90 kg: 9, 9
110 kg: 4

Det tog bara tvärstopp.

Dips

13, 13, 13

Hyperextensions

15 kg mot bröstet: 15, 20, 25

Enarms hantelextension

Riktigt svinig övning, tycker jag. Känns lite läskigt i axlarna, antagligen för att jag är stel, men det tar rätt bra.

9 kg: 10, 10
13 kg: 8, 8 - sista repsen på seten med en liten hjälpknuff med andra handen

Stående tricepsextension i cable

8 plattor: 8
7 plattor: 8 - sista var tunga
6 plattor 8 - gick rätt lätt

Omvända stångcurls

30 kg: 8, 8
25 kg: 8, 8

Goodmornings

25 kg: 18, 15, 15

Körde några högreppare för att inte bli helt stel.

Sedan bastu, stretcha, gainer och nedcabbat hem genom natten. Rätt stabil fredag, ändå.

J A L
2009-06-30, 18:35
Återigen ett jättesnabbt pass innan jobbet. Hann bara med några bröstövningar. Tänkte dra och köra mage ikväll efter jobbet, men jag pallar bara inte. Helt slut både i huvudet och kroppen - och det är inte på grund av träningen... :(

Hur som helst, jag spelade lite bengtpress, för ovanlighets skull, och så blev det lite flyes och CC over. Jag har världssämst teknik i bänken, tyvärr. Måste bestämt spela lite mer.

Bengtpress

Lite uppvärmning, sedan ett set på 50 kg
60 kg: 5
70 kg: 4, 4
65: 4

Supersetades med...

Flyes (borde det inte heta "flies"?)

13 kg: 9
17,5 kg: 8, 8
13 kg: 8

De där brukar ta bra.

Avslutade med

CC over

6 plattor: 8, 8

Sedan järnet upp på kontoret.

J A L
2009-07-01, 17:05
Ahapp, idag var det biceps och mage som stod på schemat. Uppvärmning och sedan...

Stångcurl

Men det gick inte! Jag har tidigare haft problem med min vänstra underarm - det har gjort litet ont när jag har hantelcurlat och kört latsdrag, men med hammercurls har det inte känts. Jag körde dips för inte så länge sedan och då gjorde det litet ont efteråt. Idag när jag greppade stången och skulle värma upp, så gjorde det helt sinnessjukt ont! Med EZ-stången gjorde det mindre ont, men jag skippade allt vad stänger heter och känner att jag nog fan måste gå till läkaren om det inte går över snart. Så här ont har det inte gjort tidigare. Undrar vad det kan vara?

Hammercurl

17,5 kg: 8
22,5: 4, 4
17,5: 6

Antal reps på vardera arm, alltså.

Tydligen svag idag...

Dragonflyes

16, 13, 12

...som enligt gängse rutin supersetades med...

Fallande dragonflyes

13, 12, 12

...som också, helt enligt gängse rutin, supersetades med...

Benuppskjut

40, 40, 40

De tar så fint i magen, de där super- eller triseten, eller vad man vill kalla de för! Polaren som var med kommenterade: "Fan vad du sliter!" :D

Cablecurl med stöd mot bänk

10 plattor: 9
11 plattor (4 från fullmag): 8, 8
10 plattor: 8

45° Side Bend

10 kg mot bröstet: 20, 20, 20

Kändes rätt bra i sidorna!

Det var dagens! Toppades med stretchning, bastu och en ny mintchokladgainer. Gott!

J A L
2009-07-01, 20:48
Jag har funderat och klurat lite fram och tillbaka på hur jag skall fortsätta med min träning och kommit fram till att jag helt enkelt fortsätter som jag gör nu, men fokuserar på maten. Jag tycker att jag ökar sakta med säkert och det även i kroppsvikt. Maten har börjat vägas, det har räknats och funderats och jag vill ligga på över 3000 kcal om dagen, helst över 3500. Det är också vad jag gör. Tyvärr upplever jag att det som sjukt svårt att gå upp i vikt och jag verkar ha synnerligen hög förbränning. Det verkar jag ha haft hela livet. Trots att jag ligger på hyfsat kaloriöverskott så går det rätt sakta. Ökningarna på gymmet syns också mer i spegeln än på vågen, konstigt nog.

Planen är att gå upp till minst 75, helst 80 kg till någon gång efter nyår, träna på som jag gör med stabila ökningar i alla övningar och sedan börja gå ned i vikt igen. Om jag kan väga 70 kg och vara hård som sten till sommaren 2010, så vore det att ha uppfyllt ett delmål och jag skulle vara skitnöjd. Det är planen.

En vanlig dag käkar jag min frukostshake, fikar på förmiddagen, käkar lunch, fikar på eftermiddagen med typ en stor lunchmacka, käkar middag, tränar och kör en gainer, kommer hem, käkar middag igen och senare på kvällen blir det ett kvällsmål till. Det brukar gå max två timmar efter måltiderna, sedan är jag hungrig igen. Minst två gainer om dagen i alla fall. Det är svårt att få i sig tillräckligt...

Vad tror ni? Ett löst upplägg, men det är i alla fall en plan!

J A L
2009-07-04, 22:29
Fredagens pass blev ingen höjdare. Hela dagen kändes det som om världen var emot mig, både på jobbet och privat. Jag hade sett fram emot att go bananas på vikterna på kvällen, men efter skitdagen rann all energi av mig och det blev ett riktigt mediokert pass.

Militärpress

Uppvärmningsset på 40 kg, ett set på 45 kg, några få reps på 50 kg och sedan 45 igen. Kände mig skitsvag och fick brotta upp stången. Blä.

Enarms hantelextension

11 kg: 8
13 kg: 6, 6
11 kg: 8

Presshrugs

45 kg: 16
50 kg: 10, 8, 8

Riktigt vidrig och skön övning!

Smalbänk

47,5 kg: 10
50 kg: 9, 8, 7

Kass! Skitsvagt!

Baksida axel i CC

2 plattor: 8, 8, 8

Jag brukade köra den övningen liggande på rygg förut, men då kanske man aktiverar bröstet mer, för framåtböjt stående var ruskigt jobbigt.

Hantelrodd

27,5 kg, eller om det var 30: 12, 12, 12

Full ROM på de där. Tyvärr tyngsta hantlarna på gymmet...

Snart en ny vecka, nya tag och nya pass.

J A L
2009-07-07, 00:00
Jag är så less på det det här! Det blir aldrig tillräckligt med sömn! *gah!* Sov alldeles för lite i natt. I början av passet kändes det som om jag knappt skulle orka lyfta stången, men det blev till slut ett helt okej pass ändå utan att köra alltför tungt.

Bengtpress

Lite uppvärmning på 50 kg
60 kg: 8
65: 8
70: 5, 4

Flyes

13 kg: 10
17,5 kg: 10, 10, 8

Sned hantelpress

17,5 kg: 10, 8, 8

Rätt trött efter de där...

21:an

30 kg, 32,5 kg, 32,5

Arnoldcurl

20 kg: 12
22,5 kg: 10
25 kg: 8

Inte jättestrikta, men...

Stångcurl

30 kg: 10, 8

Grymt stabil pump. Nu är det dags att växla upp, både ser och känner jag.

J A L
2009-07-10, 00:20
Trött som vanligt, men det blev ändå ett bra pass. Fast det tog lite väl lång tid.

Mark

Uppvärmning på 50 kg
70 kg: 9
90 kg: 8
100 kg: 7
110 kg: 6
120 kg: 3

Det kändes svinlätt idag, vilket var helt oväntat. Hade jag vetat det, så hade jag langat på mer från början, för det blev en jäkla massa reps till slut. Jag slutade med 3 på 120 för greppet försvann. Svettig som saatan, vetty.

Enarms hantelextension

13 kg: 6
17,5 kg: 4
13 kg: 6

Smalbengt

50 kg: 8, 8
60 kg: 8, 7

Rygglyft

+15 kg: 20, 20, 20

Pushdowns

13 plattor (2 från fullmag): 9, 8, 8

H72-4idYFug

Musiken för dagen. Kan vara det bästa som någonsin har spelats in.

Idag var för övrigt en historisk dag. Jag har stadigt ökat i vikt och idag tangerade jag all time high-noteringen, men med betydligt bättre definition. Det ser till och med jag. Det känns faktiskt riktigt bra. Om inte annat så märks det på vikterna. :)

J A L
2009-07-10, 22:47
Dagens raketpass innan jobbet:

Militärpress

Uppvärmning på 20 och 30 kg
40 kg: 7
45 kg: 4, 3

Baksida axel i CC

2 plattor: 8, 8
1 platta: 8 - vaf...? :confused:

Presshrugs

50 kg: 16
47,5 kg: 16, 13

Allmänt svag och seg idag. Ont om tid. :( Nåja. Jag fick bra pump i axlarna.

J A L
2009-07-13, 14:38
Vilket pass! :D Om det var någon som märkte att gravitationen förändrades i Solna idag, så behöver ni inte oroa er. Det var bara jag som fick pump.

Stångcurl

Uppvärmning på 25 och 30 kg
35 kg: 8
37,5 kg: 8
40: 7
42,5 kg: 7 :hbang:

Dragonflyes
14, 12, 8

...vanliga supersetandet med...

...fallande diton
12, 12, 10

...och sedan, som vanligt, direkt efter varje set...

...benuppskjut
40, 40, 40

21:an
35 kg, 32,5 kg

45° Side Bend
20 kg mot bröstet: 20, 20, 20

Hantelcurl
17,5 kg: 12, 12, 12 - helt slut här

Vilket pass! Det är alltså så här det skall kännas egentligen :D Håhå.

J A L
2009-07-14, 19:12
Spela bengtpress och rulla axel; kändes sådär, va.

Bengan

Uppvärmning med stång, sedan 50 kg
60 kg: 8
70 kg 4, 4

Flyes

17,5 kg: 10
22,5 kg: 8, 7

Shrugs

100 kg: 16
110 kg: 12, 12

CC over

7 plattor: 8
8 plattor: 8
7 plattor: 8

Shrugs i vadpressmaskinen

Fullmag: 16, 16, 16

Jag hann också klämma in lite smalbengtar, men jag har inte koll på tyngd och reps.

Gainer på det. Snart blodpudding, bacon, lingonsylt, mjölk. Livet är bra ibland. ;)

J A L
2009-07-14, 19:21
63822
63823

Dagisformen. Jag kanske skall tillägga att jag försöker att ligga på 3500 kcal om dagen, dårå, vilket väl är att försöka bulka. Det är inte jättelätt, men vågen går åt rätt håll i alla fall. Jag hoppas att det kan bli hyfsat bra när jag någon gång i februari skall börja att snofsa till mig och få lite shape.

J A L
2009-07-24, 17:01
En vecka på en öde ö innebar en vilovecka. Det blev ett monsterpass på gymmet idag som tog sjukt lång tid, men jag saknade verkligen träningen. Så det blev allt idag. :D Nu blir det ytterligare en vecka på en nästan öde ö, men jag ska försöka träna ändå.

Spela Bengt
Uppvärmning med stång, 50 kg
60 kg: 8
70 kg: 5
75 kg: 2
70 kg: 5

Stångcurl
40 kg: 8
45 kg: 6
47,5: 5
50 kg: 4 - waaaaaaaah! :hbang: :D

21:an
35 kg

Flyes
22,5 kg: 10
17,5: 8, 8

Arnoldcurl
25 kg: 8, 8, 8

Drakflaggor, fallande diton, benuppskjut direkt efter varandra
Löjligt strikta drakar i början, sedan blev det lite jobbigt.
12, 10, 40
10, 12, 40
8, 12, 40

45° Side bend
20 kg mot bröstet: 20, 20, 20

CC over
7 plattor: 8
8 plattor: 7, 6

Grymt skönt pass och galen pump i armarna! Men jag fattar inte varför jag är så svag i bänken. Jag stångcurlar lika mycket som jag pressar några set på och det känns väl sådär... Överlag har jag svårt att känna den där "schyssta" känslan i bröstet, förutom vid CC over.

Hej på en vecka!

J A L
2009-08-04, 13:27
Ytterligare en veckas ö-liv avklarat. Det blev lite kroppstyngdträning, men inte så mycket som jag hade hoppats på. Igår var jag på gymmet och latjade. Jag kände mig svag. Det blev bara militärpress, hantelrodd och flyes för helt plötsligt upptäckte jag att jag skulle vara på kontoret bara en kort stund senare. Hur som helst blev det PB med två reps på 47,5 kg i militärpressen. Sista brottades upp, men det var ju alla fall en ökning. :) Det känns som om mina axlar släpar...

J A L
2009-08-07, 13:27
Gårdagens, tillägnat kapten Muddler:

Kappitteen har surrat lasten
Seglen bågnar
Det ylar kring masten

Mark

Uppvärmning på 50 och 70 pannor
80: 8
100: 8
120: 6
125: 2, 2 - det går framåt

Mitt grepp är fan sämst. Det känns som att det alltid är det som sätter begränsningarna.

Stångcurl

Uppvärmning på 35 pannor
40 kg: 8
50 kg: 7, 7

21:an
35 kg

Kändes tungt igår.

Hantelrodd

27,5 kg, eller om det var 30 (tyvärr tyngsta på gymmet): 10, 8, 8

Full ROM, inga konstigheter.

Baksida axel, liggande CC:
2 plattor: 10
4 plattor: 8, 8
3 plattor: 8

Dra-upp-gylfen-övningen nedifrån i CC, känsla som shrugs
7 plattor: 8, 8, 8

...supersetades med, mest för att jag skulle bli klar någon gång...

(Simultant) hantellyft åt sidan
9 kg: 8, 8, 8

Jag måste smatta på mina axlar mer, alltså.

J A L
2009-08-07, 13:34
Just ja! Vikten! Den går upp hela tiden! Jag är så nöjd! :D Vågen stannar på alldeles precis under 75 pannor nu!

J A L
2009-08-09, 15:02
Bröst och triceps i en skön förening
Snart skola vi se på min triceps såsom en hästsko en förgrening

Bengt
Uppvärmning på 40 kg
60 kg: 8
70 kg: 5
72,5 kg: 3, 2

Schweinigt tungt. Sent nattsudd med ymniga mänger Bacardi/Cola tog ut sin rätt.

Stående tricepsextension
13 kg: 7, 6
11 kg: 7

Sned hantelpress
20 kg: 6, 5, 4

CC over
8 plattor: 7
7 plattor: 7
6 plattor: 7

Det supersetades med...

Nån CC-övning underifrån för bröstet - äckligt jobbig och man hamnar alltid i andnöd.

Tid för detta: 25 minuter. Sedan upp på jobbet. Mycket stånk och stön och flås och ganska liten verkstad. Fast jag dricker så sällan alkohol att det här nog ändå ligger inom konfidensintervallet. :)

J A L
2009-08-13, 02:29
Nu börjar det bli riktigt långt mellan passen, men jag tröstar mig med att jag kör lite kroppsviktövningar när jag tycker att jag inte vill ta mig från lantstället till gymmet. Idag blev det i alla fall...

Dragonflyes, fallande dragonflyes och benuppskjut, vardera set i en följd

16, 12, 10
12, 10, 10
40, 40, 40

Första omgången är alltså 16 dragonflags, 12 fallande diton, 40 benuppskjut i en följd. Osv. Blablabla.

Militärpress

45 kg: 2
47,5: 2, 1
42,5: 4
40: 6

Flyes

17,5 kg: 10
22,5 kg: 7, 6, 5

Crunches

15 kg på bröstet: 16, 16
Utan tyngd: 20

Helt slut i magen alltså...

CC over

8 plattor: 7, 7, 7

Går ju knappt att stå kvar på golvet med den tyngden... Suck.

Baksida axel i CC, liggande

4 plattor: 7, 7, 6

Tid: Strax under en timma. Måste kötta mer axlar och bröst...

J A L
2009-08-13, 02:35
Det blev en bild på mig själv i spegeln. Fast den blev så suddig att jag var tvungen att göra den oerhört liten för att man skulle se någonting. Men man ser i alla fall att det är en mage. :)

64691

J A L
2009-08-17, 12:16
Igår tränade jag med en polare som jag inte tränar så ofta med. Trevligt! Fast det blev lite lurigt med vikterna.

Mark

Uppvärmning på 50 kg
80: 10
120: 2, 2
80: 10

Stångcurl

Uppvärmning på 35 kg
45: 7
47,5: 6, 6

Man kan inte alltid vara på topp.

Hantelrodd

27,5 kg: 10, 10, 8

21:an

35 kg, 32,5 kg

Stångshrugs

120 kg: 12, 10, 10

T-bar row

80 kg på stången: 10, 10, 8

Jag kände mig svag och seg, men det fick gå ändå.

J A L
2009-08-20, 23:15
En veckas schemalagt festande, som precis har inletts(...) och något slags magsjuka har gjort mig klen, trött och ledsen i ansiktet. Vi kör ändå:

Smalbengt

50 kg: 10
60: 6
65: 1
62,5: 7

Pushdowns

12 plattor (2 från fullmag): 9
11 plattor: 8, 7

Flyes

22,5 kg (tror jag, suck): 7, 7, 6

Gamla vanliga supersetningen av dragonflyes, fallande dragonflyes, benuppskjut

8, 8, 40
6, 6, 40

Jag mådde illa, hade ont i magen, var yr och det gick sämst. Men träna måste man.

J A L
2009-08-23, 23:33
Status: Sliten efter en hyfsat hård helg. Passet blev ändå ok.

Militärpress

40 kg: 8
45 kg: 5
47,5 kg: 3

Hantelpress

22,5 kg: 8
25 kg: 7
27,5: 5, 4

Stångcurl

45 kg: 7
47,5 kg: 6, 5
42,5 kg: 6

Baksida axel i CC

4 plattor: 9
5 plattor: 4
4 plattor: 7

Cable Cross Over

8 plattor: 8, 7, 6

Arnoldcurl

25 kg: 10
27,5: 8
25 kg: 8

Jag mätte överarmen för någon dag sedan. Utan pump: 38 cm. Synd att jag aldrig har tagit några mått tidigare.

J A L
2009-08-25, 22:55
Mark

Uppvärmning på 60 kg
90: 10
120: 5
130: 4

Crunches

15 kg på bröstet: 55, 44, 37 - knappt hälften sneda

Goodmornings

40 kg: 10
45 kg: 12, 12

Cablecrunches

Fullmag: 27, 27, 27

Side bend

20 kg mot bröstet: 20, 20 åt respektive håll

Inte så många övningar, men det kändes bra idag.

J A L
2009-08-27, 21:49
Sämsta #€/#&% passet på länge. Arghhh!

Hantelpress

27,5 kg: 5, 5
25 kg: 6

Stående enhands tricepsextension

13 kg: 5
11 kg: 5, 8, 6 - vid andra setet började stereon spela Ceasars Palace - From The Bughouse och jag blev taggad som fan.

Flyes

20 kg: 6
15 kg: 7
13 kg: 7 *gah!* Jag orkade ingenting!

Stående tricepsextension i CC

7 plattor: 7, 7, 5

CC over

7 plattor: 7, 7, 7

Jag orkade verkligen ingenting idag. Jaja, bara att bita ihop och köra hårt imorgon igen. Fortfarande tycker jag att jag aldrig får tryck i bröstet.

J A L
2009-08-31, 17:59
Gårdagens:

Militärpress

45 kg: 7
47,5: 4
50 kg: 2 - YYYEEESSS, äntligen

Stångcurl

45 kg: 7
47,5 kg: 6
50 kg: 5
47,5: 6

Stångshrugs

120 kg: 12, 12, 12

Cablecurl med stöd mot bänk

12 plattor (15 är max): 8
11 plattor: 8, 7
9 plattor: 8

Hantelrodd

27,5 kg: 10, 10, 10

Gylfövningen (enhandsshrugs nedifrån i CC, typ)

13 plattor: 12
Fullmag (15 plattor): 12
13 plattor: 12

Baksida axel i CC

4 plattor :Virro: 7, 7, 7

Det var det. Skönt pass!

J A L
2009-08-31, 22:07
Bilder från taxformstråden:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=3844361#post3844361

Jag måste kötta mer axlar, alltså. Och bröst.

J A L
2009-09-01, 21:00
Dagens:

Knäna har känts okej ett tag, så jag körde lite...

Böj

70 kg: 7, 7, 7

Hantelpress

25 kg: 7
27,5 kg (tyngsta hantlarna på gymmet *grr*): 6, 5, 4

Benspark

65 någonting: 7, 8, 7

Flyes

20 kg: 7, 6, 6

CC over

8 plattor: 7
7 plattor: 7, 7

Sisådär-pass, va. Fast med galen intensitet. Hela passet tog 3 minuter och 27 sekunder (kändes det som). Svettig saatana.

J A L
2009-09-05, 10:45
I förrgår blev det ett lätt magpass. Crunches med tyngd bakom huvudet, lite liggande cykel, vanliga crunches och någon rotationsövning. Allt i några set. Igår spelade jag tennis med en polare och nu är planen att försöka få in det 1-2 gånger i veckan. Ruskigt kul att ta upp spelandet igen efter ett alldeles för långt uppehåll!

J A L
2009-09-06, 23:26
Idag påbörjades en ny kreatinvända.

Mark

Uppvärmning på 50 kg
80 kg: 8
120 kg: 4
135 kg: 3 - kändes lätt som en plätt :D
120 kg: 4

Dragonflyes, fallande dragonflyes, benuppskjut - allt i en följd

12, 10, 40
12, 10, 40
10, 9, 45

Det kändes sådär idag. Inte som det brukar.

Rygglyft

15 kg mot bröstet: 25, 25, 25

Vadpress

Fullmag: 16, 16, 16. Sträckte ut så gott det gick.

Kändes fortfarande lite stelt efter tennisen.

Sidebend

20 kg mot bröstet: 20, 20, 20

Då: Gainer. Nu: Kvarg, chokladbulle, mjölk och äppelpaj.

Over and out.

J A L
2009-09-10, 22:41
Det är inte lätt att försöka vara stor och stark när man är ledsen.

Hantelpress

27,5 kg: 7, 6, 5
25 kg: 5

Fötterna i vädret.

Stångcurl

45 kg: 6
50 kg: 6
52,5 kg: 4
45 kg: 7

Smalbänk

50 kg: 6, 6
55 kg: 5

21:an

35 kg, 30 kg

CC over

8 plattor: 9, 8, 7

Trött. Less. Svag. Kass. Enda roliga var stångcurlen.

J A L
2009-09-12, 17:04
Dagens:

Militärpress

42,5 kg: 5
45 kg: 5, 4

Crunches

15 kg mot bröstet: 55, 35, 25

1/3 sneda

Baksida axel i CC

5 plattor: 8
4 plattor: 8, 9

Side bend

20 kg mot bröstet: 20, 20, 20

Kabelrodd. Eller typ drag mot bröstet.

12 plattor: 8
13 plattor: 8, 8

15 plattor är fullmag.

Inget vidare pass. Ruskigt dålig uppladdning.

J A L
2009-09-14, 22:22
Mjahaja... Idag skulle bänken fan få. Jag suger verkligen på att bänka, men efter att ha läst en massa artiklar, tränat på att svanka, kollat på filmer, testat att trycka ihop skuldrorna och så vidare så blev det en hel del set. Det kändes sjukt mycket bättre och annorlunda än tidigare. Jätteroligt, faktiskt.

Bengt

50 kg: 10
70: 6
75: 6
80: 1
75: 6
50: 15

Stående tricepsextension

13 kg: 5, 5
11: 8, 11

Peckdeck

60: 8
65: 7
70: 5
75: 4

Enhands stående tricepsextension i cable

6 plattor: 5, 6

CC over

7 plattor: 8
8 plattor: 8, 9

Pushdowns

12 plattor (15 är max): 9, 9, 9

J A L
2009-09-19, 18:15
Torsdagens:

T-bar row

70 kg på stången: 8
80 kg på stången: 7, 6

Stångcurl

45 kg: 7
47,5: 5, 4

Lastdrag mot brödet

12 plattor: 10
13 plattor (15 är max): 8, 8

Hantelcurl

20 kg: 6, 6
17,5 kg: 7

Hantelrodd

27,5 kg: 10, 10, 10

Arnoldcurl

27,5 kg: 10, 8, 8

Känns som att jag har glömt någon övning...


Fredagens:

Bänk

50 kg: 10
70 kg: 8
75 kg: 4, 4
50 kg: 10

Kass...

Dragon, fallande, benuppskjut

10, 10, 40
10, 9, 40
9, 9, 40

CC over

8 plattor: 10
9 plattor: 8, 8

Side bend

20 kg mot bröstet: 20, 20, 20

Triset: crunches, stående tricepsextension i cable, peckdeck

20, 11 (7 plattor), 6 (62,5)
20, 8 (8 plattor), 6 (62,5)
20, 7 (8 plattor), 6 (62,5)

J A L
2009-09-20, 11:22
Jag har funderat lite på militärpressen. I någon tråd såg jag frågan om det var "bra" att köra med full ROM från bröstet och alltså sänka stången under hakan. Svaret blev att det var "mycket tyngre så". Jag kör alltid på det viset. Brukar man inte göra det? Militärpress är ju svintungt, jag tar inga vikter alls i det och känner att mina axlar släpar som fan, men det kanske beror på att jag håller rätt brett och verkligen kör full ROM från bröstet. Eller så är jag faktiskt svag. *rolleyes*

Hon verkar göra så: http://www.youtube.com/watch?v=xDulY9AJc_c

J A L
2009-09-24, 07:17
I förrgår tänkte jag köra ben + rygg, men det gick bara inte. Vänster knä gjorde så jäkla ont att jag haltade onkring hela dagen. Det blev bättre på eftermiddagen, men gjorde fortfarande ont. Fan...

Förrgår:

Mark

Några set på 50 och 80 kg
100 kg: 8
120 kg: 6
140 kg: 2

Bänk

Några svaga set

Goodmornings

45 kg: 8, 8, 8

Lutande flyes

17,5 kg: 8, 8
20 kg: 8

Militärpress

Några set på 40 och 45 kg

Lutande hantelpress

20 kg: 8, 6, 6

Gylfövningen

12 plattor: 16
13 plattor: 12, 12

CC over, fast underifrån

4 plattor: 8, 8, 8 - jag inbillade mig att det tog mer i bröstet, men jag tror att det var just inbillning.

Sämsta passet någonsin. Verkligen. Sjukt svag. Trött.

J A L
2009-09-26, 02:24
Dåligt med tid den här veckan...

Bänk

50 kg: 8
70 kg: 4, 4, 4

Crunches

15 kg mot bröstet: 55, 45, 35

Lastdrag mot brödet

13 plattor: 8
14 plattor (15 är max): 7, 6

Hantelpress

27,5 kg: 6
25 kg: 6, 6

Kabelrodd, smalt handtag

13 plattor: 7
14 plattor: 7
fullmag (15): 7

Jag försökte curla lite, men underarmarna gjorde för ont. Måste få det undersökt snarast.

J A L
2009-09-27, 23:37
Böj

70 kg: 8
80 kg: 7, 7, 7

Aj aj... Knaster och sprak i knäna.

Militärpress

40 kg: 8
45 kg: 5, 5

Utfall med stång

50 kg: 10, 10, 10

Baksida axel i CC

5 plattor: 6

Sedan sade mina onda armar stopp, så det blev lite hantellyft istället.

13 kg: 15
15 kg: 12
20 kg: 12

Gylfövningen

13 plattor: 16
14 plattor: 14
Fullmag: 12

Suck...

J A L
2009-09-30, 00:24
Jag har haft riktigt ont i mina underarmar. Jag fattar inte varför. Jag ringde Axon, fick hjälp, körde hans övningar innan och efter passet och det gör inte ont. Helt fantastiskt. Jag håller tummarna för att det inte gör ont i morgon bitti heller!

Nu ska jag köra lite lättare ett tag. Både på grund av armarna, men också för att jag känner mig lite trött i kroppen och det nog är bra att ladda inför kommande, tyngre veckor.

Bänk

Stång: 20
50 kg: 8
65 kg: 8
70 kg: 5, 5
50 kg: 15

Dragonflyes, fallande, benuppskjut

10, 10, 40
10, 10, 40

Det kändes som om jag fortfarande hade träningsvärk i magen. Skitskumt. Från vad, liksom? Det blev bara två set.

Sittande tvåhands tricepsextension med hantel

20 kg: 6, 7, 8

Jag har aldrig kunnat köra den övningen på grund av att det har gjort ont i axlarna. Nu gick det hur bra som helst. Hurra!

Stående sidoböj med hantlar i händerna

27,5 kg: 25, 26, 27

Crunches

Några set på 30-40 st

Peckdeck

65 vad-det-nu-är-för-skala: 8
60: 7, 8

Stående tricepsextension i cable

7 plattor: 12
8 plattor: 8, 10

Flyes

11 kg: 13, 12
13 kg: 11
8 kg: 15

Strikta som fan.

Jag fick sjuk pump i triceps. Önskar att jag kunde få samma pump i bröstet.

J A L
2009-10-03, 10:08
Torsdagens:

Presshrugs

50 kg: 16
55 kg: 14, 14

Simultant hantellyft åt sidan

20 kg: 9, 9, 9

Lastdrag mot brödet

13 plattor: 8
14: 7, 8

Kabelrodd

13 plattor: 8
14: 8
Fullmag: 8

Gylfövningen

14 plattor: 14, 14, 14

Hantelrodd

27,5 kg: 10, 10, 9

Det var ett ruskigt jobbigt pass...

Fredagens:

Bengt

50 kg: 10
65 kg: 6
70 kg: 5
67,5 kg: 5
50 kg: 12

Sittande tvåhands tricepsextension med hantel

20 kg: 8
22,5 kg: 7, 7

Crunches + liggande cykel

3*35 st/1 min

Kändes som att det behövdes lite lätt mage...

Peckdeck

65: 8
70: 6
67,5: 5

...supersetades med...

Stående tricepsextension i cable

8 plattor: 10
7 plattor: 8, 8

Flyes

11 kg: 12, 10, 10

Strikta till döds.

Jag kör på med mina övningar för underarmarna och stechar. Det känns mycket, mycket bättre!

revilo
2009-10-03, 12:37
Galet starka biceps!

J A L
2009-10-04, 14:50
Galet starka biceps!

Vad cleant då! ;) Ja, jag tycker själv att de faktiskt har rätt bra utveckling. Önskar att jag såg det även på andra ställen.

J A L
2009-10-07, 23:11
Efter lite för lång halvt ofrivillig vila blev det ett pass ikväll där jag körde biceps lite lätt för första gången på länge:

Bänk

Fyra set kring 70 kg

Stångcurl

30 kg: 10
40 kg: 8
45: 8

Sittande tricepsextension med hantel

20 kg: 8
22,5 kg: 7, 7

Hantelpress

25 kg: 7, 5
22,5 kg: 6

Cablecurl med stöd mot bänk

9 plattor: 10, 10, 10

CC over

7 plattor: 8
8 plattor: 8, 7

Arnoldcurl

27,5 kg: 8, 8, 8

Dropset till failure: Stående tricepsextension i cable, supersetades med peck deck

7-2 plattor, ca 7 reps på varje tyngd och 60-15 i peckdecken, ca 6 reps på ungefär varje tyngd.

Helt ok pump i armar och bröst.

J A L
2009-10-16, 20:19
Det tränas på, men den allmänna motivationen, samt den att skriva här, tryter litet. Hur som helst har det tränats som vanligt sedan sist, så gymmet besöks i alla fall. Just nu har jag hiskelig träningsvärk i mage, hamstrings och skinkor. Vikten är alldeles precis under 77,5 kg.

J A L
2009-10-27, 12:45
Igår provtränades det på Fitness 24/7 på Vanadisplan. Det var väl sådär. Lite för få läsa vikter till stängerna och lite ont om plats. Får se var det blir gymkort.

Lite stångcurl kring drygt 45 kr, lite bänk, lite sittande tricepsextension med hantel på 25 kg, lite stående i cable, hantelpress, flyes 15 kg, Arnoldcurl 27,5 kg, hammercurl 15 kg och säkert någonting mer.

J A L
2009-10-30, 14:24
Igår: Provträning på F&S vid Rådmansgatan. Helt okej gym. Lite litet just nu, men de skall tydligen öppna en större avdelning i december. Körde rygg och axlar. Nya, gula, fina dragremmar hade jag också!

Mark

Uppvärmning på 60 kg
100 kg: 8
120: 7
130: 5
135: 4

Tänkte gå upp till 140 egentligen, men det var så länge sedan jag körde mark, så jag lugnade mig.

Militärpress

Uppvärmning med stången
40 kg: 8
45 kg: 5, 4

Lastdrag mot bröstet, brett

80 kg: 8
75 kg: 7, 7

Sitsen på maskinen var så låg att jag sträckte mig i vaderna! I vaderna, liksom. Knäppt. Det gjorde skitont. :cryout: ;)

Baksida axel i CC

Okänd vikt på tre set, men tungt som fan var det.

Hantelrodd

30 kg: 8
32,5 kg: 8, 7

Strikt som bomben.

Kabelrodd, smalt grepp

90 kg någonting: 8, 7, 7

Hantelshrugs

40 kg: 16, 15, 15

Fanns tyvärr inga tyngre... Verkar inte vara så vanligt.

Nu bär det av till gamla hederliga gymmet för ett ben- och magpass.

J A L
2009-11-03, 21:50
Fredagens:

Böj

Uppvärmning med stång och 40 kg
80 kg: 8
85 kg (eller om det var 90): 8, 8

Dragonflyes, fallande diton, benuppskjut - triset

13, 10, 45
10, 10, 40
8, 10, 40

Puh...

Utfall med stång

50 kg: 12, 12, 10

Crunches

15 kg på bröstet: 15 st
10 kg: 15
25 vanliga

:Virro Wtf? Det var svaga crunches. Triseten måste ha varit ovanligt jobbiga.

Det är bra att köra böj med stöd mot en bänk om man är ensam, så att man liksom inte faller ihop. Jag lägger några viktskivor framför bänken så att jag kan kliva upp på dem. Då får man lagom vinkel på knäna när man böjer och känner bänken lätt mot rumpan i nedre läget. Kanon för mig som har risiga knän.

Igår:

F&S igen!

Bänk

60 kg: 12
70 kg: 5
75 kg: 4
70 kg: 4
Det blev 12 på 50 kg som avslut för att få lite teknik och pump

Stångcurl

Okänt vad stången vägde. 12 kg trodde jag, 15 kg sade en PT som gled omkring. Alltså blir vikterna bara gissningar vad stången borde ha vägt... Suck.

40 kg: 8
47,5: 7
45: 8

Sittande tvåhands tricepsextension med hantel

25 kg: 8, 8, 8

Arnoldcurl

25 kg: 8, 8, 8

Cable cross over

45 kg (måste minnas fel?): 8, 8, 8

Hammercurl (sådana som man har fått lära sig är upp mot bröstet :cool: )

15 kg: 12, 12, 12

Dödsstrikta.

Flyes

15 kg: 8, 8, 8

Ytterläge, strikta som fan.

Stående tricepsextension i CC, rep

Minns inte vikten. 45 kg typ (kan det vara möjligt?): 8, 8, 8

Nån skum jäkla variant av peckdeck kördes också. Kändes som om axlarna skulle gå sönder. Skitmaskin.

Avslutade med några set hammercurls till, bara för att jag såg så ball ut i spegeln.

Rätt många övningar, men det var så jäkla kul.

I morgon är det axlar och rygg!

J A L
2009-11-04, 21:34
Idag:

Militärpress

40 kg: 8
45 kg: 7, 5
40: 8

Hantelrodd

30 kg: 8, 8, 8

Lastdrag mot bröstet

75 pannor: 7, 7, 7 - sjukt svagt...

Goodmornings

45 kg: 8, 8, 8

Baksida axel i CC

25 kg tror jag. Eller om det var mer: 8
30 kg (typ): 8
35: 7

Hantelshrugs

40 kg: 13, 13, 16

Helt slut. Rätt dåligt pass.

J A L
2009-11-10, 01:21
Söndag, gamla gymmet:

Böj

4 set upp till 90 kg - kändes ovanligt lätt

Militärpress

40 kg: 8
45: 6, 5

Utfall med stång

50 kg: 12, 12, 12

Baksida axel i CC

3 plattor: 9
5 plattor: 7, 7

Kort pass.

J A L
2009-11-11, 13:12
Igår hann jag inte träna och idag fick jag influensavaccin, så nu får jag inte träna på två dagar! :( Känns inget vidare. Nästan en förlorad vecka...

J A L
2009-11-19, 13:04
Sedan sist har det bara blivit två pass på grund av för mycket att göra. I söndags blev det bänk, några set upp till 72,5 kg; sittande tricepsextension tre set; stångcurl, några set upp till 5*50 kg och peckdeck. Idag blev det några set böj upp till 95 kg, vanliga trisetet med dragonflyes etc, 3*36 sidebend med 35 kg-hantlar, lite crunches och sådär. Rätt mediokra pass. Jag känner mig trött i kroppen och sover dåligt.

J A L
2009-11-27, 17:31
Träningen har gått rätt dåligt den här veckan. Jag har så knäppt mycket att göra att jag inte hinner gå till gymmet. Något discopass har det blivit, men inte mer än så. :(

J A L
2009-11-30, 22:01
Söndagens

Hantelpress

30 kg: 9
34 kg: 6
36 kg: 5, 4

Militärpress (knäppt att köra det direkt efteråt, men allt annat var typ upptaget

40 kg: 8, 6, 5, 4

Orkade ingenting. Axlarna sade ifrån efter hantelpressen.

Sittande tvåhands tricepsextension

25 kg: 8
28 kg: 6
31,5 kg: 5

CC over
40 kg: 9
45: 5, 3
40 kg: 5

Sämst.

Hantelrodd

30 kg: 8
32,5 kg: 8, 8

Något slags simultant hantellyft åt sidan

20 kg: 8
22,5 kg: 8, 8

Det blev också armhävningar med fötterna på bänk och ett set flyes i lönndom.

Fasen... Känns som om jag glömde någon övning...

J A L
2009-12-03, 17:57
Dagens

Übersnabb träning innan föreläsningen. Tyvärr bestod uppladdningen av en pytteliten kebabrulle med pommes. Den var så liten att man behövde lupp och pincett för att få tag på den, så det var inte helt optimalt.

Böj

60 kg: 8
80: 7
100: 7, 7

Kändes som fjädervikt, men jag hade ont i knät, så jag lugnade mig.

Stångcurl

Skum stång med okänd egenvikt. Det kändes i alla fall skittungt idag.

40? kg: 8
50? kg: 7, 6

Utfall med hantlar

25 kg i vardera handen: 12, 10, 12

Hammercurl

20 kg: 7, 7
25 kg: 7

Svettig som saatan!

Jag måste äta ännu mer, så jag kan börja öka. Känns som att jag har stått still någon vecka även om min kroppsform känns rätt bulkig. Det var ett tag sedan jag vägde mig, så det skall bli intressant att göra det snart. Folk säger i alla fall att man har blivit stor. *cupid*

J A L
2009-12-09, 23:30
Söndagens

Inte så mycket att orda om. Jag åt som en gris under helgen, men kände mig ändå orkeslös.

Körde bänk, fyra set. Hantelpress fyra set, sittande enhands tricepsextension, flyes 20 kg, tricepsextension i CC och lite grejer. Rätt dåligt pass, men jag fick ändå episk träningsvärk.

Körde också gamla vanliga tri- superseten med dragonflyes, fallande diton och benuppskjut. Även crunches med vikt; till failure. Inte så mycket mer att säga om det. Rätt dåligt pass. Tog två vilodagar.

Dagens

Stångcurl (med okänd stång, suck)

45-50 kg någonstans: 7, 6, 5

Axelpress, hantlar

22,5 kg: 7, 6, 5

Hammercurl

20 kg: 7, 7
22,5: 7

Stångshrugs

130 kg: 13
150 kg: 10, 10

Militärpress bakom nacken i smith

35 kg: 7
37,5 kg: 6, 5

Hantelcurl

17,5 kg: 7
22,5 kg: 7, 7

Hantelrodd

30 kg: 8, 8
35 kg: 8

Jag känner mig svag, till och med i armarna! Mina axlar är så veka att jag blir deprimerad. Vad gör jag för fel? De verkar växa, men jag blir inte starkare...

J A L
2009-12-14, 20:05
Det går så jäkla dåligt, det här! Jag tror att det blir bättre efter tentorna när jag inte är dödsstressad längre.

Idag blev det tre set stångcurl, tre set hantelpress, tre set hammercurl och tre set flyes. Sedan pallade jag inte vara på gymmet och göra bort mig mer. Orkar inte ens skriva ut vikterna, för utom hammercurlen som var 25 kg eller nåt.

Bjuckar på tre lunarbilder:

67942

67943

67944

Vetefan om det syns att det har hänt någonting. Vikten borde vara cirka, eller snarare drygt 80 kg.

J A L
2009-12-17, 18:38
Idag blir det ben och övre rygg/axlar. Sjukt taggad efter att tidigare idag ha gjort en av två tentor som är kvar. Och så ska jag väga mig! :D Det kan bli hur bra som helst, eller världens besvikelse. Vi får väl se. Jag vill att vågen skall visa i alla fall 80 pannor, men jag vetefan... Slarvat lite med maten under slutspurten på terminen. Hoppashoppas. *rolleyes*

J A L
2009-12-18, 00:16
Bra pass! Bra tryck, bra smatt.

Böj

60 kg: 7
90 kg: 6
110 kg: 6, 5 - PB, tror jag bestämt. Chill.

Lastdrag, brödet

13 plattor: 7
Fullmag (15 plattor, okänd vikt, skulle tippa på 80-90 kg kanske): 6, 6

Utfall med hantlar

27,5 kg i vardera handen: 12, 12, 12

Cablerodd, smalt handtag

Fullmag: 8
Fullmag + okänd extravikt, typ 5 kg: 8, 8

Det supersetades med axelpress

20 kg-hantlar: 7, 6, 7

Och så vågen... 78,5 kg. :( Hade verkligen hoppats på mer. Undrar hur det kommer att bli, liksom?

Nad1
2009-12-18, 00:25
Och så vågen... 78,5 kg. :( Hade verkligen hoppats på mer. Undrar hur det kommer att bli, liksom?

Du har fortfarande ökat mycket och kommer att öka mer! Kötta på! :whipped:

J A L
2009-12-18, 09:43
Du har fortfarande ökat mycket och kommer att öka mer! Kötta på! :whipped:
I will! Det sega är bara att så fort man slarvar bara det minsta, så stannar allting av.

J A L
2009-12-19, 23:32
Rätt ok pass idag med en polare. Stark tjej. Jag kände mig lite svag.

Hantelpress

Runt 30 kg: 3 set, 8 ner till 6 reps

Stångcurl

38,5 kg: 7
43,5 kg: 6, 5

Var är styrkan...?

Sittande tricepsextension med hantel

29 kg: 6, 6, 4

Hammercurl

22,5 kg: 7
25 kg: 8, 8

Flyes

17 kg: 8
18,5 eller vad det var: 8, 8

Smalbengt

60 pannor: 6, 6, 6 tror jag

Det var visst allt. Svag, men kändes ok ändå.

J A L
2009-12-24, 13:53
Efter en natt på akuten för några dagar sedan, efter att jag blivit akut skitdålig, konstaterades en elak infektion eller inflammation i kroppen - det var tydligen oklart, trots alla undersökningar. Jävla skit. Nu får jag käka antibiotika och en massa tabletter och har blivit förkyld också. Jag som hade tänkt att köra svintungt i jul... :( Jaja. Det förklarar i alla fall varför jag har varit svag och inte orkat någonting den senaste tiden. Nya friska tag framåt nyår!

J A L
2009-12-27, 13:13
Sex dagar med penicillin och en massa andra tabletter och jag vet egentligen inte om jag känner mig bättre. Fan..

J A L
2010-01-25, 23:25
Jag fick käka antibiotika i en månad! Körde första passet igår och jag fick en chock - jag blev inte lika trött som innan jag blev sjuk, så det var ju positivt, men jag orkade inte lyfta lika tungt. Det var provocerande stor skillnad. Körde ett helkroppspass med bland annat böj på 100 kg, militärpress 40 kg, utfall med 20 kg-hantlar, lite rodd, hammercurl med 20 kg-hantlar, bänkpress 60 kg, stångcurl 40 kg och en del annat och allting var verkligen tungt. Nu får jag fokusera på att tokäta och försöka komma tillbaka till samma styrka som förut. Hoppas verkligen att det inte tar alltför lång tid... Suck. Innan jag började känna mig svag tyckte jag att jag hade rätt bra flyt, så det här var inte vad jag behövde.

Som tur var så har jag inte gått ner i vikt. 79,5 kg visade vågen, så det var i alla fall positivt.

J A L
2010-02-01, 01:28
Kvällens:

Hantelpress

27,5 kg: 6, 5, 4

Det saknas typ 10 kg. Suck...

Stångcurl

45 kg: 8, 7, 6

Sittande tvåhands tricepsextension med hantel

25 kg: 6, 6, 5

Hammercurl

22,5 kg: 14
25 kg: 12, 12

Flyes

13 kg: 8
15 kg: 8, 8

Cablecurl med stöd mot bänk

9 plattor: 8, 8
8 plattor: 8

Superset - peck deck och stående tricepsextension i cable

Några set på sex-åtta reps med på tok för låga vikter i peck decken och 8 plattor eller nåt i CC:n.

Det tar nog någon vecka, det här... :(

J A L
2010-02-02, 22:32
Dagens

Militärbress och sånna krejj

40 kg: 7
45 kg: 4
42,5 kg: 3
40 kg: 3

Först kändes det så lätt att jag skickade upp stången i himlen och tillbaka på de första sju repsen. Sedan vet jag inte vad som hände. Som vanligt med mina axlar, alltså.

Hantelrodd

30 kg: 8
35 kg: 7, 7

Baksida axel i CC, liggande

30 kg eller nåt: 8, 7, 7

Stångshrugs i smithen

135 kg eller nåt: 8, 8, 8

Sittande rodd, smalt grepp

80 kg: 7
85 kg: 7, 7

Baksida axel i CC, stående, enarms

20 kg: 8
25 kg: 8, 8

Skön övning, skön rörelse!

Lastdrag mot brödet

75 kg: 7
80 kg: 7, 6

That's all. Jag gillade hantelroddarna. Massiv hantelrodd i ett par set, som det brukar heta. :P Strikta, militäriska. Nästan onda. Det känns ok i kroppen faktiskt. Inte samma styrka som innan, men ok. Grymt stor skillnad mot innan jul när jag kroknade efter typ 20 minuter och inte fattade varför.

Tyvärr fick jag jävla ont i korsryggen efter passet och jag vetefan vad jag har lyckats med. Nästa pass hade jag tänkt köra rygg, men får jag se hur det blir med. Det här var otrevligt. :Virro

muddler
2010-02-06, 23:06
Trist att höra att du varit sjuk... men fan nu är du ju igång igen så it's all good! Go go go!

J A L
2010-02-07, 03:58
Trist att höra att du varit sjuk... men fan nu är du ju igång igen så it's all good! Go go go!
Japp japp. Det går framåt, kapten!

Fredagens: Ben och lite mage.

Böj

90 kg: 8
110 kg: 7
120 kg: 7
125 kg: 7
130 kg: 7

Åfan...

Crunches i ställning

15 kg på bröstet: 45, 35, 30

Leg curl

60 på maskinen: 8, 8, 8

Utfall med hantlar

2*25 kg: 10, 10

Känns som att jag har glömt någon övning...

Såå pra. Snappa passet. Sen fläsk med löksås och potatis.

J A L
2010-02-07, 23:18
Söndagens: Disco

Tränade med en polare som är gammal friidrottare och han fick studera min bänkteknik. Han tyckte att det såg bra ut, så det är väl helt enkelt bara så att jag suger på bänk. Punkt.

Bänk

Några set kring 60 och 70 kg med fokus på att verkligen känna skiten i bröstet. Inte mycket att snacka om.

Nu skiter jag i att brygga och försöker få så bra kontakt som möjligt ett tag för att se om jag fan inte kan öka på något vis.

Sittande tricepsextension med hantel

25 kg: 6
27,5 kg: 5 med lite assistans på de sista
25 kg: 5

Stångcurl

40 kg: 6
45 kg: 6
50 kg: 6

Nu börjar bli pra igen.

Flyes

15 kg: 8, 8, 8

Hammercurl

25 kg: 12, 12
22,5 kg: 12

CC over

8 plattor: 8, 7, 6

Stående tricepsextension i cable

Tre set, åtta plattor, sista dropset


Vad det känns skönt i kroppen nu igen. Det lirar. :D

J A L
2010-02-09, 00:08
Pichers! I has them!

Den första är från mars -09. Den med linnet är från i höstas, om jag inte minns fel. Den sista, med grå brallan, är från igår. Viktskillnaden är väl ca 10 kg mellan första och sista bilden. Dåliga bilder, I know. Under året har jag gjort en del ökningar, men det hade definitivt kunnat gå bättre. Bilderna säger kanske inte så mycket och jag lyckades inte klippa ihop dem, men Pirre ville se hur ett par polisånger skulle se ut. :)

69200

69201

J A L
2010-02-10, 12:47
Gårdagens: Rygg/axlar

Tränade med en polare på gymmet där han brukar lyfta. Det såg ut som när det byggdes på 70-talet med bastulika träpaneler överallt och skönt inslitna maskiner. Fräscht och helt och skön känsla. :D

Militärbress, sej

40 kg: 7
45: 6
42,5: 6

Lastdrag mot bröstet

Okänd vikt, men med tanke på hur det kändes och att jag fick slita ner stången, så säg drygt 80 kg: 7, 7, 7

Hantellyft åt sidan

20 kg: 8, 8, 8

Shrugs i smithen

135 kg: 8, 8, 8

Snabbaste passet i stan. Kändes som 5 minuter. :D

Lunchen idag blev gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg och gammaldags inlagd gurka. Och mjölk, förstås. Jösses vad gott.

J A L
2010-02-10, 23:29
Dagens: Ben/mage

Det huvudsakliga näringsintaget idag har bestått av gräddstuvad pyttipanna med stekta ägg samt moussaka med fåniga mängder ost. Sällan har jag ätit så mycket. Provocerande mycket. Jag är fortfarande mätt. Mycket bra.

Nå, passet: Idag gymmades det på gamla gymmet, i totalt mörker. Det enda som lös upp lokalen var den gula gatubelysningen en bit bort. Det var nämligen oannonserat strömavbrott i lokalen. Det kan ha varit det konstigaste gympasset någonsin, men det gick det med. Som tur var lös det i duschen. :D

Böj

90: 6
120: 7
130: 7, 6, 6

Ingen stuns i benen idag...

Crunches i ställning

15 kg på bröstet: 45, 30, 30

Ingen stuns i magen heller.

Utfall med hantlar

2*22,5 kg: 12
2*25 kg: 14, 14

Side bend i ställning

20 kg mot bröstet: 8, 12, 14

Leg curl

Okänd vikt, var för mörkt för att se, men det var svintungt iaf: 8, 8, 8

Vanliga crunches i några set med 1/3 sneda som avslutning.

Helt ok pass, men jag kände mig allt lite ospänstig.

muddler
2010-02-11, 01:47
Haha ädelt att träna under strömavbrott!

Det hände en gång på gymmet där jag jobbar, jag var nere och ställde fram några ljus iaf hehe

J A L
2010-02-11, 20:50
Haha ädelt att träna under strömavbrott!

Det hände en gång på gymmet där jag jobbar, jag var nere och ställde fram några ljus iaf hehe

Eller hur, svinädelt. :D Inga konstigheter med det. Var bara lite rädd att någon annan skulle våga sig in på gymmet, för den hade nog blivit skiträdd när vi stod och flåsade i mörkret. :cool:

Cozy med levande ljus. Riktigt skönt moment där nere i gymmet, haha. Driver du inte ett eget gym, eller? Var ligger det?

muddler
2010-02-11, 23:13
Eller hur, svinädelt. :D Inga konstigheter med det. Var bara lite rädd att någon annan skulle våga sig in på gymmet, för den hade nog blivit skiträdd när vi stod och flåsade i mörkret. :cool:

Cozy med levande ljus. Riktigt skönt moment där nere i gymmet, haha. Driver du inte ett eget gym, eller? Var ligger det?


Driver inte eget men det känns fan som det ibland då jag är den ende anställda och gör allt ;)

Det ligger i gustavsberg, typ 20 min bussfärd från slussen. http://www.sportlife.se/gustavsberg

J A L
2010-02-13, 21:53
Fredagens: Bröst/triceps. Oldschoolgymmet. Halvdant pass.

Bänk FU

Fem set med fokus på att få kontakt och det kändes helt ok, även om vikterna inte var någonting att tala om.

Liggande tricepsextension med stång

Länge sedan jag körde det. Tre set, åtta reps, tungt som fan. Oklar vikt.

Flyes

Tre set, 10 reps.

Sittande tricepsextension med hantel

Skumma hantlar, oklar vikt. Tre set.

Pretty much it.

Driver inte eget men det känns fan som det ibland då jag är den ende anställda och gör allt ;)

Det ligger i gustavsberg, typ 20 min bussfärd från slussen. http://www.sportlife.se/gustavsberg

Åfasen... Du kan ju inte skylla på avståndet till gymmet när du hoppar över ett pass i alla fall... :D

J A L
2010-02-15, 11:27
Gårdagens: Axlar/övre rygg

Militärpress

40 kg: 7
45 kg: 7, 6
40 kg: 7

Baksida axlar i CC

5 plattor: 7
4 plattor: 10, 10

Lastdrag

13 plattor: 7
Fullmag: 6
13 plattor: 7

Hantellyft åt sidan

22,5 kg: 10, 10, 10

Sittande rodd, smalt grepp

13 plattor: 8
Fullmag: 8, 8

Shrugs i vadpressmaskinen

Fullmag: 16, 16, 16

Intensivt och svettigt pass. Sedan lite bad och bastu.

J A L
2010-02-16, 12:02
Jag har ont i nedre delen av ryggen och har haft det i någon vecka nu. Det ger bara inte med sig. :( Måste gå och få massage eller någonting. Idag är det bröst/armar i alla fall.

J A L
2010-02-17, 12:15
Gårdagens: Bröst/armar

Passet kändes rätt tungt. Måste slagga mer.

Bengt, FU

4 set. Så kallade päronvikter, men bra kontakt. Lägger allt fokus på det. Det blir fler och fler reps varje pass.

Skivstångcurl

45 kg: 8, 7, 6

H-e-l-v-e-t-e vad det var ovanligt tungt. :Virro Kändes sådär...

Flyes, ytterläge

15 kg: 10
17,5 eller om det var 20: 12, 10

Hammercurl

25 kg: 8, 7, 6 (per arm, dårå)

Dips

KV: 10, 8, 5

CC over

Okänd vikt: 10, 8, 8

Konstigaste cablecrossen ever. Den passade nog bara människor som mäter mer än 3,5 m över havet

Under dagen inmundigades gräddstuvad pyttipanna + ägg. Mjölk. Laxpasta. Mjölk. Energiintag, endast mat exkl fika, shake etc: 3100 kcal. Protein i underkant, som vanligt.

J A L
2010-02-19, 00:33
Dagens: Övre rygg/axlar

Hade inte kunnat käka ordentligt under eftermiddagen, så jag klämde en Big Tasty-meny, mjölk, en cheeseburgare och en äppelpaj precis innan passet. Det gjorde sig lite påmint under träningen... Tänkte köra mage, men fick lägga det på morgondagens pass. *spy* Trött och överfullt gym ledde till ett svagt pass, men alla kan ju inte vara episka...

Sittande rodd, smalt hantag

75 kg: 8
80 kg: 8, 8

Militärpress

40 kg: 8
45 kg: 7, 6
40 kg: 7

Hantelrodd

35 kg: 8, 8, 8

Baksida axel i CC

20 kg någonting: 8, 8, 8

T-bar row

80 kg någonting: 8, 8, 8

Sedan var jag finito. Hem till kvargen.

J A L
2010-02-19, 00:34
Just det! Bild från förra passet! I och för sig samma som i dagsformtråden.

69415

J A L
2010-02-20, 15:51
Gårdagens: Biceps/mage

Nya jobbgymmet. Fräscht, stort och fint med en massa mer utrustning än det tidigare. Bra grejjer. Bra komplement.

Dragonflyes, fallande diton, benuppskjut i triset

12, 12, 45
12, 10, 45
10, 10, 45

Skivstångcurl

40 kg: 8
45 kg: 8
47,5 kg: 8
45 kg: 6
40 kg: 6

Nån helskum magmaskin

150 någonting: 8, 8
135: 8

Hantelcurl

17,5 kg: 16
15 kg: 14, 14

Puh... Inte van att köra så många set innan. :Virro

Side bend

25 kg mot bröstet: 12 åt vardera hållet * 3 set

Crunches, några set

J A L
2010-02-21, 01:57
Tennis idag. Helt otroligt jobbigt, men ruskigt roligt. Måste få lite kontinuitet i spelandet, så man hittar tillbaka till sin gamla form.

J A L
2010-02-21, 23:26
Ikväll: Bröst/triceps. Lite trött pass.

Bänk, FU

Vanliga upplägget för kontakt. 8 repetitioner, 5 set. Päronvikter. Sjätte setet 20 repetitioner på 50 kg.

Sittande tvåhands tricepsextension med hantel

25 kg: 8
22,5 kg: 7, 6

Flyes, ytterläge

15 kg: 10, 10
12,5 kg: 10
10 kg: 10

Helt slut...

Stående tricepsextension i CC

Okänd vikt: 8, 8
Okänd vikt, lite mindre: 10

Peckdeck, Cybex

Okänd vikt: 10, 10, 10

Heeeelt slut i bröst och triceps efteråt. Brukar inte gilla peckdeck, men Cybex-varianten var grym.

Nu blir det nog två vilodagar.

J A L
2010-02-28, 20:54
Det var ett tag sedan jag uppdaterade, men det känns som om jag har pluggat och jobbat 28/24 timmar om dygnet senaste tiden... Det har blivit något pass, men jag skriver ned fredagens:

Bengt, fötterna i vädret

4 set, för kontakt

Giljotinpress, väderfötter

Körde några set på på 60 och 50 kg och jävlar vad det tog... Galet. Episk träningsvärk både igår och idag. Det blir mer sånt.

Sittande tvåhands tricepsextension med hantel

25 kg, några set

Flyes

Dropset, några vändor 20 till 10 kg. Svag efter bänkarna

Stående tricepsextension i cable

Några set kring 25 kg

Idag: Tennis. Svettigt. Gick ok.

Vikt: 80+ kg! :D

Nu blir det bräda i fjällen en vecka! :Virro :hbang: :D

J A L
2010-03-11, 19:50
Tillbaka efter en veckas brädåkning. Grymt väder. Jag har tränat konditionen, benen och levern. Mycket bra. Varje gång jag är iväg och åker bräda inser jag hur otroligt gärna jag vill ägna mig åt det på heltid. Ljuva drömmar...

Gårdagens: Halvdisco

Giljotinpress, FU

60 kg: 6, 5, 5
50 kg: 6, 5

Maken till mer svidande övning finns fan inte.

Stångcurl

45 kg: 6, 6, 5
40 kg: 5, 5

Jag är fascinerad av hur min armstyrka varierar.

Flyes

20 kg: 8, 7
17,5: 5, 4

Sedan flyes med helt raka armar, bara i ytterläge. 8 kg: 10, 8

Sjuk tuttpump.

Hammercurl

25 kg (någon hade skrivit 26,4 kg så fint inuti dem :D): 14, 12
20 kg: 12, 12

Avslutningscurlade en 17,5-kilos något set.

CC over, höjd nästan som flyes

Oklar vikt, kanske knappt 20 kg: 7, 6, 6

Cablecurl, enhands för pumpen

16 kg någonting: 7, 7, 7

Fy fan vad jag älskar den här skiten.

J A L
2010-03-19, 13:58
Jag är mitt inne i en riktigt tung tentaperiod, så träningen blir tyvärr lidande. Jag har klämt något pass sedan sist, men här kommer gårdagens:

Ben + mage

Böj

Tro det eller ej, men PLATTORNA TOG SLUT. Jag hittade inga fler och fan vet var resten var. Hur kasst är inte det? Jag kunde alltså inte böja tyngre, så det blev en jäkla massa set och repetitioner istället. I och för sig blev jag lite förvånad själv över hur många set jag klämde.

80 kg: 10
120 kg: 10
130 kg: 9
135 kg: 8, 8, 8
80 kg: 15

Crunches i världens sämsta ställning

20 kg mot bröstet: 35, 30, 25

Utfall med hantlar

2*26 kg: 12, 12, 10

Crunches

35, 30, 25

Giljotinpress

Några set bara för att känna lite grann. Känns inte ens idag.

Sedan blev gymmet överfullt och jag gick hem på stumma ben.

Sista tentan är på onsdag. Efter det börjar jag dieten och allt vad det innebär! Ojojoj!

J A L
2010-03-20, 02:34
Känns skönt i benen idag... :whipped:

Dagens: Axlar/övre rygg

Militärpress

40 kg: 8
45 kg: 7
50 kg: 5, 5
45 kg: 7

Sittande rodd, smalt grepp, Cybex

15 plattor: 7, 7
16 plattor: 5, 6

Hantellyft åt sidan, typ

25 kg: 8
27,5 kg: 8, 7, 6

Stångshrugs

120 kg: 8
130 kg: 8
150 kg: 8, 10

Baksida axel i CC

3 plattor: 8, 9, 10

Stående enarms baksida i CC

2 plattor: 8, 10, 10, 10

Sedan massa käk.

Det känns verkligen som att jag har glömt någon övning...

J A L
2010-03-20, 12:43
Jag väger nu 82 kg och väger alltså 22 kg mer än när jag började gymma någorlunda ordentligt för ungefär tre år sedan. Det känns bra som fan. Jag vill veta vad jag har för BF%, men efter att ha läst på om bodpod och grejjer och insett att det inte är så jäkla exakt, om man inte mäter en massa gånger förstås, så kanske det är bättre att bara kolla i spegeln och vara nöjd när jag är nöjd. Så att säga.

Kim Jong Il
2010-03-20, 14:25
Ojojoj vilka bra böj. Har du heta lår?

J A L
2010-03-20, 22:57
Ojojoj vilka bra böj. Har du heta lår?

En nordkorean i tråden - det är sannerligen inte var dag! :D

Tack du! Låren är för närvarande mest... Runda, men helt okej storlek. *rolleyes* Fast jag tycker alltid att de har varit oproportionerligt stora i förhållande till resten av kroppen.

J A L
2010-03-20, 23:07
Just ja, det spelades tennis en timma ikväll mellan pluggvarven. Det börjar arta sig så sakteliga, men det är långt kvar till hur det har varit med det där. Helt sjukt i alla fall hur jag svettas. Det liknar faktiskt ingenting. :D

J A L
2010-03-22, 01:20
Morgonpromenad 30 minuter.

Dagens: Armen

Stångcurl

40 kg: 8 snabba
50 kg: 6, 5, 4
47,5 kg: 5

Sittande tvåhands tricepsextension

27,5 kg: 8
30 kg: 6
32,5 kg: 5, 4
30 kg: 5

Hammercurl

25 kg: 8 vardera arm
27,5 kg: 7, 6
+ två set vanlig curl på kring 20 kg

Rätt ostrikta, men det känns bra.

Stående tricepsextension i cable

Cybexmaskin. Typ tre set sex plattor, ett set sju.

Arnoldcurl

25 kg: 8
27,5 kg: 8, 8

Sedan ett paket kvarg + hårdbrödmacka med leverpastej. Och mjölk. Nu måste jag fortsätta att plugga...

J A L
2010-03-22, 14:07
Morgonpromenad 30 minuter. Inget kaffebröd, ännu mer protein. Det är inte lätt.

J A L
2010-03-26, 01:03
Nu är det diet på allvar och färre/tyngre reps. Tentaperioden är avklarad. Idag inhandlades lite nya tillskott och prylar. Och så blev det faktiskt våfflor - det är ju våffeldagen! Jag har också hittat en så bra app till iPhonen som visar på kartan var man har gått, momentanhastighet, olika faser under tiden man har gått/sprungit/rört på sig på något vis och annat spännande. Riktigt schysst app, faktiskt. Kul att se olika hastigheter som man har knallat i. Det går alltid fortare i nedförsbackarna. :D

Dagens: Bröst/triceps

Först morgonpromenad en dryg timma. Sedan frukost. Därefter ett riktigt, riktigt segt pass där jag inte orkade vad jag egentligen ville. Men men, det kommer väl sådana också. Lite segt bara att lyfta färre reps på samma tyngder och ändå få slita...

Hantelpress

30 kg: 5, 5, 4
27,5 kg: 5
25 kg: 5

Blä...

Sittande tvåhands tricepsextension

27,5 kg: 5, 4, 4
25 kg: 4

Helvete vad det var tungt idag.

Giljotinpress

Päronvikter: 4 set, 4 reps på varje
Lite mindre päronvikter: 2 set

Stående tricepsextension i cable

35 kg eller nåt: 6, 5, 5
32,5 kg eller så: 5, 4

Flyes, ytterläge utan att hålla i hanteln

9 kg: 7, 6
8 kg: 6, 6

Någon sorts CC over-övning underifrån

Okänd vikt, ca 30 kg: 6, 6, 6

Skön övning.

Nu ska jag toksova.

J A L
2010-03-27, 22:48
Idag var jag sjukligt trött på kvällen och höll på att somna efter maten, men jag drog till gymmet ändå. Och jag kände mig sjuuukt stark efter 5 minuters uppvärmning på löpbandet!

Dagens: Axlar/övre rygg

Militärpress

40 kg: 7
50 kg: 4
52,5 kg: 4 PB!
55 kg: 1 (4 till med liten kick) PB!
52,5 kg: 4 (liten kick på två sista)
47,5: 6

Varje ytterligare hekto som jag lyfter med mina axlar och bröst är skäl för fest!

Stångrodd

60 kg: 10
80 kg: 6, 6

Jag får aldrig till stångrodden, alltså.

Stångshrugs

150 kg: 10
170 kg: 6, 6 PB

Baksida axel i cable, Cybex

3 plattor: 8
3,5 plattor: 6
4 plattor: 5, 5

Sittande rodd i maskin, cable, Cybex

16 plattor: 6, 6, 6

Bra pass! :D

J A L
2010-03-29, 17:49
Gårdagens: Ben/mage

Helt fantastiskt skönt pass - lite kort på grund av tidsbrist, men jääklar vad jag kände mig stark! Och jag böjde tyngre än vad jag någonsin har gjort - jag börjar få till känslan i böjarna, tycker jag!

Böj

127 kg: 8
137 kg: 7
147 kg: 7 PB
157 kg: 7, 6 Fyfan! PB!

Jag körde i smithen, då jag inte hade någon som passade och jag vill köra max. Det blir ju lite skum känsla i smithen och inte riktigt samma grej, men... Hellre det än att göra sig jävligt illa. :D Sista var fan tunga och ackompanjerades av djungelvrål.

Dragonflyes

16, 12, 10

Lite trött mage efter böjarna.

Benpress, Cybex. Okänd viktenhet.

390: 8
410: 7
430: 7, 6

Lätt som en plätt.

Crunches

Några vanliga set kring 50 st.

Tyvärr hann jag inte mer. Men fy fan vilket pass, det kändes som om jag kunde flytta på ett jävla berg!

J A L
2010-04-03, 21:18
Jag har varit bortrest och har inte skrivit ned senaste passet, men det var grymt - det med! :D

Onsdagens: Bröst/biceps

Giljotinpress

65 kg: några set

Strikt som fan. Jobbigt ju.

Stångcurl

40 kg: 7
50 kg: 7
55 kg: 4, 4 PB!
47,5 kg: 6

Flyes

17,5 kg: 7, 6, 6, 6

Hammercurl

25 kg: 14
27,5 kg: 12, 12 - vardera armen, alltså.

Flyes - raka armar, bara ytterläge utan att hålla i vikten

9 kg: 7
10 kg: 7, 6

Snabbt pass! Bra pump! Starka armen!

J A L
2010-04-05, 16:39
Morgonpromenad 45 minuter och en timmas tennis. Jag orkar bara inte ta mig till gymmet.

J A L
2010-04-06, 18:31
Morgonpromenad 40 minuter.

Dagens: Axlar/rygg.

Inte helt optimalt med tanke på tennisen igår för jag var hyfsat stel i axlarna, men det gick överlag okej. Militärpressen kändes tyvärr inte så bra.

Militärpress

50 kg: 5, 4 (+ ett set om 4 reps med liten kick i början)
47,5: 5
45 kg: 4

Lastdrag mot brödet

70 kg: 8
80 kg: 6
85 kg: 6, 6

Baksida axel i CC, liggande

25 kg: 6
27,5 kg: 3 - hm...
25 kg: 6, 6

Stångshrugs

160 kg: 8
170 kg: 8, 8
160 kg: 8

Sittande rodd, smalt grepp

85 kg: 5
95 kg: 5, 5

Baksida axel i CC, stående, enhands

22,5 kg: 8
25 kg: 7, 7
27,5 kg: 6, 5

Skönt pass!

Nu äter jag halstrad kyckling (ca 150 g) och halloumi (100 g), keso (100 g) och en avocado. Och ca en liter mjölk. Borde bli ca 800 kcal, 70 g protein och 30 g kolhydrater. Sammanlagt över dagen blir det rätt bra.

J A L
2010-04-10, 02:31
Dagens: Bröst/biceps

Sämsta jävla uppladdningen någonsin. Pluggade till kl 04, gick upp kl 8:45, käkade frukost bestående av Red Bull och gröt och satt hela förmiddagen på ett seminarium och diskuterade kolonisationen. Sedan sallad till lunch. Passet gick okej ändå med tanke på omständigheterna.

Giljotinpress

Päronvikter: 5 set

Bra pump, bra smärta.

Stångcurl

40 kg: 7
50 kg: 5, 4, 3
47,5 kg: 3

CC over

Några set, pga upptagna bänkar

Hammercurl

27,5 kg (hantlarna var märkta med 31 kg?): 12, 12, 10

Flyes, ytterläge

12,5 kg: 6, 5, 5

Scottcurlvariant i cablecrossen; stöd mot bänk

50 kg: 6
55 kg: 5, 4
50 kg: 3

Helt slut i armarna sedan.

Nu har jag genomlevt en helt jävla galen kväll och vill bara sova. Det är fan ett under att jag ens kan skriva. :Virro

J A L
2010-04-14, 21:42
Jag har känt mig lite halvrisig senaste dagarna och har dessutom pluggat för mycket och sovit för lite, så jag har hållit lite på träningen. Idag var det dock dags, fast det kändes inte bra, alltså. Jag fick dessutom höra att jag såg sliten ut... :confused:

Ben/mage

Böj

80 kg: 8
120 kg: 7
140 kg: 7
150 kg: 7, 7
120 kg: 7

Crunches i sån där kass spänna-fast-sig-ställning

15 kg på bröstet, 1/4 sneda: 40, 30, 25

Benpress

Fullmag + liten extravikt som låg inom räckhåll: 10, 10, 10

Skummaste benpressen ever. Den var nog egentligen inte konstruerad för att köra fullmag, för det kändes som om den skulle gå i bitar och flexade som fan. Tungt som satan var det i alla fall. :whipped:

Sidebend

25 kg mot bröstet: 10, 12, 12

Sedan sket jag i det där och gick hem och åt keso, tonfisk och sallad.

J A L
2010-04-16, 14:30
Gårdagens: Axlar/rygg

Militärpress

50 kg: 5
55 kg: 5, 5 (liten kick)
50 kg: 5

Sittande rodd, smalt handtag

85 kg: 6
95 kg: 6
105 kg: 6
100 kg: 5

Hantellyft åt sidan

25 kg: 8
27,5 kg: 7, 6

Lastdrag mot bröstet

85 kg: 5, 5, 5

Baksida axel i CC, en i taget

25 kg: 8
27,5 kg: 7
30 kg: 5, 5

Sedan ett fånigt strikt set med helt rak arm, 15 kg

Stångshrugs

100 kg: 10
120 kg: 10
150 kg: 8, 8
100 kg: 12

Jag känner mig nästan lite febrig om dagarna och seg. Segheten är okej, men inte att jag känner mig febrig. Hoppas att det går över snart - antar att det bara är min kropp som inte är van vid att leva på tonfisk, keso, kyckling och sallad.

J A L
2010-04-19, 19:25
Gårdagens: Bröst/biceps

Gårdagens pass stavas k-a-t-a-s-t-r-o-f. Jag orkade nästan ingenting, blev sjöblöt av svett och SJUKT varm. Jag känner mig sjuk, fastän jag inte är sjuk. Tror jag.

Giljotinpress

70 kg: 3
65 kg: 5, 4, 4
62,5 kg: 4, 3
50 kg: 5

Stångcurl

50 kg: 5
52,5 kg: 3
50 kg: 5, 5

Hantelpress

27,5 kg: 4
25 kg: 5, 4

Hammercurl

27,5 kg: 12, 12, 12

CC over, Cybex, underifrån

4 plattor: 8, 7, 7

Sedan var jag heeelt slut.

J A L
2010-04-19, 19:33
Det här är dagens mat, lite halvslarvigt ihopräknat, men hyfsat exakt:

70914

Energi: Ca 2 200 Kcal
Protein: Ca 170 g
Kolhydrater: 135 g, typ.

Ganska typiskt, förutom sockerkakan, som egentligen var banankaka. Den slank ner bara på grund av bristande karaktär. :Virro

Edit: Morgonpromenad om ca 40 minuter varje dag.

J A L
2010-04-22, 18:35
Dagens pass: Ben/mage

Ett pass som dagens får en att fundera på vad som egentligen är avgörande för att man skall kunna prestera bra under passet. Jag har haft episkt mycket plugg senaste tiden och har därför helt enkelt inte hunnit träna sedan i söndags (då det för övrigt gick sjukt dåligt, men jag kände mig i och för sig inte helt kry då). Senaste tiden har jag, som planerat, ätit strax över 2000 Kcal om dagen, men sovit sjukt lite, bara ett par timmar varje natt. Inatt var inget undantag. Innan passet var jag hur trött och hungrig som helst, men drog en Lidl-energidryck. Passet gick hur bra som helst. Jag fattar ingenting.

Kort och intensivt. Har inte tid med någonting längre.

Böj

115 kg: 8
145 kg: 6
155 kg: 6
165 kg: 6, 6, 6 PB by far

Crunches i flygstol, Lufthansa

15 kg mot bröstet: 40, 25, 22

Penbressmasiin

Fullmag (okänd vikt) + extraplattor: 10, 10, 10

Sidebend

25 kg mot bröstet: 8, 9, 8 åt vardera sidan

Starka hond idag! Sinnpaj! Svettig som saatan! Spruta grädde!

Nu ska jag äta tonfisk.

J A L
2010-04-24, 01:11
Dagens pass: Bröst/biceps

Giljotinpress

Päronvikter: 6 set

Stångcurl

50 kg: 5, 5, 5

Helvete, tungt.

Flyes

15 kg: 8
17,5 kg: 6, 6

Hammercurl

27,5 kg: 12, 12, 12

Flyes; raka armar, dödsstrikt, vikterna vilande i händerna, bara ytterläge

10 kg: 10, 10, 10

Koncentrationscurl

15 kg: 6, 6, 6 (sista med liten knuff)

Något slags peckdeckmaskin, Cybex, supersetat med armhävningar till failure

8 (okänd vikt, 130 lbs någonting?), failure
8, failure
7, failure

Vilket jävla intensivt pass. 50 minuter, typ. Svettig saatana.

J A L
2010-04-24, 19:39
Dagens: Övre rygg/axlar

Sliten i kroppen sedan igår, men det funkade.

Sälroddsvariant, hantlar

35 kg: 6, 6, 7, 8

Baksida axlar i cable, Cybex, liggande

4 plattor: 7, 6, 6, 6

Chins

Något set

Sittande rodd, Cybex, smalt grepp

16 plattor: 6
15 plattor: 6, 5

Baksida axel i CC, stående

3 plattor: 6, 6
4 plattor: 7, 6

Presshrugs i smith

77 kg: 12, 16, 12

Over and out.

J A L
2010-04-27, 11:54
Dagens: Ben/mage

Småsegt pass. Det skall sägas. Käkade ruskigt lite igår och i morse, men det funkade ändå.

Böj

95 kg: 8
125: 8
135: 6
155: 6, 6

Det kändes inte bra idag. Det gjorde ont i insidan av låret upp mot skrevet, mest på vänster sida.

Crunches i flygstol

15 kg mot bröstet: 50, 35, 30

Utfall med stång

50 kg: 10, 10
55 kg: 10, 10

Sidebend

30 kg mot bröstet: 10, 10, 10

Benpress

Fullmag + extravikt: 8
Fullmag: 8, 8

Som sagt, det gjorde ont i insida lår upp mot skrevet. Det har stramat lite ibland tidigare, men idag gjorde det ont. Kändes sådär...

J A L
2010-04-27, 11:56
Här är dagsformen, ett gäng kilon lättare sedan senaste formchecken:

71086

Går det åt rätt håll?

J A L
2010-05-02, 22:09
Jag hinner aldrig skriva ned mina pass i tid... Suck. Tränade på Sturebadet Haga. Deras skivstänger måste fan ha vägt mer än 20 kg, eller så var jag extremt svag.

Fredagens: Bröst/biceps

Giljotinpress

Som vanligt. Jobbigt. 5 set.

Stångcurl

50 kg: 4, 4, 4, 4

Flyes

16 kg: 7, 7, 7

Hammercurl

30 kg någonting: 12, 12, 12

Superset: Flyesmaskin och armhävningar till failure

58 kg: 5 + armhävningar efteråt
58 kg: 5 + armhävningar efteråt
58 kg: 4 + armhävningar efteråt

Koncentrationscurl

16 kg: 5, 5, 5

Hela passet var tungt som fan, men det lossnade efter ett tag.

Idag har jag burit vattentunnor och grejjer, fast trots det borde jag ha tränat... Men jag gjorde tydligen inte det. :Virro

J A L
2010-05-04, 19:49
Jävla massa plugg som ställer till det tillsammans med andra krejj... :furious:

Jag vägde mig i fredags: 76 pannor jämnt. Det går nedåt...

Dagens: Axlar/övre rygg

Militärpress

50 kg: 5, 5, 5
47,5: 5

Svagt fan, var tvungen att kicka lite.

Lastdrag mot bröstet

90 kg: 5
95 kg: 5, 5, 5 - PB tror jag bestämt

Baksida axel i CC

27,5 kg: 5, 5
30 kg: 3
27,5 5

Sittande rodd, smalt grepp

100 kg: 6
105 kg: 5, 5, 5 - kan vara PB här med. Kanske.

Baksida axel i CC, stående, en arm åt gången

27,5 kg: 7, 6, 6, 3

På sista setet gled handtaget ur min hand med någon decimeter kvar nedåt. Tanten bredvid blev skiträdd. Stackars henne och klantigt av mig. :em: :naughty:

Stångshrugs

130 kg: 9
150 kg: 9, 9, 9

Sedan lite hantellyft åt sidan och framåt och grejjer, men det gjorde mest ont i axlarna så jag lade ned det rätt snabbt, satte på mig spenderarbyxorna och gick till Lidl för att köpa kvarg och för min deff andra erforderliga proteinkällor. :cool:

Okej pass, men lite skumt på något vis. Jag blev trött och det var tungt, men ändå inte.

J A L
2010-05-04, 23:05
Saftade till med en tvåtimmars kvällspromenad. Nu är jag episkt trött! Maten idag bestod av yoghurt med kiwi och havregryn, tonfisk och keso, en proteinbar, en shake och sist kallrökt lax med lite pasta. Och mjölk.

J A L
2010-05-08, 13:55
Fredagens: Armen/bröstet

Flyes

15 kg: 7
17,5 kg: 7, 7, 7

Hammercurl

27,5 kg: 12, 12, 12

Sittande tricepsextension med hantel

27,5 kg: 4
30 kg: 6, 5, 5

Flyes i maskin, supersetat med armhävningar

Någon vikt, typ 60 någonting: 6/15
Lite mindre vikt: 5/12
Ännu lite mindre: 5/8 typ

Cablecurl med stöd mot bänk

55 kg: 7, 6, 6

Det finns få övningar som verkligen tar ut allt ut musklerna som just den där...

Flyes, dropset 11-5 kg. Dödsstrikta, bara ytterläge.

Ett set på varje vikt, ingen vila mellan.

Koncentrationscurl

12,5 kg: 5
10 kg: 5, 4

Det känns verkligen som fan i både armar och bröst idag. Träningsvärken tilltar för varje timma. *rolleyes*

Vikt idag: 75,6 kg

Jag tycker att magen och ådrorna över axlarna syns mer för varje vecka, så det är ju bra, men ett gäng kilon är kvar.

J A L
2010-05-11, 18:38
Måndagens: Ben/mage

Seg, trött. Gick helt ok ändå.

Böj

80 kg: 10
110 kg: 8
140 kg: 7
170 kg: 6, 6 PB! Yeehaaaa!
140 kg: 10

Dragonflyes/fallande/benuppskjut i superset

10/12/50
8/10/40
0/12/60

Utfall med stång

50 kg: 12
60 kg: 12, 10

Crunches + crunches i flygstol

Fyra set till failure

Baksida lår i maskin

85 kg: 6, 6, 6

Bränner bra i benen idag (notera allitterationen ;)). Men det kändes jävligt tungt i böjen och det är bara någon millimeters förskjutning av ryggen som skiljer "tungt" från "smärtsamt" när man böjer. Dags att skaffa bälte, tror jag.

J A L
2010-05-11, 22:19
Kvällens: Övre rygg/axlar

Sjukt intensivt pass. Gymmet stängde nämligen 22:45. För övrigt kan man fråga sig varför jag egentligen bara kör "övre" rygg nu för tiden. Jag vet att det sitter bra mer i ryggen än de några reps på 140-150 kg som jag hittills har dragit i mark, men jag har en gammal ryggskada och har haft ont i korsryggen i flera månader nu. Det ger sig inte och så länge jag har ont, så kör jag varken mark, goodmornings eller någonting annat i den stilen... Tyvärr. :(

Något slags sälroddvariant med hantlar, simultant dårå

35 kg: 6
37,5 kg: 6, 6, 6

Jag gillar den övningen skarpt.

Sittande militärpress i smith - allt annat var upptaget

50 kg: 6
52,5 kg: 6, 5, 4

Strikt som fan.

Sittande kabelrodd

100 kg: 5
95 kg: 6, 6

100 pannor var fullmag och det kändes som om den skulle gå sönder, så 95 pannor fick räcka.

Baksida axel i CC, enhands stående

25 kg: 7, 6, 5

Axelpress i maskin

40-50 kg någonting: 6, 5, 4

Slut, kaputt, finito! Hem till keson.

muddler
2010-05-12, 01:45
Helvete så stark du är i pöjen sett till kroppsvikt krappen! Vackert!

J A L
2010-05-12, 23:12
Helvete så stark du är i pöjen sett till kroppsvikt krappen! Vackert!

Såå! Tack! Men jag böjer icke ATG, då mina knän är för evigt trasiga och gör rätt ont. Jag böjer så långt det går utan att det smärtar och krasar för mycket, vilket blir typ max 90 grader. Så det är inga balla tävlingsböj! ;)

J A L
2010-05-19, 08:21
Jag har varit sjuk i nästan en vecka. Första gången på flera år! Jag fick lite lätt feber och sjukt ont i halsen, men nu är jag back on track.

Gårdagens: Bröst/biceps

Tränade på helt tom mage och hade nästan bara käkat kvarg innan på dagen. Det gick över förväntan.

Giljotinpress

Päronvikter i fyra set.

Hammercurl

27,5 kg: 12, 12, 10

Flyes

15 kg: 7
17,5 kg: 6, 5
15 kg: 5

Cablecurl med stöd mot bänk

55 kg: 7, 4, 5

Kändes som om underarmarna skulle explodera av pumpen.

Flyesmaskin supersetat med armhävningar till failure

Tre (sex) set med fallande vikt på maskinen

Koncentrationscurl

15 kg: 12, 10
12,5 kg: 8
10 kg: 10

Flyes, superstrikta i ytterläge

Dropset 12,5-4 kg.

Efter passet kunde jag knappt klia mig på hakan... Så känns riktig lycka.

J A L
2010-05-21, 23:23
Gårdagens: Ben, mage och triceps.

Sjukt ofokuserat pass. Hungrig, trött och rätt less.

Böj

100 kg: 10
130 kg: 8
150 kg: 7
160 kg: 7, 7
100 kg: 16

Sittande tvåhands tricepsextension med hantel

30 kg: 5
32,5 kg: 3
30 kg: 3, 4

Kass.

Crunches, flygstol

15 kg mot bröstet: 40, 30, 25

Benpress

Fullmag: 10, 10, 10

Stående tricepsextension i cable

Tre set på någon vikt

Utfall med stång

50 kg: 10, 10, 10

Cablecrunches

Tre set kring 7 reps, någon vikt

Triceps pushdowns

Tre set på kring 7 reps, någon vikt.

J A L
2010-05-25, 00:59
Dagens: Axlar/övre rygg

Det här funkar inte. Det är för mycket plugg och jag hinner inte träna så mycket som jag vill. Riktigt jäkla trist. Träningen idag kändes motig i början på grund av trötthet och dålig timing med mat, men jag körde på med galen intensitet så till slut lossnade det, även om jag inte var stark.

Militärpress

50 kg: 5, 4
47,5 kg: 5
40 kg: 12

Hantellyft åt sidan, supersetat med hantellyft framåt

Tre superset kring 10 kg

Sälrodd med hantlar

32,5 eller om det var 35 kg: 7, 7, 6

Baksida axel i CC

25 kg: 4
20 kg: 8
22,5 kg: 7, 7
25 kg: 5

Skumt.

Lastdrag

85 kg: 5
80 kg: 6, 5

Stångshrugs

115 kg: 10, 10, 10

Gymmet stängde, så jag hann inte lassa på mer.

Over and out.

J A L
2010-05-26, 08:11
Gårdagens: Bröst/triceps

Samma känsla som i förrgår. Trött! Många flyesvarianter blev det och ingen egentligen pressövning, men det är så jäkla svårt att få det att ta, tycker jag...

Flyes

12,5 kg: 8
17 kg: 4
15 kg: 5, 5

Sittande tricepsextension med hantel

30 kg: 5
32,5 kg: 2 *gah!*
30 kg: 4, 4

Flyesmaskin supersetat med armhävningar

68 någonting: 7, 14 armhävningar
61: 6, 12 armhävningar
58: 5, 10 armhävningar

Stående tricepsextension i cable

35 kg: 8
40 kg: 6, 4
35 kg: 6

CC over

Några set

Lutande giljotinpress i smith

Fyra set

Värdelös övning. Det kändes inte som att det tog alls när man lutade bänken?

Flyes igen

Några set för att kräma ur det sista.

En bild:

71753

Dagsformen i skitkasst ljus. Jag har inte vägt mig sedan jag sist skrev vad jag vägde och det börjar väl bli dags. Borde väga ca 74 och det känns tyvärr, tyvärr som om det är flera kg kvar innan jag har de konturer som jag vill ha.

J A L
2010-05-28, 12:37
Dagens: Biceps/triceps (det är ju fredag ;) )

Nja, det var väl snarare dags...

1500 kcal om dagen nu, vilket innebär att jag typ inte orkar någonting i gymmet. Men men... Det blev ju inte bättre av att jag tränade bredvid en snubbe som körde med en sån sjuk intensitet att jag aldrig har sett någonting liknande. Högvolym och brutal intensitet. Jag fattar inte hur han orkade, men han var jävligt grov, så det funkade ju tydligen. Helt otroligt.

Stångcurl

40 kg: 8
45 kg: 5, 5
40 kg: 5

Sittande tvåhands tricepsextension

30 kg: 5, 4
27,5: 3

Sämst.

Hammercurl

30 kg: 10, 10, 10

Koncentrationscurl

Dropset 17,5 kg - 10 kg med 5 reps på vardera arm, två set på varje vikt. Typ liksomba.

Stående tricepsextension i cable

35 kg: 10
40 kg: 8
45 kg: 7, 6

Cablecurl med stöd mot bänk

40 kg: 8
45 kg: 6, 6, 6

Helvete vad det känns. Bästa övningen.

Stående enhands tricepsextension med hantel

12,5 kg: 5
10 kg: 5, 5, 4

Koncentrationscurl

Dropset 12,5 kg - 6 kg med 5 reps på varje vikt.

J A L
2010-05-31, 22:02
Dagens: Ben/mage

Jag satt och pluggade hela dagen och tänkte att jag skulle träna på kvällen då det var lite färre människor på gymmet. Jag slarvade dit för sent och hade bara ca 35-40 minuter på mig att köra på och dessutom var det fullt! Jag fick hålla tillgodo med sämsta smith-maskinen som bara fick belastas med max 150 pannor och eftersom det inte heller fanns fler viktplattor så fick det bli desto fler set på 145 kg.

Idag körde jag med bälte! Fifasen vad det var smutt! Det var verkligen skitstor skillnad! Kul!

Böj

95 kg: 10
125 kg: 8
135 kg: 8
145 kg: 8, 7, 6
140 kg: 7

Crunches hos Ryan Air

20 kg mot bröstet: 40, 25, 20

Utfall

60 kg: 10, 10, 5, 4

Jag fick brännande ont på ett litet ställe på höger sida under midjan efter andra setet - därav mina försök till två set till. Det känns som om huden har hamnat i kläm, men det har den inte vad jag kan se. Bristning kanske? Jag vet inte. Det känns lite skumt nu med. *grr*

Sidebend

15 kg mot bröstet: 12 vardera sidan
20 kg: 12, 10

Sedan hann jag inte mer. Jag är lite orolig för vad det är som gör ont.

J A L
2010-06-08, 21:26
Katastrof! Förra veckan blev det knappt någonting tränat alls på grund av sinnessjukt mycket plugg. Jag var vaken som mest i 41 timmar i sträck för att plugga och skriva tenta. En helt knäpp vecka som jag inte vill göra om på bra länge...

Hur som helst. Idag var jag svag.

Dagens: Bröst/armar

Giljotinpress

Sex set på runt 60 kg. Men de var vidrigt strikta i alla fall.

Stångcurl

45 kg, något set
40 kg, något set
35 kg, något set

Flyes

15 kg, sedan lite mindre

Cablecurl med stöd mot bänk

45 kg, sedan 50 kg tre set

CC over

Tre set

Koncentrationscurl supersetat med ännu fler flyes

Några set

Armhävningar supersetade med pullups

Också några set

Ett rätt kasst, men i alla fall intensivt pass.

J A L
2010-06-10, 22:30
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Sista tentan för terminen är idag skriven! YES! Det jobbigaste, sämsta jävla året någonsin, helt utan konkurrens, är äntligen slut! Vilken helt otrolig lättnad. På något vis är jag glad, men arg. Gladarg. Jävla skitår. Helvete alltså.

Äntligen, äntligen får jag disponera min tid någorlunda som jag vill. Vilken lycka! Det firade jag med att klämma till ett überintensivt pass direkt efter jobbet, innan gymmet stängde. Tyvärr var gymmet helt smockfullt så jag kunde inte riktigt köra vad jag ville, men men. Har käkat max 1500 kcal idag, så passet gick därefter. Orkade ingenting.

Dagens: Axlar/övre rygg

Hantelpress

20 kg: 5
22,5 kg: 5
Sedan kom någon och lyckades på något i och för sig JÄVLIGT skickligt, men också JÄVLIGT frustrerande vis få med sig hantlarna, så jag fick köra med vad som fanns kvar, nämligen...
17,5 kg: 6, 6

Ingen militärpress fick jag köra heller. Jag hatar tamejfan hantelpress. Helvete.

Sittande kabelrodd

90 kg: 7, 6, 6, 6

Hantellyft åt sidan

12 kg: 6, 6, 6

Lastdrag mot bröstet

90 kg: 5
85 kg: 5, 5 - tsss...

Baksida axel i CC - en sida i taget

20 kg: 8, 7, 7, 6

Sälrodd, hantlar

30 kg: 6, 6

Sedan stängde de.

J A L
2010-11-06, 01:08
Jaha, min diet och träning pajade på grund av för mycket plugg och jobb. I somras jobbade jag så mycket att jag knappt hann träna. Och under hösten har jag jobbat och pluggat helt sinnessjukt mycket, så det har inte blivit någon träning sedan slutet av augusti. Helt, helt, helt värdelöst. Det går inte att jobba mer än halvtid och plugga 150% utan att någonting blir lidande. Nu blev det träningen. Jag vill aldrig mer ha så här mycket att göra. Det är sjukt viktigt att ta hand om sin kropp...

Idag blev det i alla fall nypremiär och det firades med bröst och biceps. Jag körde på kanske 60% av tidigare max för att smyga igång och få lite pump. Och jag svällde upp som en ballong! Lyckan var fullständig! Nu är det bara att köra på!

muddler
2010-11-06, 01:58
Kul att du är igång igen! Kör på nu :)

J A L
2010-11-06, 02:21
Farbror muddler! :D Yes, nu är det fan ätasovatränaätasovaträna som gäller. En dag skall jag också singla dips som en muddlare. ;)