handdator

Visa fullständig version : Till scottland på golfresa om ett par timmar. något spec att tänka på?


Kaboffastar
2008-10-30, 13:24
Förutom att golfvagn heter pull-cart och provisorisk boll heter Provisional Ball?

ska till Glasgow/prestwick/ayr. någon som vart där i trakterna? hur är stämningen på banan, finns det några oskrivna regler, BIG nono's osv?

Jag Har spelat 1 säsong så jag är n00b.

Något man inte får missa när man ändå är där?

dared
2008-10-30, 14:06
Hmm jag var på golfläger i 3 veckor i Skottland när jag var yngre. Har inte så många detaljer om namn på ställen och banor i huvudet tyvärr.
Som kompliment till golfvagnen och PB så kan du ju tänka på att pegg heter tee och tee heter tee box. Men det visste du kanske.

Skottland var grymt, kommer ihåg att de tittade snett om man stannade och tog fikapaus efter 9 hål. Köp det du behöver i kiosken innan sen fortsättare ni rätt omgående efter 9 skulle jag rekommendera.

Jag kommer tyvärr inte på så mycket mer....

Ha jävligt kul!

shibi
2008-10-30, 16:19
Hit no sheeps

Exdiaq
2008-10-30, 16:20
Kanske skulle kollat upp lite sådant tidigare?

Wille005
2008-10-30, 16:24
Ett ord: Whisky.

fetochdryg
2008-10-30, 16:36
Se till att klä dig propert annars kan dom i värsta fall be dig gå av banan. Stenhårda är dem på detta, eller det beror på om du spelar på dom mer anrika fina klubbarna eller någon random bana?

Sen hur du skall bete dig så räcker vanligt bondvett långt, var trevlig så kommer dom vara det mot dig med!

jogustaf
2008-10-30, 16:41
Titta på bollen! :-)

Jaws
2008-10-30, 17:04
Har själv haft en skotte som bodde med min familj i 1 vecka, sen bodde jag 1 vecka i närheten av loch ness med hans familj.
En sak som jag fångade upp var att skottarna gillar hela grejen med klassiska "gentlemen", alltså hälsa vänligt på alla du stöter på i klubbhuset, ingen mössa/keps inomhus osv. Väldigt traditionellt alltså, samma sak gäller på banan. Gnäll inte över att spelet kan ta lång tid och släpp igenom bollar bakom eran om ni spelar långsamt, samma sak som i sverige i princip. Och glöm inte 19th hole för all del.

Manta
2008-10-30, 17:20
Om spelet går dåligt, låt inte det förstöra resten av resan :)
Slappna av så går det alltid bättre.

tossefar
2008-10-30, 17:23
Skriv inte "Scottland" när en skotte är i närheten.

r3mpuh
2008-10-30, 17:53
Har själv haft en skotte som bodde med min familj i 1 vecka, sen bodde jag 1 vecka i närheten av loch ness med hans familj.
En sak som jag fångade upp var att skottarna gillar hela grejen med klassiska "gentlemen", alltså hälsa vänligt på alla du stöter på i klubbhuset, ingen mössa/keps inomhus osv. Väldigt traditionellt alltså, samma sak gäller på banan. Gnäll inte över att spelet kan ta lång tid och släpp igenom bollar bakom eran om ni spelar långsamt, samma sak som i sverige i princip. Och glöm inte 19th hole för all del.



Finns det ett 19th hole :O? o.O

Spiffy
2008-10-30, 17:59
Du har kollat så att du har tillräckligt lågt hcp hoppas jag?