handdator

Visa fullständig version : Komma I Form


junior92
2008-10-30, 13:16
Hejsan
jag är en 16åring som tränar drygt 4-5 gng i veckan på gymmet, Jag vill gå ner i vikt samt bygga muskler för att börja träna kamsport så snart som möjligt. Jag är 1,76 cm lång och väger 80 kg på morgonen.
Har läst deff guiden ganska många gånger men förstår inte så mycket av den...:em:
Jag går i gymnasiet så de blir lite svårt att köra en deff under skol tid, men i skolan äter jag ganska mycket sallad men ofta så blir de för de mesta bara grytor i skolan *gah!*


Jag vill gå ner till 70 kg och dra ner på kroppsfettet.
Ska jag behöva vara ute på morgonen och gå för att förbränna lite extra eller ska jag lägga in flera långa konditions pass efter gymmet? :confused:

Jag är väldigt tacksam om jag får lite svar eller tips...
skulle gärna behöva träningsprogram för veckan som jag kan köra för att förbränna lite mer fett! *cupid*


Kost tillskott som jag har tillgång till är Whey-100, 100% whey protein fuel, Shapy fitness meal, Diet Fuel och Cocosa Extra Virgin kokosnötolja.
Vet någon om cocosa oljan är bra eller går man upp i vikt när man använder den ?

//Junior92

regus
2008-10-30, 13:26
Det är jätteenkelt.
Börja dra ner på maten, träna styrketräning av vettig modell (typ z_bumbis nybörjarschema) och träna kondition 2 gånger i veckan.

Kokosnötsolja vet jag inte varför man skulle vilja ha i sig extra.

junior92
2008-10-30, 13:32
Tack för tipset regus... Jag äter inte så mycket mat på morgonen blir de gröt, ibland en frukt, lunch, efter träning protein pulver sen middag.
men ska jag träna kondition efter passet eller ska jag göra plats för 2 kondition pass ?

//Junior92

regus
2008-10-30, 13:39
Tack för tipset regus... Jag äter inte så mycket mat på morgonen blir de gröt, ibland en frukt, lunch, efter träning protein pulver sen middag.
men ska jag träna kondition efter passet eller ska jag göra plats för 2 kondition pass ?

//Junior92

Det är bäst om du skulle göra plats för två konditionspass. Men finns inte tiden till så lägg det efter passet.
Kosten (om lunch och middag innebär grönsaker och vanlig husmanskost) verkar vara shysst.

junior92
2008-10-30, 13:45
Det är bäst om du skulle göra plats för två konditionspass. Men finns inte tiden till så lägg det efter passet.
Kosten (om lunch och middag innebär grönsaker och vanlig husmanskost) verkar vara shysst.

Får göra plats för kanske ett konditions pass,för de är ganska mycket i skolan så de brukar bli 4-5 pass i veckan... lunchen och middagen brukar innehålla grönsaker och är för de mesta vanlig husmanskost:)

regus
2008-10-30, 13:54
Tränar du 4-5 pass kondition i skolan så behöver du inte lägga till extra.
Eller så börjar du träna kampsport på en gång.

Kampsport och styrketräning är skiten när man ska gå ner i vikt (kampsport förbrukar oftast jävligt mycket energi)

junior92
2008-10-30, 14:03
Tränar du 4-5 pass kondition i skolan så behöver du inte lägga till extra.
Eller så börjar du träna kampsport på en gång.

Kampsport och styrketräning är skiten när man ska gå ner i vikt (kampsport förbrukar oftast jävligt mycket energi)


Nej men jag kör efter plugget, de känns ju lite onödigt och betala för terminen juste nu om den slutar om en månad... Hade tänkt och börja efter jul där..... Tack mannen !!:thumbup:

//Junior92