handdator

Visa fullständig version : Träna med förkylning i kroppen


John M
2008-10-29, 23:36
Är förkyld så pass ofta att det påverkar min träning. Även fast jag vilar helt tills jag är frisk så går det ca 5-6 veckor innan jag blir förkyld igen.

Är det OK att träna om man bara är lite snuvig utan att man har ont i halsen och har feber?

amiroo
2008-10-29, 23:47
Är förkyld så pass ofta att det påverkar min träning. Även fast jag vilar helt tills jag är frisk så går det ca 5-6 veckor innan jag blir förkyld igen.

Är det OK att träna om man bara är lite snuvig utan att man har ont i halsen och har feber?

Det är okej att träna om man bara är snuvig men man ska aldrig träna med ont i halsen. Ang feber vet jag inte.

obesogen
2008-10-30, 12:36
Är du förkyld så ofta kan det vara en idé och kolla över hur det står till med ditt upplägget och sömn, återhämtning. Det är inte normalt (om man inte är småbarnsförälder eller jobbar på dagis ;) ) att vara förkyld så ofta.

pellepedal
2008-10-30, 13:09
har inte din mamma sagt att du ska ha mössa på ute när det är kallt? ;)

zydar
2008-10-30, 17:15
har också varit förkyld som fan senaste tiden. jobbigt,, men man ska inte träna när man har nått skit i kroppen, slem i halsen och i näsan kan man ha långt efter en förkylning så det kan vara ok. Men ge fan it om du har ont i halsen.
Jag var dum o tränade med lite halsont, dagen efter hade jag feber.

amiroo
2008-10-30, 17:37
har också varit förkyld som fan senaste tiden. jobbigt,, men man ska inte träna när man har nått skit i kroppen, slem i halsen och i näsan kan man ha långt efter en förkylning så det kan vara ok. Men ge fan it om du har ont i halsen.
Jag var dum o tränade med lite halsont, dagen efter hade jag feber.

Ja, vad kan man säga.. Du hade tur att du bara fick feber !! Jävligt dumt att träna med halsont eftersom man just av det kan få Myokardit.

zydar
2008-10-30, 18:54
Ja, vad kan man säga.. Du hade tur att du bara fick feber !! Jävligt dumt att träna med halsont eftersom man just av det kan få Myokardit.

mmh vet, kommer ihåg en annan gång då ja var förkyld i skolan, sa det till idrottläraren, han sa bara att ja inte skulle vara med på lektionen utan kunde gå o styrketräna.


hallå liksom, han är idrottslärare,, han om nån borde veta.

zydar
2008-10-30, 18:55
Det är okej att träna om man bara är snuvig men man ska aldrig träna med ont i halsen. Ang feber vet jag inte.


man ska aldrig träna med feber heller. definitivt inte.

Elfsberg
2008-10-30, 19:19
Även fast jag vilar helt tills jag är frisk så går det ca 5-6 veckor innan jag blir förkyld igen.

Det är som sagt inte normalt att vara sjuk så ofta. Inte det minsta normalt.

Hur tränar du nu: hur ofta, hur mycket och hur intensivt?

AmericanDragon
2008-10-30, 19:39
mmh vet, kommer ihåg en annan gång då ja var förkyld i skolan, sa det till idrottläraren, han sa bara att ja inte skulle vara med på lektionen utan kunde gå o styrketräna.


hallå liksom, han är idrottslärare,, han om nån borde veta.

visst, var det är mild förkyldning så förstår jag om han hellre ser dig köra på gymmet med vila mellan repsen istället för att du ska springa 10 min runt hela hallen och sen vara center i fotboll resterande 50 min.

John M
2008-10-30, 23:45
Det är som sagt inte normalt att vara sjuk så ofta. Inte det minsta normalt.

Hur tränar du nu: hur ofta, hur mycket och hur intensivt?

Tränar ca 4 dagar i veckan, tränar på ungefär samma sätt som jag alltid gjort, var när jag flyttade ner till Spanien som allt började.

Min läkare sa att det va normal att vara förkyld 9 gånger på 10 månader så han har jag inget förtroende för längre. Hade ont i axeln och han skulle förklara vad vi skulle göra åt saken...när jag kom till sverige och pratade med min naprapat skrattade han bara åt läkaren - Läkaren visste inte vad han snackade om.

Jag ska leta upp en ny vårdcentral i helgen å ska boka ny tid hos en annan läkare.

Elfsberg
2008-10-31, 10:17
Hur många set och hur intensivt(hur nära dina maxvikter) tränar du vid varje tillfälle?