handdator

Visa fullständig version : Magrutor...


Malkovich
2003-07-03, 22:44
Jag undrar om någon kan ge mig bra tips om hur man effektivast bränner underhudsfettet på magen för att framhäva magmusklerna.

Jag tränar magen regelbundet, och magmusklerna har blivit större, men jag vill att de ska synas mer. Är det bara att sticka ut och springa? För jag vill samtidigt inte deffa kroppen i övrigt, utan bara magen.

Mattias

pettan85
2003-07-03, 23:02
Originally posted by Malkovich
Jag undrar om någon kan ge mig bra tips om hur man effektivast bränner underhudsfettet på magen för att framhäva magmusklerna.

Jag tränar magen regelbundet, och magmusklerna har blivit större, men jag vill att de ska synas mer. Är det bara att sticka ut och springa? För jag vill samtidigt inte deffa kroppen i övrigt, utan bara magen.

Mattias

Vet inte riktigt hur många ggr detta har nämts men punktförbränning FUNKAR INTE, så vill du få fram dina magruter så gäller att ligga på ett energiminus och då komemr fettet tas från hela kroppen så är det bara !

labbbus
2003-07-04, 09:47
Köp en abslider så kommer du få trimmad mage :bpump: tar ungefär 2-3 veckor

DrP
2003-07-04, 09:56
Vadå, funkar inte de där tv-shop elektroderna som man sätter på magen? :D

gasoliner
2003-07-04, 10:46
Originally posted by Malkovich
Jag undrar om någon kan ge mig bra tips om hur man effektivast bränner underhudsfettet på magen för att framhäva magmusklerna.

Jaa..den som det visste..*drömma*:angel:

King Grub
2003-07-04, 10:46
Originally posted by Malkovich
Jag undrar om någon kan ge mig bra tips om hur man effektivast bränner underhudsfettet på magen för att framhäva magmusklerna.

Jag tränar magen regelbundet, och magmusklerna har blivit större, men jag vill att de ska synas mer. Är det bara att sticka ut och springa? För jag vill samtidigt inte deffa kroppen i övrigt, utan bara magen.

Mattias

Punktförbränning fungerar inte! Du minskar lika mycket över hela kroppen. Så är det bara.

shirunai
2003-07-04, 11:07
:smash:

Pressarn
2003-07-05, 13:10
Även om det hade gått, hur snyggt hade det varit med en deffad mage och annars halvfet kropp?
Symmetri är viktigast om du frågar mig :thumbup:

Herkulez
2003-07-05, 13:40
liposuction :booty:

mangemani
2003-07-05, 16:36
Originally posted by Malkovich
Jag undrar om någon kan ge mig bra tips om hur man effektivast bränner underhudsfettet på magen för att framhäva magmusklerna.

Jag tränar magen regelbundet, och magmusklerna har blivit större, men jag vill att de ska synas mer. Är det bara att sticka ut och springa? För jag vill samtidigt inte deffa kroppen i övrigt, utan bara magen.

Mattias


det är fettet på överkroppen som försvinner först eller fortast när man deffar/bantar(fett runt bröst/armar)...sen börjar fettet på magen/låren/ändan att försvinna lite hastigare.(så har jag uppleft det hela iaf)

håller med vad dom säger,punkt förbräning går ej.

King Grub
2003-07-05, 16:54
Originally posted by mangemani



det är fettet på överkroppen som försvinner först eller fortast när man deffar/bantar(fett runt bröst/armar)...sen börjar fettet på magen/låren/ändan att försvinna lite hastigare.(så har jag uppleft det hela iaf)

håller med vad dom säger,punkt förbräning går ej.

Fettet försvinner lika mycket på alla ställen. Det går inte fortare på något speciellt ställe. Du kan ha en mindre mängd kroppsfett på vissa ställen, och därför upplever du att dessa blir hårdare först.

mangemani
2003-07-05, 16:56
Originally posted by King Grub


Fettet försvinner lika mycket på alla ställen. Det går inte fortare på något speciellt ställe. Du kan ha en mindre mängd kroppsfett på vissa ställen, och därför upplever du att dessa blir hårdare först.


ja så är det nog=/

Prankie
2003-07-05, 22:22
Eftersom det tas från hela kroppen så är det hela genetiskt var i kroppen fett kommer vara mest på. Vissa samla runt mage och vissa höften.

bear.flowertwig
2003-07-07, 13:47
.

Callek
2003-07-07, 16:18
Det är bara att köra morgonpromenader eller annan fettförbrännande träning om du vill får fram rutorna.

Det går faktiskt rätt snabbt att få fram rutorna om du inte har allt för mycket fett på magen. Om du sköter kosten rätt d v s...

mangemani
2003-07-08, 10:48
Originally posted by Callek
Det är bara att köra morgonpromenader eller annan fettförbrännande träning om du vill får fram rutorna.

Det går faktiskt rätt snabbt att få fram rutorna om du inte har allt för mycket fett på magen. Om du sköter kosten rätt d v s...


nähä:rolleyes:

Callek
2003-07-08, 11:37
Originally posted by mangemani



nähä:rolleyes:

Joho? :confused:

mangemani
2003-07-08, 12:22
Originally posted by Callek


Joho? :confused:


hehe,sorry,jag var lite sarakastisk...no hard feelings?:)

Callek
2003-07-09, 14:57
Originally posted by mangemani



hehe,sorry,jag var lite sarakastisk...no hard feelings?:)

Nejdå, jag ville bara påpeka det för att många verkar tro att det är jättesvårt att bränna fett. Vilket det inte är, iof det kan väl vara lite inviduellt men det märks fort på mig iaf...

mangemani
2003-07-09, 15:34
Originally posted by Callek


Nejdå, jag ville bara påpeka det för att många verkar tro att det är jättesvårt att bränna fett. Vilket det inte är, iof det kan väl vara lite inviduellt men det märks fort på mig iaf...


jo,det är väldigt individuelt...jag har jäkligt svårt att bränna fett...:(

King Grub
2003-07-09, 15:42
Det är inte alls individuellt. Ett kilo kroppsfett består alltid av cirka 7500 kcal. Hos alla. ;)

När du har förbrukar 7500 kcal mer än du ätit, under en viss tidsperiod, har du gått ner 1 kilo, i teorin. Självklart spelar många faktorer in, men så fungerar alla friska individer i grund och botten.

Robban
2003-07-10, 08:21
Originally posted by King Grub
Det är inte alls individuellt. Ett kilo kroppsfett består alltid av cirka 7500 kcal. Hos alla. ;)

När du har förbrukar 7500 kcal mer än du ätit, under en viss tidsperiod, har du gått ner 1 kilo, i teorin. Självklart spelar många faktorer in, men så fungerar alla friska individer i grund och botten.
Amen!:angel:

JAM
2003-07-10, 14:43
Originally posted by King Grub
Det är inte alls individuellt. Ett kilo kroppsfett består alltid av cirka 7500 kcal. Hos alla. ;)

När du har förbrukar 7500 kcal mer än du ätit, under en viss tidsperiod, har du gått ner 1 kilo, i teorin. Självklart spelar många faktorer in, men så fungerar alla friska individer i grund och botten.

Grubben har svar på exakt allt, precis som vanligt... :bow: :D

Nils
2003-07-10, 16:08
Originally posted by King Grub
Det är inte alls individuellt. Ett kilo kroppsfett består alltid av cirka 7500 kcal. Hos alla. ;)

När du har förbrukar 7500 kcal mer än du ätit, under en viss tidsperiod, har du gått ner 1 kilo, i teorin. Självklart spelar många faktorer in, men så fungerar alla friska individer i grund och botten.
Men hans mening var ju trots allt rätt.
Det är mycket individuellt. Det är *mycket* lättare för någon med ett normalläge på 5000kcal om dagen att gå ner några kilo än för någon med normalläget på 2500 kcal om dagen. Speciellt om man också skall ha i sig en massa näringsämnen, proteiner och så.
Jag skulle vilja säga att det är lätt att gå ner till att äta ca 2000kcal om dagen. Sen hur mycket man går ner av detta beror på hur mycket man förbränner. som dels beror på hur mycket man rör sig, men också till mycket stor del på hur mycket man rört sig och ätit under många år tidigare.
Nils

King Grub
2003-07-10, 16:18
Originally posted by Nils

Men hans mening var ju trots allt rätt.
Det är mycket individuellt. Det är *mycket* lättare för någon med ett normalläge på 5000kcal om dagen att gå ner några kilo än för någon med normalläget på 2500 kcal om dagen. Speciellt om man också skall ha i sig en massa näringsämnen, proteiner och så.
Jag skulle vilja säga att det är lätt att gå ner till att äta ca 2000kcal om dagen. Sen hur mycket man går ner av detta beror på hur mycket man förbränner. som dels beror på hur mycket man rör sig, men också till mycket stor del på hur mycket man rört sig och ätit under många år tidigare.
Nils

Det går snabbare att bränna bort ett part kilo fett med det utgångsläget, men inte lättare. Det tar längre tid att förbruka de där 7500 kilokalorierna om man endast kan dra ner energiintaget med några 100 kcal per dag, men det säger ju sig självt. Den mängd som förbrukas, förbrukas dock lika lätt.

TV-shopparen
2003-07-10, 17:17
Om man har bättre kondis kan man väl säga att det går lättare, då är ju musklerna bättre på att använda kroppsfett som energi och på såvis blir ens kcal underskott mer värt.

Föds man med förutsättning för bra/dålig kondition förresten?

Nils
2003-07-10, 20:16
Originally posted by King Grub


Det går snabbare att bränna bort ett part kilo fett med det utgångsläget, men inte lättare.
Att kunna göra något snabbare brukar betraktas som att man kan göra det lättare. Alla kan lösa nästan alla problem/uppgifter med mycket tid men man säger i princip alltid att de som gör det snabbt också gör det lätt.
Det är precis som att säga att en viss kurs på högskolan är precis lika lätt för alla. Det är ju samma tenta. Men man säger ändå att de som klarar den genom att snabbt ögna igenom boken klarar den lättare än de som måste spendera mycket tid.
Nils

King Grub
2003-07-10, 20:18
Jo, men jag talade om själva fettförbränningsprocessen, inte hur lång tid det nu kan ta att nå sitt mål.

Helen@
2003-07-10, 20:38
...he he....eftersom ni diskuterar "magrutor" så passar jag väl på att visa hur det ska se ut också :devil: .......bilden är iofs från i höstas men magen min ser ut så nu också och det pga den enkla kontentan; Strikt kosthållning och förbränningsträning........få förundrat att ha magrutorna synliga "gratis".....undantag "Jarod" :bow: vi andra får faktiskt kämpa för att ha de synliga...........

Man väljer; antingen så "lever man gott" och har en enda stor "magruta" eller så tänker man på vad man stoppar i sig och rör på sig och har ett snyggt "six-pack" :booty:

I all välmening

//Helena

JAM
2003-07-10, 22:46
Originally posted by Helen@
...he he....eftersom ni diskuterar "magrutor" så passar jag väl på att visa hur det ska se ut också :devil: .......bilden är iofs från i höstas men magen min ser ut så nu också och det pga den enkla kontentan; Strikt kosthållning och förbränningsträning........få förundrat att ha magrutorna synliga "gratis".....undantag "Jarod" :bow: vi andra får faktiskt kämpa för att ha de synliga...........

Man väljer; antingen så "lever man gott" och har en enda stor "magruta" eller så tänker man på vad man stoppar i sig och rör på sig och har ett snyggt "six-pack" :booty:

I all välmening

//Helena

Stiligt! Varför har jag inte riktigt sådana...? :confused: :rolleyes:

Kimo
2003-07-15, 22:08
En annan fråga är ju hur många som går och spänner magen hela tiden när den syns. Man måste väl vara rejält deffad, låt säga 5% kroppsfett, för att de ska synas tydligen hela tiden när man är avslappnad. Mina magmuskler syns ordentligt om jag spänner magen men knappt alls om jag slappnar av. Tror nog att de flesta tvättbrädor egentligen är smygspännisar.:MrT:

trapetsius
2003-07-18, 10:08
Såg att 7500kcal skulle motsvara 1kg kropps fett!

Okej nu till min stora förundran, VARIFRÅN har du fått dessa sifror "King Grub" ?
Vore mycket tacksam för ett svar på min fråga då jag tycker att det bara är en sifra tagen ur luften!


En annan sak är att det finns visst preparat som fungerar som punktförbrännare, har provat själv med gott resultat.

Givetvis så finns det ju vissa kriterier som måste uppfyllas innan det fungerar med synliga resultat.
1. Du måste ligga lågt i kropps fett redan från början(under 8-7%)
2. Strikt kosthållning

Provade detta under min senaste diet för att få fram delningen på magen bättre och det fungerar faktiskt men det är ju inget mirakel preparat, utan bara något som fungerar för det där sista!

Det som jag pratar om är Yohimbine HCL


Ha´d

Tp.

King Grub
2003-07-18, 10:11
Originally posted by trapetsius
Såg att 7500kcal skulle motsvara 1kg kropps fett!

Okej nu till min stora förundran, VARIFRÅN har du fått dessa sifror "King Grub" ?
Vore mycket tacksam för ett svar på min fråga då jag tycker att det bara är en sifra tagen ur luften!

Fett innehåller som du säkert vet strax över 9 kcal per gram, alltså 9000 kcal per kilo. Nu är det ju inte matolja som kroppsfettet består av, utan det består även av blodkärl, mm. Alltså ungefär 7500 kcal per kilo. Detta kan du läsa i vilken grundkurs i medicin som helst.

Kimo
2003-07-19, 12:03
Yohimbe är ett potensmedel, right?

LunaSpice
2003-07-19, 14:45
Med risk för att vara en besserwisser så innehåller ett kilo fettvävnad 7000 - 7500kcal beroende på olika faktorer. Det är som grub säger, det är inte 100% fett i kroppsfett utan bindväv, blodkärl, vätska plus andra substanser.

Jag har min ref. från föreläsningar i nutrition (den nu mer avlidne Melker Falkenberg, dietist och doktorand i nutrition).