handdator

Visa fullständig version : Utseendemässig peak, skillnad emellan män och kvinnor?


Piranha
2008-10-28, 22:36
Jag har funderat, tro det eller ej.

Men när generellt peakar en man rent utseendemässigt (ålder)?

När peakar en kvinna?

Är det olika?

Givetvis finns det miljarder undantag, men nu generaliserar vi hårt här.

Exdiaq
2008-10-28, 22:38
Beror ju på vad betraktaren tänder på/gillar.

Piranha
2008-10-28, 22:39
Beror ju på vad betraktaren tänder på/gillar.

Som sagt, vi generaliserar här.

PowPow
2008-10-28, 22:39
18-28 för kvinnor. 22-32 för män.

Nimille
2008-10-28, 22:40
Kvinna 22, man 30

joriice
2008-10-28, 22:44
kvinna - 16

man - 25

Anton Fräs
2008-10-28, 22:45
Kvinna 20-25, Man 25-30 (behöver grovheten i ansiktet, grovheten som bara åldern kan ge!)

Pzorz
2008-10-28, 22:46
Fm 20-28
M 25-35

Lellan
2008-10-28, 22:49
Jag har nog peakat, men känner mig ofta finare nu än under peaken, när jag rent objektivt såg bäst ut så led jag nog av nån dysmorfobi/socialfobi kombo, så jag föredrar afterpeak.

Men allt hänger ju på vilken typ av utseende man gillar, helt ärligt tycker jag att varje ålder har sin utseendecharm.

Tyvärr är det nog endast extremt vackra människor (båda könen) som ser jättebra ut efter 60, alternativ dem man älskar (de ser ju alltid lite bättre ut än random gumma/gube på stan.). Å andra sidan är det rätt fascinerande att se en vacker åldrad person.

n1tro
2008-10-28, 22:50
kvinna 18, man 26-28

sascha
2008-10-28, 22:56
Hallå? Denna tråd borde ju bombarderats med förslag och utförliga förklaringar redan nu - vi inte bara tillåts utan uppmanas ju till att generalisera! Eftersom jag är man, snackar jag om män. För att förstå en man krävs en man.

Låt oss börja med träning, vilket kan vara en avgörande faktor. Många börjar träna på riktigt i 18-20 års åldern. Till en början blir det ändå ganska oseriöst och man varvar träningen med ganska taskig kosthållning. Efter ett par år kommer dock insikten om att resultat vid träning ändå har ett kausalt samband med hur du äter, och därför läggs kosten om. Man är nu 22 år gammal.
Vid 18-22 års ålder börjar man även få så pass mycket skäggväxt att man ibland struntar i att raka sig (gäller all hårväxt, även huvudet, ögonbrynen, näsan etc.), dock med argumentet att det ser bohemiskt ut. Efter ett par år till inser man att håret ändå måste vårdas för att det ska se snyggt (och "bohemiskt") ut. Vid denna tidpunkt har mannen nått 24 år, och det är under detta år som de stora förändringarna sker.

Man inser nu att skägg är löjligt och rakar sedemera bort det. Samma sak gäller unibrowet och buskarna i näsan som har vuxit fram under karriären som bohem. Håret blir en aning kortare, men ändå ganska långt för att man inte riktigt är redo att släppa taget om livet som myspysare. Det tjugofjärde året är nu slut och slutsatsen, att mannen som 25 år gammal är snyggast, kan dras.

Sammanfattningsvis kan man alltså fastställa att utseendepeaken bland män beror endast av två orsaker: hår och träning, där det första väger aningen tyngre.

Piranha
2008-10-28, 22:59
Hallå? Denna tråd borde ju bombarderats med förslag och utförliga förklaringar redan nu - vi inte bara tillåts utan uppmanas ju till att generalisera! Eftersom jag är man, snackar jag om män. För att förstå en man krävs en man.

Låt oss börja med träning, vilket kan vara en avgörande faktor. Många börjar träna på riktigt i 18-20 års åldern. Till en början blir det ändå ganska oseriöst och man varvar träningen med ganska taskig kosthållning. Efter ett par år kommer dock insikten om att resultat vid träning ändå har ett kausalt samband med hur du äter, och därför läggs kosten om. Man är nu 22 år gammal.
Vid 18-22 års ålder börjar man även få så pass mycket skäggväxt att man ibland struntar i att raka sig (gäller all hårväxt, även huvudet, ögonbrynen, näsan etc.), dock med argumentet att det ser bohemiskt ut. Efter ett par år till inser man att håret ändå måste vårdas för att det ska se snyggt (och "bohemiskt") ut. Vid denna tidpunkt har mannen nått 24 år, och det är under detta år som de stora förändringarna sker.

Man inser nu att skägg är löjligt och rakar sedemera bort det. Samma sak gäller unibrowet och buskarna i näsan som har vuxit fram under karriären som bohem. Håret blir en aning kortare, men ändå ganska långt för att man inte riktigt är redo att släppa taget om livet som myspysare. Som 25 år gammal, är mannen snyggast.

Sammanfattningsvis kan man alltså fastställa att utseendepeaken bland män beror endast av två orsaker: hår och träning, där det första väger aningen tyngre.

Good one.

Några terorier om kvinnan du kan senare i tråden äta upp?

Alexton
2008-10-28, 23:01
Skulle säga att män ser som bäst ut runt 30, nu utgår jag från att personerna vi pratar om sköter sin kost/träning någorlunda. Kvinnor brukar 22-28 vara den optimala åldern, de brukar ha lagt ned hela fjortisgrejen och vuxit upp.

machine gun
2008-10-28, 23:05
Kvinnor 25-30, män 30-35

sascha
2008-10-28, 23:16
Good one.

Några terorier om kvinnan du kan senare i tråden äta upp?

Ptja, jag är inte den att generalisera, men låt mig fundera.

Det sitter bland annat i ögonen. Någon har sagt att kvinnors ögon, när det kommer till synproblem, mår bäst när kvinnan är 23 år gammal. Vad som har hänt nu är att synproblemet ofta stagnerat och en ögonoperation är möjlig. När kvinnan är yngre döljs ögonen oftast bakom glasögon, vilket alla gånger drar ner helhetsintrycket. Nu kanske någon klok själ hänvisar till linser, men sådana leder alltför ofta till en liten rodnad på ögonvitan, vilket även det drar ner helhetsintrycket.

När nu kvinnan har opererat ögonen vid 23 år följer dock en anpassningsperiod för betraktaren. Man har nu som betraktare i 23 år, give or take a few, fått leva ett kompromissernas liv genom att säga bland annat "du är så duktig på att måla" och "du har fina lår" i hopp om att man själv ska kunna förbise de horribla ögonen (eller den horribla ögonbonaden) som kvinnan burit runt på. Denna period brukar man säga ligger på tre veckor. Poängteras bör dock att detta endast gäller i fall där betraktaren är av manligt kön, för att inte bli generell.

Den andra variabeln är sättet kvinnan går på. Vid 18 års ålder är kvinnan fortfarande en ovan vandrare då hon rört sig i väldigt få miljöer (ibland har utlandet besökts i en månad, men detta bidrar sällan till långsiktig påverkan). Att kvinnan inte är särskilt bevandrad (i dess bokstavliga betydelse) kan kännas igen bland annat på att man med glada och ungdomliga (här tydliggörs att ungdomlighet=skönhet saknar kausalitet) steg går längs med gatorna. Detta uppskattar inte betraktaren då kvinnan sänder en signal som säger "jag vet inte absolut ingenting". Ett gigantiskt hopp kan dock göras till 23 års ålder, där kvinnan nu under en femårsperiod, genom erfarenheter, fått en strålande vacker, självsäker (men inte för självsäker, utan kryddad med lite villighet att underkastas) och framför allt målinriktad gångstil.

Så man skulle kunna säga att kvinnan är vackrast när hon är 23 år och tre veckor gammal.

Saft und Kraft
2008-10-28, 23:22
Nu menar jag inte att mina preferenser är riktigt sådana (det får vänta till dess jag är lite äldre själv), men det är grymt attraktivt med fruntimmer i lite högre ålder som håller utseendemässigt. Visst de är inte många (gäller förstås män också) men de finns.

Annars är nog y = godtyckligt stor konstant, vad som verkar mest tilltalande. (Viss trollfaktor i yngre ålder kan man förstås leva med.) Någon som är som en kärring/gubbe i allt för tidig ålder känns inte supersexigt, men detta är förstås inte enbart utseendemässigt korrelerat.

Ex nihilo
2008-10-28, 23:22
Kvinnor: 17-19 års ålder. Enligt en av de män i Sverige som dragit av tusentals trosor genom åren.

Nämner inte vem men han är rätt notorisk i festkretsar runt Stockholm.

shadowfire
2008-10-28, 23:23
En sak är säker, kvinnan peakar då rakt inte över 30 iaf. Det händer alla dess märkligaste saker med kvinnor över 30 :D

Pojkar är ju pojkar väldigt högt upp i åldrarna innan de blir män, sedan är det inte många år mellan man och förfall (ölkagge, nätbrynja och moppemusche igen).

Förslagsvis peakar kvinnor 24-26 och män 28-30.

sascha
2008-10-28, 23:24
Kvinnor: 17-19 års ålder. Enligt en av de män i Sverige som dragit av tusentals trosor genom åren.

Nämner inte vem men han är rätt notorisk i festkretsar runt Stockholm.

Så man måste smaka på äpplet för att kunna säga att det ser snyggt ut? Eller snarare, en person som smakat på äpplet är mer kvalificerad att avgöra huruvida äpplet är snyggt, än en person som endast betraktat äpplet? Vissa krav får vi väl ändå ställa på argumentationen i den här tråden.

Ex nihilo
2008-10-28, 23:25
Nej givetvis inte, tog det bara som exempel. Håller dock med, men skulle vilja säga 17-18 års ålder.

Dock håller jag nog fast vid att en målare observerar fler tavlor än vad en kontorsråtta gör. Menar alltså att alla inte går runt å tänker på ämnet lika mycket som de allra mest aktiva. Majoriteten skulle förmodligen inte ens kunna skilja på en 18 eller 20-årig kvinna om det ter sig illa.

The_RobRoy
2008-10-28, 23:28
Många blandar ju in andra saker än utseende här nu i tråden.

Frågan var väl rent utseendemässigt?

Svaret isåfall blir:

Flicka: 19 år
Pojke: 22 år

Kvinna: 24 år
Man: 28 år

Den första kategorin är alltså de som unga människor tycker är snyggast. Den andra kategorin är för alla de som inte tänder på barn längre.

sascha
2008-10-28, 23:31
Nej givetvis inte, tog det bara som exempel. Håller dock med, men skulle vilja säga 17-18 års ålder.

Dock håller jag nog fast vid att en målare observerar fler tavlor än vad en kontorsråtta gör. Menar alltså att alla inte går runt å tänker på ämnet lika mycket som de allra mest aktiva. Majoriteten skulle förmodligen inte ens kunna skilja på en 18 eller 20-årig kvinna om det ter sig illa.

Ja, eller en målare vet jag inte. Kanske en konstnär. Kan du dock inte se ett problem med att man är en väldigt aktiv deltagare? Förstör inte det lite möjligheterna till att föra ett generaliserande resonemang? Om man ska generalisera torde man representera gemene man i så stor utsträckning som möjligt. Och gemene man är ju ingen Leonardo da Vinci.

Clarkolofsson
2008-10-28, 23:46
Kvinna 17-20

Man 30-40

Liten Men Fet
2008-10-29, 00:20
Många blandar ju in andra saker än utseende här nu i tråden.

Frågan var väl rent utseendemässigt?

Svaret isåfall blir:

Flicka: 19 år
Pojke: 22 år

Kvinna: 24 år
Man: 28 år

Den första kategorin är alltså de som unga människor tycker är snyggast. Den andra kategorin är för alla de som inte tänder på barn längre.

Håller nog med om 24, tycker inte om flickor som har babyhullet kvar i ansiktet. Självklart finns det toksnygga 18-åringar men jag upplever att dom ofta ser äldre ut än vad dom är.
Jag går inte igång på hela oskulds/oskyldighets grejen. Det signalerar bara oerfaren för mig.

Yes
2008-10-29, 00:48
En sak är säker, kvinnan peakar då rakt inte över 30 iaf. Det händer alla dess märkligaste saker med kvinnor över 30 :D
Kvinnor runt 30 är ju de finaste. Enda konstiga jag märkt med dem är att de börjat ta farliga frågor om barn på allvar... :confused:

Män skulle jag säga peakar vid 40-50, i varje fall om de håller sig i form.

Huffo the A-LagaRe
2008-10-29, 01:07
Man bygger väl musker fram till fyrtio, femtio års ålder så där någonstans borde det väl ligga för män.

Kvinnor vette fan, fyra-fem år äldra än vad man själv är fram till 30 årsåldern då det blir omvänt.

KniveN
2008-10-29, 01:10
Nu menar jag inte att mina preferenser är riktigt sådana (det får vänta till dess jag är lite äldre själv), men det är grymt attraktivt med fruntimmer i lite högre ålder som håller utseendemässigt. Visst de är inte många (gäller förstås män också) men de finns.


Oja, helt rätt! :D

Ajin
2008-10-29, 01:47
Kvinnor - 20
Män - 40

Med optimala omständigheter och förutsättningar.

MEDiAHORAN
2008-10-29, 01:53
Kvinnor: 16-20

Män: Ingen aning alls.

Jonny_88
2008-10-29, 03:51
Vad man tycker är snyggt ändras ju med åldern (iaf sålänge man inte är pedofil antar jag..)

Själv tycker jag väl att tjejer är snyggast runt 17 eller något, män? Tja, Brad kanske börjar sjunka neråt nu? Depp är ju galet snygg i pirates. Så runt den åldern kanske? Richard Gere klarade sig väl iofs upp till högre ålder ...

Men ja, 35 på män? Så mycket man som möjligt utan att förfallet har börjat, antar jag?

Skall ju visst vara bra för evolutionen med gamla män dock, större chans för genetiska mutationer och därigenom snabbare utveckling av mänskligheten.

/ aliquis ifrån jonnys konto, men nu får han behålla det för sig själv :D

Jonny_88
2008-10-29, 03:51
Kvinnor - 20
Män - 40

Med optimala omständigheter och förutsättningar.Är väl siffror jag har läst också. 17-18 är jäkligt opti. 20 hade säkert varit det med utan all tonårsfylla som leder till förfall :D

/ aliquis

MrBoris
2008-10-29, 08:54
Kvinnor: 17-19 års ålder. Enligt en av de män i Sverige som dragit av tusentals trosor genom åren.

Nämner inte vem men han är rätt notorisk i festkretsar runt Stockholm.

Om han dragit över tusentals kvinnor genom åren lär han knappast ha varit särskilt kräsen, så hans åsikt angående 17-19åringar räknas inte.

Nina L
2008-10-29, 09:16
Flicka: 19 år
Pojke: 22 år

Kvinna: 24 år
Man: 28 år

Den första kategorin är alltså de som unga människor tycker är snyggast. Den andra kategorin är för alla de som inte tänder på barn längre.+1

Langster
2008-10-29, 09:51
Det är ju väldigt individuellt, vissa har ett utseende som mognar och blir vackrare med åren, andra förfaller snabbt.

Rent generellt tror jag att män kan anses snygga i högre åldrar, då kvinnor börjar förfalla av biologska skäl är mannen fortfarande viril. Å andra sidan så har nog en majoritet av männen i 40-50 års åldern nästan helt börjat strunta i hur de ser ut, medan kvinnorna fortfarande är fåfängda.
Sen tycker jag man ska skilja på ungdom och skönhet. Alla kan se söta ut i 16-20-års åldern. Det är först runt 25-30 det börjar utkristalliseras vilka som faktiskt har ett utseende som håller.

Troll
2008-10-29, 10:12
Om man ser tillbaka på hur dom man gick i skolan med så peakade tjejerna mellan 15 och 20.

Killarna ser bättre ut i dag runt 30 med vissa undantag såklart, men tror män ser bättre ut över lag i högre ålder.

En stor del i detta är nog att kvinnor föder barn och är svårt att komma tillbaka ifrån för många.
Tjejer röker också i större utsträckning och möjligen pressar de hårdare i solen, vilket gör att dom åldras i förtid.


Edit: Bra skrivet Langster.

Ex nihilo
2008-10-29, 10:29
Om han dragit över tusentals kvinnor genom åren lär han knappast ha varit särskilt kräsen, så hans åsikt angående 17-19åringar räknas inte.

Möjligtvis, jag har dock aldrig sett han dra hem annat än modeller.

Diggler
2008-10-29, 11:39
kvinnor är som snyggast mellan 18-85, helsike nu blev jag alldeles till mig i byxan bara av att tänka på det.

Ignatius72
2008-10-29, 11:48
Själv blir jag bara snyggare och snyggare för varje år som går, jag är fan orolig för hur det ska sluta. KOmmer horder av kvinnor stå och vakta min dörr?






Eller så får jag nya glasögon.*cry*

Whistler
2008-10-29, 12:46
Är väl rätt svårt det här egentligen... Men ska man generalisera ordentligt så tycker jag om kvinnor runt 25. Män ser nog bäst ut runt 30 om de håller sig i form.

Fast sen har vi ju det där "Sweet sixteen" som så många sjunger om, och uttrycket "Jail bait" finns ju av en anledning...

Jaws
2008-10-29, 12:50
Jag känner att jag är påväg från min peak som pojke. Tyckte på något sätt att jag såg snyggare ut som 17 än som 19. Fast det beror väl på att jag har fått skäggväxt, lite grövre käkparti och påväg att bli en man. Hoppas att min peak som man, kommer att ligga vid 35-40 årsåldern och hålla sig på backen till 50-60.

Så det är ju väldigt olika från person till person, men mäns peak tycker jag ligger på 35.

Kvinnors ligger defenitivt runt 20.

ErikWrestlingFreaket
2008-10-29, 12:53
Oroväckande många som flirtar med efebofili:banned

Jaws
2008-10-29, 12:57
Möjligtvis, jag har dock aldrig sett han dra hem annat än modeller.

En sådan kille skriker efter uppmärksamhet och bekräftelse. Inte direkt imponerande och jag tror ingen bryr sig för han har inget med denna tråden att göra.

spoonchest
2008-10-29, 13:03
Beror ju på vad betraktaren tänder på/gillar.

+1. men annars så "sägs" det att kvinnor är som vackrast vid 17 års ålder.
Men det låter som högstadiespekulationer i mina öron.

tobbo
2008-10-29, 13:17
Fattar inte att så många kan tycka tjejer är snyggast runt 17-18, många ser ju fortfarande ut som småflickor. Men runt 21-25år för tjejer och 30år för män som alla andra redan sagt.

Langster
2008-10-29, 13:29
Oroväckande många som flirtar med efebofili:banned

+1
Tjejer som är yngre än 20 ser ut som barn. Många gör det nästan upp till 30.
Kvinnor ska det vara, inte flickor.

Jag undrar vad de som tycker att tjejer ser bäst ut vid 16-17 års ålder egentligen tycker gör en 17-åring mer attraktiv än en 27-åring?

Exdiaq
2008-10-29, 13:29
25-30 för båda män och kvinnor.

Piranha
2008-10-29, 13:41
+1
Tjejer som är yngre än 20 ser ut som barn. Många gör det nästan upp till 30.
Kvinnor ska det vara, inte flickor.

Jag undrar vad de som tycker att tjejer ser bäst ut vid 16-17 års ålder egentligen tycker gör en 17-åring mer attraktiv än en 27-åring?

De är antagligen i kategori minus 25 själva.

Men de får väl lägga sitt i statistiken iaf.

Langster
2008-10-29, 13:53
De är antagligen i kategori minus 25 själva.

Men de får väl lägga sitt i statistiken iaf.

Självklart, men det måste kännas jobbigt att känna att, trots att man är så pass ung, själv har peakat, dessutom har alla tjejer i umgängeskretsen peakat eller är på väg ur peaken och från och med nu kommer alla bara att bli fulare - inklusive en själv, som hela livet kommer att tråna efter de läckra 16-åringarna samtidigt som man bara blir mer och mer ful gammal gubbe! :D

Piranha
2008-10-29, 13:56
Självklart, men det måste kännas jobbigt att känna att, trots att man är så pass ung, själv har peakat, dessutom har alla tjejer i umgängeskretsen peakat eller är på väg ur peaken och från och med nu kommer alla bara att bli fulare - inklusive en själv, som hela livet kommer att tråna efter de läckra 16-åringarna samtidigt som man bara blir mer och mer ful gammal gubbe! :D

Du kanske kan finna lite tröst i att jag är 7 år äldre än dig, tricket är att tappa bort all självinsikt.

Langster
2008-10-29, 14:09
Du kanske kan finna lite tröst i att jag är 7 år äldre än dig, tricket är att tappa bort all självinsikt.

Eh, nu pratade jag ju INTE om mig själv! :Virro

Piranha
2008-10-29, 14:11
Eh, nu pratade jag ju INTE om mig själv! :Virro

Yeah right :D

Ironbabe
2008-10-29, 14:38
Beror på stor del i vilken fas i livet jag befunnit mig i.

Fas 1
15-18 Då var killar i åldern 18-20 jäkligt heta i min värld

Fas 2
18-23 Då var killar i åldern 23-28 jäkligt heta i min värld

Fas 3
23-30 Då var killar i åldern 25-30 jäkligt heta i min värld

Fas 4
30-40 Då var killar i åldern 25-35 jäkligt heta i min värld

Så.. I min värld fn är killarna hetast/finast mellan 25-35..Det är väldigt sällan jag sett en karl som behållt sin fräschet efter 35, med detta säger jag inte att de inte finns bara att de är sällsynta! Nånstans efter 35 verkar flertalet att sluta bry sig om sitt utseende även om de själva tycks tycka att de är lika attraktiva som de var för 15 år sen! ;)

miss_incorrigible
2008-10-29, 14:41
25-30 för båda män och kvinnor.

Jag håller med. För min del handlar det nog om att man ser att människor generellt börjar finna en del av sig själva i den åldern. Dos and don'ts kring hur man ska klä sig, färga håret, sminka sig osv. för att se bra ut blir klarare och det spelar mycket roll in i utseendet och hur det bedöms av andra.

Sniggel
2008-10-29, 14:43
även om de själva tycks tycka att de är lika attraktiva som de var för 15 år sen! ;)

Which is all that matters! :D *flex* :hbang:

CrazyJoeDavola
2008-10-29, 14:46
tycker kvinnor mellan 25-35 är the hottest, är själv 25 (kille). Lite mer "riktig" kvinna när de börjar närma sig 30. Visst sub 25 kan ju vara riktigt snygg rent visuellt men det är så mycket mer som gör en kvinna sexig :)

Visst scarlet johansson är min drömkvinna och hon har väl inte hunnit bli 25 så kan ju bara tänka mig så fin hon kommer vara när hon är 35! :D

Shajjn
2008-10-29, 21:38
Män? Det beror på Grubs ålder.. Idag skulle jag säga 35 alltså.*screwy*

joriice
2008-10-29, 21:46
Jag leder typ!

High1ander
2008-10-29, 21:50
Som jag brukar saga till en tjejkompis som narmar sig 25. "After 25 you are damaged goods" hon blir alltid lika upprord :)

bear.flowertwig
2008-10-29, 22:00
Oroväckande många kvinnor tappar formen fullständigt nån gång efter 25-30 men de som lyckas hålla sig i form tycker jag kan vara riiiktigt vackra ändå upp runt 40. Dessutom får de bara bättre och bättre koll på kläder, stil mm.
Kvinnlig peak: 25-35

Män kommer undan högre upp i åldrarna. Och kan tom göra det med en suboptimal kropp. Många ålderstecken anses ju tom som manliga: fåror, grå tinningar osv. Nån som hört talas om ett sexigt fårat kvinnligt ansikte...
Manlig peak: 30-55

Klein
2008-10-29, 22:25
19 år är väl den vedertagna åldern då kvinnor anses vara som mest fruktsamma så jag skulle vilja säga 17-23 år för kvinnor. Efter det börjar brösten hänga och celluliterna träda fram. Dock är ju äldre kvinnor generellt bättre på att "göra sig vackra" och föra sig sexigt. Men tar man bort smink, högklackade skor och utstuderade kläder och fokuserar på den nakna sanningen så är det definitivt 17-23 som är den bästa åldern. Fruktbarheten är kärnan här. Allt annat är bara politiskt korrekt svammel.

Vad gäller män så satsar jag mina kulor på att blomstringsåldern är 30-35 år. Män är helt enkelt som mest attraktiva då de har uppnått full fysisk utveckling och därtill vunnit nog många erfarenheter för att forma en genuin världsvan karaktär.

Trance
2008-10-29, 22:32
Fruktbarheten är kärnan här. Allt annat är bara politiskt korrekt svammel.


Va?

bear.flowertwig
2008-10-29, 22:36
19 år är väl den vedertagna åldern då kvinnor anses vara som mest fruktsamma så jag skulle vilja säga 17-23 år för kvinnor. Efter det börjar brösten hänga och celluliterna träda fram. Dock är ju äldre kvinnor generellt bättre på att "göra sig vackra" och föra sig sexigt. Men tar man bort smink, högklackade skor och utstuderade kläder och fokuserar på den nakna sanningen så är det definitivt 17-23 som är den bästa åldern. Fruktbarheten är kärnan här. Allt annat är bara politiskt korrekt svammel.

Vad gäller män så satsar jag mina kulor på att blomstringsåldern är 30-35 år. Män är helt enkelt som mest attraktiva då de har uppnått full fysisk utveckling och därtill vunnit nog många erfarenheter för att forma en genuin världsvan karaktär.

Bra formulering. Överväger att använda det på visitkortet.

Bear Flowertwig
- med genuint världsvan karaktär -

Klein
2008-10-29, 22:42
Allt som är sexigt har i grunden med fruktbarhet / reproduktiv förmåga att göra. Dock är ju människan en extremt sexuellt orienterad art så mycket av utseendet har drivits långt bortom ren reproduktiv funktion. Dessa "överdrivna" kroppsliga drag är icke desto mindre väldigt tydliga markörer för ålder och fruktbarhet.

Tricklev
2008-10-29, 22:45
Jag måste ha missat den biologi lektionen Klein, kan jag få lite biologiska förklaringar för Golden Showers, fotfetischer samt personer som tänder på riktigt feta människor?

Trance
2008-10-29, 23:05
Allt som är sexigt har i grunden med fruktbarhet / reproduktiv förmåga att göra.

Vad hos en 19-årig signalerar att hon är fruktbarare än en 25-åring?

Klein
2008-10-29, 23:06
Jag måste ha missat den biologi lektionen Klein, kan jag få lite biologiska förklaringar för Golden Showers, fotfetischer samt personer som tänder på riktigt feta människor?

Nu handlade ju tråden om generaliseringar. Det finns ju också en anledning till att exempelvis personer som tänder på riktigt feta människor är sällsynta. Dock anser jag inte att fotfetischism är något märkligt och avvikande i sammanhanget. Människan har ju ett nomadiskt förflutet så det vore märkligt om det inte skulle finnas en stark sexuell preferens för välformade fötter i genpoolen. Jag är inte själv någon fotfetischist precis men visst kan fötter lyfta eller sänka en persons utseende. Flertalet vuxna människor sitter ju tyvärr inne med väldigt fula fötter som man helst vill slippa se men icke desto mindre så finns det ju fötter som utstrålar hälsa och skönhet.

Trance
2008-10-29, 23:09
Människan har ju ett nomadiskt förflutet så det vore märkligt om det inte skulle finnas en stark sexuell preferens för välformade fötter i genpoolen.

Här ser du exakt felet med att försöka hitta en evolutionär förklaring till allt.

Klein
2008-10-29, 23:18
Vad hos en 19-årig signalerar att hon är fruktbarare än en 25-åring?

Förutsatt att vi talar om en och samma person med bibehållen livstil:
Brösten är fastare och står mer rakt ut, hyn är slätare, ansiktet är mindre härjat, håret har en starkare lyster och färgklang (bortse från produkter), vitare ögon och klarare blick, mindre celluliter om ens några, skinkor, höfter och lår är fastare och huden är spänstigare/slätare därikring.

Klein
2008-10-29, 23:36
Här ser du exakt felet med att försöka hitta en evolutionär förklaring till allt.

Tror inte riktigt du förstår vars jag kommer ifrån här. I grund botten är det ju otroligt mycket godtycke som spelar in i den sexuella evolutionen (och all annan evolution för den delen). Det sexuella godtycket blir lag när nog många råkar dela det. Just fetischism för fötter (och/eller ben) är ju dock långtifrån lika godtyckligt som fetischism för avföring och fetma.

Saft und Kraft
2008-10-30, 01:37
Här ser du exakt felet med att försöka hitta en evolutionär förklaring till allt.

Vadå fel. Roligt kan väl inte vara så fel?

Tror inte riktigt du förstår vars jag kommer ifrån här. I grund botten är det ju otroligt mycket godtycke som spelar in i den sexuella evolutionen (och all annan evolution för den delen). Det sexuella godtycket blir lag när nog många råkar dela det. Just fetischism för fötter (och/eller ben) är ju dock långtifrån lika godtyckligt som fetischism för avföring och fetma.

Först och främst vill jag anmäla mitt intresse till att få slänga ett öga i den bok du läser ur.

Sedan vill jag att du läser det som Trance quotade, igen. Märkligt är dessutom ett ord du i sammanhanget väljer, vilket gör saken nästintill jätterolig. Sedan använder du ordet "godtycke" högst godtyckligt. Det kan förvisso vara så att du bara inte vet vad du snackar om, vilket också är ett alternativt det ödmjukast tackas för. Keep up the fun.

High1ander
2008-10-30, 02:46
Jag måste ha missat den biologi lektionen Klein, kan jag få lite biologiska förklaringar för Golden Showers, fotfetischer samt personer som tänder på riktigt feta människor?

Som Frued sa, "The only unnatural sex act is that which you cannot perform"

Pez
2008-10-30, 08:28
Som Frued sa, "The only unnatural sex act is that which you cannot perform"
Nä. Felaktigt citat.
Fail.

Purren
2008-10-30, 08:48
En vän till mig sa något i stil med

En man är som ett fint vin. En kvinna är som en vindruva.

Desto mer tid som passerar, desto finare blir vinet.

Desto mer tid som passerar, desto dåligare blir vindruvan.

Slartibartfast
2008-12-14, 11:36
Jag är 29 och måste säga att jag förfäras av hur slitna många tjejer i min egen ålder ser ut. :Virro Sweetspoten tycks vara 25-27. Yngre tjejer kan visserligen vara väldigt trevliga att titta på, men ofta väldigt omogna. Tjejer över 30 är ofta coola och skärpta, men fysiskt är dom ofta vrak. Själv ser jag klart bättre ut nu än för 5 år sen. Har nog ett antal bra år kvar i mig innan det börjar bära utför.

Det var dagens politiskt inkorrekta inlägg. *popcorn*

AFanatic
2008-12-14, 11:56
Generellt sett, eftersom det är det vi pratar om, peakar både män och kvinnor runt 30-35 års ålder. Tror inte jag har sett någon som inte fått sin fulla mognad förrän lite mer livserfarenhet. Det sitter i ögonen, ansiktet och hur personen för sig.

Baan
2008-12-14, 12:05
Generellt sett, eftersom det är det vi pratar om, peakar både män och kvinnor runt 30-35 års ålder. Tror inte jag har sett någon som inte fått sin fulla mognad förrän lite mer livserfarenhet. Det sitter i ögonen, ansiktet och hur personen för sig.

Det är nog käppen som gör det.

bear.flowertwig
2008-12-14, 17:24
Jag är 29 och måste säga att jag förfäras av hur slitna många tjejer i min egen ålder ser ut. :Virro Sweetspoten tycks vara 25-27. Yngre tjejer kan visserligen vara väldigt trevliga att titta på, men ofta väldigt omogna. Tjejer över 30 är ofta coola och skärpta, men fysiskt är dom ofta vrak. Själv ser jag klart bättre ut nu än för 5 år sen. Har nog ett antal bra år kvar i mig innan det börjar bära utför.

Det var dagens politiskt inkorrekta inlägg. *popcorn*

Jag kan bara hålla med dig, formen är bedrövlig bland 30+ :Virro

Exdiaq
2008-12-14, 17:28
Kvinnor: 25-30

Yes
2008-12-14, 17:29
Själv ser jag klart bättre ut nu än för 5 år sen. Har nog ett antal bra år kvar i mig innan det börjar bära utför.

Jag med, men nu vid 26 års ålder har jag börjat ana en svag antydan till linjer i ansiktet. Finns något man kan göra åt det? Jag är inte redo att dö än. :(

Ironbabe
2008-12-14, 17:31
Jag kan bara hålla med dig, formen är bedrövlig bland 30+ :Virro
Jag var oxå bedrövlig vid den åldern..nu är jag mindre bedrövlig efter att ha stånkat omkring på gymmet några år!

Hav förhoppning!!

bear.flowertwig
2008-12-14, 17:46
Jag var oxå bedrövlig vid den åldern..nu är jag mindre bedrövlig efter att ha stånkat omkring på gymmet några år!

Hav förhoppning!!

Så mina alternativ är:
- en osäker sub 25-åring
- vänta ut jämnåriga 5-10 år
- ta en gymtant :D

Cilia
2008-12-14, 20:52
Så mina alternativ är:
- en osäker sub 25-åring
- vänta ut jämnåriga 5-10 år
- ta en gymtant :D
japp du får nog bestämma dig för även en 25-åring kommer inte vara 25 hela livet. Väljer du det måste du vara beredd att byt ut henne vart annat år eller så.

Trance
2008-12-14, 20:53
japp du får nog bestämma dig för även en 25-åring kommer inte vara 25 hela livet. Väljer du det måste du vara beredd att byt ut henne vart annat år eller så.

Det är därför man leasar.

Cilia
2008-12-14, 21:00
Det är därför man leasar.
precis, byter ut. Det var väl det jag sa utan att jag angav finansieringsmetod?

bear.flowertwig
2008-12-14, 21:06
japp du får nog bestämma dig för även en 25-åring kommer inte vara 25 hela livet. Väljer du det måste du vara beredd att byt ut henne vart annat år eller så.

det handlade om nuläget. gymtant it is.

Cilia
2008-12-14, 21:36
det handlade om nuläget. gymtant it is.
Förstod det men jag försökte hjälpa dig att tänka längre än vad din ***** räcker *w*

n1tro
2008-12-14, 21:42
18-20 tyvärr verkar det som för kvinnor ur min pov.. män når väl sin peak vid 26, återkommer om jag fortf lever då

bear.flowertwig
2008-12-14, 22:19
Förstod det men jag försökte hjälpa dig att tänka längre än vad din ***** räcker *w*

:MrT:

Mirre
2008-12-15, 14:09
Jag är 29 och måste säga att jag förfäras av hur slitna många tjejer i min egen ålder ser ut. :Virro Sweetspoten tycks vara 25-27. Yngre tjejer kan visserligen vara väldigt trevliga att titta på, men ofta väldigt omogna. Tjejer över 30 är ofta coola och skärpta, men fysiskt är dom ofta vrak. Själv ser jag klart bättre ut nu än för 5 år sen. Har nog ett antal bra år kvar i mig innan det börjar bära utför.

Det var dagens politiskt inkorrekta inlägg. *popcorn*

Jag måste tyvärr hålla med dig men med ett tillägg:
Jag har fått för mig att tjejer i 30-årsåldern i större städer med karriär ofta ser bättre och sexigare ut än en 20-årig pingla från en mindre ort. den 20-åriga pinglan faller isär när hon har träffat killen och blivit sambo.
Åsikter?

Killar peakar mellan 30-35, utseendemässigt. Ska man svara på peaken gällande "the total package" inkl mognad, livserfarenhet mm så skulle jag snarare säga 40 än 30 för män. Dessutom kan det vara riktigt sexigt med några intelligentsrynkor. ;) Ni unga män har peaken framför er. :hbang:

leo1
2012-03-24, 18:13
Då jag av en ren slump har råkat vara med 2 tjejer som är 37 år på slutet så måste jag säga att tjejernas peak tar slut där ungefär. Man ser det börjar komma veck på bröstkorgen och sådär. Killarnas peak känns svårt. Många av mina jämnåriga kompisar(jag är 35) ser ut som 45-åriga överviktiga gubbar. Slutar man sporta efter gymnasiet/lumpen så förfaller man ju rätt fort som kille. Tjejer kan dölja det länge. Jag säger 30 på killarnas peak.

Slartibartfast
2012-03-24, 18:27
Jag är 29 och måste säga att jag förfäras av hur slitna många tjejer i min egen ålder ser ut. Själv ser jag klart bättre ut nu än för 5 år sen. Har nog ett antal bra år kvar i mig innan det börjar bära utför.


Jag kan meddela nu vid snart 33 års ålder, att jag peakade vid 30-31. Nu är det bara att bromsa utav bara helvete. Börjar man inte tappa håret kan man nog kämpa på fram till 35 som man. Sen har man obönhörligt peakat.

eternallord
2012-03-24, 18:29
Fördelen med att vara kille är att det i min mening är lättare att hålla sig snygg (eller kanske "stilig" som det heter då) vid högre ålderssträck. En snygg kostym och vältrimmad behåring kan ge en man på 50+ massor av sex appeal. Kvinnor tenderar att i större utsträckning förfalla efter 30-sträcket.

http://1.bp.blogspot.com/_0FjPCtl8nPY/TCJoYOvkezI/AAAAAAAAIYI/eld4hb1250c/s1600/tumblr_l4dkv2Uqzt1qboamso1_400.jpg

Osten80
2012-03-24, 18:35
Jag kan meddela nu vid snart 33 års ålder, att jag peakade vid 30-31. Nu är det bara att bromsa utav bara helvete. Börjar man inte tappa håret kan man nog kämpa på fram till 35 som man. Sen har man obönhörligt peakat.

Haha, vilket dystert inlägg. Slappna av lite grann, Slarti.

FrankDrebin
2012-03-24, 18:38
Myten om att man skulle bli tjock efter 30 har iallafall inte slagit in. Kvinnor brukar rasa ordentligt efter 22-25 och män snäppet senare.

leo1
2012-03-24, 18:41
Fördelen med att vara kille är att det i min mening är lättare att hålla sig snygg (eller kanske "stilig" som det heter då) vid högre ålderssträck. En snygg kostym och vältrimmad behåring kan ge en man på 50+ massor av sex appeal. Kvinnor tenderar att i större utsträckning förfalla efter 30-sträcket.

http://1.bp.blogspot.com/_0FjPCtl8nPY/TCJoYOvkezI/AAAAAAAAIYI/eld4hb1250c/s1600/tumblr_l4dkv2Uqzt1qboamso1_400.jpg

Det håller jag med om. Men man ser många killar som har levt kroglivet och är rejält uppsvällda efter det. Det är nästan så att nördarna som tidigare höll på med nån töntig sport och var allmänt klena och fula men nu lagt på sig ett par kilo muskler kommer ikapp dom coola killarna som bara blir pinsamma i baren.

mangemani
2012-03-24, 18:43
vet inte hur det ligger till på killar, men i mina ögon, så är en kvinna som vackrast/sexigast, då hon kommer upp i 28-40 års åldern.
då har hon vuxit klart, då har hon fått de där fina kvinliga formerna.
det är min åsikt.

Kwon
2012-03-24, 18:44
30-35

Slartibartfast
2012-03-24, 18:49
Haha, vilket dystert inlägg. Slappna av lite grann, Slarti.

Jag är ju fortfarande Slarti, så går ingen nöd på mig ännu, om man säger så. :cool:

Är så nöjd att jag inte är tjej också!

Apos78
2012-03-24, 18:58
Tycker det där med peak ändras beroende på egen ålder. När jag var yngre så var den yngre tjejerna på sin peak men då jag blivit äldre så blir yngre tjejer mer och mer ointressanta. Främst då pga andra orsaker än utseende.

Idag säger jag nog peak tjejer 27-35 och för killar ett par år senare. Dock finns många i det ålderspannet, både vad gäller tjejer och killar, som är rejält fallfärdiga. Bland de yngre finns det klart fler tjejer som skulle anses utseendemässigt snyggare men det finns då annat som drar ner poängen en hel del.

Saga
2012-03-24, 19:03
Jag är 38 och jag tror jag peakar nu. Det verkar då så när jag möter någon av det motsatta könet...Oavsett hur gamla de verkar vara.

shadowfire
2012-03-24, 20:17
Kvinnorna peakar tveklöst runt 28, men få undantag finns som ser fräscha ut vid 40.
Allt över 30 är celluiter, bredlastskylt på röva och hängpattar.

tjabon
2012-03-24, 20:48
Fördelen med att vara kille är att det i min mening är lättare att hålla sig snygg (eller kanske "stilig" som det heter då) vid högre ålderssträck. En snygg kostym och vältrimmad behåring kan ge en man på 50+ massor av sex appeal. Kvinnor tenderar att i större utsträckning förfalla efter 30-sträcket.

+1

Kvinna: 25-35
Man: 30-60 , förutsatt att man sköter sin fysik.

Kappman
2012-03-24, 20:59
Man 28-35
Kvinna 20-25

jaaaaag
2012-03-24, 21:02
Om vi utgår ifrån tränande individer som ända ifrån tonåren tränat någon sport regelbundet och seriöst så:

Kvinnor: 25-30
Män: 30-35

Människor som inte tränar någonting peakar enligt mig mycket tidigare och det går sedan utför mkt snabbare är för de som tränar.

Kvinnor: 18-23
Män: 20-25

eulalia
2012-03-25, 01:01
Kan det inte vara så att olika delar av kroppen peakar vid olika åldrar?

Pattar och röv har ju kanske "bästföredatum" egentligen före 20-års åldern, sedan tar tyngdlagen ut sin rätt med mer eller mindre häng. Sedan tycker jag kanske att tjejers magar har en tendens att forma till en snyggare och kvinnligare kurvatur mellan 20 och 30, men att damer i allmänhet ser snyggast ut i nyllet vid kanske 25 till 35.

Män,,, dessa underbara varelser. Ja, det känns inte som att dom har någon egentlig ålder då dom superpeakar, dom är liksom trevliga från låt säga 25 till 45. Kroppsligt kanske mellan 25-35 men då utseendemässigt (i nyllet) får dom gärna se lite väderbitna och lagomt läderaktiga ut (Finare omskrivning för åldern mellan 30-45).

Man skulle kunna tänka sig att kroppen borde vara som yngst längst ner och sedan får den åldras då man höjer blicken uppåt från fötterna och upp till huvudet, för att sedan stanna tvärt vid hårfästet (om det finns kvar) där säger jag nog 25!

leo1
2016-08-19, 09:04
Jag tänkte på denna tråd när jag ville kolla på nåt med en av mina favvotjejer igår, Katie Holmes.

Via Imdb spårade jag upp att hon är med i Ray Donovan säsong 3 (2015).

Det är snudd på att hon peakade i 20-årsåldern (Dawson Creek) då hon var sådär valpigt söt med lite att ta på.

Nu såg hon mest undernärd och sliten ut.

ARMSTARK
2016-08-19, 09:45
Generellt män 30, kvinnor 25.
Men personligen gillar jag kvinnokroppen som Marilyn Monroe hade så jag kan gå rätt högt upp i åldrarna där. Förutsatt att de inte har solat fejset till läder och klippt den obligatoriska hjälmfrisyren som gamla kärringar har.

Diomedea exulans
2016-08-19, 09:51
Jag var snyggast i ansiktet när jag var 14 (jag var svarthårig då, såg ut som att jag hade eyeliner på mig) och hade snyggast kropp när jag var 27. Kroppen kan iofs bli lika snygg eller snyggare igen, åtminstone tills jag blir 45, tror jag. Det har ju bara med träning och kost att göra.

Mats J
2016-08-19, 10:13
Var smal som en sticka mellan 15-20 och rätt borta när det gällde stil och kläder, så var ett bortkommet nörd, sabbade 20-35 år genom att konstant vara på bulk och klotrund i ansiktet (har extremt lätt för att lägga på mig fett i ansiktet), började tappa håret vid 25 och var helt flint vid 35. Så tycker jag peakade för några år sedan vid 40-41, deffad och passar ok i rakat huvud. Fortfarande bra form, men börjar väl bli lite väl djupa linjer här och där för att det ska vara optimalt.

ARMSTARK
2016-08-19, 10:24
Var smal som en sticka mellan 15-20 och rätt borta när det gällde stil och kläder, så var ett bortkommet nörd, sabbade 20-35 år genom att konstant vara på bulk och klotrund i ansiktet (har extremt lätt för att lägga på mig fett i ansiktet), började tappa håret vid 25 och var helt flint vid 35. Så tycker jag peakade för några år sedan vid 40-41, deffad och passar ok i rakat huvud. Fortfarande bra form, men börjar väl bli lite väl djupa linjer här och där för att det ska vara optimalt.

Oroa dig inte för linjer, kolla Sean Connory och Clintan, de är väl 70 nu och och ser ut som bark i nyllet men det finns kvinnor i 20-25 års åldern som lätt skulle kunna tänka sig ett...
Har man ett manligt käkparti och självförtroende blir rynkor och linjer bara ett plus.

King Grub
2016-08-19, 11:02
Oroa dig inte för linjer, kolla Sean Connory och Clintan, de är väl 70 nu

Dom är 85 respektive 86.

Slartibartfast
2016-08-19, 11:24
Helen Mirren, 70. Ingen tvekan om att hon peakade för 30+ år sedan, men det är fan en fräsch 70-åring.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13686519_1223656017679750_3977242714652675312_n.jp g?oh=979e06c45434e4f94959ba994e1ac47a&oe=58149BF7

The_RobRoy
2016-08-19, 13:09
Asiatiska tjejer håller sig fräscha i ansiktet längre än svenska. Kan ha att göra med att de skyr solen som pesten, men skulle säga att de har en ungefär 5-7 årig fördel på svenska tjejer.

Kryss
2016-08-19, 13:52
Asiatiska tjejer håller sig fräscha i ansiktet längre än svenska. Kan ha att göra med att de skyr solen som pesten, men skulle säga att de har en ungefär 5-7 årig fördel på svenska tjejer.

Tycker det ligger något i denna skämtstrip också

http://www.geekinheels.com/wp-content/uploads/2011/01/average_asian_woman_aging.jpg

Holmeros
2016-08-19, 14:21
Tycker det ligger något i denna skämtstrip också

http://www.geekinheels.com/wp-content/uploads/2011/01/average_asian_woman_aging.jpg

Haha tänkte också på den!

The_RobRoy
2016-08-19, 14:45
Haha tänkte också på den!

Jag också faktiskt, skrockat åt den många gånger :)

Ajemän
2016-08-19, 14:47
Kvinna runt 20
Man runt 35

Wain
2016-08-19, 15:12
Kvinnor oftast runt 25-30, dock självklart stor spridning.
Män vete fasiken, men jag blir iaf bara snyggare och är 35, vänder väl antagligen nu...

trädgårdsmöbel
2016-08-19, 15:18
Är det önsketänkande av män i tråden här när vi säger 30 år för oss?

Det var en del bögar som stötte på mig när jag var ung, men runt 25 upphörde det helt, baserat på det skulle jag säga att män peakar kring 18-22.

TheBeach97
2016-08-19, 16:21
Tror män pekar 30-35. De är ofta rätt pojkiga innan dess etc. Min brorsa var nästan osynlig för tjejer till runt 27, han är 36 nu och ligger i rejält verkar det som :D

TheBeach97
2016-08-19, 16:22
Är det önsketänkande av män i tråden här när vi säger 30 år för oss?

Det var en del bögar som stötte på mig när jag var ung, men runt 25 upphörde det helt, baserat på det skulle jag säga att män peakar kring 18-22.

Tror jag inte ett dugg på. Nästan alla manliga skådespelare som är "heta" är över 30 också.

leo1
2016-08-19, 16:29
Som naturligt smal kille, vääldigt smal som ung och fortfarande smal som 40-åring har man en fördel tror jag.

Man kan lägga på sig 6-7 kilo som trivselvikt när man blir äldre och det ser nästan bättre ut. Huvudsaken att det inte blir chipstuttar och en liten konstig mage utav det hela.

Har tänkt på det när jag ser en del killar på stan som har varit pinnsmala och lagt på sig lite med åldern.

Edit: det hänger nog ihop mycket med att man ser ung ut också.

The_RobRoy
2016-08-19, 17:27
Själv peakade jag vid 27-28, sen började tunnhårigheten ställa till problem, nu vid 33 är det helt kört. För svenska män borde ju detta vara ett problem för iaf 30-40% av populationen. Sen visst endel ser bra ut ändå rakade, men det är kanske 1/10 som ser lika bra ut rakad som innan när manen var intakt

Stellaria
2016-08-19, 17:39
Är det bara utseendet som bedöms? Jag menar, annars blir man ju bara bättre och bättre med mer livserfarenhet och självsäkerhet. Gäller nog både män och kvinnor...

Själv är jag kvinna och har passerat 40 men tycker nog att jag är både snyggare och intressantare nu än vid både 20 och 30 års ålder. Får nog fler blickar från män nu än tidigare också.

Tänker att utstrålning och självsäkerhet också påverkar hur man uppfattar en person även utseendemässigt, om ni förstår vad jag menar.