handdator

Visa fullständig version : Bra proteinpulver till hyffat nybörjare, 16 år


norran
2008-10-28, 21:44
Tjena, har ni tips på något bra proteinpulver för en 16 åring som gymmat i ca 2-3 månader.

Min kompis körde whey 80, och nu har han bytt till Animal M-stak

Vet en annan som även kör anabolic Halo.
Alla dem i samma ålder.
Har kollat på Freak fix, är den bättre?

Och sen tänkte jag på, finns 2 olika, muskelökning och Protein, men är inte det samma? Och vad ska jag satsa på mellan dem? Ser att Freak fix och whey 80 är Protein och Animal M-Stak och Anabolic halo är muskelökning, Vad är skillnaden mellan dem då?

Är det någon man går upp i av dem och någon man går ned i?

Tack på förhand // Norran

Spec^
2008-10-28, 21:49
Om du inte vet vad skillnaden är så äre bara att gå tillbaka till ruta ett.. nämligen skaffa bra matvanor till att börja med.

norran
2008-10-28, 21:54
Skit i matvanor nu, undrar villket pulver, vet att matvanor är riktigt. Men undrar just nu om pulver.

amiroo
2008-10-28, 21:56
Tjena, har ni tips på något bra proteinpulver för en 16 åring som gymmat i ca 2-3 månader.

Min kompis körde whey 80, och nu har han bytt till Animal M-stak

Vet en annan som även kör anabolic Halo.
Alla dem i samma ålder.
Har kollat på Freak fix, är den bättre?

Och sen tänkte jag på, finns 2 olika, muskelökning och Protein, men är inte det samma? Och vad ska jag satsa på mellan dem? Ser att Freak fix och whey 80 är Protein och Animal M-Stak och Anabolic halo är muskelökning, Vad är skillnaden mellan dem då?

Är det någon man går upp i av dem och någon man går ned i?

Tack på förhand // Norran

Dina kompisar vet inte vad dom gör. Animal M-stak är bara mineraler/vitaminer som man redan får i sig via kosten. Anabolic halo vet jag inte vad det är men man hör ju bara på namnet...

Om jag var du så skulle jag satsa på en så kallad gainer (kolhydrat + protein) efter träning för viktökning. Whey 80 är ett bra kosttillskott som tillgodoser ditt dagliga intag av protein, men detta är inte heller något problem om man äter bra.

Sverker
2008-10-29, 07:21
Skit i matvanor nu, undrar villket pulver, vet att matvanor är riktigt. Men undrar just nu om pulver.


Vakna ! Öppna ögona ! Du har gått vilse i djugeln. Du ser bara proteinpulver bland alla träden.

Proteinpulver är ett TILLSKOTT. Maten är grunden. Du håller på att bli vuxen och om några år får du själv stå för hela matkostnaden. Det är bättre att du ser över din kost och skaffar dig vettiga och hållbara matvanor som du kan leva med.


Släng upp ditt kostschema här så ska jag hjälpa dig och justera de värsta avvikelserna. När det är klart kanske vi kan plocka in något bra proteinpulver på slutet.

MangeByggarn
2008-10-29, 11:22
Är i samma ålder som dig och jag föredrar mat än tillskott. Tro inte att proteinpuvler gör dig biff över 1 månad. Bara ät bra mat varje dag så blir du biff snart.

ligne
2008-10-29, 12:45
Animal M-stak är bara mineraler/vitaminer

du tänker på Animal Pak?

Pepz
2008-10-29, 12:51
lyssna på sverker och grabbarna

jag var i samma sits som du när jag började, trodde att pulvret var det som byggde muskler. men det visade sig att jag varken tränade eller åt särskilt bra så mina resultat blev därefter..

Proteinpulver så ska du köpa det billigaste- skit i vad reklamen säger de ljuger nämligen. protein är bara pulver från mjölk så kan du dricka mjölk så får du samma effekt!

spoonchest
2008-10-29, 13:00
Proteinpulver så ska du köpa det billigaste- skit i vad reklamen säger de ljuger nämligen. protein är bara pulver från mjölk så kan du dricka mjölk så får du samma effekt!

Och jag som har fri tillgång på mjölk!
Men syftar du inte bara på vassleprotein?

Pepz
2008-10-29, 13:04
Och jag som har fri tillgång på mjölk!
Men syftar du inte bara på vassleprotein?

proteinet i mjölk är 20% vassle och 80% kasein om jag minns rätt.
att överdosera mjölk gör dock att man får i sig mycket kalcium. och självklart en del kolhydrater(positivt i de flesta fall)

för de flesta skulle nog mjölk efter träningen vara ett likvärdigt alternativ till gainer.
Och för nybörjare som ofta har svårt att gå upp i vikt så skulle en liter röd mjölk vara ett utmärkt komplement till kosten varje dag

Aerials
2008-10-29, 16:52
Jag hatar att göra saker halvdant, och har heller inget tålamod värt att nämnas. Det du kan göra istället för att gå på nitlotten kosttillskott-bygger-min-kropp är att äta massor med mat. Det du nämner är extraktformer av olika näringsämnen som redan finns i mat, so eat my friend, be a fat little guy for a while then go strooong

norran
2008-10-29, 17:54
Maten är lätt den bara kan bli, vill ju inte laga mat sj ^^

Oftast är det väll så lätt som pankakor till Felix färdigrätt med kyckling osv. får ju inte glömma skolmaten heller

Pepz
2008-10-29, 17:59
Maten är lätt den bara kan bli, vill ju inte laga mat sj ^^

Oftast är det väll så lätt som pankakor till Felix färdigrätt med kyckling osv. får ju inte glömma skolmaten heller

ok
då kan jag säga dig att du skulle få ut mångfalt mer av att styra upp kosten än vad ett proteinpulver någonsin kan ge dig

Yankeee
2008-10-29, 18:00
Oftast är det väll så lätt som pankakor till Felix färdigrätt med kyckling osv. får ju inte glömma skolmaten heller

Om det vore så lätt som att äta pannkakor och felix färdigrätter skulle alla se ut som gudar. Att äta bra, nyttig och hälsosam mat kräver kunskap och ansträngning om man inte har tillräckligt med pengar för att betala någon annan för att laga bra mat åt en.

norran
2008-10-29, 20:09
Alltså jag tänker inte bli ngn såhär as grym gymmare direkt, mer såhär Massa på musklerna, om det kan hjälpa er något :P
Mina kompisar äter inte någon vettig mat men använder ändå pulver. Dem har beställt Animal M pak, tror det blir liknande för mig, den är ju typ "prestationshöjare" och "muskelökning" i ett.

AmericanDragon
2008-10-29, 20:10
haha, ja jag säger då det.

Plina
2008-10-29, 20:32
Alltså jag tänker inte bli ngn såhär as grym gymmare direkt, mer såhär Massa på musklerna, om det kan hjälpa er något :P
Mina kompisar äter inte någon vettig mat men använder ändå pulver. Dem har beställt Animal M pak, tror det blir liknande för mig, den är ju typ "prestationshöjare" och "muskelökning" i ett.

Varför starta en tråd när du endå redan bestämt dig och inte lyssnar på råden du får?
En bra kost är det allra viktigaste! Sen kan man komplettera med diverse tillskott.

Jorgen
2008-10-29, 20:47
Alltså jag tänker inte bli ngn såhär as grym gymmare direkt, mer såhär Massa på musklerna, om det kan hjälpa er något :P
Mina kompisar äter inte någon vettig mat men använder ändå pulver. Dem har beställt Animal M pak, tror det blir liknande för mig, den är ju typ "prestationshöjare" och "muskelökning" i ett.

Då tycker jag att du också skall göra det.
Kommer att bli grymt bra. :thumbup:

Kör hårt.

Jorgen
2008-10-29, 21:59
Ingen trådkapning.

Saft und Kraft
2008-10-30, 00:21
Alltså jag tänker inte bli ngn såhär as grym gymmare direkt, mer såhär Massa på musklerna, om det kan hjälpa er något :P
Mina kompisar äter inte någon vettig mat men använder ändå pulver. Dem har beställt Animal M pak, tror det blir liknande för mig, den är ju typ "prestationshöjare" och "muskelökning" i ett.

"Men reklamen sa att ingen annan mopp städar lika rent." Om du tänker efter förstår du visst att det inte är så komplicerat att svabba upp lite utanförkiss.

Visst ett proteinpulver kan ibland vara smidigare än att trolla fram en grillad kyckling ur rockärmen, men om något, så är det inget magiskt. Magiskt pulver finns dock, men det gör man bäst i att låta bli enligt min mening. Lagen bl.a., hävdar detsamma.

norran
2008-10-30, 21:13
Hmm, så om jag kan fråga då. Vad har ni för tips på vad jag kan käka för att få bra ihoppasande med pulver? Har läst diverse trådar.
om man säger "drömkroppen" är väll om man kollar på brad pitt, men lite mer muskler.

Det enda jag kom fram till i en tråd var att man ska ta ngt som havegryn med mjölk och mackor med (stekt ägg?) Men sen vet jag inge mer. Hörde att stekta ägg försvinner proteiner och sånt i. Någon som kan hjälpa lite? Vill hellst inte hålla på i kök och mixtra med sallader. Utan det är farsan som lagar. Så inte för komplicerat killar :P

Jorgen
2008-10-30, 21:21
Hmm, så om jag kan fråga då. Vad har ni för tips på vad jag kan käka för att få bra ihoppasande med pulver? Har läst diverse trådar.
om man säger "drömkroppen" är väll om man kollar på brad pitt, men lite mer muskler.

Det enda jag kom fram till i en tråd var att man ska ta ngt som havegryn med mjölk och mackor med (stekt ägg?) Men sen vet jag inge mer. Hörde att stekta ägg försvinner proteiner och sånt i. Någon som kan hjälpa lite? Vill hellst inte hålla på i kök och mixtra med sallader. Utan det är farsan som lagar. Så inte för komplicerat killar :P

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?f=15

ChrisDEFC
2008-10-30, 23:42
skulle vilja påstå att så länge du inte hittar rätt med träningen och inte äter tillräckligt bra och mycket så kommer inte kosttillskott göra nån skillnad för dig.
prioriteringslista:

mat (utan bra och mycket mat kan du inte bygga)
träning (ta i ordentligt och se till att träna HELA kroppen, lär dig bra övn osv)
vila (don´t over do it med träningen, mer är inte alltid bättre)

lite längre ner på listan kommer kosttillskott som en komplettering till din nu i övrigt skapliga mat. och då köper du pure whey här i forumshoppen vilket är billigt och bra. vill du gå upp i vikt samtidigt som du lägger på dig muskler skulle jag satsat på en gainer istället och ta halva före och halva efter passet sen äta allt jag kommer över i matväg.
lycka till och tänk på att många av tipsen du fått i tråden är från folk som redan tränat 5, 10 eller kanske 15+år och som kan sin sak och vill hjälpa dig så du inte går i samma fällor som dom gått i. själv tränade jag 5år innan jag började få resultat och trots att jag tog proteinpulvet(förstår inte att jag inte exploderade och såg ut som arnold). jag missade att äta tillräckligt så gå inte i mina fotspår om du nu inte är nödvändigtvis sugen på att träna utan märkbara resultat.

Gymfjollan
2008-11-01, 18:34
Hmm, så om jag kan fråga då. Vad har ni för tips på vad jag kan käka för att få bra ihoppasande med pulver? Har läst diverse trådar.
om man säger "drömkroppen" är väll om man kollar på brad pitt, men lite mer muskler.

Det enda jag kom fram till i en tråd var att man ska ta ngt som havegryn med mjölk och mackor med (stekt ägg?) Men sen vet jag inge mer. Hörde att stekta ägg försvinner proteiner och sånt i. Någon som kan hjälpa lite? Vill hellst inte hålla på i kök och mixtra med sallader. Utan det är farsan som lagar. Så inte för komplicerat killar :P

pappor är bra på grilla , kött och potatis samt lingonsylt ! finns det något optimalare ?

norran
2008-11-01, 22:46
Jo iofs, men potatissallad till kyckling är väll la inte bra?

WHITEFOLKS
2008-11-01, 22:49
Inget fel på potatissallad.

norran
2008-11-11, 17:03
Hmm, finns det/kan man köra med kyckling och keso varje dag? Är pappa som lagar, så han brukar göra kyckling, och keso, är det färdigt som man köper på konsum t.ex? Eller måste man hålla på o blanda sj? Vad är det mer man ska ta då till maten? Räcker det med Kyckling + keso? Sen ska man ha någon macka också? Hur brukar era rätter se ut, ni kan väll säga vad ni brukar äta.

Sen om man någon gång byter av till att käka en felix snabbrätt gör det något?

norran
2008-11-11, 17:09
Hittade ingen edit knapp, men funkar det bra istortsett att man äter Mycket mat, men inte snabbmat som hamburgare o pizza, utan mer typ Spaghetti köttförsås, Köttgryta, Kyckling med keso, Korv med potatismos osv? Men är det ngt man ska ha till maten, någe macka eller något att dricka?

Det jag ändå funderar över mest är frukosten, ser havregrynsgröt med macka bra ut?
Har inte så mkt tid på morgonen att koka ägg osv.

meat
2008-11-11, 18:43
Ät mycket av mycket, ofta! Kyckling går jättebra att äta men lägg gärna till en kolhydratskälla som t.ex. ris, pasta eller potatis. Ät det som skolan serverar och ät mycket av det, du kommer sakna den färdiglagade gratismaten när du slutar skolan. Havregrynsgröt med några mackor är en jättebra frukost. Mjölk till maten är ett bra sätt att få i sig lite extra kalorier, ju fetare mjölk desto mer kalorier. Keso kan du absolut fylla upp med men basera inte din kost på det! :p

norran
2008-11-13, 17:11
Om vi nu säger att jag inte vill bli en Gym biff som är skit stor, utan nice med magmuskler och ganska bra armar, är det fortfarande "äta mycket" som gäller?

WHITEFOLKS
2008-11-13, 17:15
Oavsett hur mycket massa du vill bygga så är det samma metoder du använder, skillnaden är hur lång tid det tar.

meat
2008-11-13, 17:56
Om vi nu säger att jag inte vill bli en Gym biff som är skit stor, utan nice med magmuskler och ganska bra armar, är det fortfarande "äta mycket" som gäller?

Ja. Du bygger inte (bra) om du inte äter bra.

norran
2009-08-25, 21:29
Hur ska jag äta om jag nu kör såhär

Gym 2 - 3 dagar i veckan kl 15 ca, sen på kvällen springning 3 dagar i veckan, sen tisdagar kampsport (Shintai)

Jag springer ofta på kvällen, och är klar runt 20-21.00 och då lagar jag ju inte maten, utan det är ju vid 16-17 tiden. Kan man vara utan mat vid springning?

Tänkte, jag väger ju 87 kilo nu, är 1.90 lång. Antar vikten är ganska normal för min längd, men har fett på magen och sånt, undrar om jag kan gymma och bygga muskler samtidigt som jag springer för att få bort fett? Gäller det att dra ned lite på maten och ligga på kalorieunderskott? För antar fettet förvandlas om till muskler måste det ju göras, och under springning försvinner fettet, och gymmet försvinner fettet som omvandlas till muskler när jag käkar proteiner och sånt? Eller MÅSTE man springa bort allt minsta lilla fett för att sedan börja träna?

norran
2009-08-25, 21:51
fortfarande ingen edit knapp, men som lite kortförklarat, det känns som jag har den vikten jag ska ligga på ungefär? Men att jag har för mycket fett, men vikten är rätt.

ThisIsTheOne
2009-08-26, 08:19
Ät normal mat, husmanskost, och se till att sova ordentligt på nätterna. Träna enligt något av nybörjarprogrammen här på forumet. Om du vill, det är inte nödvändigt, kan du köpa ett proteinpulver (t ex Kolos eget via shopen) och ta det som ett mellanmål två gånger om dagen. Tycker du inte att det räcker i kosttillskottsväg rekommenderar jag Rage X2, en produkt som tas inför passet och som gör dig mer alert.

Kör på i några år, utveckla ditt träningsprogram allt eftersom, och du kommer att bli mer än nöjd.

Morrris
2009-08-26, 18:36
Hur ska jag äta om jag nu kör såhär

Gym 2 - 3 dagar i veckan kl 15 ca, sen på kvällen springning 3 dagar i veckan, sen tisdagar kampsport (Shintai)

Jag springer ofta på kvällen, och är klar runt 20-21.00 och då lagar jag ju inte maten, utan det är ju vid 16-17 tiden. Kan man vara utan mat vid springning?

Tänkte, jag väger ju 87 kilo nu, är 1.90 lång. Antar vikten är ganska normal för min längd, men har fett på magen och sånt, undrar om jag kan gymma och bygga muskler samtidigt som jag springer för att få bort fett? Gäller det att dra ned lite på maten och ligga på kalorieunderskott? För antar fettet förvandlas om till muskler måste det ju göras, och under springning försvinner fettet, och gymmet försvinner fettet som omvandlas till muskler när jag käkar proteiner och sånt? Eller MÅSTE man springa bort allt minsta lilla fett för att sedan börja träna?
Sök i forumet istället för att ställa en ny fråga i en gammal tråd med fel rubrik och i fel forum. För övrigt skulle du lyssnat på Sverker och lagt upp hur du äter, du hade tjänat på det.

kaysim
2009-08-27, 00:27
Hur ska jag äta om jag nu kör såhär

Gym 2 - 3 dagar i veckan kl 15 ca, sen på kvällen springning 3 dagar i veckan, sen tisdagar kampsport (Shintai)

Jag springer ofta på kvällen, och är klar runt 20-21.00 och då lagar jag ju inte maten, utan det är ju vid 16-17 tiden. Kan man vara utan mat vid springning?

Tänkte, jag väger ju 87 kilo nu, är 1.90 lång. Antar vikten är ganska normal för min längd, men har fett på magen och sånt, undrar om jag kan gymma och bygga muskler samtidigt som jag springer för att få bort fett? Gäller det att dra ned lite på maten och ligga på kalorieunderskott? För antar fettet förvandlas om till muskler måste det ju göras, och under springning försvinner fettet, och gymmet försvinner fettet som omvandlas till muskler när jag käkar proteiner och sånt? Eller MÅSTE man springa bort allt minsta lilla fett för att sedan börja träna?

Fett omvandlas inte till muskler! Fett och muskler är olika saker. Skaffa bra matvanor (äta "mycket" och helst "bra" mat), gymma, ut och spring om du vill.

Om du vill "bygga" och "deffa" samtidigt så kan det bli lite svårt. Bestäm dig för vad som är prio 1 (bli större eller bli av med fett), och sedan anpassar du träning och mat osv efter det. Kör hårt i 3-6 månader och sedan kan du utvärdera resultaten!

Fredrik_S
2009-08-27, 03:41
Fett omvandlas inte till muskler! Fett och muskler är olika saker. Skaffa bra matvanor (äta "mycket" och helst "bra" mat), gymma, ut och spring om du vill.

Om du vill "bygga" och "deffa" samtidigt så kan det bli lite svårt. Bestäm dig för vad som är prio 1 (bli större eller bli av med fett), och sedan anpassar du träning och mat osv efter det. Kör hårt i 3-6 månader och sedan kan du utvärdera resultaten!

Vill tillägga att om man bestämmer sig för att antingen bygga eller deffa så betyder inte det att man tränar lättare eller mindre för att man deffar, utan snarare ännu hårdare och tyngre.

Dan S
2009-08-27, 08:36
Du kommer inte se ut som mig, du kommer inte ut se ut som Fredrik_S eller någon annan som har någorlunda bra kropp, troligtvis aldrig någonsin med den kunskap du har nu. Förstår du det? Du har inte möjligheten till det just nu, du måste lära dig hur du ska äta, hur du ska träna, hur mycket du ska vila osv. Det som passar dig.

Du kommer knappast, inte en chans att vakna upp och vara "gym biff" och gråta över det, det tar TID, svett och en jävla massa energi att bygga muskler. Så enkelt var det.

Ät mycket mat; se till att ha en proteinkälla med 30g protein i varje måltid där du äter, ta någonting som är fett, t ex mjölk, sedan tar du någon kolhydrat, det är mackor/ris/pasta/potatis/flingor. Vad du inte ska göra är att ta något annat än helst gainer efter träningen, det är i mina ögon optimalt. Proteinpulver funkar lika bra.

Nu tänker du fråga vad är skillnaden? Kolla upp det själv! Man får inte veta saker för att man frågar, man läser vad andra frågar eller vad som skrivs här.

Börja läs hur mycket energi du får i dig, står på paketen, t ex ris förpackningen. Antal kolhydrat i g, protein i g, fett i g. Alla dessa har ett energivärde som heter Kcal, Kilocalories/KiloKalorier, varje gram fett har 9kcal, kolhydrat har ca 4kcal, protein har ca 4kcal.
Vad du behöver få i dig på en dag är ca 1800kcal om du vill deffa då ligger du på ett minus energivärde och tappar fett, men du kommer inte bygga muskler som gör att det syns.
Ligger du på ca 3000 kcal så kommer du bygga muskler i sakta takt, men det kommer att visas så småningom. Det gäller alltså att ha mer energi än vad din kropp gör av med, för denna energi lagras in som muskler och fett, och sparas där, sedan då du inte äter nog med energi så tas de från dessa lager, främst från fettet dock.

nu orkar jag inte skriva mer, men läs gärna igenom forumet innan du frågar efter någont sånt här igen, du verkar inte veta ett dugg om träning, whey 80 och animal M-stak är inte ens samma sak, och "Muskelökning" kan innebära 0.1% muskelökning eller 1000% muskelökning, så du ska inte tro vad som står på produkter.

BobaFett
2009-08-27, 17:51
Om du ska ha ett proteinpulver som faktiskt är bättre än riktig mat så ska du ha EAA. 10 gram precis innan och 10 gram precis efter att du tränar. Sen kommer du hem och käkar riktig mat.

Resten av ditt proteinintag ska bestå av kyckling, fisk, kött, mjölk, kesella o.s.v. Stoppar du i dig 200-300 gram protein om dagen i form av maten jag nämnde ovan och kompletterar med ris/pasta/bröd/potatis och varierande grönsaker samt lite bra fetter så är du på god väg till att få muskler.

BobaFett
2009-08-27, 17:55
Du kommer inte se ut som mig, du kommer inte ut se ut som Fredrik_S eller någon annan som har någorlunda bra kropp, troligtvis aldrig någonsin med den kunskap du har nu.

*bs*

Han kan, men chansen är en på 30.

Pepz
2009-08-27, 18:17
det går att bygga muskler på en deff, men de flesta har varken disciplinen eller kunskapen som krävs. och det är inga mängder, men är man relativt ny inom gymträningen och lätt överviktig så tjänar man på att styrka upp sin kost och dra ner sig sakta i vikt samtidigt som man tränar hårt och tajmar sin bra kost ordentligt.. IMHO

en person som har "för mycket fett" bör kanske inte bulka annat än mycket långsamt.

Dan S
2009-08-28, 19:30
*bs*

Han kan, men chansen är en på 30.

:smash:

Jag skulle vilja se någon som inte vet hur man ska träna eller äta, uppnå något som personer med bra kunskap om träning kan göra på 1 år.

Chansen är 1 på 100(vet inte ens hur man räknar ut detta du kanske kan hjälpa mig med det :)), reservation för överätning vid passande tider, slumpen med andra ord. / mycket bra gener

lukashynam
2009-08-29, 09:56
Om vi nu säger att jag inte vill bli en Gym biff som är skit stor, utan nice med magmuskler och ganska bra armar, är det fortfarande "äta mycket" som gäller?

lyssnar du ens på vilka råd du får av alla?
du skiter ju i vilket blir väldigt lack på detta, har ingen stor erfarenhet för jag är också nybörjare men jag följer all bra råd jag får men du skiter ju bara i vilket.
Om du vill ha magmuskler och ganska bra armar så lyd råden du får av alla.
om du bara ville få magmuskler skulle du få träna cardio och HIIT övningar
och ligga på calorieunderskott.
men om du vill ha bra armar och kanske bröst också så får du bulka och sedan deffa och när du bulkar så ligger du på calorieöverskott det är ca lagom att ligga på 200-500kcal i överskott. men sen kan du ju också bara bygga på muskler och äta lika mkt kalorier som du tränar bort. Men det kommer gå mycket långsammare att bygga på muskler på det sättet. Du måste ha tålamod och GLÖM INTE att träna hela kroppen om du bara tränar bröst armar mage så kommer du få t.e.x stor ryggproblem när du blir äldre.

norran
2009-08-29, 18:53
Alla kan sluta kolla det 2 första sidorna, det är gamla saker jag skrev, har mer uppfattning nu sen det tidigare inläggen jag la på denna sida, det du Quota är ca 6 månader gammalt.

Problemet är väll det att jag inte har något "jätte mycket fett", och är heller då inte troligen jätte överviktig då jag är 1.90 och väger 87, det är ganska normal vikt? Problemet är att jag har endel fett vid buken, jag har normala vikten men för mycket fett om man kan säga så =)

Det känns som om man kan träna på gym, och sen springa så kommer fettet att gå bort och det byggs muskler av nya maten man äter? För det är väll enbart fettet som försvinner om man tränar gym och sen springer och äter rätt mat? Tycker ni jag borde ligga på kalorieunderskott och träna på gym? Kan jag äta Spaghetti och Köttförsås t.ex, eller är det en jävla dålig kost om man ska bli av med fett samtidigt?

Eddie Vedder
2009-08-29, 18:58
Det känns som om man kan träna på gym, och sen springa så kommer fettet att gå bort och det byggs muskler av nya maten man äter? För det är väll enbart fettet som försvinner om man tränar gym och sen springer och äter rätt mat?

Nej så är det inte. Och ju mer du prioriterar konditionsträningen i förhållande till styrketräningen samt ju större energiunderskottet är desto mer fettfri massa förloras.

Tycker ni jag borde ligga på kalorieunderskott och träna på gym? Kan jag äta Spaghetti och Köttförsås t.ex, eller är det en jävla dålig kost om man ska bli av med fett samtidigt?

Självklart är det inte dåligt, är du allvarlig?:confused:

norran
2009-08-30, 21:38
Men om jag får i mig mycket av pastan som kolhydrater, är det verkligen så bra? Och jag måste ligga på kalorieunderskott då också? Kan jag inte ligga så det blir rakt av jämt ut och stå still på min vikt men förlora fettet och få mer muskler? Är så jag menar. Utan att jag ska behöva gå ned till ca 83 för att förlora fettet till att sedan gå upp till 87 igen för att få tillbaka muskler. Känns som en omväg lite om du förstår =)

Pepz
2009-08-30, 21:49
Men om jag får i mig mycket av pastan som kolhydrater, är det verkligen så bra? Och jag måste ligga på kalorieunderskott då också? Kan jag inte ligga så det blir rakt av jämt ut och stå still på min vikt men förlora fettet och få mer muskler? Är så jag menar. Utan att jag ska behöva gå ned till ca 83 för att förlora fettet till att sedan gå upp till 87 igen för att få tillbaka muskler. Känns som en omväg lite om du förstår =)



bättre att gå ner för att sen gå upp.

blir varken eller annars.... dvs inget kommer att hända

norran
2009-08-30, 22:46
Ok =/

Men köra styrketräning och äta rätt är ändå bra under tiden jag deffar.

Har ni tips på vad jag kan ta på kvällen när jag sprungit? är hemma vid ca 20. Som jag förstår ska man ha i Kolhydrater utav f*n när man sprungit, tips på något att ta? Ska ju vara något lätt. 2 fullkorns mackor med ost och ett glas oboy? eller ska man byta ut oboy till ett glas äpplejuice? Är kolhydrater så viktigt? För om jag springer då i 45 minuter, säger vi att jag gör av med 400, då får jag ju i mig ca 200 när jag äter det? Är pågen Längtan

Näringsvärde per 100 g
Energi 1100 kJ
260 kcal
Protein 9,5 g
Kolhydrater 45 g
varav sockerarter 6,5 g
Fett 4,5 g
varav mättat fett 0,5 g
Kostfiber 5,5 g
Natrium 0,4 g
0,4 g natrium motsvarar 1,0 g koksalt


Sen när man kör gym, kan man ta oboy efter med mycket mjölk? Det måste ju funka som Gainer? Eller hur ska jag köra efter gymmet då när jag nu ska gå ned i vikt? Ska jag äta allt som sägs där av proteiner och sånt som mjölk, bara att jag ska äta mindre eller? Det är nog det största frågetecknet.

/Mvh Och tack för all hjälp

norran
2009-09-04, 21:17
[bump] bumpar

Pepz
2009-09-04, 22:06
skippa oboy

överskatta inte kolhydraterna,

lägger du lika mycket tid på träningen som på att analysera så kommer du att bli grov...

nickluz
2009-09-05, 16:43
Hur ser det ut idag? Har du ökat i dom övningar du kört, har du gått ner eller upp? Vad prioriterar du mest av att bygga nya muskler eller få dom gamla att synas? Satusrapport helt enkelt...Tror du måste fråga dig själv lite frågor så du är säker på vad du vill innan goda och konkreta råd ger bäst effekt...

MVH Nicklas