handdator

Visa fullständig version : 93'an bhöver hjälp


Obrelius
2008-10-28, 17:27
Tjohej på er alla tränings glada :naughty:

Jag är som sagt 93=15år.

Jag är tunn kan lägga upp bild eller kolla bara min visnings bild :cool:


Okej vikten kanske ligger på 65kg eller mer...
vad kan jag vara ca 1.75-1.76 lång...

somsagt jag är tunn men jag har lite muskler eller något är det iallafall som syns *rolleyes*

Jag har tränat sen jag var liten men nu när friidrotts föreningen lades ner här så har jag börjat med karate som var tråkigt så sluta efter en sesong :(

Okej, Jag har nu börjat mer och köra styrka(hemma på mattan, och oftast utan redskap) men det går inte så bra ser inge resultat?! Det är min fråga till er alla hur ska jag kunna få se ett bra och djupt resultat kanske snabbt också...

men också om kosttillskott eller vad det nu är man tar.. För jag har ej varit kunnig på den delen. så hjälp mej om ni kan..

Okej mitt slut mål är att få mycket djupare och finare mage och större armar :P så ge mig massa tips och råd för då blir jag GLAD!

La_Fricka
2008-10-28, 17:38
"Djupare och finare mage" Vad innebär det?

C.E.J.
2008-10-28, 18:48
"Djupare och finare mage" Vad innebär det?

Lågt bf.

C.E.J.
2008-10-28, 18:50
Tjohej på er alla tränings glada :naughty:

Jag är som sagt 93=15år.

Jag är tunn kan lägga upp bild eller kolla bara min visnings bild :cool:


Okej vikten kanske ligger på 65kg eller mer...
vad kan jag vara ca 1.75-1.76 lång...

somsagt jag är tunn men jag har lite muskler eller något är det iallafall som syns *rolleyes*

Jag har tränat sen jag var liten men nu när friidrotts föreningen lades ner här så har jag börjat med karate som var tråkigt så sluta efter en sesong :(

Okej, Jag har nu börjat mer och köra styrka(hemma på mattan, och oftast utan redskap) men det går inte så bra ser inge resultat?! Det är min fråga till er alla hur ska jag kunna få se ett bra och djupt resultat kanske snabbt också...

men också om kosttillskott eller vad det nu är man tar.. För jag har ej varit kunnig på den delen. så hjälp mej om ni kan..

Okej mitt slut mål är att få mycket djupare och finare mage och större armar :P så ge mig massa tips och råd för då blir jag GLAD!

Det första du behöver göra är att börja träna på gym eller köpa hem skivstänger med vikter. Det första alternativet är klart billigare. Hur du sen ska träna finns det att läsa om här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Obrelius
2008-10-28, 19:16
Tack! Men får jag börja gå gym vid 15 år ålder?

anders172
2008-10-28, 19:32
15 år brukar vara en vanlig gräns gymmen har, men det är bara att fråga gymmet.

C.E.J.
2008-10-28, 19:32
Tack! Men får jag börja gå gym vid 15 år ålder?

Olika gym har olika åldersgräns. "Källargym" brukar i regel ha lägre åldersgräns än större gym. Vet inte om det finns nån bra lyftarklubb i din stad, det kanske nån annan vet.

Jofes
2008-10-28, 20:20
Tack! Men får jag börja gå gym vid 15 år ålder?


Jag är själv 15 år och ser absolut inga problem med att gymma i denna åldern, sålänge du tar det lugnt och inte stressar.

Jag skulle rekommendera dig att köpa ett gymkort och börja i den änden. När du väl har skaffat dig ett gymkort så gäller det att du får hjälp med övningar och antagligen ett schema du kan följa?

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha ut av din träning hemma på mattan. Du kommer inte få några speciellt stora armar/muskler om du inte går på gymmet.
Eftersom du är 15 så är du antagligen ganska intresserad utav magrutor ännu? Eller du kanske som dom flesta har vuxit ifrån det så kommer dom inte fram bara för att du sitter hemma och gör 200 situps per kväll, du måste få ner ditt bf också.

Men som sagt, köp ett gymkort, sätt dig på träningsforum som tex detta och läs så mycket info du kan. Fråga folket på gymmet om övningar, tips och trix.
Och börja inte fundera på kosttillskott bara för att dom stora killarna har det, utan fokusera mer på att få igång din träning och ät mycket vanlig mat.

Fråga gärna om det är något du undrar

/Daniel

epicalex
2008-10-28, 21:37
Msn?, lättare att hjälpa där :)

Obrelius
2008-11-04, 19:55
Tack för ditt svar Jofes! Ska fråga om jag får gymma nere på Flens hammarvall... skulle va ett under om jag fick det för det är bara 500 meter från där jag bor ;)

Obrelius
2008-11-04, 19:57
Msn?, lättare att hjälpa där :)

Min msn är Obrelius.jesper@hotmail.com

Andy.da.wohoo
2008-11-04, 20:34
Fixa ett program! Det är mycket bättre än att gå in och köra lite den och lite dendär. Dela t ex upp träningen i någon sorts split. En tresplit hade kanske varit bäst för dig.

Exempel på tresplit är att du kör:
Dag 1 Biceps Rygg
Dag 2 Vila
Dag 3 Bröst Triceps Axlar
Dag 4 Vila
Dag 5 Ben Vader Mage
Dag 6 Vila
Och sen startar du om från början. Övningar finns det en hel del bra i övningsbanken här på kolozzeum!:thumbup:

Stoltz
2008-11-04, 20:42
Jag är själv 15 år och ser absolut inga problem med att gymma i denna åldern, sålänge du tar det lugnt och inte stressar.

Jag skulle rekommendera dig att köpa ett gymkort och börja i den änden. När du väl har skaffat dig ett gymkort så gäller det att du får hjälp med övningar och antagligen ett schema du kan följa?

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha ut av din träning hemma på mattan. Du kommer inte få några speciellt stora armar/muskler om du inte går på gymmet.
Eftersom du är 15 så är du antagligen ganska intresserad utav magrutor ännu? Eller du kanske som dom flesta har vuxit ifrån det så kommer dom inte fram bara för att du sitter hemma och gör 200 situps per kväll, du måste få ner ditt bf också.

Men som sagt, köp ett gymkort, sätt dig på träningsforum som tex detta och läs så mycket info du kan. Fråga folket på gymmet om övningar, tips och trix.
Och börja inte fundera på kosttillskott bara för att dom stora killarna har det, utan fokusera mer på att få igång din träning och ät mycket vanlig mat.

Fråga gärna om det är något du undrar

/Daniel

Är du 15 år? I så fall är du so far den smartaste 15-åringen jag någonsin sett på Kolozzeum, Gratulerar! :thumbup: