handdator

Visa fullständig version : Ont i ryggen!


Jkbsn
2008-10-27, 21:11
Hej,

Jkbsn
2008-10-27, 21:15
Hej, har haft ont i ryggen nu i några veckor och nu på slutet har det gjort lite ondare än förut, det gör inte jätteont men det är lite obekvämt så att säga.

Det gör som ondast när jag andas in i ett djupt andetag och det är en lite tryckande smärta.

Har aldrig haft ont där förut så jag har har ingen aning själv om vad det kan vara. Märker att jag får ont främst av bänkpress på det här stället.

Någon som har en idé?



Råkade trycka iväg det och det går inte editera :/

PiNG.
2008-10-28, 09:24
Får jag ibland med. Hjälper med stretch eller massage, och ibland räcker det med att träna ett ryggpass så brukar det försvinna. Tror det kan vara en muskelknuta som ligger och "gnager".

Prova stretcha några pass eller få massage av någon som kan trycka ut knutan, om det nu skulle vara det som är problemet. Något allvarligt tror jag inte det är iaf.

Martin Löwgren
2008-10-28, 10:13
Smärtar det när du roterar överkroppen och även när du tar djupa in och utandningar?

Mvh

Jkbsn
2008-10-28, 10:18
Får jag ibland med. Hjälper med stretch eller massage, och ibland räcker det med att träna ett ryggpass så brukar det försvinna. Tror det kan vara en muskelknuta som ligger och "gnager".

Prova stretcha några pass eller få massage av någon som kan trycka ut knutan, om det nu skulle vara det som är problemet. Något allvarligt tror jag inte det är iaf.

Låter ju bra om det skulle vara så, ska försöka med det i eftermiddag!

Smärtar det när du roterar överkroppen och även när du tar djupa in och utandningar?

Mvh
Ja det det smärtar när jag roterar och när andas in djupt, men inte när jag andas ut.

Martin Löwgren
2008-10-29, 12:56
Låter ju bra om det skulle vara så, ska försöka med det i eftermiddag!


Ja det det smärtar när jag roterar och när andas in djupt, men inte när jag andas ut.

Ok då är sannolikheten rätt står (internetdiagnos) att du har åkt på en revbenslåsning. Besök närmaste naprapat/kiropraktor eller sjukgymnast med OMI/OMT kompetens för behandling.

Mvh