handdator

Visa fullständig version : Blå Bands currysås


BigDwarf
2008-10-27, 20:20
Tänkte kolla kalorie-grejen i excel men såg sen att jag inte hade excel på datorn :/

Så tänkte kolla med er kunniga om hur "onyttig" blå bands currysås är? använder inte margarin i utan bara vatten å och det torkade innehållet.

100g
energi 440kcal
protein 10g
kolhydrat 60g
sockerarter 23g
fett 18g
varav mättat 10g


tack på förhand

WHITEFOLKS
2008-10-27, 20:26
Du har ju själv listat innehållet, nu är det ju bara räkna ut hur mycket av det du använder?

BigDwarf
2008-10-27, 20:39
Du har ju själv listat innehållet, nu är det ju bara räkna ut hur mycket av det du använder?

Jag vet, men jag har faktiskt ingen koll alls på kalorier osv, så jag vore tacksam om nån drar en jämförelse mot nån annan produkt osv.

Är denna produkt onyttig el kan jag äta den med gott samvete?

Bobbokrull
2008-10-27, 20:42
Det torkade innehållet är mest skit!! Gör egen currysås...mycket bättre än att stoppa i sig massa skräp.

Alfred Nobel
2008-10-27, 20:55
Den här currysåsen tycker jag är win!

Tag ca 25-50g smör (beroende på hur fet du vill ha den) och fräs ihop med 0.5-1 tsk curry. Tillsätt mjölk och låt koka upp under konstant omrörning. Spä ut såsen med mjöl/reding (2-3msk) tills du får den perfekta konsistensen (its up to you) och avsluta med ½ msk kycklingfond. Salta och ev. peppra.
Vill du göra'n ännu godare kan du kräma i extra grädde eller cream fraiche!

pclillen
2008-10-27, 21:14
Den här currysåsen tycker jag är win!

Tag ca 25-50g smör (beroende på hur fet du vill ha den) och fräs ihop med 0.5-1 tsk curry. Tillsätt mjölk och låt koka upp under konstant omrörning. Spä ut såsen med mjöl/reding (2-3msk) tills du får den perfekta konsistensen (its up to you) och avsluta med ½ msk kycklingfond. Salta och ev. peppra.
Vill du göra'n ännu godare kan du kräma i extra grädde eller cream fraiche!

sounds good, brukar dock köra mjölet efter man fräst curryn lite i smöret, blir fint o man slipper hålla på med att vispa ner mjöl i såsen som kan va ltie drygt. Ska testa med grädde/cream fraiche här framöver, lät riktigt gött ;D