handdator

Visa fullständig version : Blondinbellas styrketräningstips


viktor.larsson
2008-10-27, 17:35
Jag har absolut inget emot Blondinbella, jag är snarare imponerad av hur hon byggt upp ett imperium delvis baserat på människor som mer eller mindre avskyr henne men jag fann detta i hennes senaste blogginlägg:

http://www.blondinbella.se/2008/october/dags-for-styrketraning-pa-sats.aspx#Comments

Träningstips:
1. Träna aldrig samma sak hela tiden => Köp ett kort där du kan variera träningen
2. Ha på dig kläder som du känner dig snygg i => Eller i alla fall bekväm
3. Ta inte träningen superduperseriös => Träning är till för att det ska vara roligt!

tobbo
2008-10-27, 17:36
Inte Bellas fel det är Grisen, det är han du ska klaga på.

Jag gilla tipsen.

Spiffy
2008-10-27, 17:37
Jag ser inte vad som är så otroligt fel och konstigt, kan du förklara?

Eddie Vedder
2008-10-27, 17:37
2:an är rätt, vikten av korrekt klädsel får inte tummas på. Fråga cyklisterna:D

egge
2008-10-27, 17:39
Nummer 3 är väl så sant det kan bli? Good going BB.

mini
2008-10-27, 17:41
Den svenska avundsjukan. *rolleyes*

JustinCredible
2008-10-27, 17:41
Skulle inte hon sluta blogga nyss?

viktor.larsson
2008-10-27, 17:45
Ni tar mig helt fel, jag gillar henne och vad hon gör men fann det lite humoristiskt med klädestipset speciellt.

Hades
2008-10-27, 17:55
Ni tar mig helt fel, jag gillar henne och vad hon gör men fann det lite humoristiskt med klädestipset speciellt.

Ja, nog borde man ha kläder som man känner sig ful, eller i alla fall obekväm, i.

Exdiaq
2008-10-27, 18:00
Den svenska avundsjukan. *rolleyes*



Säg den mänskliga avundsjukan istället. Låter dumt i.o.m. att det inte enbart är svenskar som kan bli avundsjuka.

kelk
2008-10-27, 18:01
Träning är viktigare än Döden. Kul kan man ha när man lämnat jordelivet! No Pain No Gain, Nothing But A Peanut!!!!!

http://animals.nationalgeographic.com/staticfiles/NGS/Shared/StaticFiles/animals/images/primary/snowy-owl.jpg

mela
2008-10-27, 18:03
1: Hon har väl rätt eller? Man ska variera träningen, känns sig bekväm i det man har på sig när man tränar och samtidigt ha en sund ställning till träningen och ha roligt när man tränar?
2: Varför läser du hennes blogg om du hatar henne?

viktor.larsson
2008-10-27, 18:05
1: Hon har väl rätt eller? Man ska variera träningen, känns sig bekväm i det man har på sig när man tränar och samtidigt ha en sund ställning till träningen och ha roligt när man tränar?
2: Varför läser du hennes blogg om du hatar henne?

Svar och fråga på 2:an är, läser du överhuvudtaget?

HajduMan
2008-10-27, 18:20
Jag tycker att det var 3 riktigt bra tips eller snarare 3 saker som är bra att hålla motivationen.

Yes
2008-10-27, 18:25
Ni tar mig helt fel, jag gillar henne och vad hon gör men fann det lite humoristiskt med klädestipset speciellt.
Hon är tjej, då är sånt där extremt viktigt.

Eddie Vedder
2008-10-27, 18:28
Hon är tjej, då är sånt där extremt viktigt.

Och det är som sagt mycket viktigt även för oss som konditionsidrottar.;)

Den här tråden är bra för den påminner mig om att jag snart måste köpa riktiga löparvantar för jag skäms lite med de jag har på mig när jag springer i dagsläget.

Trance
2008-10-27, 18:32
De var väl säkert ok. Att göra det så enkelt att träna som möjligt kan vara bra och för en del så är det säkert exakt det som hjälper. Sedan så tränar hon faktiskt styrketräning, vilket kanske gör det mindre livsfarligt för yngre tjejer.


Kommentarerna däremot:
Stoffe
#14
Träna inte för många muskelgrupper samma dag! Det är inte bra att träna biceps, triceps , bröst och axlar på en dag. Så du vet;)

Shajjn
2008-10-27, 18:34
Bra träningstips.

Fatcan
2008-10-27, 18:41
Den svenska avundsjukan. *rolleyes*

Aha, så det är bara svenskar som kan bli avundsjuka? Intressant.

Nimille
2008-10-27, 18:42
De var väl säkert ok. Att göra det så enkelt att träna som möjligt kan vara bra och för en del så är det säkert exakt det som hjälper. Sedan så tränar hon faktiskt styrketräning, vilket kanske gör det mindre livsfarligt för yngre tjejer.


Kommentarerna däremot:
Stoffe
#14
Träna inte för många muskelgrupper samma dag! Det är inte bra att träna biceps, triceps , bröst och axlar på en dag. Så du vet;)
#38
Isabella!
För att få snyggaste fördelningen på kroppen träna olika muskelgrupper under olika dagar. träna aldrig hela överkroppen på en gång.
du ska få ett tips.

1a dagen: axlar,bröst och triceps
2a dagen: rygg och biceps
3e dagen: ben

Du behöver inte träna i den ordningen, men du ska träna dom muskelgrupperna tillsammans, och inte hela kroppen.
Ett tips bara ;D

Aerials
2008-10-27, 18:57
Bra tips med tanke på vilken målgrupp hon riktar sig till. By the way, vilken är hennes målgrupp? Haha

Sen tycker jag klädtipset precis stämmer in på mig, och säkert många fler.. Jag tränar MÅNGFALT mycket bättre när jag känner mig snygg och för att citer BB "bekväm". :D

Anton Fräs
2008-10-27, 19:41
Ganska vettiga tips enligt mig.. Av de 3 var det ju inga som var direkt farliga. Kläder som sitter skönt åtminstonde ör ju ett stort måste, benpass utan medförda shorts går bara fel!

erks
2008-10-27, 19:49
Bra ass för fan.

Wao
2008-10-27, 20:05
Skulle inte hon sluta blogga nyss?

Jag läste idag att efter hennes 2 veckors "långa" uppehåll så är hon tillbaka. Vilken chock!

Guybrush
2008-10-27, 20:21
Skulle inte hon sluta blogga nyss?

Nej för fan! Nu när hon fyllt arton och festat på Stureplan med Linda Rosing så skall hon ta upp bloggandet igen! Tjoho!

Cilia
2008-10-27, 21:07
Ni skulle behöva ta ett pass på Odenplan där hon oftast tränar då skulle ni förstå. Där står majoriteten av tjejerna och tanterna och sminkar sig innan passen (för att sen sminka in sig efter duschen). Det är inte heller ovanligt att någon kliver av mitt i spinningpasset för att gå och sminka om sig.

Nu var inte det där ngn diss mot Blondie utan mer en beskrivning hur det går till där hon tränar

joriice
2008-10-27, 21:14
Låter mesig.

LindaS
2008-10-27, 21:49
Vad är problemet?

joriice
2008-10-27, 22:01
Vad är problemet?

Vad är nyttan undrar jag?

shadowfire
2008-10-27, 22:38
Ni skulle behöva ta ett pass på Odenplan där hon oftast tränar då skulle ni förstå. Där står majoriteten av tjejerna och tanterna och sminkar sig innan passen (för att sen sminka in sig efter duschen). Det är inte heller ovanligt att någon kliver av mitt i spinningpasset för att gå och sminka om sig.

Nu var inte det där ngn diss mot Blondie utan mer en beskrivning hur det går till där hon tränar

Är det inte så på de flesta gym där det finns tjejer som tränar?
Tycker inte alls det är ovanligt med uppsminkade damer, pushup, urringat o allt vad det nu är oavsett vilket gym jag går på (och då är det inte ens något highclass).

För övrigt så var det väl inget fel i blondinbellas tips, träningskläder mm är utan tvekan en motivationshöjande faktor. Däremot var det en bunt nötter med tips i kommentarloggen.

Mantus
2008-10-27, 22:39
Vad är nyttan undrar jag?

Nyttan av vad?

Kwon
2008-10-27, 22:40
Träningstips:
1. Träna aldrig samma sak hela tiden => Köp ett kort där du kan variera träningen
2. Ha på dig kläder som du känner dig snygg i => Eller i alla fall bekväm
3. Ta inte träningen superduperseriös => Träning är till för att det ska vara roligt!

Det där är faktiskt the Formula for Success.

Bäst resultat får du när du tränar för att du tycker det är kul/roligt, dvs att du tycker om det du gör ist för att tvinga dig att göra si und så. När du gör det för att du vill får du bättre resultat.

Träna aldrig samma sak är bra råd också. Om du endast kör bicepscurl så blir dina ryggmuskler, bröstmuskler, axlar och ben "lacking in development".

Att bara ha välutvecklade biceps ser inte bra ut.

ante
2008-10-27, 22:43
Jag har absolut inget emot Blondinbella, jag är snarare imponerad av hur hon byggt upp ett imperium delvis baserat på människor som mer eller mindre avskyr henne men jag fann detta i hennes senaste blogginlägg:

http://www.blondinbella.se/2008/october/dags-for-styrketraning-pa-sats.aspx#Comments

Träningstips:
1. Träna aldrig samma sak hela tiden => Köp ett kort där du kan variera träningen
2. Ha på dig kläder som du känner dig snygg i => Eller i alla fall bekväm
3. Ta inte träningen superduperseriös => Träning är till för att det ska vara roligt!

Sjukt bra tips tycker jag, med tanke på målgruppen. Kontinuitet är viktigt, och jag skulle tro att dessa tre tips kan få lite fler tjejer att träna regelbundet, vilket är precis vad syftet är.
Det här är inga tips som Coleman skulle ha nytta av innan en olympia-tävling, men för en 18-årig tjej som funderar på att börja träna träna gör det nog susen.

Yes
2008-10-27, 23:34
Och det är som sagt mycket viktigt även för oss som konditionsidrottar.;)
Trodde någon skulle nappa på den här innan jag var tillbaks, men okej... här kommer uppföljningen:

"Ja, var det inte precis det jag skrev?" ;)

Jag är nästan lite besviken att ingen tog chansen att pika alla konditionsidrottare. Har folk blivit snälla mot varandra helt plötsligt eller vad fan är det för fel på er? :D

r3mpuh
2008-10-28, 00:01
Jag har aldrig sett en tjej på vårat gym O.o

Däremot kollade jag igenom allas namn som var medlem på gymmet och det fanns 1-2 tjejer xD

Trodde först tråden handlade om hon som är programledare för "Du blir vad du äter" :P

Mantus
2008-10-28, 00:05
Jag har aldrig sett en tjej på vårat gym O.o

Däremot kollade jag igenom allas namn som var medlem på gymmet och det fanns 1-2 tjejer xD

Trodde först tråden handlade om hon som är programledare för "Du blir vad du äter" :P

Jag antar att det är Sala Shape Club? Det fanns ett par när jag tränade där. Annars så tror jag att det mest är killars hjärtan som klappar fortare när de ser skitiga golv, slitna vikter och en total avsaknad av konditionsmaskiner. Vill du se tjejer är nog Exersize rätt gym, dock är vikterna där inget att hänga i julgranen precis.

Eddie Vedder
2008-10-28, 06:59
"Ja, var det inte precis det jag skrev?" ;)

Och jag var inte heller helt seriös utan försökte bara vara lite självironisk över hur fåfäng jag är när det kommer till träningskläder.:)

Jag är nästan lite besviken att ingen tog chansen att pika alla konditionsidrottare. Har folk blivit snälla mot varandra helt plötsligt eller vad fan är det för fel på er? :D

Det är svårt att pika någon som tar piken enbart som en komplimang.:D

ARMSTARK
2008-10-28, 08:53
Jag tyckte inte heller att det var några dåliga tips. Kan hon dessutom motivera någon att masa sig till gymet för att visa upp sina nya snygga träningskläder så är det helt okej.;)
Måste säga att jag är imponerad av vilken superstar BB har blivit, vad hon än säger så har folk åsikter om detta, särskilt negativa. När folk som aldrig har träffat en tycker illa eller hatar en, då är man verkligen en superstar!:hbang:

Cilia
2008-10-28, 09:00
Är det inte så på de flesta gym där det finns tjejer som tränar?
Tycker inte alls det är ovanligt med uppsminkade damer, pushup, urringat o allt vad det nu är oavsett vilket gym jag går på (och då är det inte ens något highclass).

För övrigt så var det väl inget fel i blondinbellas tips, träningskläder mm är utan tvekan en motivationshöjande faktor. Däremot var det en bunt nötter med tips i kommentarloggen.
Inte alls i samma klass som på Odenplan. Det måste nästan upplevas. Jag kör ju på en hel del gym och Odenplan utmärker sig.




OnT
Läste på bloggen. Hon klagaede på att Grisen bygger muskler mycket lättare och så är det ju. Vi är olika. Men med det upplägget hon redovisar där kommer hon inte bygga några stora muskler. Hon kommer att hålla sig i bra form och hälsosam men det krävs en helt annan nivå om man som tjej vill få massa. Men ett bra allsidigt upplägg på träningen.

För att inte få påhopp så skriver jag det utifrån att hon själv skrev att hon ville ha större muskler.

Ironbabe
2008-10-28, 11:40
För att inte få påhopp så skriver jag det utifrån att hon själv skrev att hon ville ha större muskler.
Ah.. Ett gyllene tillfälle Sillen att gå fram till henne nästa gång o ge lite muskeluppbyggande träningstips :D (du bör även tillägga att det inte är gratis) :D

Diggler
2008-10-28, 13:30
Är det sant som jag hört, att hon är ihop med Kolozzeum-medlemmen "Grisen"?

spoonchest
2008-10-28, 13:30
Verkar vara rätt vettiga tips. Tycker jag i alla fall.

Herr Oberst
2008-10-28, 22:18
Skulle inte hon sluta blogga nyss?

Nä, hon var bara utbränd. Men två veckors avhållsamhet och terapi rådde bot på problemen.
Måste ha bra läkkött.

n1tro
2008-10-28, 22:52
Nä, hon var bara utbränd. Men två veckors avhållsamhet och terapi rådde bot på problemen.
Måste ha bra läkkött.

=)

machine gun
2008-10-28, 22:59
Och jag var inte heller helt seriös utan försökte bara vara lite självironisk över hur fåfäng jag är när det kommer till träningskläder.:)

Vi har fostrat dig bra. Vill minnas att det var någon som sprang omkring i mjukiskläder som en annan bantarjoggare för inte alltför längesen.



:D

sascha
2008-10-28, 22:59
Vi har fostrat dig bra. Vill minnas att det var någon som sprang omkring i mjukiskläder som en annan bantarjoggare för inte alltför längesen.



:D

Är detta sant??? Existerar bildbevis?

Huffo the A-LagaRe
2008-10-29, 00:48
Har hon inga funderingar på en fem-split med prio på trapz och underarmar?

Eddie Vedder
2008-10-29, 06:06
Vi har fostrat dig bra. Vill minnas att det var någon som sprang omkring i mjukiskläder som en annan bantarjoggare för inte alltför längesen.



:D

Jag sprang i mina gamla fotbollskläder, d.v.s. sportshorts (med långkalsonger under om det var kallt) och T-shirt hehe. Men det var bomull och inte tight nog. Big no no med andra ord.:D

Tricce
2008-12-28, 18:25
Lite styrketräning på Sats
http://www.youtube.com/watch?v=LDH4Ac42x-g

jwzrd
2008-12-28, 18:28
Varför intresserar detta er så mycket?

Tricce
2008-12-28, 18:29
Varför intresserar detta er så mycket?

Hon är ett fenomen!

tp_88
2008-12-28, 18:33
Lite styrketräning på Sats
http://www.youtube.com/watch?v=LDH4Ac42x-g
Tack som fan för länken. Galet tryck i den.

Trance
2008-12-28, 18:36
Jag tyckte det var ett ganska bra inlägg, och som jag skrev innan så kanske det kan få lite fler yngre tjejer att upptäcka "riktig" styrketräning.

regus
2008-12-28, 18:37
Blondinbella har bröst. Theheheheheheheeee


Hursomhelst. I'd hit that.

Kross
2008-12-28, 18:47
"Vad sjukt egentligen att man står i samma lokal och svettas bland andra människor. Hur vet jag om det är en gammal äcklig gubbe som stått och svettats på redskapen? Tvättar dom av allt man håller i egentligen?" Hur står hon ut med sig själv?

jwzrd
2008-12-28, 18:56
Hon är ett fenomen!

Tvärtom. Du och alla andra som vallfärdar till hennes skrifter och som tycker saker om allting hon säger och gör. Det är ni som utgör fenomenet. Det tjänar hon pengar på så om något kan hon skatta sig mycket lycklig över fenomenet. All hail blondinbella.

Mourten
2008-12-28, 18:57
Skulle inte träna utan mitt grålinne ger tur :)
Eller okej d skulle jag men trivs i d :D

ceejay
2008-12-28, 19:00
Ja, tips och tips...

Lol på filmen btw, "tänk om någon äcklig svettig gubbe tagit på hanteln 2 min innan jag ska använda den" Duh, det är ett gym?

Snobbe
2008-12-28, 19:04
Kan inte säga att jag läst hennes blogg men det hon skrev där är väl ett rätt bra tips? Menar hur många av 16-20åringar tränar egentligen styrketräning?

mela
2008-12-28, 19:07
Ja, tips och tips...

Lol på filmen btw, "tänk om någon äcklig svettig gubbe tagit på hanteln 2 min innan jag ska använda den" Duh, det är ett gym?

Jag tycker också att det är rätt så äckligt. Man vet aldrig vad det är för sjukdomar och skit som cirkulerar där.

LindaS
2008-12-28, 19:14
Jag tycker också att det är rätt så äckligt. Man vet aldrig vad det är för sjukdomar och skit som cirkulerar där.I svetten? I så fall tycker jag att det är mer otrevligt med blod på skivstången.

ceejay
2008-12-28, 19:15
I svetten? I så fall tycker jag att det är mer otrevligt med blod på skivstången.

Blod är bara HARDKÅR!

LoTiX
2008-12-28, 19:16
Varför intresserar detta er så mycket?

Teenage booty wwwwrarwAWAAAAAH!!! Ungefär så tror jag.

Tricce
2008-12-28, 19:16
Tvärtom. Du och alla andra som vallfärdar till hennes skrifter och som tycker saker om allting hon säger och gör. Det är ni som utgör fenomenet. Det tjänar hon pengar på så om något kan hon skatta sig mycket lycklig över fenomenet. All hail blondinbella.

Snacka sig skit, har aldrig läst nåt av henne såg videon och tyckte den passade här.

mela
2008-12-28, 19:17
I svetten? I så fall tycker jag att det är mer otrevligt med blod på skivstången.

Inte just svetten, men bakterier i allmänhet. Folk tar väl sig lite överallt när de tränar också. Det är ungefär som offentliga toaletter *spy*

Blod har jag aldrig sett på skivstången men då hade jag aldrig rört vid den.

Exdiaq
2008-12-28, 19:30
Äre grisen?!

Traenarn
2008-12-28, 20:28
Jag tycker också att det är rätt så äckligt. Man vet aldrig vad det är för sjukdomar och skit som cirkulerar där.

Det är därför vi människor har något som kallas imunförsvar serru.:thumbup:

CiCoro
2008-12-28, 20:32
Inte just svetten, men bakterier i allmänhet. Folk tar väl sig lite överallt när de tränar också. Det är ungefär som offentliga toaletter *spy*

Blod har jag aldrig sett på skivstången men då hade jag aldrig rört vid den.

sant, jag brukar ta mig i skrevet när boxershortsen blir för tajta av svetten, sen går jag direkt på hantlarna!

ceejay
2008-12-28, 21:24
sant, jag brukar ta mig i skrevet när boxershortsen blir för tajta av svetten, sen går jag direkt på hantlarna!

ha det är väl inget? brukar inte tvätta händerna efter nr 2 på gymmet och jag går dirr på hantlar!

Kross
2008-12-28, 21:31
Snyta sig i näven innan man går till hantlarna är också nice, rekommenderas starkt!

skaparn
2008-12-28, 22:04
Bra tråd!

tjabon
2008-12-28, 23:07
Blondinbella har bröst. Theheheheheheheeee


Hursomhelst. I'd hit that.

:laugh::laugh::laugh:

Hursomhelst, rejält med credit till tjejen för att hon förespråkar träning !!

Cerberus
2008-12-29, 00:01
faktiskt vettiga råd ju, löjligt med svettproblemet på gymmet dock. HÄRDAR! HARDKÅÅRR!

Dock tar ja träningen på blodigt allvar, på riktigt. På gott och ont förstås. No pain no gain!

saab900
2008-12-29, 00:26
OMG! Filmen!!

Nej, det där kan inte vara på riktigt...

egge
2008-12-29, 00:54
Hehe, undrar om det är Grisen som har påpekat att handskar är för tjejer.

Trance
2008-12-29, 01:05
OMG! Filmen!!

Nej, det där kan inte vara på riktigt...

Vad är felet?

Scratch89
2008-12-29, 01:08
Nu får ni skärpa er. Hon verkar träna hårdare än 95% av de tjejer jag har sett träna.

stafh
2008-12-29, 01:12
Blondinbella ser inget fel med att bära päls (jag skäms lite över att veta detta), och är därmed förkastlig som människa.

Anton Fräs
2008-12-29, 02:58
Blondinbella ser inget fel med att bära päls (jag skäms lite över att veta detta), och är därmed förkastlig som människa.

För att en människa väljer att bära päls och inte ser något fel i detta definierar henne som person.. Herre jävlar silken syn på saker o ting du har..

Eddie Vedder
2008-12-29, 07:42
Nu får ni skärpa er. Hon verkar träna hårdare än 95% av de tjejer jag har sett träna.

+10 000

Dessutom verkar hon ju ha tagit tag i det på egen hand också och behöver inte "be om lov" i en massa forumtrådar för att våga äta och träna. Mer än man kan säga om många på det här forumet.

Hennes snack om att se sig själv i spegeln och tycka om att se snygg ut när hon tränar är ju knappast ett ovanligt fenomen det heller. Det kan nog de allra flesta skriva under på (om än i hemlighet).;)

Whistler
2008-12-29, 09:42
+1 på Eddie.

skaparn
2008-12-29, 09:49
+10 000

Dessutom verkar hon ju ha tagit tag i det på egen hand också och behöver inte "be om lov" i en massa forumtrådar för att våga äta och träna. Mer än man kan säga om många på det här forumet.

Hennes snack om att se sig själv i spegeln och tycka om att se snygg ut när hon tränar är ju knappast ett ovanligt fenomen det heller. Det kan nog de allra flesta skriva under på (om än i hemlighet).;)

Tack för uppstyrningen. Jag trodde hela tråden var ett skämt, men det verkar faktiskt finnas de som tycker det är fräscht att klanka ner på B-bella. Det är i sådana här trådar som det behövs ett visst mått av kolo-pennalism. Det går ju inte att rapportera ett inlägg för att det är dumt, tror jag, och då återstår bara mobbing.

tp_88
2008-12-29, 09:50
Hon har ju sin Nils som lär henne allt, istället för Kolozzeum.

Sen vet jag inte vilka tjejer som tränar på ditt gym Scratch, men är det t.ex. bara 1/20 som gör mer än 5-6kg*10 i lutande hantelpressar som första övning?

martikainen
2008-12-29, 10:34
fy fan va klockren hon är, "Det är viktigt att kunna se sig själv i spegeln, man måste kunna se hur snygg man är". Skön tjej! Hon har liksom hittat guldklimparna i träningen, stå och flexxa i spegeln och bli upphetsad på sig själv.

GO BELLA!

Yes
2008-12-29, 10:56
Typiskt att hon skulle vara upptagen. Nils har dessutom större armar än mig. :(

Stoltz
2008-12-29, 11:01
+10 000

Dessutom verkar hon ju ha tagit tag i det på egen hand också och behöver inte "be om lov" i en massa forumtrådar för att våga äta och träna. Mer än man kan säga om många på det här forumet.



Är det farligt att äta två ägg till frukost?

Kommer jag att dö om jag äter 100 gram köttfärs vart tionde år, pga de stora mängderna E250?

Kan jag äta pommes på nyår utan att min deff förstörs?


Ett forum som ger upphov till den här sortens frågor är banne mig många gånger mer lol än blondinbellas blogg förmodligen någonsin kommer bli.

MasterChief
2008-12-29, 11:14
Är det farligt att äta två ägg till frukost?

Kommer jag att dö om jag äter 100 gram köttfärs vart tionde år, pga de stora mängderna E250?

Kan jag äta pommes på nyår utan att min deff förstörs?


Ett forum som ger upphov till den här sortens frågor är banne mig många gånger mer lol än blondinbellas blogg förmodligen någonsin kommer bli.

Men då pratar vi om 32000 medlemmar där registreringen är fri och kostexperter med oändligt tålamod som hjälper till oavsett hur dum frågan är.

Skapa ett forum med 32000 blondinbellor så ska ni få se på lol.

Nåja, orka gnälla på en liten tjej som nyss blivit blöjfri. Önskar själv att jag hade haft hennes driv i den ålder i stället för att idka självbefläckelse 24/7 med hjälp av VHS-band med inspelat och blandat MTV-material.

Kwon
2008-12-29, 11:21
Stoltz och Masterchief

Jag behöver lite lol såhär dags.

Gimme some lol pl0x! :)

actiwe
2008-12-29, 11:39
Jag lever faktiskt upp till alla 3 punkter, bra tips det där

Greven_2008
2008-12-29, 12:18
Är det farligt att äta två ägg till frukost?

Kommer jag att dö om jag äter 100 gram köttfärs vart tionde år, pga de stora mängderna E250?

Kan jag äta pommes på nyår utan att min deff förstörs?



he he :cool:

saab900
2008-12-29, 12:27
Vad är felet?


Jag menar bara att hon spelar väldigt bra, det kan ju inte finnas någon möjlighet att det där är hennes riktiga jag... Som många tidigare sagt, all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet om du vill tjäna pengar på media idag

Scratch89
2008-12-29, 13:00
Sen vet jag inte vilka tjejer som tränar på ditt gym Scratch, men är det t.ex. bara 1/20 som gör mer än 5-6kg*10 i lutande hantelpressar som första övning?

Nu pratar jag väl inte om absoluta tal i vikter och repetitioner, utan faktiskt om att hon tränar ordentliga övningar. Övningsarsenalen brukar oftast bestå av Butt-o-Matrix 3000, liggande lårcurl med konståkarsvank och utfall i smithen.

palme
2008-12-29, 13:00
Jag tycker hon gav bra och sunda råd, ska följa de när jag börjar träna igen.

MasterChief
2008-12-29, 13:13
liggande lårcurl med konståkarsvank

Det där är nog anledningen till att jag började gå på gym. Vissa teknikmissar ska inte åtgärdas :-/

Kwon
2008-12-29, 13:14
Jag skall härmed sluta med Mentzers HIT och DIT me Mycke SLIT och Doggcrapp-träningen och istället börja köra efter Blondinbella-principen.

Scratch89
2008-12-29, 13:26
Det där är nog anledningen till att jag började gå på gym. Vissa teknikmissar ska inte åtgärdas :-/

I agree. Där jag tränar nu så finns det en riktigt het tjej i receptionen. En gång när jag var där så instruerade hon ett par testa-på-killar i raka marklyft och lårcurl med tidigare förklarad teknik. De köpte varsitt årskort. :D

MasterChief
2008-12-29, 13:28
I agree. Där jag tränar nu så finns det en riktigt het tjej i receptionen. En gång när jag var där så instruerade hon ett par testa-på-killar i raka marklyft och lårcurl med tidigare förklarad teknik. De köpte varsitt årskort. :D

Märkligt. :D

tp_88
2008-12-29, 13:35
Nu pratar jag väl inte om absoluta tal i vikter och repetitioner, utan faktiskt om att hon tränar ordentliga övningar. Övningsarsenalen brukar oftast bestå av Butt-o-Matrix 3000, liggande lårcurl med konståkarsvank och utfall i smithen.
Hur hårt man tränar tycker jag främst inte har med vilka övningar man tränar att göra.

Sen tränade hon bröst/rygg i filmen, du beskriver ett benpass. Tror du hennes skulle vara så annorlunda jämfört med det du beskriver? Tror du hon skulle kört en maxtung widowmaker i djup böj, krypit bort till benpressen som hon supersetade med hacklift och sedan spy i papperkorgen?

Allan
2008-12-29, 13:39
Om hon kan få fler tjejer att börja träna styrketräning är det jättebra. Och jag tror hon kommer vara enormt mycket mer framgångsrik med det än vilka andra kampanjer som helst. Sen kommer hon säkert att ifrågasättas, men hur många här har inte börjat med Ove Rytter eller Arnolds träningsprogram som utgångspunkt???

Tricce
2008-12-29, 13:51
Om hon kan få fler tjejer att börja träna styrketräning är det jättebra. Och jag tror hon kommer vara enormt mycket mer framgångsrik med det än vilka andra kampanjer som helst. Sen kommer hon säkert att ifrågasättas, men hur många här har inte börjat med Ove Rytter eller Arnolds träningsprogram som utgångspunkt???

Har fortfarande kvar Rytters böcker! :D Den gamle judokämpen.

Stoltz
2008-12-29, 13:53
hur många här har inte börjat med Ove Rytter

Jorå så att eeh... :thumbup:

Minns fortfarande när jag först läste en av hans böcker, en bit in på mitt tränande, och gick direkt hem och gjorde en post om de "halva repsen"! Kolozzeum dissade direkt om jag inte minns fel :D

Scratch89
2008-12-29, 14:00
Hur hårt man tränar tycker jag främst inte har med vilka övningar man tränar att göra.

Sen tränade hon bröst/rygg i filmen, du beskriver ett benpass. Tror du hennes skulle vara så annorlunda jämfört med det du beskriver? Tror du hon skulle kört en maxtung widowmaker i djup böj, krypit bort till benpressen som hon supersetade med hacklift och sedan spy i papperkorgen?

Ptja, då tycker vi väl olika då, helt enkelt.

Och ja, jag beskrev benövningar, mest för att det är det enda som brukar tränas. En del tjejer tränar överkroppen också, men då är det lite flaxande med hantlar i lyft åt sidan, eller stånkandes i någon maskin utan viktplattor.

mini
2008-12-29, 15:26
Varför ska tjejer behöva nöja sig med att vara halvdana? Hejarop för att hon tränar öht? Jag tror att många killar har missat att det finns en hel hög tjejer som faktiskt tränar hårt och seriöst för att de är upptagna av att titta på tjejer som kör "liggande lårcurl med konståkarsvank".

MasterChief
2008-12-29, 15:28
Varför ska tjejer behöva nöja sig med att vara halvdana? Hejarop för att hon tränar öht? Jag tror att många killar har missat att det finns en hel hög tjejer som faktiskt tränar hårt och seriöst för att de är upptagna av att titta på tjejer som kör "liggande lårcurl med konståkarsvank".

:em:

Kebab-Arne
2008-12-29, 15:46
I agree. Där jag tränar nu så finns det en riktigt het tjej i receptionen. En gång när jag var där så instruerade hon ett par testa-på-killar i raka marklyft och lårcurl med tidigare förklarad teknik. De köpte varsitt årskort. :D

Haha, jag borde göra samma sak på det gym jag tränar på just nu. :D

Har faktist sluta trycka på länkar till personers bloggar och liknande som jag av diverse anledningar inte gillar.

skaparn
2008-12-29, 15:57
Har faktist sluta trycka på länkar till personers bloggar och liknande som jag av diverse anledningar inte gillar.

Va? Kan man göra så?

Scratch89
2008-12-29, 16:35
Varför ska tjejer behöva nöja sig med att vara halvdana? Hejarop för att hon tränar öht? Jag tror att många killar har missat att det finns en hel hög tjejer som faktiskt tränar hårt och seriöst för att de är upptagna av att titta på tjejer som kör "liggande lårcurl med konståkarsvank".

Det beror väl helt på vart man tränar också. Du tränar på betydligt mer hardcore gym än vad jag och konståkarsvankstjejerna (sicket ord!) gör.

regus
2008-12-29, 16:51
Varför ska tjejer behöva nöja sig med att vara halvdana? Hejarop för att hon tränar öht? Jag tror att många killar har missat att det finns en hel hög tjejer som faktiskt tränar hårt och seriöst för att de är upptagna av att titta på tjejer som kör "liggande lårcurl med konståkarsvank".

Jag håller med dig. Nog för att jag gillar och uppskattar böjande och bendande kvinnokroppar i tighta kläder.


Scratchie: Skulle ansträngningen/uppoffringen bli mindre bli mindre för att man tränar på ett hardcoreställe? Jag hänger inte med i ditt resonemang.

Carolinew
2008-12-29, 17:04
Well, även om vi som tränat länge tycker att filmen är en aning fjantig så är det väl bra om hon får fler tjejer att sätta sin fot på gymmet i alla fall. Väl där så kanske det är en och annan tjej som får upp ögonen för ordentlig styrketräning och lämnar blondinbella-principen ;)

Sebbe_H
2008-12-29, 17:13
Well, även om vi som tränat länge tycker att filmen är en aning fjantig så är det väl bra om hon får fler tjejer att sätta sin fot på gymmet i alla fall. Väl där så kanske det är en och annan tjej som får upp ögonen för ordentlig styrketräning och lämnar blondinbella-principen ;)

Visst överdriver hon med sitt "äckliga personersnack" men hon såg väl ut att lyfta rätt okej vikter? Vad är ordentlig styrketräning? Grisbulk och styrkelyft?

Kebab-Arne
2008-12-29, 17:25
Va? Kan man göra så?

Det är ju faktist inte helt rätt men men...

mini
2008-12-29, 17:27
Visst överdriver hon med sitt "äckliga personersnack" men hon såg väl ut att lyfta rätt okej vikter? Vad är ordentlig styrketräning? Grisbulk och styrkelyft?

Rätt okej vikter? Nej, ärligt talat var det sjukt lätta vikter. Inte konstigt att många tjejer tröttnar då de aldrig går framåt i sin träning utan stannar på 15 kg i latsdraget.

Sebbe_H
2008-12-29, 17:33
Rätt okej vikter? Nej, ärligt talat var det sjukt lätta vikter. Inte konstigt att många tjejer tröttnar då de aldrig går framåt i sin träning utan stannar på 15 kg i latsdraget.

Vi alla är barn i början.

mini
2008-12-29, 17:35
Vi alla är barn i början.

Ja. Har du någon gissning på hur länge hon tränat och vilka vikter som kan anses vara okej då du tyckte att det var det?

WHITEFOLKS
2008-12-29, 17:41
Det ser ut att vara väldigt lätt för henne iaf.

Carolinew
2008-12-29, 17:43
Visst överdriver hon med sitt "äckliga personersnack" men hon såg väl ut att lyfta rätt okej vikter? Vad är ordentlig styrketräning? Grisbulk och styrkelyft?

Jag menar främst att det är lite fjolligt att oroa sig för om nån "svettig gubbe" hållit i hanteln innan henne eller inte. Jag menar, vad fan spelar det för roll om en svettig man på 40+ eller en svettig kille på 20+ har haft dem? Gör det nån skillnad? Tränar man ordentligt så bryr man sig inte om lite svett här och där, det är iaf min mening. Risken är väl att alla små tjejer som sett videon nu blir livrädda eller för pryda för att peta på saker i gymmet... *rolleyes*

Sedan om hon inte orkar att träna tyngre än hon gjorde där så fine, det kan väl inte hon hjälpa då. Men det hade inte skadat om hon visat lite mer "fighting-spirit" och tagit i ordentligt, för det gjorde hon verkligen inte.

Grisbulk och styrkelyft har ingenting med saken att göra.

Allan
2008-12-29, 17:48
Jag måste säga att hennes "äckliga personer"-snack fyller mig med avsmak. Jag har inte hört eller sett det tidigare men det sänkte henne rejält för mig. Jag har tyckt att hon varit en rätt kul företeelse trots vissa vansinnigheter men det där är inte OK. Korkat och dumt. Och elakt

jwzrd
2008-12-29, 17:49
Jag måste säga att hennes "äckliga personer"-snack fyller mig med avsmak. Jag har inte hört eller sett det tidigare men det sänkte henne rejält för mig. Jag har tyckt att hon varit en rätt kul företeelse trots vissa vansinnigheter men det där är inte OK. Korkat och dumt. Och elakt

Du kunde kanske ta upp det i din blogg?

MasterChief
2008-12-29, 17:53
Jag måste säga att hennes "äckliga personer"-snack fyller mig med avsmak. Jag har inte hört eller sett det tidigare men det sänkte henne rejält för mig. Jag har tyckt att hon varit en rätt kul företeelse trots vissa vansinnigheter men det där är inte OK. Korkat och dumt. Och elakt


"Tidningen Stureplan skrev för en tid sedan att Blondinbella var ”socialdemokraternas bästa valarbetare”.

Stämmer nog till en viss del.

tigerofsweden
2008-12-29, 18:38
du kunde kanske ta upp det i din blogg?

:laugh:

CrazyJoeDavola
2008-12-29, 18:52
Oavsett om det var fjädervikter eller ej så har hon ju fin fysik, det kan man ju inte förneka :) och då fyller väl hennes träning sin funktion. Sedan att det flyger grodor ur munnen på henne och att hon verkar ha en knepig människosyn är ju en annan femma.

Och det här med att tjejer tränar under sin förmåga har jag missat, där jag tränar tycker jag att många unga samt äldre tjejer har grym fysik och tar i så man nästan blir rädd hehe :)

ceejay
2008-12-29, 18:54
Var ser du hennes fysik?

CrazyJoeDavola
2008-12-29, 18:57
Var ser du hennes fysik?

På videoklippet *popcorn*

AsTfL
2008-12-29, 18:58
Snyta sig i näven innan man går till hantlarna är också nice, rekommenderas starkt!
Det gör jag alltid när jag gästtränar på sats odenplan.

mangemani
2008-12-29, 20:08
tycker hon mest är spinkig,inte en tränad muskel på hela kroppen.
om man bortser från en del utav det lönnfeta,så ser hon ju ut som vilken spinkig tonårs tjej som helst=/,men det kanske är det som är hennes mål,att vara smal och spinkig,vad vet jag,men om det är det så har hon ju lyckats rätt så bra:)

Kross
2008-12-29, 21:24
tycker hon mest är spinkig,inte en tränad muskel på hela kroppen.
Om man bortser från en del utav det lönnfeta,så ser hon ju ut som vilken spinkig tonårs tjej som helst=/,men det kanske är det som är hennes mål,att vara smal och spinkig,vad vet jag,men om det är det så har hon ju lyckats rätt så bra:)

+1

CiCoro
2008-12-29, 22:18
Du kunde kanske ta upp det i din blogg?

hahahaha :)

stevebc
2008-12-30, 16:11
liggande lårcurl med konståkarsvankDet är min favoritövning att se på.

Prisman
2008-12-30, 16:18
Jag menar främst att det är lite fjolligt att oroa sig för om nån "svettig gubbe" hållit i hanteln innan henne eller inte. Jag menar, vad fan spelar det för roll om en svettig man på 40+ eller en svettig kille på 20+ har haft dem? Gör det nån skillnad? Tränar man ordentligt så bryr man sig inte om lite svett här och där, det är iaf min mening. Risken är väl att alla små tjejer som sett videon nu blir livrädda eller för pryda för att peta på saker i gymmet... *rolleyes*

Sedan om hon inte orkar att träna tyngre än hon gjorde där så fine, det kan väl inte hon hjälpa då. Men det hade inte skadat om hon visat lite mer "fighting-spirit" och tagit i ordentligt, för det gjorde hon verkligen inte.

Grisbulk och styrkelyft har ingenting med saken att göra.

Helt med dig fullt ut! :thumbup:

Cilia
2008-12-31, 10:43
Det där är mesiga vikter oavsett. Dom flesta tjejer där jag tränar kör betydligt hårdare än sådär. Förstår inte vilka gym ni kör på om det där är tungt för en tjej.

Men är målet att få andra tjejer att styrketräna tror jag hon har rätt angreppssätt. Inte för tungt, inte svettigt och ser fräsch ut.

Tjejen är ju snygg och inte alls lönfet. Tror dom flesta killar skulle titta uppskattande på henne om dom såg henne på stan.

Scratch89
2008-12-31, 10:47
Det där är mesiga vikter oavsett. Dom flesta tjejer där jag tränar kör betydligt hårdare än sådär. Förstår inte vilka gym ni kör på om det där är tungt för en tjej.

Men är målet att få andra tjejer att styrketräna tror jag hon har rätt angreppssätt. Inte för tungt, inte svettigt och ser fräsch ut.

Tjejen är ju snygg och inte alls lönfet. Tror dom flesta killar skulle titta uppskattande på henne om dom såg henne på stan.

Jag håller med dig. Och ja, hon är jättesöt IRL. I has the spy eye!

Stoltz
2008-12-31, 10:52
Kanske inte var någon fysik att tala om som så - Men hade hon reggat sig på Kolozzeum hade det tagit 20 sekunder efter att hon postat en bild sedan hade tjugo medlemmar skrivit "Ser jättebra ut! Fortsätt träna och håll uppe humöret!". Den som förnekar att detta hade hänt lever i en fantasivärld - Så jag anser att ifall vi kan ha den attityden gentemot en medlem i vår lilla kult, då är det också blondinbella väl unnat ^^

Clarkolofsson
2008-12-31, 11:20
Id hit it :thumbup:

coxie
2008-12-31, 11:32
id hit it :thumbup:

+1.

Yankeee
2008-12-31, 12:04
Grejen är att flesta tjejer inte kör hårdare än så där. Det är en av många anledningar till att de flesta tjejer inte får någon vidare fysik. Fast det faktum att Bella har snyggare fysik än 95% av jordens tjejer gör att hon måste hackas på.
Frågan man bör ställa sig är varför alla dessa tjejer som man anser tränar hårdare inte ser bättre ut.

coxie
2008-12-31, 12:24
Såg att hon bär päls med, stort plus.

bollio
2008-12-31, 13:00
Inte bra att gymma. Svett överallt. Det är väl ok om det är någon snygg människa men tänk om det är någon äcklig människa som svettats... usch.

otherside
2009-01-01, 04:13
2:an är rätt, vikten av korrekt klädsel får inte tummas på. Fråga cyklisterna:D

svårdefinierat, funktionsplagg får kosta sitt men angående styrketräning har jag alltid haft svårt att hitta skäl till att betala samma som för en Filippa K t-shirt . för better bodies eller gasp. Personligen skulle jag aldrig göra det.