handdator

Visa fullständig version : Nybörjare, tips?


Christianq
2008-10-27, 16:34
Hej! Som tråden visar är jag ganska oerfaren när det kommer till gymträning, och därför behöver jag lite tips/hjälp av er mer erfarna människor :)! Jag har tränat i drygt en månad nu, och jag könner att jag vill börja tugga lite kosttilskott, dock har jag svårt att välja vilket!
Mina mål med min träning är att komma i form(såklart). Jag vill inte träna för att bli så värst biffig, utan jag vill träna fram lite snygga muskler som inte ser allt för stora ut om ni förstår vad jag menar.

Jag är inte otränad, dock har jag lite underhudsfett som döljer de fina magmusklerna, samt att armarna+bröstet kunde sett lite mer trimmat ut.

Då till saken. Jag vill ha ett kosttillskott som hjälper mig att bränna bort fettet, och samtidigt ger mig lite extra proteiner och sådant smått och gott.

Eftersom jag som sagt inte alls är erfaren inom ämnet kan jag tyvärr itne ge en mycket mer detaljerad förklaring. hoppas ni förstår vad jag pratar om och kan tipsa om något!

Tack på förhand.

gorillan11
2008-10-27, 16:55
För att bygga muskler bäst bör man äta tvågånger så mycket din kropps vikt i proteingram. Så ett proteintillskott vore bra, jag skulle rekommendera dig något Vassleprotein. Som du tar efter träningen. I den shaken kan du även lägga snabba kolhydrater i form av druvsocker som dextropur som du kan köpa på tex ICA. Om du nu inte är hemma fort och äter ett rikt kolhydratsmål.

Produkter som "bränner bort fett" anser jag vara skräp och inte är värt och satsa på. Bästa sättet att bränna fett är med hjälp av morgonpromenader, konditionsträning och lagom med mat. Eller mycket med mat och otroligt mycket med träning.

joko
2008-10-27, 16:59
Du behöver inte oroa dig över att bli biffig sådär utan vidare. Det tar lång tid, hård träning och mycket mat.

Eftersom du tränat såpass kort tid känns det lite avancerat att redan nu börja med kosttillskott. Du borde fokusera på tekniken och att förbereda kroppen successivt för allt hårdare träning.

Men om du nödvändigtvis vill äta något för motivationens skull så kan jag föreslå en pre-workout-produkt för stimulans och EAA för muskeluppbyggnad.
Du kan söka på Rage/Trück (pre-workout) och Amino Rush/EsaPro (EAA) för att lära dig mer om vad preparaten har för effekter.

Edit: Instämmer givetvis i Gorillans påpekande att du behöver äta mycket. Men protein är godare från ägg, kött, mjölk och sånt än från pulver.