handdator

Visa fullständig version : Fettförbrännande tabletter?


dagsfordeff
2008-10-27, 10:37
Hej!

Jag har en fråga angående dessa tabletter.
Är det bluff a la TV-shop eller är det så att de i viss mån faktiskt fungerar?
Jag har sökt efter svar men inte hittat något, sorry om jag gav upp för lätt men så är det. Om det finns en annan/flera andra trådar om det här får ni gärna skriva en dryg kommentar och länka mig vidare.

Tack.

Pepz
2008-10-27, 10:43
De flesta(alla?) ger en sån marginell effekt på fettförbränningen så att man lika gärna kan vara utan.

Koffein är dock rätt bra på diet imho för att man orkar träna lite hårdare

Frillan
2008-10-27, 11:02
Klart dem hjälper. Sen hur mycket är en annan femma ^^...men håller med ovanstående - Koffein under diet är prima :)

mini
2008-10-27, 12:03
Klart dem hjälper. Sen hur mycket är en annan femma ^^...men håller med ovanstående - Koffein under diet är prima :)

Det är inte klart. Det finns mycket skräp som inte har effekt alls.

skaparn
2008-10-27, 12:25
Håll dig till det bevisade så blir du inte lurad. Koffein som nämnts är en utmärkt substans som Apoteket har en tendens att överprisa. Beställ på en webshop nära dig.

zowie
2008-10-27, 13:41
grön te och starka krydda ska oxo hjälper lite på traven, men jag antar att effekten är marginalt...

martikainen
2008-10-27, 14:05
Allting som får upp kroppen i varv hjälper väl ? hög puls = högre förbränning, eller går det inte att generalisera på det sättet

Pepz
2008-10-27, 14:13
Allting som får upp kroppen i varv hjälper väl ? hög puls = högre förbränning, eller går det inte att generalisera på det sättet

Finns en del preparat som fungerar på det sättet, dock verkar dessa stressande på kroppen och därmed kanske du bryter ner mer muskelmassa än vad du skulle gjort utan?? Exempel. koffein ger ökad kortisolutsöndring

Danny Devito
2008-10-27, 15:06
Nikotin är ett annat preparat som tillsammans med koffein kan få en klart påverkande effekt på energiförbrukningen. Men om det är opti för hälsan är väl en annan femma.

Bahir
2008-10-27, 15:15
Nikotin har jag även hört kunna öka vaskulariteten rejält, till punkten att det blir farligt (då snackar jag mer än cigarettmängder).

Eddie Vedder
2008-10-27, 15:56
Nikotin är ett annat preparat som tillsammans med koffein kan få en klart påverkande effekt på energiförbrukningen. Men om det är opti för hälsan är väl en annan femma.

Ja och dessutom har ju nikotin anorektisk effekt.

Vidare tror jag dessutom att kombinationen nikotin+koffein förstärker varandras effekt, jag vill minnas att jag har läst någon sådan undersökning.

Det är självklart förkastligt ur ett hälsoperspektiv men likväl så är det en laglig väg om man är villig att försämra sin hälsa för en liten extra effekt på ämnesomsättningen. Det lär ju inte direkt främja prestationsförmågan heller och det är ju trots allt motion som är det överlägset bästa sättet att förbruka extra energi.

EDIT: För övrigt kan vi ju sätta en gräns här så inte tråden börjar spåra ur i mer och mer extrema förslag, bör ju påminna om att alla diskussioner kring olagliga och, inom idrotten otillåtna, preparat är förbjudet.

Danny Devito
2008-10-27, 16:09
Ja och dessutom har ju nikotin anorektisk effekt.

Vidare tror jag dessutom att kombinationen nikotin+koffein förstärker varandras effekt, jag vill minnas att jag har läst någon sådan undersökning.

Dessa studier har jag också läst, och om jag inte minns fel så hade nikotin och koffein en synergistisk effekt på både aptitreglering och energiförbrukning, som dessutom var ganska påtaglig.

1+1 = 3 m.a.o.

zowie
2008-10-28, 08:10
Ja och dessutom har ju nikotin anorektisk effekt.

vad menar du med detta? vore kul om du kunde förklara lite...

skaparn
2008-10-28, 08:33
vad menar du med detta? vore kul om du kunde förklara lite...

Hungerdämpande

skaparn
2008-10-28, 08:35
Dessa studier har jag också läst, och om jag inte minns fel så hade nikotin och koffein en synergistisk effekt på både aptitreglering och energiförbrukning, som dessutom var ganska påtaglig.


...som dessutom tillsammans är väldigt gott.

Scratch89
2008-10-28, 08:48
Finns en del preparat som fungerar på det sättet, dock verkar dessa stressande på kroppen och därmed kanske du bryter ner mer muskelmassa än vad du skulle gjort utan?? Exempel. koffein ger ökad kortisolutsöndring

Träning ger också ökad kortisolutsöndring.

Pepz
2008-10-28, 10:46
Träning ger också ökad kortisolutsöndring.


ja.
Vad är din poäng?

Scratch89
2008-10-28, 17:45
ja.
Vad är din poäng?

Att kortisolutsöndring inte behöver vara negativt.

stevebc
2008-10-28, 19:33
Dessa studier har jag också läst, och om jag inte minns fel så hade nikotin och koffein en synergistisk effekt på både aptitreglering och energiförbrukning, som dessutom var ganska påtaglig.

1+1 = 3 m.a.o.Aha. Det är därför RR kör på cigg och en kopp kaffe till frukost: han deffar.

Raschmus
2008-10-28, 22:59
Aha. Det är därför RR kör på cigg och en kopp kaffe till frukost: han deffar.

Så exempelvis snus och kaffe är - ur ett perspektiv - positivt i deffsammanhang?

Kan någon vänligen försöka förklara för en som inte kan alla svåra ord..

J.V
2008-10-29, 01:38
Så exempelvis snus och kaffe är - ur ett perspektiv - positivt i deffsammanhang?Ja.
Det dämpar hunger, ger dig energi och kickar igång förbränningen lite extra.

AlbinJansson
2008-10-30, 18:15
2-3 Koppar grönt te varje dag bränner på grund av sina antioxodanter C.a 80 Kalorier/Dygn enligt en studie jag läst, Har man inte råd med det svindyra teet som finns tillgängligt i affären kan man ju göra eget av En/Tallbarr.. (Det gör jag och det funkar utmärkt), Cayenne och Chilipeppar ökar även metabolismen en skvätt!

Anton Fräs
2008-11-02, 15:11
Koffein är din vän. I övrigt kan starka kryddor, grönt te osv. hjälpa till en aning men det är minimalt..

river
2008-11-02, 18:51
Hungerdämpande

Anorektisk effekt, det begreppet har jag aldrig hört. Det känns i alla fall väldigt fel om Eddie menar att det betyder att det är hungerdämpande.

Eddie Vedder
2008-11-02, 18:57
Anorektisk effekt, det begreppet har jag aldrig hört. Det känns i alla fall väldigt fel om Eddie menar att det betyder att det är hungerdämpande.

Så menade Eddie. Eftersom det är vad det betyder. Varför skulle det vara konstigt?

Fatcan
2008-11-02, 20:10
Så exempelvis snus och kaffe är - ur ett perspektiv - positivt i deffsammanhang?

Kan någon vänligen försöka förklara för en som inte kan alla svåra ord..

Det sätter ned proteinsyntesen också, nikotin altså, så bara positivt för deff är det nog inte...

Danny Devito
2008-11-02, 20:19
Det sätter ned proteinsyntesen också, nikotin altså, så bara positivt för deff är det nog inte...

Det var väl ciggaretter? Finns ju massor med skit i cigg, svårt att veta vad som gav en sänkt proteinsyntes isåfall. Inte sett någon sån studie på rent nikotin. Om du har sett en sån så länka gärna. :)

Personligen så säger jag inte att nikotin är "bra" eller försöker försvara det på något sätt.

Elfsberg
2008-11-02, 21:58
2-3 Koppar grönt te varje dag bränner på grund av sina antioxodanter C.a 80 Kalorier/Dygn enligt en studie jag läst, Har man inte råd med det svindyra teet som finns tillgängligt i affären kan man ju göra eget av En/Tallbarr.. (Det gör jag och det funkar utmärkt)

Med risk för att jag gör bort mig: ärligt talat så måste ju detta var dummaste jävla påhittet jag hört. Allt som är växtligt, grönt och kokat klassas väl knappast som grönt te?

Vad menar du med att det funkar utmärkt? Har du mätt din förbränning i ett laboratorium kanske?

Förresten är det grönt te-extrakt som undersöks i studierna, inte vanligt grönt te som man dricker.

river
2008-11-03, 07:05
Så menade Eddie. Eftersom det är vad det betyder. Varför skulle det vara konstigt?


My bad. :em:

Men bara för att opponera mig så skulle jag vilja påstå att anorexia inte handlar om hunger eller apit. Men det är ju en annan historia. :)

martikainen
2008-11-03, 07:28
My bad. :em:

Men bara för att opponera mig så skulle jag vilja påstå att anorexia inte handlar om hunger eller apit. Men det är ju en annan historia. :)

Order anorexia kommer väl från latin och betyder något i stil med "aptitlös"

Sen vad sjukdomen vi kallar anorexia beror på är en aannan diskussion

z_bumbi
2008-11-03, 07:28
My bad. :em:

Men bara för att opponera mig så skulle jag vilja påstå att anorexia inte handlar om hunger eller apit. Men det är ju en annan historia. :)

Anorexi är att man inte äter oavsett orsak.

Anorexia nervosa är sjukdomen du tänker på.

Eddie Vedder
2008-11-03, 07:34
Men bara för att opponera mig så skulle jag vilja påstå att anorexia inte handlar om hunger eller apit. Men det är ju en annan historia. :)

Nu har ju redan martikainen och z_bumbi svarat men jag föreslår att du kollar en ordbok eller wikipedia eller så för att se vad ordet faktiskt betyder. Ordet "anorektisk" är inte per automatik en person som lider av anorexia nervosa vilket redan påpekats.

Tolkia
2008-11-03, 07:52
Som en parentes står ibland "anorexi" listat som biverkning av läkemedel. Då är det alltså fråga om aptitnedsättning, inte om att man utvecklar anorexia nervosa.

Fatcan
2008-11-06, 21:45
Det var väl ciggaretter? Finns ju massor med skit i cigg, svårt att veta vad som gav en sänkt proteinsyntes isåfall. Inte sett någon sån studie på rent nikotin. Om du har sett en sån så länka gärna. :)

Personligen så säger jag inte att nikotin är "bra" eller försöker försvara det på något sätt.

Nej, har inte sett nån studie att där är nikotinet i sig som ger den effekten, har enbart läst den här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97547&highlight=r%F6kning , antar att du också gjort det. Men det logiska tycker jag iaf är att det är nikotinet som ger den effekten, det är väl den mest aktiva substansen i ciggrök?

King Grub
2008-11-06, 21:57
Exakta mekanismer är inte klarlagda, men upphovsmännen till den studien spekulerar i att det mycket väl kan vara nikotinet som ligger bakom den nedreglerande effekten, eller andra biprodukter av rökningen.