handdator

Visa fullständig version : före och efter ?


ariola
2008-10-26, 14:17
Hejsan en liten snabb fråga.

Jag tar whey 80 30 - 40 min innan mitt pass och efter tar jag whey 80, men jag har hört att man ska ta protein och kolhydrater efter som t.ex gainer. Så mina fråga är väldigt simpel, hur ska jag göra? Borde jag köpa gainer och whey och köra whey innan och gainer efter eller? :) Tack för hjälpen och ni får gärna låsa denna tråd sen!

// Jonas

Eddie Vedder
2008-10-26, 14:18
Köp maltodextrin t.ex. Finns i koloshoppen och heter Fairing Fast carbs. Då kan du blanda det med ditt vassleprotein och vips har du en gainer.

Om du inte hade varit sjukt slö så nämns det ju i typ varenda proteinpulvertråd men nu fick du i alla fall svar.

Lavorini
2008-10-26, 14:20
Använd havregryn eller någon annan näringsrik kolhydratkälla i din gainer, istället för näringslöst dextro/malto.

ariola
2008-10-26, 14:26
Köp maltodextrin t.ex. Finns i koloshoppen och heter Fairing Fast carbs. Då kan du blanda det med ditt vassleprotein och vips har du en gainer.

Om du inte hade varit sjukt slö så nämns det ju i typ varenda proteinpulvertråd men nu fick du i alla fall svar.


alright! har det hemma av någn skum anledning, men hur mycket borde man ta utav det om jag väger 85kg? 1dl eller? 1dl whey och 1dl malto sen ere nice ?

Eddie Vedder
2008-10-26, 14:37
alright! har det hemma av någn skum anledning, men hur mycket borde man ta utav det om jag väger 85kg? 1dl eller? 1dl whey och 1dl malto sen ere nice ?

Kolla kosttillskottsdelen av forumet. Det är den delen där frågor om kosttillskott diskluteras.