handdator

Visa fullständig version : Experimentjournal: Hur mycket kan Peter tappa i vikt på 2 månader?


Endumen
2008-10-26, 04:46
Tjena!

Nu är det väl äntligen dags att ta ytterligare tag i sitt liv. Jag börjar ledsna på att väga 95+ kg och vill istället ner till min "må-bra-vikt" alá 82kg. Således tänkte jag utföra ett litet experiment på mig själv. Jag vill helt enkelt se hur mycket jag kan förlora i vikt (hur nära jag kommer må-bra-vikten) på 2 månader, med start idag Söndag och avslutas på Julafton.

Lite info om mig då!

Jag heter Peter och är 21 år gammal, bor för närvarande i Uppsala där jag pluggar till Lärare. Jag har tränat aktivt på gym sedan jag var 16 år, så jag känner mig relativt väl "hemma" på gymmet.

Skador, lumpen och annat har dock gjort att jag är mindre aktiv (läs: mycket svagare:D) nu än vad jag varit tidigare.

PBs
Bänk: 107,5kg
Marklyft: 205kg
Böj: 155kg

Jag hade tänkt att fokusera på konditionsträning och rätt kosthållning, men kommer givetvis även att träna styrketräning för att behålla min styrka. jag hade tänkt att att köra varierat, löpband och löpning utomhus (det finns ju inte tillräckligt med snö i Uppsala för att köra längdskidor) ca 1-2h om dagen. Styrkan fokuserar jag på på måndag, onsdag och torsdag.

Wish me luck, för nu kör vi!

Cirius
2008-10-26, 04:59
Intressant , detta ska följas :) Kör hårt!

Hur lång e du btw?

Endumen
2008-10-26, 05:08
Intressant , detta ska följas :) Kör hårt!

Hur lång e du btw?

Jag är 1,87... :)

LillaMy
2008-10-26, 07:01
Hey!
Spännande, ska själv ner i vikt... Någon sp kostplan?
Typ lchf, gi el lättviktarmat?
Lycka till!

Endumen
2008-10-26, 14:55
Hey!
Spännande, ska själv ner i vikt... Någon sp kostplan?
Typ lchf, gi el lättviktarmat?
Lycka till!

Nej, egentligen inte. Jag äter så pass nyttigt redan. Jag ska bara försöka att dra ner på mängden...

Endumen
2008-10-26, 18:25