handdator

Visa fullständig version : Mr. Norways Träningsjournal


Mr.Norway
2008-10-25, 12:26
Lite om mej och mitt liv:

Jag har hållit på att gymma i flera år. Men nu har jag börjat resa väldigt mycket i jobbet och det leder naturligtvis till dåliga matvanor och dålig mat. Sedan blir det väldigt lite tid över för träningen. Jag har jobbat 12 timmars pass de senaste två månaderna och då har jag heller inte haft ledigt på helgerna. Så resultatet har blivit att jag tappat väldigt mycket i vikt och känner mej väldigt sliten. Men jag har bestämt mej för att sluta resa runt nu, så jag har skaffat mej en lägenhet som ska vara redo för mej att flytta in i slutet av november. Så då vill jag börja gå regelbundet på gym igen och komma tillbaka till vad jag varit och gärna förbättra det lite också.

Lite om min träning

Jag är ganska kort (1,73) och inte så väldigt stadigt byggd, så de tyngsta övningarna var aldrig något jag fastnade för när jag var yngre och kompisarna körde ifrån mej i raketfart. Så jag hittade fitnessövningarna. Jag gillar den stilen, så jag kör hårdast på de övningarna. Tänkte skriva ner några PB, som jag vill tangera efter nån månads träning.

Bänkpress: 120 x 1

Chins: KV x 30

Dips: KV x 60


Sen tänkte jag löpa rätt ofta också. Det finns ju inget skönare än att ara ute efter ledera med musik i lurarna och bara köra på. Men det återkommer jag till senare, tillsammans med lite mått och vikter kanske.

Mr.Norway
2008-10-25, 15:56
Lördag 25 Oktober

Idag var jag på ett gym i Tynset bara för att testa hur dålig formen verkligen var. Tyvärr så var den så dålig som jag trodde, men åtminstone så kommer det ju gå fort att få tillbaka det jag tappat och sen så har jag ju något att jobba för.

Jag var och körde nåt set på varje muskelgrupp. Jag vet att det inte behövs mer, när det var så länge sedan jag tränade. Så imorgon kommer jag ha fruktansvärt ont överallt. Men det känns skönt att testa lite iallafall, även om det gått skit.

Nu ska jag käka ett gäng ägg för att få i mej lite antioxidanter. Är rädd att blir sjuk, efter all dålig kost och minimal sömn.

Nästa träningspass blir väll inte förrän nästa Lördag pga av sjukt mycket jobb. Längtas efter en riktig vardag !