handdator

Visa fullständig version : synpunkter på träningsschema uppskattas !!!


jimmyzolak
2008-10-24, 16:53
hej har väldigt stora funderingar på hur jag skall lägga upp mitt träningschema för maximal effekt & hoppas på lite råd!!! jag har kommit en bit på vägen men nu vill jag verkligen lägga på mig lite muskler och växa ytterligare.
jag tycker att att 4 pass i veckan känns bra för mig och jag vill vara ledig på helgen så att träna mån, tis ,tors & fre känns lämpligt. En annan stor fundering är om det verkligen räcker att träna alla musklergrupper 1 gång / vecka.. känns som 1 veckas vila nästan är för mkt. men i alla tidningar så splittar proffsen på det här sättet.

Så här funderar jag på att träna:

Mån: Bröst,Biceps
Tis :framsida/baksida lår + vader
Ons:vila
Tor:Rygg & Axlar
Fred:Triceps, mage

Sen vill jag lägga lite xtra prio på bröst då dem släpar lite. är det bra att lägga in bröst på fredag också lr är det bättre att köra ut dem till total utmattning genom en xtra övning lr fler set på måndagen.

Tack på förhand !!!:thumbup:

Mr.Cosybear
2008-10-26, 11:56
Rent spontant skulle jag vilja se att du byter plats på mage/axlar eller rygg/triceps så du får kombinationen axlar/triceps och rygg/mage.

På så vis kan triceps vila mer från att vara aktiv 3 dagar i veckan(bröst, axlar, triceps) till 2 dagar (bröst, triceps/axlar)

Elfsberg
2008-10-26, 12:07
Du är inget proffs och ska inte träna som ett sådant.

Liten Men Fet
2008-10-26, 13:09
Kolla i programförslagen i best-of delen och ta 2-splitten och kör den 4 ggr i veckan.