handdator

Visa fullständig version : Star vs. Dalblad´s


pettan85
2003-07-03, 13:39
Hejsan ! Jo det är så här att jag har en massa kreatin hemma och jag ska sälja en burk av dessa till en polare som aldrig har käkat kreatin innan ... jag har en burk star nutriotion kreatinsom är ca 1 månad gammal och en från dalblad´s som är ca 5 månader gammalt båda är monohydrat...nu undrar jag vilket av dessa kreatin är av bäst kvalité ? Har inte så bra koll på olika märken osv. men kansek finns någon här som har det ?

Tack på förhand !

Pettan

EiseltUK
2003-07-03, 14:33
Jag skulle tro att kvalitén är ganska likvärdig.

/ Henrik

911
2003-07-03, 16:27
hugget som stucket..

Team 666
2003-07-03, 18:06
jag skulle behålla dalblads alla ggr. Stars kreatin har jag prövat och inte kännt ett smack av.. Har iofs inte testat dalblads men stars skulle jag aldrig köpa, eller rekomendera..

mvh,,

Fairing II
2003-07-03, 19:31
Håller med Henrik här...det är inte direkt Creapure i någon av burkarna;)

911
2003-07-03, 19:37
tycker stars var bra jag, testade under 1månad..

Doktor V
2003-07-03, 21:18
Om man lyssnar på vad folk säger så är det få som klagar på Dalblads,massor som klagar på Star.

Det konstiga är att vissa fått bra resultat på Star,men många inga resultat alls.
Verkar som dom har en kvalite på sitt kreatin som är väldigt varierande.

spinkoo
2003-07-03, 21:51
Originally posted by Doktor V
Om man lyssnar på vad folk säger så är det få som klagar på Dalblads,massor som klagar på Star.

Det konstiga är att vissa fått bra resultat på Star,men många inga resultat alls.
Verkar som dom har en kvalite på sitt kreatin som är väldigt varierande.

Kan ju va så med att ju bättre man svarar på vanligt kreatin desto större e chansen att man känner nåt av stars skit. Personligen "funkar" stars kreatin på mig. Ska ändå ta andra märken i fortsättningen, är inte så mycket pengar att bråka om liksom :cool:

pettan85
2003-07-03, 22:51
ja ok, tack för svaren ! Det här med att dalbladskreatinet är ett halv år gammalt spelar ingen roll då eller ?

Finns ju vissa som hävdar att kreatin bryts ner till kreatinin vilket jag inte betvivlar men hur snabbt blir det egentligen overkbart ? paulún hävdar väl att man bör ta det inom ett par månader t.o.m är inte det lite att ta i... även om det itne är creapure så kan det väl inte bli kasst så snabbt eller ?

EiseltUK
2003-07-04, 11:17
Originally posted by Doktor V
Om man lyssnar på vad folk säger så är det få som klagar på Dalblads,massor som klagar på Star.

Det konstiga är att vissa fått bra resultat på Star,men många inga resultat alls.
Verkar som dom har en kvalite på sitt kreatin som är väldigt varierande.

Kan ju bero på att det är betydligt fler som använder Star?

/ Henrik

Party boy
2003-07-04, 13:50
Håller på och avverkar en burk star kreatin just nu och kan verkligen inte klaga. Funkar prima.
När burken är slut vilket är snart så skall jag hoppa på en påse exell kreatin och se om det är någon skillnad. :naughty:

/jag testar mig fram i jungeln, sakta men säkert

Doktor V
2003-07-04, 17:59
Originally posted by EiseltUK


Kan ju bero på att det är betydligt fler som använder Star?

/ Henrik

Om jag säger såhär då:
Jag känner många som testat Dalblads utan att klaga
Jag känner oxå många som provat Stars och klagat

muskelbyggarn
2003-07-04, 19:40
Om jag säger som så här då: jag har hört båda grupper klaga.

Vänl,,,
Tobbe

ABC123
2003-07-04, 20:20
Då säger jag så här: Som det ser ut nu så lär jag aldrig byta ifrån Dalblads. Önskar bara att jag upptäckt märket tidigare, då hade jag sluppit massa onödiga utgifter på produkter från eiselt, fairing, optimum, star osv..

EiseltUK
2003-07-04, 20:37
Snålheten bedrar... :laugh: Stars är väl billigare än Dalblads?

ABC123
2003-07-04, 20:46
Snålhet? Vad jag menade med onödiga utgifter var att både eiselt, fairing och optimum är dyrare utan att ha bättre kvalite på sina produkter. Dessutom har Dalblads lyckats göra proteinpulver som smakar bra, vilket är annat än vad man kan säga om era produkter. Dock har optimum lyckats hyffsat vad gäller smak.

EiseltUK
2003-07-04, 21:00
Originally posted by ABC123
Snålhet? Vad jag menade med onödiga utgifter var att både eiselt, fairing och optimum är dyrare utan att ha bättre kvalite på sina produkter. Dessutom har Dalblads lyckats göra proteinpulver som smakar bra, vilket är annat än vad man kan säga om era produkter. Dock har optimum lyckats hyffsat vad gäller smak.

Hur definierar du kvalitet?

Vi skulle kunna använda ett billigare Kreatin och sälja det för nästan halva priset och ändå tjäna mer än vi gör nu. Men vi snålar inte på våra kunder bara för att tjäna mer pengar. ;)

Har du testat Exells produkter? Det är ju ganska bra priser.

Se till att maila oss när vi fått in våra nya Ultraway och Fastway så skickar jag smakrpver på dem!

/ Henrik

ABC123
2003-07-04, 22:54
Visst, Exell har helt ok priser. Men då handlar det bara om simpla vassle koncentrat. Jag använder bara produkter med enbart vassle i, direkt efter träning, och då vill jag ha i mig ett renare vassle. Dessutom går det att få tag på likvärdiga vassle pulver för 50-75% av Exell priset. Men då får man själv smaksätta det med lite oboy/kakao och sötningsmedel, och man hamnar då på samma näringsvärde som i Exell´s pulver.

I vilket fall som, om jag ska skriva ner fördelarna med Dalblads så skulle det blir väldigt off topic och en himla massa text. Så det skippar jag. Både av den anledningen att jag inte orkar, för egentligen, varför ska jag bry mig om vad folk tycker om Dalblads? Dessutom är detta faktiskt ett forum för Eiselt och Fairing (eller hur de nu ligger till).

Vill dessutom tillägga att jag tycker Protec har en mycket bra proteinsammansättning. Jag använde den själv i 1½år. Men eftersom jag dricker 2-4 drinkar om dagen, så beslöt jag mig att jag hellre går ner på en 50/50 blandning vassle/kasein än 20/80 vassle/kasein och tycka att drinken är god istället. Förr fick jag säga åt sambon att hon skulle vara tyst ett tag, så jag kunde koncentrera mig på att få i mig drinken utan att den kom upp igen... Kan ju tillägga att även min sambo är glad över att jag bytt :D Men skulle man gilla Protec smaken, risken för klumpar och icke lena konsistensen så Grattis, då har ni ett fin fint pulver till hyffsat pris..

2 nya produkter med nya smaker verkar trevligt. Bara vänta och se om det kan konkurrera med andra märken i pris och kvalité.
Eiselt, Fairing, Optimum eller Dalblads, spelar ingen roll, priset i jämförelse med proteinkvalité, smak och konsistens är det som avgör var jag lägger min beställning. Och som det ser ut i dagsläget så leder Dalblads stort (Riktigt stort för mig, då jag får tag på Dalblads produkter "lite extra" billigt:thumbup:)