handdator

Visa fullständig version : Fulaste övningen på gymmet? =)


stargate
2008-10-21, 13:28
Vilken övning tycker ni är fulast?

Själv tycker jag sumo marklyft! Hehe det ser sååå fult ut när folk står så bredbent och lyfter. (säkert en bra övning)

sleep is the enemy
2008-10-21, 13:29
Skivsstångsrodd, särskilt när folk kör nästan helt stående så de bara juckar mot stången i 1 dm lång rörelse.

Rex
2008-10-21, 13:32
Cuffar.. usch så det ser fånigt ut..

Pepz
2008-10-21, 13:33
lateral raises med böjda armar....

Xealswe
2008-10-21, 13:33
Jag tycker minsann att alla discoövningar ser alldeles för otroligt fula ut! En överspänd kille med för litet linne göra en enarmsbicepscurlikabelhissmedomväntgrepp övning. FFS ta en hantel istället mongo!

omnibus
2008-10-21, 13:35
Bicepscurl i nedre trissan på CC, sitter som en köttbulle på huk och "curlar" 50% genom att luta sig tillbaka.

Danny Devito
2008-10-21, 13:35
Marklyft med ostbåge-rygg.

Mapa
2008-10-21, 13:40
curls.. gärna med vikter större än personen klarar i böj

Tjuckot
2008-10-21, 13:41
pull-throughs, och ingen fattar vad fan man gör heller.

Tricklev
2008-10-21, 13:41
Curls i knäböjsracket, på 40kilo, ilska.

Bahir
2008-10-21, 13:43
Övningar som görs stående med hantel, för endast en arm.

Jag var saftigt irriterad på en kille i mitt förra gym som körde hantelcurls för endast en arm åt gången, med underarmen utstickandes 45 grader från kroppen samtidigt som han lutade överkroppen åt andra hållet. Likaså med laterals, fast självklart med 90 graders vinkel.

Efter att han irriterat mig flera pass i rad genom att stå i vägen för spegeln när jag körde marklyft så fick jag nog och sa till honom att han gjorde fel. Kommer inte riktigt ihåg exakt vad jag sa, men han höll sig undan från fria vikter efteråt, åtminstone när jag var där.

Langster
2008-10-21, 13:44
Finns ju så många knasiga övningar som folk kör som ser väldigt lustiga ut ibland. Alltså sådana övningar som inte "finns" egentligen. Man ser folk stå och svinga stänger runt i knasiga halvcirklar, köra stångcurl med omvänt grepp med helt avslappnad handled så att handen bara hänger ner (det var tydligen viktigt sa snubbens instruerande kompis), hoppande knäböj som ska vara "bra för vaderna"...
Man ser en del sånt på Balance iaf, ofta verkar det vara en kille som är lite starkare än resten av kompisgänget han drar med sig till gymmet, som hittar på egna övningar i syfte att se om polarna klarar dem.

Annars tycker jag inte att korrekt utförda övningar är fula.

KlopFer
2008-10-21, 13:51
Finns ju så många knasiga övningar som folk kör som ser väldigt lustiga ut ibland. Alltså sådana övningar som inte "finns" egentligen. Man ser folk stå och svinga stänger runt i knasiga halvcirklar, köra stångcurl med omvänt grepp med helt avslappnad handled så att handen bara hänger ner (det var tydligen viktigt sa snubbens instruerande kompis), hoppande knäböj som ska vara "bra för vaderna"...
Man ser en del sånt på Balance iaf, ofta verkar det vara en kille som är lite starkare än resten av kompisgänget han drar med sig till gymmet, som hittar på egna övningar i syfte att se om polarna klarar dem.

Annars tycker jag inte att korrekt utförda övningar är fula.

Bästa underhållningen :laugh:

J.V
2008-10-21, 13:51
pull-throughs, och ingen fattar vad fan man gör heller.I concur.

Ex nihilo
2008-10-21, 13:55
Curls i knäböjsracket, på 40kilo, ilska.

Får man fråga varför? Mitt gym har bara två power-racks med OL-stångar, annars finns det bara EZ-stångar att tillhandaha - stör du dig då om jag bestämt vill köra mina raka skivstångscurls?

mini
2008-10-21, 13:56
Byggarbänk med studs, rövlyft och en passare som ror.

stevebc
2008-10-21, 14:01
Byggarbänk med studs, rövlyft och en passare som ror.Eller hur. Går i taket när dessa sen bölar att SL-bänk är "fusk" för att vi "svankar".

Piranha
2008-10-21, 14:06
Påtagningen av bänktröjan.

The Swedish Oak
2008-10-21, 14:11
Cuffar.. usch så det ser fånigt ut..

Håller med om att den ser fånig ut, speciellt när man gör dom sittande på golvet med den undre rullen på CCn. Men det är en nyttig övning så det är bara o köra på.

Annars tycker jag spinkisar som latsdrar 2x sin kroppsvikt genom att luta sig tillbaka samtidigt som dom försöker dra till sig stången ser rätt fult ut. Speciellt när en biff kommer och kör strikt på lägre vikter och antagligen får bättre kontakt. Då blir dom skitnöjda.

spoonchest
2008-10-21, 14:18
Donkey raises.

Och sen hantelcurls. Jag har bara sett ett par stycken som gjort curls med hantel riktigt strikt. Annars "fuskar" folk mest hela tiden, inklusive mig själv..
De första repsen går ju bra, sen ser man bara dum ut.

Langster
2008-10-21, 14:30
Håller med om att den ser fånig ut, speciellt när man gör dom sittande på golvet med den undre rullen på CCn. Men det är en nyttig övning så det är bara o köra på.

Annars tycker jag spinkisar som latsdrar 2x sin kroppsvikt genom att luta sig tillbaka samtidigt som dom försöker dra till sig stången ser rätt fult ut. Speciellt när en biff kommer och kör strikt på lägre vikter och antagligen får bättre kontakt. Då blir dom skitnöjda.

Bättre kontakt behöver iofs inte betyda bättre muskel- eller styrkeökning. Tror faktiskt att man utvecklas snabbare om man kör svintungt och lite ostrikt, inom vissa gränser.

arremannen
2008-10-21, 14:33
Övningar som görs stående med hantel, för endast en arm.

Jag var saftigt irriterad på en kille i mitt förra gym som körde hantelcurls för endast en arm åt gången, med underarmen utstickandes 45 grader från kroppen samtidigt som han lutade överkroppen åt andra hållet. Likaså med laterals, fast självklart med 90 graders vinkel.

Efter att han irriterat mig flera pass i rad genom att stå i vägen för spegeln när jag körde marklyft så fick jag nog och sa till honom att han gjorde fel. Kommer inte riktigt ihåg exakt vad jag sa, men han höll sig undan från fria vikter efteråt, åtminstone när jag var där.


Inte går man emot Bahir :whipped:

Sett ett par som ligger på bänken och kör neck-raises för att träna baksida nacken, ser ut som en sån där fågel som sträcker sig efter frön hela tiden *whatever*

ulfalf
2008-10-21, 14:36
Kvartsböj i benpressen, det är fult. Kan väl knappast ge något för någon.

Pejij
2008-10-21, 14:37
cablecrunches är inte särskilt vackra

Nitrometan
2008-10-21, 14:38
Curls i knäböjsracket, på 40kilo, ilska.

Får man fråga varför? Mitt gym har bara två power-racks med OL-stångar, annars finns det bara EZ-stångar att tillhandaha - stör du dig då om jag bestämt vill köra mina raka skivstångscurls?

Man kör inte curls i ett powerrack. Så är det bara.

Tack Tricklev för att du sa det först. Så slapp jag roida på det.

Nitrometan
2008-10-21, 14:40
Påtagningen av bänktröjan.
:thumbup:

Precis. Vuxna människor som inte kan klä på sig själva. *screwy*

hahavaffan
2008-10-21, 14:46
FFS ta en hantel istället mongo!:confused:

The Swedish Oak
2008-10-21, 14:56
Bättre kontakt behöver iofs inte betyda bättre muskel- eller styrkeökning. Tror faktiskt att man utvecklas snabbare om man kör svintungt och lite ostrikt, inom vissa gränser.

Stämmer säkert med att man ska ösa på lite vikter, men dom jag ser överdriver det. Drar sig bakåt med ryggen så själva armrörelsen mer blir en rodd än en pulldown, inte heter ju inte pullback.

elo_
2008-10-21, 15:26
den här har ju inte sett på riktigt men djävlar anamma! :D

w156M6E8nb4

de övningar jag stör mig mest på involverar hantlar och curls... kanske därför jag enbart orkar köra ett set beeseps i månaden. ;)

Svedberg
2008-10-21, 15:42
curls.. gärna med vikter större än personen klarar i böj

*cupid*

tjabon
2008-10-21, 15:55
Att som kille stå och träna mark med under 100 kg.................:D

Ex nihilo
2008-10-21, 15:59
Man kör inte curls i ett powerrack. Så är det bara.

Tack Tricklev för att du sa det först. Så slapp jag roida på det.

Hur ska jag köra mina raka stångcurls då? Många här på brädan stör sig på discobyggare, likväl jag, men jag stör mig nog fan mer på idioter som är världens mest hardcore-gymmare som spottar på allt och alla som inte gör som de tycker. "Man ska inte köra i power-rack - så är det bara" mitt ord är lag och gör som jag säger.

Ex nihilo
2008-10-21, 16:01
Att som kille stå och träna mark med under 100 kg.................:D

Alltså jag har inte varit här på forumet länge men shit vad folk verkar störa sig på vad andra gör. Själv tränar jag högreps med 40-50-60 kg i marken i rehab-syfte efter en misshandel - är det den "fulaste övningen" man kan göra?

Herregud, även om man är en liten gymråtta kan jag verkligen förstå all skit som skyfflas emot gymråttor när man ser hur många beter sig. Sen gråter man över att man får onödigt mycket skit på sig. *screwy*

Exdiaq
2008-10-21, 16:02
Alltså jag har inte varit här på forumet länge men shit vad folk verkar störa sig på vad andra gör. Själv tränar jag högreps med 40-50-60 kg i marken i rehab-syfte efter en misshandel - är det den "fulaste övningen" man kan göra?

Herregud, även om man är en liten gymråtta kan jag verkligen förstå all skit som skyfflas emot gymråttor när man ser hur många beter sig. Sen gråter man över att man får onödigt mycket skit på sig. *screwy*



De som tycker så brukar inte vara allt för starka själv kan jag trösta dig med.

Exdiaq
2008-10-21, 16:03
pull-throughs, och ingen fattar vad fan man gör heller.



Du kan gärna få beskriva för mig hur man gör den övningen. Har den i programmet jag följer men har inte en blekaste hur den utförs.

Ex nihilo
2008-10-21, 16:07
De som tycker så brukar inte vara allt för starka själv kan jag trösta dig med.

Haha även om du inte verkar inse det så spelade du just rakt i mina händer, det förgylllde min dag. Tack! :)

Exdiaq
2008-10-21, 16:10
Haha även om du inte verkar inse det så spelade du just rakt i mina händer, det förgylllde min dag. Tack! :)



Vet inte om vi förstod varandra helt, men jag syftade på det tjabon sa, vilket du kommenterade. Menade att de som bryr sig om sådant inte brukar vara de som tar allt för mycket själva.

Mapa
2008-10-21, 16:15
Att som kille stå och träna mark med under 100 kg.................:D

:laugh:

JustinCredible
2008-10-21, 16:17
Folk som tränar baksidan axlar genom att luta sig framåt med pannan i ryggstödet på en bänk och flaxar bakåt med armarna. Det är för fult för att kunna förklara med ord tror jag.

tp_88
2008-10-21, 16:18
Pull-througs i cable, som sagt.

Mapa
2008-10-21, 16:19
Du kan gärna få beskriva för mig hur man gör den övningen. Har den i programmet jag följer men har inte en blekaste hur den utförs.

ULTfU272Qhw

Exdiaq
2008-10-21, 16:25
ULTfU272Qhw



Haha, DEN var fanimej ful :D

Three pigs
2008-10-21, 16:34
Gynekologen. Lätt.

C.E.J.
2008-10-21, 17:04
Alla specialövningar för OL och SL är rätt fula/konstiga.

Ska jag sjunga med i denna tråds offtopic (vilket felaktigt övningsutförande stör du dig mest på?) skulle jag säga som mini, dvs. studsbänk med rövlyft.

kalajset
2008-10-21, 17:21
Helt vanliga pushdowns, (rak stång), är ingen höjdare det heller. Folk lutar sig över stången, kröker ryggen, drar med hela armarna, komenserar obalans på det mest fantastiska sätt, etc etc. Bara att kolla på mig själv i spegeln när jag kör den ger faktiskt avsmak.

Sedan kan ej heller sittande rodd, (maskin), räknas som en snygg, prydlig övning, hur strikt man än utför den. Ser alltid hur mesigt som helst ut helt enkelt.

Allan
2008-10-21, 17:24
Donkeys är ju den knäppaste övning som finns. Och ännu mer om man har två gubbar som last...

Jonny_88
2008-10-21, 17:24
Övningar som görs stående med hantel, för endast en arm.

Jag var saftigt irriterad på en kille i mitt förra gym som körde hantelcurls för endast en arm åt gången, med underarmen utstickandes 45 grader från kroppen samtidigt som han lutade överkroppen åt andra hållet. Likaså med laterals, fast självklart med 90 graders vinkel.

Efter att han irriterat mig flera pass i rad genom att stå i vägen för spegeln när jag körde marklyft så fick jag nog och sa till honom att han gjorde fel. Kommer inte riktigt ihåg exakt vad jag sa, men han höll sig undan från fria vikter efteråt, åtminstone när jag var där.
Han kanske ville få sträck i biceps inre huvud samt köra det mer likt scottcurls, bara att du inte förstod det. Jag är starkare i vanliga skivstångscurls om jag håller armbågarna in i magen med...

Gynekologen. Lätt.
Gynekologen körde jag igår, den är skön.

Nitrometan
2008-10-21, 17:29
Hur ska jag köra mina raka stångcurls då?
Var som helst i hela gymmet utom i just power-racket.

Power-racket är tillför att kunna fånga upp stången om man ramlar/failar/tappar stången i knäböjen. Eller om man kör nån variant av knäböj/good-morning/marklyft.

Power-rack:
http://gymratz.co.uk/weight-training-gym-equipment/usrimage/power-rack.jpg

Det finns väl andra ställningar du kan använda? Eller så kan du lyfta upp stången från golvet och stå var som helst där det finns 3-4 kvadratmeter ledig golvyta.

mjukglass
2008-10-21, 17:36
I princip allt folk hittar på i smithmaskinen. Otroligt löjligt.

C.E.J.
2008-10-21, 17:47
Hur ska jag köra mina raka stångcurls då? Många här på brädan stör sig på discobyggare, likväl jag, men jag stör mig nog fan mer på idioter som är världens mest hardcore-gymmare som spottar på allt och alla som inte gör som de tycker. "Man ska inte köra i power-rack - så är det bara" mitt ord är lag och gör som jag säger.

Men man SKA ju inte det? Power-rack är som sagt till för att fånga upp stången, behövs verkligen den säkerheten när man curlar? Vore det verkligen ett problem att ta stången bort från power-racket och curla framför/bakom/bredvid det istället?

Ajin
2008-10-21, 17:53
Tycker definitivt Cablecross, SITTANDES. Gud så löjligt.

Exdiaq
2008-10-21, 17:56
Hur ska jag köra mina raka stångcurls då? Många här på brädan stör sig på discobyggare, likväl jag, men jag stör mig nog fan mer på idioter som är världens mest hardcore-gymmare som spottar på allt och alla som inte gör som de tycker. "Man ska inte köra i power-rack - så är det bara" mitt ord är lag och gör som jag säger.



Så istället så ska man använda den, fastän man inte behöver, bara för att jävlas med alla hardcore-gymmare?

Kwon
2008-10-21, 17:57
Ja Donkeyraises kan du ju försöka dig på med polarna nuförtiden.

Säkerligen gångbart på 70-talet, men med 2000+ års homofobi kan du glömma att få polarna att hoppa upp... :D

Att göra Donkeys med polarna kräver sin man och en person som kan bjuda på sig själv som inte är "uptight".

I mångas ögon är denna övning mkt gay dock!

Krampus alt Pirre hade säkerligen inte bangat, men alla är ju inte som dom...

Nitrometan
2008-10-21, 18:00
Kwon? Wanna donkey? *cupid*

Exdiaq
2008-10-21, 18:01
dLA_FfJNEos

Inte så gay nu längre va? :D

Jompan
2008-10-21, 18:02
Nån som har nån bra bild på Donkey? :)

Edit: Ah tack exdiaq. :)

Nitrometan
2008-10-21, 18:18
Inte så gay nu längre va? :D
Nja...

aR6sbNLcuxA

LoTiX
2008-10-21, 18:22
Spinkig kille i maskinerna som påstås träna inre och yttre lår. De sitter och vaggar 50 repetitioner och det händer verkligen ingenting.

akerstrom
2008-10-21, 18:33
marklyft i smith & ryggövning med stång(Försök till bicepscurl)

joriice
2008-10-21, 18:56
Att som kille stå och träna mark med under 100 kg.................:D


Fetton som markar tresiffrigt är fan ännu fulare :D

Viktor_Balck
2008-10-21, 19:02
Att som kille stå och träna mark med under 100 kg.................:D

Fetton som markar tresiffrigt är fan ännu fulare :D

Dom mittemellan då, haha, dom är fulast!! *rolleyes*

Kwon
2008-10-21, 19:09
Dom som inte kör mark alls, dom e fulast! *rolleyes*

joriice
2008-10-21, 19:09
Dom mittemellan då, haha, dom är fulast!! *rolleyes*

Ja, därför tränar jag inte mark.

Ex nihilo
2008-10-21, 19:44
Okej då förstår jag angående power-racken, trodde det rörde sig om att ni tyckte folk som skulle köra knäböj hade företräde. Då tar jag till mig, men om jag nu tar OL-stången och ställer mig på plan mark så finns det ändå ingen som kan köra i racken eftersom det inte finns några fler stänger. Men visst jag ser helt klart poängen, ber om ursäkt om jag lät som en klimakteriekärring men hade en diskussion på en annan bräda om hur vissa medlemskap skulle gå före andra på gym vilket gjorde mig fly förbannad.

z_bumbi
2008-10-21, 19:48
Upphopp med raka ben från en mjuk matta ser ganska så konstigt ut.

Mantus
2008-10-21, 19:59
Gynekologen. Lätt.

Jupp, jag hatar att köra den övningen.

Henchman
2008-10-21, 20:02
Ser ut som många behöver skriva av sig i någon av dessa trådar istället eftersom topicen passar bättre.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114239&highlight=st%F6r+dig
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107319&highlight=st%F6r+dig

OnT: Pull-throughs, ser även ut att göra ont.

Tjuckot
2008-10-21, 20:11
pull-throughs gör inte ont. Bara dagen efter ;-/

Nitrometan
2008-10-21, 20:11
Dom som inte kör mark alls, dom e fulast! *rolleyes*

Ja, därför tränar jag inte mark.

:thumbup:

Nitrometan
2008-10-21, 20:14
Okej då förstår jag angående power-racken, trodde det rörde sig om att ni tyckte folk som skulle köra knäböj hade företräde.
Misstänkte att det var ett sånt missförstånd. Men då vet du vad vi tycker iaf.

Då tar jag till mig, men om jag nu tar OL-stången och ställer mig på plan mark så finns det ändå ingen som kan köra i racken eftersom det inte finns några fler stänger.
Mmm. Men det är ju inte ditt fel iaf. Snarare gymmets som inte har fler stänger.

Har ni inga stänger som folk bänkar med?

bubbe
2008-10-21, 20:15
Indianhopp.

Vi har en gamling som är riktigt fanatiskt när det kommer till indianhoppen, kör ett träningspass indianhopp och sen stretchning.

Bosse-indian kallas han även för.

130kg finsk sisu
2008-10-21, 20:18
Alla övningar där det inte är hardcore! :)
Låt oss säga bicepscurl

Nitrometan
2008-10-21, 20:24
Låt oss säga bicepscurl
Nu protesterar teem besep! *flex*

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=99735

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2776631&postcount=7

Hårdkår!

Jag kan inte tro det jag läser. Vadå nödvändigt?!?! KLART SOM FAN DU SKA CURLA. Blir så less på såna där besep-nybörjare. Besep är den enda muskelgruppen värd att träna, det är den enda muskel som finns på kroppen. Tänk dig när du ska gå på diskotek i wife beater, då ska du ha curlat innan för att få pump.
När du ska gå till skolan i wife beater, pumpen är oerhört viktig om du måste sätta en front-double-besep för att få ta en omgång mat till i matsalen.
Idrotten ska vi inte ens snacka om, om du ska lyfta tungt måste du ha curlat för att få fram slangen (det vi i team besep kallar ådran på besep).

Så mitt råd är ju detta:
5 set i curlmaskinen följt av
3 set i curlmaskinen.

Pure besep- Pure power, kom ihåg att du är inget om du inte har en stor besep på kroppen.