handdator

Visa fullständig version : Gå ner i vikt genom träning


Addo
2008-10-21, 12:53
tjannare alla glada/arga medlemar.
Det är så att jag tänker gå ner i vikt och jag har börjat träna i snart två veckor men jag vet inte om jag gör rätt eller fel.

Ålder: 17
Vikt : 83 KG
Längd: 172 CM
så här ser min träning ut:

springer:3 min , sen går jag i 2 min och så håller jag på i 30 min. Sen gör jag ung 20 situps och sen går jag tillbaka och går i ca 20 min men går rätt så snabbt och höjer maskinen. Altså när jag gör hella detta så bränner jag ung 400 kalorier.
(Har ni någon bättre förslag så kom gärna med den)

Men nu kommer vi till det riktiga problemet.

MATEN
Så här ser mina måltidet ut.
9.00 Ingen frokust eftersom jag vakanar rätt så sent
11.00-13.00 - Lunch i skolan(Brukar alltid vara kykling file med pommes men bruakr inte äta så mycket pommes nu iaf)
17.00-18.00 äter kvällsmat hemma där är det allt möjligt(Ris,kött,LITE med grönsaker,)
18.00-20.00 - Träning
20.00+ - då är jag riktigt hungrig ibland klarar jag mig utan att äta något ibland äter jag det som finns hemma.
Ser schemat bra ut?

Hoppas att någon kan hjälpa mig.*cupid*
MVH

Edmond:)

xodd
2008-10-21, 12:59
En normal person hade antagligen gått ner i vikt bara genom den mängden mat. Det är inga direkt stora mängder du verkar äta. Skulle nog vilja påstå att du skulle kunna slänga in ett mål till om dagen utan att behöva oroa dig.

Räkna på det o titta efter.

martikainen
2008-10-21, 13:03
Det ser väl helt okej ut. Diggar skolmaten "kyckling och pommes" Vad är det för skola som kör sån mat? ;D

Det viktiga att tänka på är ju att äta mindre än vad du gör av med. du måste ligga på ett underskott av kalorier för att bli av med fett.

Wiktor
2008-10-21, 13:17
Jag tycker inte det ser okej ut.
Ät frukost och ät alltid någonting efter träningen.

Whistler
2008-10-21, 13:36
Addo: Välkommen till Kolo! Du har ju rätt inställning, och att starta en tråd där du detaljerat beskriver din frågeställning är inte alls dumt. Det kan dock vara värt att tänka på att det är svårt för oss läsare att veta hur mycket du äter eftersom du bara skriver "äter kvällsmat hemma där är det allt möjligt"

Jag tycker du ska läsa igenom de klistrade trådarna här på forumet, börja med King Grubs deffguide (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881) så får du svar på de flesta funderingar du kan ha och även en hel del som du inte visste att du ville veta. ;)

Läs gärna igenom z_bumbis programförslag för nybörjare (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454) också.

Tänk på att situps är bra om man vill bli på situps, men tämligen värdelös som energiförbrukningsmetod. ;)

Lycka till!

Addo
2008-10-21, 15:39
Tackar alla för snabba svar
@martikainen : Det är en restaurang som tillhör skolan ;D
Men ung hur många kalorier måste jag bränna om dagen?
400 är ju inte direkt så mycket.

King Grub
2008-10-21, 15:42
Du förbrukar kalorier dygnet runt, bara genom att finnas till. Även om du låg i sängen hela dygnet, skulle du förbruka 1500 kcal eller mer. Så fort du går upp och rör på dig, lever ett normalt liv, ökar den förbrukningen.