handdator

Visa fullständig version : Vardagslyx


MrFit2002
2008-10-20, 18:32
Lite nyfiken på vad ni brukar göra för att lyxa till vardagen?
Själv tycker jag att det är underbart med ett varmt och härligt skumbad:D

shut teh face
2008-10-20, 18:33
Blir inte mycket sånt. Tända ett par ljus eller kanske bestämma sig för att äta ute på fin-resturang är väl det enda vardagslyxet här.

Pejij
2008-10-20, 18:33
Slår i lite vispgrädde i gainern ibland. Då är det fest!!

lectris
2008-10-20, 18:43
brukar bo en natt/helg på hotell med min karl en gång i månaden cirka. Blir som att åka bort, fast hemma liksom *cupid* is nice. Om det räknas till vardagen vettefan dock..

Alexlindgren
2008-10-20, 19:09
Ta den där härliga ciggen till kaffet innan skolan, dock är det en lite väl använd "vardagslyx" :D

Att ta ett långt och skönt bad eller att äta riktigt gott!

Celia
2008-10-20, 19:14
De få gånger jag är helt ledig händer det att jag spenderar en hel dag i ryggläge på soffan utan att röra en fena mer än nödvändigt.

lectris
2008-10-20, 19:17
Annars kan man ju bara behandla vardagen som helg, dvs gå ut och äta god mat eller kanske njuta av ett gott glas vin utan dåligt samvete.

shut teh face: you bad, BAD boy!! :whipped: :devil:

formula4shape
2008-10-20, 19:20
Slår i lite vispgrädde i gainern ibland. Då är det fest!!

Tackar för signaturen och dagens garv. :laugh:

von huff
2008-10-20, 19:23
Äta godis och läsa Kalle Anka.Är länge sen nu men en morgonprilla med lakrtitssmak var gott*drool* *drool*

maaherra
2008-10-20, 19:25
Äter popcorn

JustinCredible
2008-10-20, 19:29
Tar ett fotbad.. När jag bodde hemma blev det skumbad i badkaret, men har inget badkar nu så det blir budgetvariant. Äter pajer och tårtor av olika slag också, gärna till någon nedladdad favoritserie.

Iofs gör jag det här nästan varje dag men det är det enda jag kan komma på.

Eddie Vedder
2008-10-20, 19:48
Käkar lite godis t.ex. Dessutom tar jag ofta ett "njutningspass" och ger mig ut och motionslöper i skog och mark. Är inte noga alls med kvalitén på passet och tittar knappt på tempostatistik och dylikt, bara njuter av omgivningen och rensar skallen. Underbart.*cupid*

polle
2008-10-20, 19:49
Köper en 12" subway med dubbelt kött och äter den framför datorn.

dooh
2008-10-20, 19:52
brukar bo en natt/helg på hotell med min karl en gång i månaden cirka. Blir som att åka bort, fast hemma liksom *cupid* is nice. Om det räknas till vardagen vettefan dock..

Vad nice=) Vill med kunna göra så!

Nordenator
2008-10-20, 20:00
Sen jag drastiskt minskat mina ölvanor efter en minst sagt hård sommar på rymmen i Europa har jag börjat avnjuta en fin, kall öl mitt under veckan istället. Att bara sitta och mysa med en guinness eller kilkenny en mörk onsdagskväll efter pluggandet och tränandet är lite av en lyx för mig (:

edit: Och förstås kaffet. En bit mörk choklad till och det är ännu bättre.

Brooklyn
2008-10-20, 20:06
äter väl ute ganska ofta, that´s it...

hahavaffan
2008-10-20, 20:50
Idag lyxade jag till det med fläskfiléliknande kött som helstektes i ugnen, pommes och bearnaisesås. Underbart jävla gott när man är van vid pasta, nuggets, kyckling, lax, ris och mackor.

Eddie Vedder
2008-10-20, 21:26
Jag tackar för den här tråden. Skrev klart texten jag skulle få gjord innan skolan imorgon och avslutade kvällen med att käka upp min choklad som jag sparat till ett lämpligt tillfälle.:thumbup:

Belgisk choklad, 72%-ig med små kakaobönsbitar i. Helt fakking makalöst god.*drool* Nu kommer jag somna gott, tack för trådinitiativet och godnatt.:)

blaki
2008-10-20, 21:39
brukar bo en natt/helg på hotell med min karl en gång i månaden cirka. Blir som att åka bort, fast hemma liksom *cupid* is nice. Om det räknas till vardagen vettefan dock..

Men gud så mysigt! Ska jag och min herre också göra. Vi brukar (med väldigt långa intervaller dock) annars gå och äta hotellfrukost på scandic som ligger alldeles vid oss.. Inte fel det heller!

Piranha
2008-10-20, 21:45
Clubban på Sheraton kan rekomenderas annars, en 2000 kcal på ett bräde kanske.

Men ack så gott.

Viktor_Balck
2008-10-20, 21:50
brukar bo en natt/helg på hotell med min karl en gång i månaden cirka. Blir som att åka bort, fast hemma liksom *cupid* is nice. Om det räknas till vardagen vettefan dock..

Karl Alfred? Eller är han väldigt gammal? Jag associerar iaf karl till en äldre man.

hahavaffan
2008-10-20, 21:52
Karl Alfred? Eller är han väldigt gammal? Jag associerar iaf karl till en äldre man.Först är man pojkspoling, som du?, sen blir man en man alternativt karl beroende på hur stora underarmar man har.

liro
2008-10-20, 22:02
Kesella vanilj med jordgubbar, kiwi och honung...*cupid*

Naturgodis... *cupid*

Springa långt utan klocka... *cupid*

En go öl... *cupid*

ChrisDEFC
2008-10-20, 22:44
brukar bo en natt/helg på hotell med min karl en gång i månaden cirka. Blir som att åka bort, fast hemma liksom *cupid* is nice. Om det räknas till vardagen vettefan dock..

en sån som dej skulle man ha!
just nu är det mest lyxiga att gå till gymmet och köra ett rejält pass! köpa en helt ny outfit(byxor, tröja och t-shirt) är ju åxå lite vardagslyx som jag ägnar mig åt ca 1gång i halvåret.

Purren
2008-10-20, 22:50
Brämhults Jordgubb och Lime, när jag ska lyxa till det.

En fin köttbit, potatisklyftor och lite bearnaise.
Eller kycklingfile, potatisklyftor och currysås.

Ja, jag är lätt att tillfredställa.

LadyG
2008-10-20, 22:51
Tänder lite levande ljus, plockar fram fleecefiltarna, tar på mig något bekvämare och serverar en kopp rykande hett té. I bakgrunden, låg musik. Ute mörkt och förmodligen kallt. Myser. Jag hinner så sällan sitta och bara njuta av stillheten, så det är lyx.

Eller: Tar lite chokladglass (http://www.gb.se/iceCreamInfo.asp?icid=209)efter middagen. Det är också lyxigt.

Eller: Går till massören och blir knådad. Det är verkligen lyx.

Elfsberg
2008-10-20, 22:52
Morgonpromenad med mp3-spelaren till solariet. Onödigt, slöseri på tid och kostar pengar.

LoTiX
2008-10-20, 23:06
Köper något lyxigt färdigskivat kött som jag sedan smaskar i mig framför datorn. Mitt godis.

Lellan
2008-10-20, 23:17
Hela den här dagen har varit vardagslyx!
Mysig långfrukost med min son, smoothie (frysta bär, banan, juice) och mannagrynsgröt. Tända ljus såklart, tycker inte det är riktig frukost annars. Gick sjungandes till dagis.

När jag lämnat på dagis gick jag och tränade, långdusch efter och skön prommis hem.

Hämtade på dagis (han var bara där 4 h) sen åkte vi buss (det är vardagslyx för honom) till stan och åt på Macdonalds, varsitt happy meal (hamburgare, morötter, äppelbitar och mjölk - båda gillar samma.. :D).

Skämde bort honom med strumpor med tecknade favoriten på (häromdagen blev han själaglad när han fick en potta på ikea för 19 spänn, han visade den för ALLA när vi gick till parkeringen..:hbang: ), skämde bort mig själv med asbillig bodyscrub med jordgubbsdoft.

Sedan byggde vi koja, därefter gratis after work med styling med jobbet. Italiens buffe, sjuukt good.. *drool* Vin, skratt, piffad i håret.

Skön dusch med skrubben jag köpte idag.

Har tagit ut lite semester så jobbar inte förrän nästa måndag. Baraföratt liksom.

Mår gött. :)

Om nu någon undrar så trollade jag inte bort sonen, hans pappa tog honom ikväll för att jag skulle få ha min kväll med jobbet, snällt

Lellan
2008-10-20, 23:45
Förresten, kom på att jag nog vardagslyxade häromdagen också. Jag tog tåget till eskilstuna för jag har aldrig gått på stan där. Så det gjorde jag, fikade, åkte hem. Gjorde god mat, drack ett glas vin. Sen fick jag för mig att jag ville se film, men har ju ingen tv så jag gick på bio med mig själv. Efter att ha dejtat mig själv hela dagen fick jag mig själv i säng också. :naughty: Opti.

regus
2008-10-20, 23:56
Så lellan. Var det lyxigt att befinna sig i eskilstuna? :)

Lellan
2008-10-21, 00:25
Så lellan. Var det lyxigt att befinna sig i eskilstuna? :)

:D Tja. Jag är från Mora. Det kändes iaf lyxigare än att shoppa å fika med sig själv i Västerås. Kände mig.. turist. Å turista är lyxigt.

Förresten verkar mångas vardagslyx gå ut på vad som stoppas i munnen. Det är ju svaret på varför jag är tjock. All denna vardagslyx.. :D

Hemi
2008-10-21, 00:27
tar en valium sa hjarnan funkar, fornarvarande.

Cilia
2008-10-21, 08:06
Jag brukar springa på morgonen på gymmet och sedan bada bubbelpool. Det känns som en väldigt lyxig morgon. Lite förbjudet nästan.

Annars brukar jag unna mig massage regelbundet och ansiktsbehandling, pedikyr etc.

grisbil3n
2008-10-21, 09:03
En big tasty med plusmeny och 2 cheeseburgare.

Jompan
2008-10-21, 09:14
Karl Alfred? Eller är han väldigt gammal? Jag associerar iaf karl till en äldre man.

Jag säger också karl om min karl, inte för att han är gammal utan för att visa på att han är en man ut i fingerspetsarna. Kille/pojkvän låter som en yngre man, jag får en bild av nån pojkbandstjärna med nuttigt utseende. Karl passar mer in på min karl.


Vardagsnjutning för min del är att mysa lite extra. Ta en skön dusch, få hämta hem en god pizza, alternativt falafeltallrik, samt köpa/baka en kladdkaka och bädda ner sig i soffan med en bra skräckfilm tillsammans med karln. *cupid*

Nina L
2008-10-21, 09:15
Jag målar mina naglar och äter gifflar med mjölk. Det är ta mig f-n lyx, det! Sitter där och väljer och vrakar mellan trettiotalet nagellack á 10 kr. Man måste älska polen!

Edit: Jag brukar också säga karl, och har gjort det i många år. (även när jag var en ungmö)

Trassel
2008-10-21, 09:33
Kan vara att få lägga sig i nytvättade lakan efter ett långt härligt bad med en bra bok.

Eller att dricka champagne bara för att det är tisdag

Eller gå på centralbadet

Massage, ansiktsbehandlingar, pedikyr

spoonchest
2008-10-21, 12:19
brukar bo en natt/helg på hotell med min karl en gång i månaden cirka. Blir som att åka bort, fast hemma liksom *cupid* is nice. Om det räknas till vardagen vettefan dock..

Det där har jag också funderat på. Finns ju inte mycket som går upp emot hotellfrukost.
På mitt gymkort står det "vardagslyx", mest för att det är så jäkla dyrt, tror jag.
Annars brukar jag lyxa till det genom att ta bilen till jobbet.

spoonchest
2008-10-21, 12:24
Brämhults Jordgubb och Lime, när jag ska lyxa till det.


+1

lectris
2008-10-21, 12:36
Först är man pojkspoling, som du?, sen blir man en man alternativt karl beroende på hur stora underarmar man har.

hehe jag säger karl, inte pojkvän ;) han är så grofv att han räknas som en riktig karl.

lectris
2008-10-21, 12:46
doh, quotade fel :( skulle vara

Karl Alfred? Eller är han väldigt gammal? Jag associerar iaf karl till en äldre man.

Biceps
2008-10-21, 15:33
200g Doritos... vad mer kan man begära