handdator

Visa fullständig version : Kan man se?


Betsson1
2008-10-20, 17:56
Kan man se på ett ungefär hur många -kalorier jag ligger på per dag om jag fortsätter så här?

9:00Frukost: Två knäckebröd med tomat
12:00Lunch: En potatis, 7 köttbullar och sallad.
15:00 Styrketräning: 1 timme styrketräning, 30 min cardio och 30 min promenad hem.
17:00 Räkor med sallad.
18:00 äpple
och resten av dagen morot,te osv. Men inte stora portioner.

Jag vet itne om kosten är EXAKT! men jag ska försöka hålla det så.

"15:00 Styrketräning: 1 timme styrketräning, 30 min cardio och 30 min"
Upprepas 5 gånger i veckan.

Kan man se hur många kg jag kan gå ner i en vecka? Eller hur många minus kalori jag ligger på. Själv tror jag ungefär 1000. Och då blir det 1 kg i veckan. Men jag tror bara är inte säker. Btw jag väger 90 på 182cm .. Man kanske kan se på något sätt hur många kalorier man förbrukar per dag i soffan.


Behöver all hjälp som har med det här och göra.

Raggis
2008-10-20, 18:17
Fin svältdiet!

shut teh face
2008-10-20, 18:22
Kan man se på ett ungefär hur många -kalorier jag ligger på per dag om jag fortsätter så här?

9:00Frukost: Två knäckebröd med tomat
12:00Lunch: En potatis, 7 köttbullar och sallad.
15:00 Styrketräning: 1 timme styrketräning, 30 min cardio och 30 min promenad hem.
17:00 Räkor med sallad.
18:00 äpple
och resten av dagen morot,te osv. Men inte stora portioner.

Jag vet itne om kosten är EXAKT! men jag ska försöka hålla det så.

"15:00 Styrketräning: 1 timme styrketräning, 30 min cardio och 30 min"
Upprepas 5 gånger i veckan.

Kan man se hur många kg jag kan gå ner i en vecka? Eller hur många minus kalori jag ligger på. Själv tror jag ungefär 1000. Och då blir det 1 kg i veckan. Men jag tror bara är inte säker. Btw jag väger 90 på 182cm .. Man kanske kan se på något sätt hur många kalorier man förbrukar per dag i soffan.


Behöver all hjälp som har med det här och göra.
Du äter inte över 1000 kcal iaf. Mellan 6-900 skulle jag tro.
Du ska gå ned 1kg i veckan på de där mängderna har du räknat ut?

På din vikt, om din dag består utav sova 12h, och sitta på en stol 12h, så förbrukar du cirka 2000 kcal/dag. Då kan din "diet" vara okej, 1000 kcal underskott. Men ändå lite för högt...

Dessutom tror jag du förbrukar mer energi per dag.

Betsson1
2008-10-20, 20:03
Du äter inte över 1000 kcal iaf. Mellan 6-900 skulle jag tro.
Du ska gå ned 1kg i veckan på de där mängderna har du räknat ut?

På din vikt, om din dag består utav sova 12h, och sitta på en stol 12h, så förbrukar du cirka 2000 kcal/dag. Då kan din "diet" vara okej, 1000 kcal underskott. Men ändå lite för högt...

Dessutom tror jag du förbrukar mer energi per dag.


Hmm.. behöveri nte äta mer än det egentligen... snart börjar jag jobba då jag får styrketräna 6. Alltså börjar jag 8 och slutar 5. Kommer äta frukost kl 06:00
Lunch 12:00 banan innan gymmet.. och ungefär 20:00 äter jag efter gymmet.. Sedan soverj ag vid 10-11.. Efter en jobbig dag.
Så det kommer och bli så där i alla fall.


Anledningen till min viktökning är att jag slutade träna helt och hållet. Och åt små saker hela tiden. Nu när jag har slutat med små grejerna så märker jag att jag inte äter så mycket trots allt... Och innan jag stoppar i mig allt jag ser tänker jag: Är det värt det?? Näe väntar 2 timmar tills det är middag istället. Var svårt från början.. nu är det lättare.

Är det dåligt? Kommentera så mycket som möjligt. TACK för det svar jag redan har fått!:)

Eddie Vedder
2008-10-20, 20:16
Att du äter räkor och sallad efter det träningspasset är helt HORRIBELT i mina ögon. Du kan väl åtminstone lägga till ett gäng potatisar eller en portion pasta? Ditt intag är fortfarande så lågt så att din vikt lär gå nedåt. Att då misshandla kroppen med en sådan struntportion efter ett långt träningspass ger verkligen din kropp dåliga förutsättningar för att bibehålla muskelmassan under deffen.

Betsson1
2008-10-20, 21:14
Att du äter räkor och sallad efter det träningspasset är helt HORRIBELT i mina ögon. Du kan väl åtminstone lägga till ett gäng potatisar eller en portion pasta? Ditt intag är fortfarande så lågt så att din vikt lär gå nedåt. Att då misshandla kroppen med en sådan struntportion efter ett långt träningspass ger verkligen din kropp dåliga förutsättningar för att bibehålla muskelmassan under deffen.


Tänkte också på det. Jag tänkte på att öka lunchen och att äta mer efter träningen. Som du sa pasta osv. Och samma sak med lunchen. Dom ska nästan vara lika..

Vad mer ska jag ändra?

noxxy
2008-10-20, 21:19
Du vill väl behålla muskler osv?, när du äter sådär kommer väl din kropp att bli mer slapp.. Är väl bättre du äter lite mer normala portioner lägger till lite promenader om du vill gå ner istället? Två knäckebröd till frukost?, frukost är ett viktigt mål, lägg till lite gröt havregrynsgröt bara stoppa i mikron är smidigt.
Du vill tappa fett jovisst men det är lättare sagt än gjort :) Bättre du lägger upp det under en längre tid, drar ner lite på maten blir mer aktiv.
Önskar dig lycka till :)

Anonym112
2008-10-21, 16:52
Proteinet pajk!

Du äter PÅ TOK förlite protein.

Förövrigt ser matschemat inte bra ut alls..
Satsa på hyffsat med kolhydrater till frukost+efter träning.
MINST 30 gram protein till varje måltid, bland annat din frukost, är HELT utan protein. Det håller inte.

Lycka till :thumbup:

Betsson1
2008-10-22, 12:19
Ok, nu har jag ändrat både kosten och träningen.
Ni får säga om det här är bättre, men jag vill fortfarande gå ner 1kg i veckan i ungefär 6 veckor.. sedan ska jag sänka till 0,5kg i veckan.


Gårdagen såg ut så här.
Kosten
9:00 Frukost, 2 ägg med knäckebröd och ett glas yoghurt
12:00 lunch Sphagetti och köttfärssås. Sphagettin var förstås fullkorn. Och sedan två glas mjölk.
17:00 5 fisk pinnar med en kokad potatis + sallad
19:00 frukt
och sedan te, morot och lite små grejjer. SOver ungefär 11..

Träningen
Har fixat motions cykel nu. Så jag kommer kunna cykla framför tvn. Istället för att cykla efter gym-passet.
Så jag kommer och cykla ungefär 1-2 timmar, 2 timmar ibland när jag har lust. Men minst 1 timme ungefär vid 18:00. Då jag har vilat osv.
Och det kommer jag o göra 5 gånger i veckan. Vardagar.
Och gym är precis som förr, 5 gånger i veckan. Fast jag tog bort cardio direkt efter att jag styrketränat. Tyckte det var skönare att gå hem efter gymmet och äta, ducha vila.. och sedan cykla medan ja kollar på tv. Låg intensivt.
Men 30 minuters promenad efter gymmet finns kvar där.

Tror ni jag går ner 1 kg i veckan om jag fortsätter så?


Säg vad ni tycker om det här?

Gislason
2008-10-22, 15:00
Hur ska man kunna ha en aning om det när du inte räknar maten och skriver vad du har för energiförbrukning?

Den där lunchen kan vara allt från 300 till 1500 kcal beroende på hur mycket mat du åt. En skillnad som slaget över en vecka kan göra skillnad på nästan ett kilo upp eller ner.

Ta reda på hur mycket energi du förbrukar och räkna på maten om du vill veta hur mycket du går ner. Ett underskott på 7500 kcal motsvarar 1 kg, slaget över veckans 7 dagar blir det ca 1070 kcal om dagen.

Kul att du är motiverad men lägg lite tid på planeringen om du vill kontrollera viktnedgången.

Eddie_ja
2008-10-22, 15:00
Oj det låter som en himla massa träning. vet ej hur bra/dåligt det är men klarar du det i en diet så är jag imponerad.