handdator

Visa fullständig version : October(2008)-Juni(2009), Girno (91:a)


girno
2008-10-19, 19:04
Inledningsord: Japp nu är det dax att börja träna hårt till att börja med 8 månader. Varit slö nu över ett år och det märks på min kropp, inte roligt direkt.

Info: Jag är född 91(17 år alltså), 1.76cm och väger 84kilo för tillfället. Bilder kommer inom snar framtid.

Bakrund: Har spelat både fotboll och innebandy sedan 7 års ålder. Slutade med båda idrotterna då jag både tyckte att de vart tråkigt. Efter det så har jag tränat nån gång ibland och kroppen har börjat mått dåligt, så nu vill jag ta tag i det här problemet.

Mål: Jag har inga direkta mål om hur jag vill se ut men skulle gärna vilja förlora mycket av kroppsfettet jag har.

Träningen: Hade tänkt att deffa till att börja med i 3-4 månader (inget som är direkt satt) för att se hur det har gått, sedan övergå till att bygga upp muskler. Kanske ni läsare har någon invändning och tips hur jag ska göra.
Tänker träna kondition alla 5 veckordagar och gymma kanske 3ggr i veckan. Helgerna blir förmodligen vila.

Maten: Ska då dra ner på maten nu under deff tiden för att förlora fett. Små startade den här veckan som var och kände direkt att det är skillnad på hur jag åt förut och hur jag kommer äta veckorna framöver.

Hoppas på tips och peppning från er läsare :) . Då kör vi :hbang: !

girno
2008-10-20, 19:22
Dagen såg ut så här.

07:30: Kliva upp och käka frukost, bestod av 2 pågen mörkt bröd med skinka på, ett glas mjölk.

11:00:Skolmat, var idag tacobiff med ris. 1/4 ris och 3 tacobiffar resten av tallriken var morötter och sallad/gurka.

12:00: Idrott, inget speciellt krävande.

15:00: Till gymet för att träna ben idag.

16:00: Gick hem och åt en banan. Kom hem smällde i mej en till banan och halv liter vatten.

18:30: Middag, pasta med skinksås.

Så har dagen sett ut so far :) .

Sedan tänkte jag fråga om vad ni tycker om att träna konditionsträning(löpning) efter gymet, cirka 3-4h. Påverkas kroppen bättre eller sämre av de, eller förbränner jag lika mycket fett om jag hade sprungit innan gymet. Försöker att kliva upp på morgonen för att dra ut och springa.

Är öppen för förslag ;) !

girno
2008-10-21, 23:45
Vart inget speciellt idag, klev upp halv 7 för att först powerwalka första varvet av slingan som är på ca 2,5km, andra varvet vart jogging. Imorgon blir samma sträcka på morgonen som idag och gym på eftermiddagen. Ska försöka bokföra hur mkt jag äter väger osv.. Känner verkligen att jag får i mej mycket mindre energi nu än tidigare förbränner förmodligen mer också.

Maten idag:
Frukost(07:30): Ett glas mjölk(0.2dl?), ett kokt ägg och en smörgås från pågen (mörkt) med skinka och 2 gurk skivor på :D.

Lunch(11:00): 2/4 av tallriken var salladsblad, gurka och morot och 2/4 skolmaten som idag var pasta med kycklingsås.

Mellanmål(14:15): 2 stekta ägg. En fråga där, är det bättre eller sämre att steka ägget eller att koka ägget. Lägger ju förstås i lite matfett för att inte ägget ska brännas fast. Och några vindruvor på de(gröna).

Middag(17:30): Vart idag fläskkotlett med potatis.

Kvällsmat(22:00): Käkade en banan.

Vägning imorgon innan löpningen(torsdagar) och söndagar har jag tänkt mej :p. nu äre det god natt.