handdator

Visa fullständig version : Beställa instrument från Tyskland


Scratch89
2008-10-17, 21:24
Hej!
Om en vecka kommer lönen, och jag har spanat in en ny bas som jag tänkte köpa.
http://www.musik-produktiv.de/fender-special-edition-jazz-bass-24-flt-blk.aspx

Det jobbiga är att det är en tysk sida, och jag kan inte någon tyska överhuvudtaget. Priset ligger på 700 E, vilket motsvarar rätt så exakt 7000 kr med dagens penningvärde. Det står att det är fraktfritt, men jag har förstått att det blir 6 E i frakt (vilket är typ gratis ändå).

Däremot står det
statt UVP*: 927,01 EUR

Vad innebär detta? Är det inklusive moms, eller är det om man handlar i en fysisk butik? Jag är förvirrad.

Förövrigt undrar jag om det är någon som handlar från musik-produktiv och kan säga ifall det är några problem med dem.

Puss hej.

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/57/100057461xl.jpg

Tolkia
2008-10-17, 21:38
Längst ner på sidan hittar jag det här:
* Preisangaben inkl. gesetzl. MwSt und zzgl. eventueller Versandkosten
UVP = Unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers
Min tolkning: Det angivna priset, markerat med * är priset inklusive moms (gesetzl. Merhwertsteuer) men exklusive fraktkostnader. UVP verkar vara tillverkarens prisrekommendation.

Edit: "x E statt UVP y E" betyder alltså att priset är x E istället för det av tillverkaren rekommenderade y E.

Baan
2008-10-17, 21:44
Har du kollat thomann?

Baan
2008-10-17, 21:51
Du kan även byta språk på sidan och få rätt moms osv.

Edit: Den du ville köpa ifrån alltså

Scratch89
2008-10-17, 21:53
Tolkia: Så de drygt 900 E är alltså bara rekommenderat pris? Jag får betala 700 E?

Baan: Thomann har jag kikat på, men de verkar inte ha någon bas jag vill ha. Jag vill ha en helsvart Fender, helst en American Deluxe, och med såna mickar (jag har glömt vad de heter...). Ska kika en extra gång på Thomann, dock.

TIMPA
2008-10-18, 00:09
Har en del vänner som använt sig av Thomann för köp av instrument, det har fungerat felfritt och dom har även tjänat en slant på att just köpa instrumentet ifrån Tyskland.

Har inte hört något dåligt om musik produktiv sidan heller, verkar som de flesta fyndar då dem köper utomlands faktiskt! Själv har jag inte gjort det ännu, men skulle kunna tänka mig o göra.

Tolkia
2008-10-18, 11:12
Tolkia: Så de drygt 900 E är alltså bara rekommenderat pris? Jag får betala 700 E?
Det är så jag tolkar det (plus frakt). Men gör som Baan föreslog och kolla priser/leveransvillkor för köp från Sverige istället (den lilla flaggan uppe i högra hörnet); då är texten dessutom på engelska, vilket nog gör det lite enklare.

andnel
2008-10-18, 14:24
Kan rekommendera Thomann varmt! Har beställt case, mickar, stativ e.t.c. därifrån och aldrig haft något problem. Finns svensk support som är väldigt behjälpliga + att du har 30 dagars retur på ALLT.

:)

Ajin
2008-10-18, 14:39
Preisempfehlung är det rekommenderade priset och Unverbindlich är att det kan ändras, i princip.

Baan
2008-10-18, 15:14
http://www.musik-produktiv.de/(s(7b77ze3hjnqn6ksf9br78yg9))/info/Versandinfo.aspx

http://www.thomann.de/se/helpdesk_shipping.html

€15 fraktkostnad för båda iaf..

Scratch89
2008-10-18, 18:52
Perfa isåfall! Jag har tittat och ändrat till Sverige, och det verkar som om den kommer att gå på runt 734 E. Bra pris för en SpecialFender. :D

FreCKo
2008-10-18, 20:19
Hade jag inte lyckats övertala dig på msn snuttis? :D

Scratch89
2008-10-18, 21:15
Hade jag inte lyckats övertala dig på msn snuttis? :D

Jag är ju lite orolig för att priserna ska skena iväg, eller att jag blir blåst genom mitt VISA. :D

Sen kommer ju snålheten som en pungspark också; är det värt att betala dubbelt så mycket för en helsvart Fender?

Nu vet jag ju att om man köper en riktigt bra bas kommer man aldrig att behöva byta, så det kommer nog bli en beställning ändå.

FreCKo
2008-10-19, 01:51
Jag är ju lite orolig för att priserna ska skena iväg, eller att jag blir blåst genom mitt VISA. :D

Sen kommer ju snålheten som en pungspark också; är det värt att betala dubbelt så mycket för en helsvart Fender?

Nu vet jag ju att om man köper en riktigt bra bas kommer man aldrig att behöva byta, så det kommer nog bli en beställning ändå.

Jag har köpt från Musik Produktiv, basen jag köpte hade lite problem med gängorna på ena stallsadeln, jag mailade dom och frågade hur jag skulle göra, och antingen skulle jag posta ner den (dom skulle betala frakten), men så köpte jag nya stallsadlar för... 50 spänn? Då fick jag 20 euro i rabattcheck som jag kötpe strängar för.

Dubbelt så mycket? Nu förstår jag inte riktigt, I andra färger kostade den ju lika mycket, och den andra fendern du kollade på... Njä, inte lika bra ;)