handdator

Visa fullständig version : Star* whey


aGGe
2003-07-02, 14:52
tror ni att stars whey 80.. eller whey över huvudtaget innehåller VASSLE???


hur fan kan man vara säker på d?
egentligen är d fan bäst att käka kött o sånt som man vet innehåller protte.. om nu inte försäljarna har mixtrat o tryckt i massa vatten o annat skit


:insane:

King Grub
2003-07-02, 15:10
...

Okej...

Har du några som helst belägg för ett sådant påstående?

Doktor V
2003-07-02, 15:20
Tror risken för ett sådant bedrägeri i dessa tider är liten

Niclaaas
2003-07-02, 16:11
inte bara veganer som blir paranoida tydligen :D

aGGe
2003-07-02, 16:29
Originally posted by King Grub
...

Okej...

Har du några som helst belägg för ett sådant påstående?


nepp d var mer riktat som en fråga..
eller en funderare

DrP
2003-07-02, 16:35
Va skulle de i längden tjäna på att fuska? Det är ju lätt att avslöja, bara att analysera det i ett labb. Skulle de fuska och bli upptäckta är det ju bara att lägga ner företaget.

Att de är billiga beror väl snarare på att de inte kör med massa mellanhänder och inte är så kända.

aGGe
2003-07-02, 16:41
Originally posted by DrP
Va skulle de i längden tjäna på att fuska? Det är ju lätt att avslöja, bara att analysera det i ett labb. Skulle de fuska och bli upptäckta är det ju bara att lägga ner företaget.

Att de är billiga beror väl snarare på att de inte kör med massa mellanhänder och inte är så kända.

jo d e iof sant..
men tycker på nått sätt att kosttillskott e överskattat..
jag har iof köpt protein o gainers så länge jag kan minnas.. o blivit förtvivlad när mina grejjer varit slut.. lite beroende...
men nu kör jag endast en gainer vid träning..
sen har jag lyckats komma ifrån protein drinkarna...

DrP
2003-07-02, 17:15
Alltså proteintillskott och kolhydrattillskott, är just tillskott. Tillskott utöver din vanliga kost. Det går lika bra att trycka i dig mer mat och skippa tillskotten. Men då blir det att käka mycket. Rätt behändigt att dra i sig en proteindrink istället för att dra i sig en kyckling. Dessutom i många fall billigare med en drink.

Men det som är svårast att få i sig är ju proteinet så varför skippar du inte gainern, och kör med protein istället? Kolhydrater kan du få av annat på ett lätt sätt. Tex skumgodis, cornflakes mm mm.

muskelbyggarn
2003-07-02, 23:44
Att det inte är risk för att råka ut för fusk idag är att vara lite väl naiv. Fusk går att göra på många olika sätt när det gäller produkter, det klassiska är som sagt att fylla upp med något billigare än den dyrare och tänkta råvaran. Den förekommer garanterat idag också, kanske inte lika utspridd idag, men de som väljer ett litet märke, tydligt präglat av "garagefirma" kan vara så säker att de personer köper in en billig (läs gammal råvara så fås billigt) råvara som packas i en miljö där livsmedel INTE hör hemma. Allt för proffits skull, sedan stoltseras det med kapade mellanhänder och gud vet vad för kirurgiska ingrepp :D

Fusk är inte bara % halten och vad som egentligen är i burken utan med den "riktiga" råvaran kan man "fuska" till det så det ser extra bra ut.

Inget sagt om märket som togs upp i början av inlägget, detta är mer i största allmänhet.

Vänl,,,
Tobbe