handdator

Visa fullständig version : Zzzz problem med att sova...


Zagrow
2008-10-17, 04:52
Kan det skada? Handlar om att jag stressar och de springer massa tankar i huvudet... Påtvingar mig på något konstigt sätt att vara vaken fastän jag verkligen borde sova.

Skapar massa problem.

Jag vet hur jag skall lösa det. Bara det att jag trivs så väl på natten och det känns som att huvudet fungerar bäst då.

Men men...

Min fråga är: Kan det skada? Låt oss säga att man missar 1 hel natts sömn 1 gång i veckan men sover hyffsat resten av veckan?

MVH Benji

Poxeman
2008-10-17, 05:05
Well, med tanke på vad du utsätter din kropp för just nu med diet och grejjer så hade jag verkligen inte chansat!

Kroppen (och skallen) behöver sömn för att återhämta sig!

Zagrow
2008-10-17, 05:07
Bah första dan på jobbet idag ( bortsett från 1 dags kurs igår )

Skall jag ringa in å sjukanmäla mig för å få sova? Eller gå dit å va flummig cp trött å göra ett piss jobb?

Går jag dit så blir det med en 200mg koffein tablett isåfall.

B.t.w så har sömn problemet funnits för mig i flera år och har definitvt inget med dieten att göra. Sen att dieten + sömn problemet = kamikaze är en annan sak.

Scratch89
2008-10-17, 06:54
Jag tycker att du borde ta tag i i ditt liv och sova på natten.

shut teh face
2008-10-17, 06:55
Hade själv problem att sova inatt. Jag behöver extremt lite sömn så igår vakna jag t.ex 09.30, då är det kört. Kan inte somna förns väldigt sent.

Men det är bara bita i äpplet, i värsta fall så får man lite sömn och får vända dygnet rätt.

CV!
2008-10-17, 06:59
vaknade 10 ggr mellan 6-halv 7 :/ är också inne i deff.

mini
2008-10-17, 07:00
Sjukskriva dig första dagen på jobbet om du inte är sjuk är en dålig idé.

Ta tag i dina sömnproblem istället.

Linnet
2008-10-17, 08:49
Rekommenderar Marianne Söderströms bok sömn, den är heltäckande och begriplig och behandlar hela området och hjälper dig t.o.m. med en åtgärdsplan.

Fangface
2008-10-17, 09:15
Har inte sovit mer än två timmar sammanhängande de senaste veckorna. Blir dum i huvudet snart.....vaknar hela tiden, och är alltid trött som fan.

LadyInsane
2008-10-17, 09:23
Kör man vlcd är det generellt skitsvårt att somna. Känner flera som har haft problem med det.

Zagrow
2008-10-17, 14:44
Tackar för svaren allihoppa... Dock är det egentligen inte själva sovandet. Utan att jag av stress inte vill gå å lägga mig... Ganska cp egentligen. Svårt att förklara typ.

Men aja, på tal om arbetsplatsen jag började på häromdagen är det ingen fara. Jag är "överkvalificerad" för jobbet och speciellt om man jämför mig med mina kollegor som började samtidigt.

Det lät inte som att de spelade någon roll för chefen.

mini
2008-10-17, 14:47
Tackar för svaren allihoppa... Dock är det egentligen inte själva sovandet. Utan att jag av stress inte vill gå å lägga mig... Ganska cp egentligen. Svårt att förklara typ.

Men aja, på tal om arbetsplatsen jag började på häromdagen är det ingen fara. Jag är "överkvalificerad" för jobbet och speciellt om man jämför mig med mina kollegor som började samtidigt.

Det lät inte som att de spelade någon roll för chefen.

Spelar det ingen roll om du är där eller inte?

Daniiiel
2008-10-17, 14:47
Tackar för svaren allihoppa... Dock är det egentligen inte själva sovandet. Utan att jag av stress inte vill gå å lägga mig... Ganska cp egentligen. Svårt att förklara typ.

Men aja, på tal om arbetsplatsen jag började på häromdagen är det ingen fara. Jag är "överkvalificerad" för jobbet och speciellt om man jämför mig med mina kollegor som började samtidigt.

Det lät inte som att de spelade någon roll för chefen.

Kvittar väl om du är överkvalificerad när du inte ens vill gå till jobbet första dagen för du är lite trött..

TheGovernator
2008-10-17, 14:54
Kvittar väl om du är överkvalificerad när du inte ens vill gå till jobbet första dagen för du är lite trött..

+1

Vad ger dig rätt att strunta i ditt arbete bara för att du anser dig själv som "överkvalificierad"?

qwerty1
2008-10-17, 15:07
Xanor 1mg.. sov gott!

Zagrow
2008-10-17, 15:22
Haha jojo... Ja vet inte ja har blivit lite bortskämd. Efter ja sa upp mig från mitt riktiga arbete så har jag vart på totalt 10 intervjuer där samtliga förutom 1 har erbjudit mig arbete omgående. Har antagit 3. Senast ringde Office Management för intervju idag...

Så jag vet med mig att jag får jobb så otroligt lätt... Gör nog allt till en ond cirkel på något sätt.

Men visst jag erkänner det var jävligt slappt att inte dra dit imorse men eftersom ja kör VLCD samt inte hade sovit alls så vågade jag ärligt tarlat inte.

Vi skulle ha ett pass från 8.30 - 19.00 !!!

Dessutom mådde magen inge bra imorse heller. Sen känns de meningslöst att påbörja någonting som jag kanske presterar 30% mot 100% i vanliga fall pga tröttheten...

Men aja, skarp skärpning får jag erkänna. Skall definitivt dra dit imorgon och prestera som helvete.

*tar åt mig*

Linnet
2008-10-17, 16:54
Vill återigen rekommendera mitt boktips då den verkligen kan hjälpa dig med det som du upplever som störande för din sömn.

Zagrow
2008-10-17, 17:33
Allright, skall kika efter den!

kalle_banan
2008-10-17, 17:44
Jag har nyligen haft en lång period av dålig sömn och för mig funkar det om jag tar magnesium på tom mage innan jag går och lägger mig.
Men det verkar vara värre för dig Zagrow, Xanor eller stilnoct bör fungera i ditt läge, men se till att lära dig sova så du inte blir beroende av insomningstabletter.

Bubban
2008-10-17, 17:50
Jag har ännu ett boktips, en bok som verkligen fungerar och är även mycket underhållande. Jag sträckläste den.

Dr. James B. Maas - Power Sleep (det är inte Power nap som du kanske tror vid första uppenbarelse, utan en bok som visar kraften med att sova, och hur man uppnår det.

Avesta
2008-10-17, 17:52
Halvt glass från en bag-in-box funkar utmärkt för mig.

Morrris
2008-10-17, 17:56
Har rakt motsatt problem, sover extremt mycket. Och vaknar trött som fan :(