handdator

Visa fullständig version : 15 deffa till magrutor, behöver råd


raddum
2008-10-16, 19:31
Hejsan jag är 15 år 193 cm lång väger 86 kg, Jag gymmar 4 ggr per vecka joggar 1 och går minst 1 tim per dag. Jag tycker att jag har ganska fet mage åsså och vill gärna skaffa mej magrutor juts nu försöker jag ligga på ett kaloriunderskott på runt 500 kcal per dag men jag står ganska still( bör också nämna att jag sedan januari har gått ner 25 kg men har nu stannat upp) hursomhelst såhär äter / tränar jag:

frukost: 1 stor portion havregrynsgröt med ca 2dl lärrmjölk
Lunch: skollunch, dvs allhanda korvar fiskar köttbular etc men jag äter såhär typ; jävla massa sallad 80% salladen består av morötter kål pizzasallad ibland bönor majs etc. Sen äter jag en liten del kolhydrater och en del protein typ.
Mellanmål ca 2-3 tiden: ett ägg eller en macka + ett äpple.
sen tar jag en frukt utöver eftermiddagen.
sen på kvällen äre middag då äter jag en tallrik av det som serveras men då äter jag ca 40% grönisar 30%kol och 30 prot.
sen på kvällen typ en macka eller nån frukt.

Jag undrar helt änkelt om jag gör "rätt" eller om ni har några invändningar elelr så. Är de så här jag bör fortsätta för att få magrutor ?


Tackar för svar.

King Grub
2008-10-16, 19:35
Hejsan!

Du äter jättenyttigt, men antagligen är det helt enkelt lite för mycket för att du skall fortsätta gå ner. Du är lättare nu, och din kropp kräver inte lika mycket energi längre, som när du vägde 25 kilo mer. Du får dra ner en aning på matintaget, eller röra på dig lite mer. Du behöver inte ändra kostens sammansättning alls.

creperiet
2008-10-16, 19:45
Om du tycker om att träna kan du variera dig lite, kanske gym 3 gånger/vecka, simning 1 gång, backlöpning 1 gång, terrängcykling 1 gång, crosstrainer 1 gång, boxning 1 gång, o s v. Så kan du träna lite mer utan att slita ut dig.

Eller om du är nöjd med upplägg som det är nu så gör du prescis som Grub rekommenderade och äter lite mindre portioner.

mattilainen
2008-10-16, 21:41
sjukt duktigt att gå ner 25 kg :) hoppas jag själv har den motivationen kvar om ett tag ;) mindre mat och fortsätt så blir det kalas

Shajjn
2008-10-17, 20:44
Låter jättebra. Kul att du äter redigt med grönsaker och frukt!
Du har fått bra tips.

raddum
2008-10-18, 17:10
Tack och bock för alla bra svar ska följa råden och jobba på :)