handdator

Visa fullständig version : EsaPro vs BCAA-produkter


antonio
2008-10-16, 19:17
EsaPro innehåller alltså samtliga "Essentiella aminosyror" medan BCAA-tillskotten endast innehåller de tre grenade aminosyrorna L-. Valin, L-Leucin och L-Isoleucin. Så pass mkt vet jag. Men varför har många tillverkare valt att endast inkludera dessa och inte göra som Eiselt ?

/A

Handcuff
2008-10-16, 19:19
Finns många olika produkter som innehåller EEA.

antonio
2008-10-16, 19:24
Finns många olika produkter som innehåller EEA.

Låt gå för det, men min fråga består.

/A

Musselbank
2008-10-16, 19:26
Kanske blir 80% effekt till 50% av priset eller nåt? Gissar bara :-)

50cent
2008-10-16, 19:34
finns det ens bevis att bcaa runt tränningen eller innan en måltid påverkar proteinsyntesen?

Anders The Peak
2008-10-16, 19:51
finns det ens bevis att bcaa runt tränningen eller innan en måltid påverkar proteinsyntesen?
Ja,Leucinet kickar igång processen!

Lite kring nya aspekter då det gäller aminosyrornas roll.
http://gih.diva-portal.org/smash/get/diva2:664/FULLTEXT01

Det finns mer material kring aminosyrornas roll men den här är trevlig att läsa;)

Aerials
2008-10-18, 14:42
Finns många olika produkter som innehåller EEA.

Informativt!

under
2008-10-18, 17:03
Hoppas det inte gör något att jag inkräktar på tråden.
jag undrar lite om det är effektivare att fasta dessa timmar innan träningen och bara ta EAA precis innan, än om man käkar som vanligt innan träningen OCH tar EAA innan träninge (och efter såklart). Produkten jag ska använda är denna: Essential Amino Rush

Tack på förhand

WHITEFOLKS
2008-10-18, 17:19
Jag tror inte några studier har gjorts med de förutsättningarna.

Hur länge fastar du innan träningen isf? Klarar du av att träna lika bra "fastande" som du gör ifall du äter innan? Hur lång innan äter du isf?

under
2008-10-18, 17:55
Jag tror inte några studier har gjorts med de förutsättningarna.

Hur länge fastar du innan träningen isf? Klarar du av att träna lika bra "fastande" som du gör ifall du äter innan? Hur lång innan äter du isf?

Alltså varannan vecka skulle jag äta 30 min inann träning och ta eaa precis innan, och varannan vecka skulle det vara 5 timmar...

Anders The Peak
2008-10-18, 18:14
Hoppas det inte gör något att jag inkräktar på tråden.
jag undrar lite om det är effektivare att fasta dessa timmar innan träningen och bara ta EAA precis innan, än om man käkar som vanligt innan träningen OCH tar EAA innan träninge (och efter såklart). Produkten jag ska använda är denna: Essential Amino Rush

Tack på förhand
Jag antar att det är effektivare att ligga på kaloriminus dvs tom mage för att få ut maximal effekt av EAA/BCAA, det gäller även för proteindrinken med malto efter träningen dvs för att maximera inlagringen av glykogen/fettsyror i muskulaturen och spika proteinsyntesen.

Aerials
2008-10-25, 20:56
Ingen som vill svara på trådskaparens fråga?

Anders The Peak
2008-10-25, 21:42
Ingen som vill svara på trådskaparens fråga?

Av tradition så använder amerikanska producenter mer bcaa i sina produkter och i europa tror att man inte att det ger några ytterligare effekter utöver ett preparat med EAA.
Min åsikt kan vara att det inte är helt fel att ha högre halter av BCAA i preparaten.