Visa fullständig version : Varför blir jag inte tjock??
Jag har stora problem att lyckas bli tjock, äter mängder men ingenting händer på fettfronten,
-------------------------------------------------------------------------
Lätt att svara på: ÄT MER!!!!
-------------------------------------------------------------------------
Kruxet är att jag äter +4500Kcal (på det jag orkat räkna ihop) sen tillkommer godis chips & dipp mm.. Har ett stillasittande arbete och rör mig inte speciellt mycket mer än under träningen.
När jag äter massor så skiter jag bara 3-4 ggr per dag istället. Har försökt
hålla varierad kost, strunta i fibrer och allt möjligt, men samma resultat
Ett lyx problem kanske, då muskelutvecklingen går hur bra som helst, men jag vill som veta varför??
Handcuff
2008-10-15, 16:23
Tror du räknar fel om du får det till 4500kcal exklusive chips, godis mm.
*popcorn*
Tror du räknar fel om du får det till 4500kcal exklusive chips, godis mm.
*popcorn*
Har räknat, och dubbelkollat, bet polarn räkna på samma. men tyvär verkar det stämma.
Och tro mig, det är mat 24h om dygnet för att få ihop dessa 4500Kcal
Det är ingen lätt sak, man börjar vara spyless på att äta.
Handcuff
2008-10-15, 16:30
Går du inte upp så förbrukar du helt enkelt 4500kcal (+all energi från godiset) vilket i sig inte är omöjligt om du tränar väldigt hårt. Vad väger du föresten?
Och edit: Äter du så mycket varje dag? Så 4500kcal (+godis mm) är snittet? Eller har du ätit så mycket 1 dag?
mjukglass
2008-10-15, 16:31
Testa mer energirik mat. Själv brukar jag sätta i mig oljor, grädde, smör osv när jag vill gå energiplus. Då slipper man tänja ut magsäcken så jävla mycket och framför allt, man slipper processera sån sjuk mängd mat.
Om styrketräningen går bra, alltså att du får kontinuerliga styrkeförbättringar och även ser skillnad så tycker jag inte du ska skruva så mycket på maten. Kör på och njut av resan.
Ökar du i vikt? Vad väger du nu och vad vägde du för, säg, 6 veckor sedan?
Detta fenomen är misstänkt likt, jag-går-inte-ner-i-vikt-fast-jag-äter-mindre-än-500kcal-per-dygn trådarna.
Jag gissar på att trådskaparna missuppfattar mängden som verkligen äts totalt under en längre period (månader). Om man mäter hur mycket man äter ett par dagar och just dom dagarna kanske man är extra noggrann (eftersom man då väger och mäter allt) så motsvarar det inte en genomsnittlig normaldag under upp/nedgångsperioden.
Vad jag menar är alltså att verkligen vara konsekvent, om man varje dag verkligen är mer än proppmätt och verkligen får i sig mer än man förbrukar så går man verkligen upp i vikt. Detsamma vid viktnedgång.
Sålänge man ökar resultatmässigt gör det ju egentligen ingenting att man inte går upp i vikt, det borde ju vara enbart positivt.
Jag har svårt att tänka mig att man (de flesta) på 4500 kcal med träning som går bra inte skulle bygga muskelmassa trots att man inte kan se någon viktuppgång från vecka till vecka. Det är olika för olika individer hur mycket av ett överskott som nybildar muskelmassa och hur fördelningen blir mellan muskler och fett.
Har du tur ligger du just nu i ett läge där det överskott du har (oavsett hur stort det är) nästan enbart går åt till att nybilda muskelmassa. Ta bilder, mät med måttband runt midjan, kolla om din styrka går upp på gymmet, fortsätt äta 4500, varje dag, och kolla igen om en månad, hur du ser ut och vad du väger osv.
Om nu "muskelutvecklingen gar hur bra som helst", sa forstar jag inte riktigt problemet. For det kan val inte vara sa att du VILL bli fet? :confused:
Du har ett stillasittande arbete,en del styrketräning och du går inte upp på 4500+ kcal?
Antingen så är denna siffra inte alls representativ/inkorrekt av någon anledning eller så lider du av någon absorptionssjukdom. Sådana sjukdomar torde ju märkas och då du inte nämnt något sådant så det kan vi nog avskriva, såvida du inte har bikinemask:MrT:
Har du vägt/mätt allting och dragit in det in något program? Någon inskrivningsmiss kan ju ligga bakom.
Förstår heller inte riktigt vad du har för problem som någon ovanför skrev? Antingen räknar du galet fel eller så har du någon sjukdom eller alternativ maskar i magen.
Om du går upp i vikt så kan det ju vara fettuppgång bara det att du inte inser det. Musklerna ser större och bulligare ut...
Går du inte upp så förbrukar du helt enkelt 4500kcal (+all energi från godiset) vilket i sig inte är omöjligt om du tränar väldigt hårt. Vad väger du föresten?
Väger ~103Kg med lågt BF (har dock inte mätt)
Jag gissar på att trådskaparna missuppfattar mängden som verkligen äts totalt under en längre period (månader). Om man mäter hur mycket man äter ett par dagar och just dom dagarna kanske man är extra noggrann (eftersom man då väger och mäter allt) så motsvarar det inte en genomsnittlig normaldag under upp/nedgångsperioden.
Har skrivit ner varje dags måltider i 6 veckors tid nu, har legat på ~4500Kcal som lägst, så det är inte nån enstaka dags mätning och det är tycker jag iallafall under en ganska lång tidsperiod (åtminstone så det borde märkas en liten skillnad).
Sålänge man ökar resultatmässigt gör det ju egentligen ingenting att man inte går upp i vikt, det borde ju vara enbart positivt.
Har ökat himla bra resultatmässigt under denna period, vad gäller massan så är ju 6 veckor inte så länge för att mäta massa, men det verkar gå lite bättre än vanligt på den punkten också.
Jag har svårt att tänka mig att man (de flesta) på 4500 kcal med träning som går bra inte skulle bygga muskelmassa trots att man inte kan se någon viktuppgång från vecka till vecka. Det är olika för olika individer hur mycket av ett överskott som nybildar muskelmassa och hur fördelningen blir mellan muskler och fett.
Har du tur ligger du just nu i ett läge där det överskott du har (oavsett hur stort det är) nästan enbart går åt till att nybilda muskelmassa. Ta bilder, mät med måttband runt midjan, kolla om din styrka går upp på gymmet, fortsätt äta 4500, varje dag, och kolla igen om en månad, hur du ser ut och vad du väger osv.
Som sagt så är det inget problem med ökandet av muskelmassa på dessa 6 veckor, jag är mest fundersam över varför jag inte blir något fetare då jag gjort en rejäl ökning på kalori intaget jämfört med tidigare, dock det där med att man skiter som en häst, bokstavligt talat.
Antingen så är denna siffra inte alls representativ/inkorrekt av någon anledning eller så lider du av någon absorptionssjukdom. Sådana sjukdomar torde ju märkas och då du inte nämnt något sådant så det kan vi nog avskriva, såvida du inte har bikinemask:MrT:
Har du vägt/mätt allting och dragit in det in något program? Någon inskrivningsmiss kan ju ligga bakom.
Jorå, jag har vägt/mätt allting, har det i en exell på datorn hemma, kan bifoga den här om ni är intresserad, men jag lovar er, att den är kollad och dubbelkollad, och den mängd mat som äts är inte liten!!!
Det jag mest funderade var att ju mer jag äter desto mer skiter jag, om det lagras som fett/används som energi så borde jag inte skita fullt så mycket som jag gör nu, tycker jag iallafall ,,,,
Om du går upp i vikt så kan det ju vara fettuppgång bara det att du inte inser det. Musklerna ser större och bulligare ut...
Men det borde märkas på senor/cykelslangarna på någon del av kroppen, men allt verkar vara som före dessa 6 veckor,
Men det kanske är så att 6 veckor är alldeles för lite för att det ska synas.
tigerofsweden
2008-10-15, 17:52
Du väger 103kg i bra form? Isåfall ser jag inget onormalt :confused:
Du väger 103kg i bra form? Isåfall ser jag inget onormalt :confused:
Hur räknar/mäter man bäst hur mycket kalorier man förbrukar på en dag??
Kanske är så att jag legat på alldeles för lågt kcal intag tidigare!?
I sånna fall börjar man ju få lite ångest tankar just nu,
Tycker ju att jag ökat acceptabelt genom åren, men om jag nu legat på alldeles förlite kcal intag varje dag, vad hade då resultatet varit idag om jag ätit mer!
Men samtidigt så borde man väll märka av ett för litet kcal intag (på lång sikt) på något annat sätt än att man kanske inte ökar maximalt i muskelmassa, Typ Överträning / nedsatt imunförsvar / trötthet eller något sådant??
tigerofsweden
2008-10-15, 18:01
Hur räknar/mäter man bäst hur mycket kalorier man förbrukar på en dag??
Kanske är så att jag legat på alldeles för lågt kcal intag tidigare!?
I sånna fall börjar man ju få lite ångest tankar just nu,
Tycker ju att jag ökat acceptabelt genom åren, men om jag nu legat på alldeles förlite kcal intag varje dag, vad hade då resultatet varit idag om jag ätit mer!
Men samtidigt så borde man väll märka av ett för litet kcal intag (på lång sikt) på något annat sätt än att man kanske inte ökar maximalt i muskelmassa, Typ Överträning / nedsatt imunförsvar / trötthet eller något sådant??
Eftersom du ökar i muskelmassa så verkar du ju äta tillräckligt. Men väger man 103kg i bra form så blir man nog inte tjock på 4500kcal per dag i 6v ;)
Var glad att du inte lägger på dig fett skulle jag säga!
Jag skulle gärna äta godis 24/7 utan att lägga på mig nå!
har du lust att lägga upp en excell fil för en typisk dag? kul o jämföra :)
Har aldrig förut hållt koll på kallorier utan bara ätit en viss mängd mat varje dag och levt gott på det, mest räknat protein gram. det är nu när jag började räkna på det hela som jag kom fram till att jag legat kring 3500 kcal tidigare och tänkte se vad som händer om jag ökat på 1000 kcal varje dag.
har du lust att lägga upp en excell fil för en typisk dag? kul o jämföra :)
Ska ta och fixa det direkt jag kommer hem.
Jo jag är glad över det, men jag ville se vad som händer om jag ökar 1000Kcal om dagen i intag.
Förväntade mig inte att enda resultatet skulle bli 3 toalett besök mer per dag *grr*
Vilket på 6 veckor blir en ökning på ~126 ggr.
För att vara viktstabil på 103 kg så BMR~2200kcal (aningen mer då du är muskulös) -> Pal-värde ~2.0 el eg lite mindre, dvs en aktiv människa. Hur tränar du? Om det bara är styrketräning och sittastillande arbete och lugn fritid i övrigt så är det inte så lätt att komma upp så högt i pal-värde. Ergo du är inte viktstabil.
103kg i bra form. Grovt!
För att vara viktstabil på 103 kg så BMR~2200kcal (aningen mer då du är muskulös) -> Pal-värde ~2.0 el eg lite mindre, dvs en aktiv människa. Hur tränar du? Om det bara är styrketräning och sittastillande arbete och lugn fritid i övrigt så är det inte så lätt att komma upp så högt i pal-värde. Ergo du är inte viktstabil.
103kg i bra form. Grovt!
Under dessa 6 veckor (då jag bara haft tid till att äta ;) ) har jag tränat 4,5 ggr i veckan, styrketräning, pass på 45 minuter ungefär.
Ergo du är inte viktstabil- ????????
Det är väl gött att det blir muskler av överskottet. Har du några foton? Sen är det bara att spara så har du före och efter bilder. Då kan man ju se lite mer objektivt om man blivit fetare. Se bara till att fotona går att jämföra (ljus etc etc).
Kroppsvikten är inget som följer ökningar eller minskningar i kaloriintaget linjärt,4500 kcal på den vikten ser jag inte heller som så mycket utan snarare ganska normalt eller om formen är så bra kanske t o m lågt.
Toalettbesöken kan ju dels ha att göra med att kalorierna har ökat med ca 28% men också att livsmedlen är av det som många uppfattar som nyttiga dvs mycket fibrer och låg fetthalt. Det sista är bara en spekulation.
godis biter inte på alla :D inte mig heller.
Under dessa 6 veckor (då jag bara haft tid till att äta ;) ) har jag tränat 4,5 ggr i veckan, styrketräning, pass på 45 minuter ungefär.
Har väl kommit upp i en just över 2.1 någon dag. Men då har det handlat om Löpning i starkt kuperad terräng+intervaller+1.5h thaipass (tävlingsgruppen)+säckträning (100rundsparkar etc), och allmänt hurtigt gående till olika ställen. För att göra sig av med mycket så måste det vara intensivt eller så rör man på sig på jobbet helt enkelt. Eller håller på som Claes Runheim som är ute och lubbar så fort han är ledig.
Fast muskelsyntes tar ju en del energi.:thumbup:
Ditt överskott korrigerat för din form blir nog inte så mycket.
som Bumbi säger.
Jag vill VERKLIGEN veta vad du käkar under 1 dag ifall du fixar +4500Kcal :O
Jag vill VERKLIGEN veta vad du käkar under 1 dag ifall du fixar +4500Kcal :O
4500-5000 kcal är ju inga enorma mängder energi så det är väl troligen ungefär samma saker som alla andra äter fast något större mängder.
Han den där kinesen från tv-serien Hero fick en fråga i en intervjuv vad han skulle välja om han fick ha en övernaturlig förmåga. Han valde förmågan "supermetabolism" och med det menade han att kunna äta hur mycket han ville utan att bli tjock.
Den förmågan skulle jag också ha valt! Jag hade ätit hela tiden! Hela tiden!! Tacka din lyckliga stjärna!!
Alfred Nobel
2008-10-15, 20:53
Kan du inte redovisa en dags måltider? Så man får ett hum om vad och hur mycket du äter.
Här kommer en typisk dag.
07:00 Frukost (havregrynsgröt, 2 knäckemackor med makrill, Gainer)
09:00 Mellanmål (Gainer/drink)
11:00 Lunch (1burk tonfisk, Yoghurt & Mjölk)
13:00 Mellanmål (Äggröra & Juice)
16:00 Middag (Kyckling & Ris, Mjölk)
19:00 Mellanmål (Gainer)
21:30 Kvällsmat (2 mackor, Ris,)
Har inte räknat med grejer som Grön Sallader, Frukter, Såser, Godis, Chips mm utan bara basic stuff.
Rent spontant äter du väldigt lite fett. På med olja på sallader, mer stekfett, 3%mjölk, 80%bregott på mackorna.
Utan att äta mer mat kan du få in rätt många extra kalorier om du nu vill det.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=639796
Vad väntar du på? :D
Skywalker
2008-10-16, 00:26
Är det jag som är helt loss, men trycket du i dig 1500g gainer på en dag?
Är det jag som är helt loss, men trycket du i dig 1500g gainer på en dag?Han menar med vätska. Blandar man 1dl i 5dl vatten blir det mindre än 3dl gainer per dag.
WHITEFOLKS
2008-10-16, 00:37
Fast 630kcal borde ju vara nästan 200g gainer. Känns som lite vätska med 3dl vatten till det. Säker på att du räknat rätt på dina gainers?
Alldeles för mycket protein skulle jag säga. Inte konstigt att det kan hända något med magen. Annars tvivlar jag inte på att det är möjligt att du går upp i lagom takt med ett intag på 4500 på den kroppsvikten med stor andel muskelmassa.
Skywalker
2008-10-16, 00:52
Fast 630kcal borde ju vara nästan 200g gainer. Känns som lite vätska med 3dl vatten till det. Säker på att du räknat rätt på dina gainers?
Inte riktigt 200g men nästan. Ska man då ha tre om dagen så blir det runt 500g pulver om dagen. Nu har jag precis kommit hem från jobbet och är lite lagom trött så rätta mig om jag tänker helt galet.
Är det jag som är helt loss, men trycket du i dig 1500g gainer på en dag?
Inte riktigt 200g men nästan. Ska man då ha tre om dagen så blir det runt 500g pulver om dagen. Nu har jag precis kommit hem från jobbet och är lite lagom trött så rätta mig om jag tänker helt galet.
Det är inte ren Gainer i vatten. Borde döpt den till Drink istället.
Den innehåller Mjölk, Vassle, Kasein & Grovt Råg mjöl.
Så det är därför du kommer upp i 630 Kcal,
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=639796
Vad väntar du på? :D
Ha Ha, Dags å bula upp med Coca-Cola & Wienerbröd hemma :hbang:
Handcuff
2008-10-16, 08:11
Ok din typiska dag ger dig 2132kcal + att du gissar att sallad och sås får upp energimängden till 4500kcal + chips och godis...dvs ca 5000kcal?
Tänk om du gissar dåligt och faktiskt bara äter 3000kcal/dag? *rolleyes*
Ok din typiska dag ger dig 2132kcal + att du gissar att sallad och sås får upp energimängden till 4500kcal + chips och godis...dvs ca 5000kcal?
Tänk om du gissar dåligt och faktiskt bara äter 3000kcal/dag? *rolleyes*
Men nu tror jag nog han räknar kcal för hela dagen och inte bara "Övriga mål" som du nu gjorde.
Hela dagen ger 4660kcal.
Om jag kan dratta i mig exempelvis >300 g stekt potatis och kött och övrigt utöver det på en middag så borde en stor drasut som du kunna trycka i dig ganska mycket mer vanlig mat; skippa någon gainer och ät istället mer. Eller fyller du upp så jävla mycket med sallad och övrigt som du inte tar upp registreringen att du inte orkar äta mer?
Skippa tuttflaskan och ät som en karl!
godis biter inte på alla :D inte mig heller.
Om du äter tillräckligt så gör det nog det ;)
Ät med mig en helg så ska vi se vad du går för :D
Han den där kinesen från tv-serien Hero fick en fråga i en intervjuv vad han skulle välja om han fick ha en övernaturlig förmåga. Han valde förmågan "supermetabolism" och med det menade han att kunna äta hur mycket han ville utan att bli tjock.
Den förmågan skulle jag också ha valt! Jag hade ätit hela tiden! Hela tiden!! Tacka din lyckliga stjärna!!
Jag också! Tjena vad dyrt det skulle bli dock :D
martikainen
2008-10-16, 08:59
Jag tror på för mycket gissningar av kcalmängd, det är lätt att uppskatta fel, och som de sagt innan, du väger 103kg,
Middag på 250gram kyckling och 100gram ris, jag kan utan problem trycka det dubbla, släng på lite beasås på det och du har 1000kcal extra mot vad du äter.
Jag tror på för mycket gissningar av kcalmängd, det är lätt att uppskatta fel, och som de sagt innan, du väger 103kg,
Middag på 250gram kyckling och 100gram ris, jag kan utan problem trycka det dubbla, släng på lite beasås på det och du har 1000kcal extra mot vad du äter.
Gissningar av kcalmängd?
Väger livsmedel och för in det i Excell filen som finns här på forumet (som använder sig av livsmedelsverkets databas).
När man äter varannan timme så är man inte så jätte hungrig fram till middagen. Så en portion på 350g kött/spannmål med tillhörande sallad, dryck, bröd & självklart alltid massa sås, räcker för att bli mätt.
WHITEFOLKS
2008-10-16, 11:28
Vad består din gainer av, dvs vilka mängder av vad?
Undrar mest för att jag har svårt att få ihop 630kcal med 500g utan att det bara skulle bli typ en degklump/smet.
Det var ett jävla tjat och tvivel. Väger man mer än en liten 72kgs-flicka, har mer muskelmassa än random fotbollsspelare och tränar något annat än 3 HIT-set i veckan (för att man ogillar att bli bättre) så äter man även mer än 2Mcal per dag. Det är verkligen så enkelt.
Handcuff
2008-10-16, 11:52
Men nu tror jag nog han räknar kcal för hela dagen och inte bara "Övriga mål" som du nu gjorde.
Hela dagen ger 4660kcal.
oopss..
WHITEFOLKS
2008-10-16, 12:03
Det var ett jävla tjat och tvivel. Väger man mer än en liten 72kgs-flicka, har mer muskelmassa än random fotbollsspelare och tränar något annat än 3 HIT-set i veckan (för att man ogillar att bli bättre) så äter man även mer än 2Mcal per dag. Det är verkligen så enkelt.
Det tror jag också. Väger man 103kg och rör sig mer än mellan datorstolen och sängen så går det nog åt en del.
Vad består din gainer av, dvs vilka mängder av vad?
Undrar mest för att jag har svårt att få ihop 630kcal med 500g utan att det bara skulle bli typ en degklump/smet.
receptet kommer efter jobbet.
Scratch89
2008-10-16, 13:58
Jag håller med jwzrd; det är inte konstigt att du behöver mycket mat. Dock tycker jag att dina beräkningar ser lite knepiga ut.
300 g havregrynsgröt, hur blir det 150 kcal?
Iallafall, ät mer. Du äter onödigt mycket protein; nästan skadliga mängder.
Jag håller med jwzrd; det är inte konstigt att du behöver mycket mat. Dock tycker jag att dina beräkningar ser lite knepiga ut.
300 g havregrynsgröt, hur blir det 150 kcal?
Iallafall, ät mer. Du äter onödigt mycket protein; nästan skadliga mängder.
Som sagt tidigare:
Väger livsmedel och för in det i Excell filen som finns här på forumet (som använder sig av livsmedelsverkets databas).
Livsmedel Havregrynsgröt
Energi (kJ) 221,6
Energi (kcal) 53
Vatten (g) 86,82
Protein (g) 1,91
Fett (g) 1
Kolhydrater (g) 8,94
Askorbinsyra (mg) 0
Kalcium (mg) 12
Järn (mg) 0,763
Natrium (mg) 118,8
Fibrer (g) 1,43
Filen finns i den här tråden:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27177
WHITEFOLKS
2008-10-16, 14:35
Det är på färdig gröt vilket måste bli lite meckigt att tillaga. Hur tillagar man precis 300g havregrynsgröt t.ex.
Lättaste sättet när man räknar är att räkna på otillagad vara dvs hur mycket havregryn du använder, vilket du redan gör på t.ex. riset (och om det är för tillagat ris så har du ju räknat fel på energimängden).
Dvs varför räknar du tillagat på gröten och inte på riset?
Det är på färdig gröt vilket måste bli lite meckigt att tillaga. Hur tillagar man precis 300g havregrynsgröt t.ex.
Lättaste sättet när man räknar är att räkna på otillagad vara dvs hur mycket havregryn du använder, vilket du redan gör på t.ex. riset (och om det är för tillagat ris så har du ju räknat fel på energimängden).
Dvs varför räknar du tillagat på gröten och inte på riset?
för att det fanns en färdig Havregrynsgröt i excell mappen,
Sen var det bara att mäta upp hur mycket gryn som ger 300g gröt, jämföra med rent havregryn och med havregryn och vatten (=gröt) och vips så har du rätt kcal på den färdiga gröten,
WHITEFOLKS
2008-10-16, 15:12
Hehe lite bakvänt :D annars hade du ju kunnat använda den infon som fanns för bara havregryn (för jag antar att det fanns också).
Testa mer energirik mat. Själv brukar jag sätta i mig oljor, grädde, smör osv när jag vill gå energiplus. Då slipper man tänja ut magsäcken så jävla mycket och framför allt, man slipper processera sån sjuk mängd mat.
Nu är chips väldigt energirikt..
Det är verkligen inte mycket till mat du äter. Om du väger som en man måste du verkligen kunna äta mer än vad du gör ;)
Elfsberg
2008-10-17, 00:20
Väg maten i rått/ej tillberett tillstånd.
Får väll helt enkelt gå upp 1000Kcal till å se vad som händer.
Får väll helt enkelt gå upp 1000Kcal till å se vad som händer.
Ökar du inte i styrka och ser bättre ut gradvis?
En bild hade varit kul att se :) Du har inga på lagret?
Ökar du inte i styrka och ser bättre ut gradvis?
Jorå det ökar på, men iom att fettet inte kommer så kanske det skulle gå bättre med ännu lite mer energi.
En bild hade varit kul att se :) Du har inga på lagret?
Ska ta och fota nån bild här nån dag.
Jorå det ökar på, men iom att fettet inte kommer så kanske det skulle gå bättre med ännu lite mer energi.
Ska ta och fota nån bild här nån dag.
Varför skulle det gå "bättre" om "fettet skulle komma?".
Jag tror du har övertolkat "Vid överskott är det oundvikligt att lägga på sig fett".
Bara för att du inte ser att du blir tjockare betyder itne det att du inte lägger på dig fett, ej heller att du inte ligger på överskott, ej heller att du inte bygger muskelmassa. Om du ökar i vikt och styrka utan att se någon skillnad i spegeln handlar det om att ditt öga och ditt sinne är dåliga mätinstrument (vilket är väldigt vanligt och inget personligt menat mot dig). Det kan handla om att du lägger på dig muskler och fett i ungefär samma ratio som din kropp redan består av och du blir ett större "dig själv" med ungefär samma bf% som när du började och det är därför du har svårt att se några visuella skillnader i din fysik. Att sträva efter att se fetare ut när man redan gör framgångar är bara korkat.
WHITEFOLKS
2008-10-17, 10:30
Missade jag receptet på gainern?
Danny Devito
2008-10-17, 10:35
Om du ökar på gymmet och ser bättre ut i spegeln så borde du inte äta mer.
Elfsberg
2008-10-17, 11:48
Såhär ligger det till:
det är var mans våta dröm att bygga muskler och öka sin styrka utan att bli fet.
Såhär ligger det till:
det är var mans våta dröm att bygga muskler och öka sin styrka utan att bli fet.
En får tacka för klargörandet.
Om du ökar på gymmet och ser bättre ut i spegeln så borde du inte äta mer.
+1 grisbulkar är inte gynnsamma.. Även om man ökar mer i muskelmassa tar det tid att få bort det fett som kommer, såvida du inte vill vara FET året runt,.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.