handdator

Visa fullständig version : Koffeinhalt i NO-Xplode?


Robban
2008-10-15, 14:43
Ber om ursäkt om detta redan har svarats på 1000ggr. Fick hem en burk precis och ska snart till gymmet å testa. Tänker ta två skopor...

Tack på förhand

Robban

Grotesk
2008-10-15, 20:56
Läsa på förpackningen eller eventuell hemsida där du beställt det? :smash:

Larsson
2008-10-15, 21:09
Verkar som det inte redovisas. Taget från BSNs hemsida:

Q: How much caffeine is in N.O.-XPLODE™?

A: The amount of caffeine in N.O.-XPLODE™ cannot be disclosed due to the fact that it’s part of one of the proprietary complexes that make up the complete N.O.-XPLODE™ formula, namely the Ener-Tropic Xplosion complex, which contains methylxanthine, a specific form of caffeine.

fonzie
2008-10-16, 08:58
Verkar som det inte redovisas. Taget från BSNs hemsida:

Q: How much caffeine is in N.O.-XPLODE™?

A: The amount of caffeine in N.O.-XPLODE™ cannot be disclosed due to the fact that it’s part of one of the proprietary complexes that make up the complete N.O.-XPLODE™ formula, namely the Ener-Tropic Xplosion complex, which contains methylxanthine, a specific form of caffeine.

zzz! Inte mycket alls m a o...

Nitrometan
2008-10-16, 09:10
which contains methylxanthine, a specific form of caffeine.
Där blev jag lite nyfiken.

methylxanthine
methylated derivatives of xanthine, including caffeine, theobromine and theophylline
Saunders Comprehensive Veterinary Dictionary, 3 ed.

Det är alltså vanligt koffein fast de använder ett annat kemiskt namn.

Mycket skitsnack som vanligt.

Grotesk
2008-10-16, 12:06
Där blev jag lite nyfiken.


Saunders Comprehensive Veterinary Dictionary, 3 ed.

Det är alltså vanligt koffein fast de använder ett annat kemiskt namn.

Mycket skitsnack som vanligt.


Det jag upplever angående BSN är just att det är mycket att det ser bra ut, häftigt och så. Och mycket, hmm.. Hype nästan? Men visst, på mig fungerade No Xplode kanon, men sen kan man ju fundera angående en del saker, som tex. att man ska ta det dagligen.. Enda anledningen jag kan se skulle vara för att det innehåller Kreatin.
Men nu är inte jag ute efter att snacka skit om BSN eller No Xplode - det funkar på mig, MEN det känns ofta lite överdrivet BSN.

För att återgå till ämnet: Tyvärr kan inte jag heller hitta någon direkt info när mjag läser på den röriga etiketten på burken. :smash:

Robban
2008-10-16, 15:16
Jag tog två skopor och fick en kick motsvarande 3-4 koffeintabbar...

Dessutom fick jag ett sånt sjukt pump så jag knappt trodde det var sant.
Fy satan! *flex*

Grotesk
2008-10-17, 13:13
Som jag sagt, No Xplode är grymt om man följer doseringen och ta det på tom mage och hela kittet! Kör hårt! :hbang:

MarcusB
2008-10-17, 15:23
första passet med no-xplode idag... brutalt besviken. har kört på rage tidigare, 2 burkar avverkade.

jag kände ingenting... ingen pump, ingen särskild energikick. måste man ta no-xplode några gånger för att känna någon verkan? saknar verkligen stickningarna rage ger :)