handdator

Visa fullständig version : Från pund till sund


olddustytrail
2008-10-15, 00:56
Hej hej!

Tänkte motivera mig själv (och kanske någon annan) till att bibehålla detta guldläge jag är i just nu!

Ålder: 19 år
Längd: 184 cm
Vikt: 64-65 kg


Bakgrund:

Har missbrukat dom flesta substanser man kan få tag i, speciellt amfetamin och olika smärtstillande. Men har för ca ett år sedan har jag gjort en behandling och nu tagit tag i mitt liv. Har använt mig av droger sen jag var 13 år och blev på daglig basis när jag var nyss fyllda 16. Är helt och hållet drogfri idag, dricker inte ens en lättöl.
När jag började träna vägde jag lite under 50 kg och tyckte att stången var tung när jag skulle bänka.
Det var lite grundfakta om mig..

Stats:

Mark: 6x80
Bänk: 2x65
Böj: 6x70

Schema:

Mån: Bröst
Tis: Rygg och grepp
Ons: Försöker vila, men oftast så går jag och tränar ändå.
Tors: Armar
Fre: Axlar
Lör: Vila
Sön: Ben

Schemat kan se lite olika ut, men försöker hålla mig till det här så gott jag kan.

Vet inte om jag behöver tilläga något mer. Fråga gärna om det är något, helst ska det ju röra träning och kost.

olddustytrail
2008-10-15, 01:14
Dagens pass och kost:

Rygg:

Chins:
2x5 reps

Marklyft:
10x20 kg
10x40 kg
8x70 kg
6x80 kg

Sittande rodd:
2x8
1x6

Latsdrag:
3x8

Vet inte vad den heter men när man drar upp en hantel från marken till man har den på sidan om bröstet ungefär:
8x 22.5 kg
8x 25 kg
8x 27.5 kg

Hantelshrugs: (här började underarmarna tappa mycket kraft)
2x8x27.5 kg

Stångshrugs:
2x6x70 kg

Sen gjorde jag lite greppövningar med stång. Är nöjd med passet och avslutade det med en intensiv bastu och kalldusch. :cool: <- så kände jag mig efteråt.


Kost:

Frukost: 3 dl havregryn, 2 bananer, 2 ägg och ca 5 dl rödmjölk samt vaniljsocker rakt ner i mixen.

innan träning: brutal fx (40 min) och en halv gainer (5 min)
efter: resten av gainern.

Lunch: lax och potatis. 1 medelportion.

Mellanmål: 125 g keso.

middag: 4 burkar makrill.

Kvällsmat: -

Kasst med matintag, där är jag missnöjd. var hungrig allt för ofta men ajg hade det stressigt och tiden räckte inte till att fixa något skrovmål, utan blev mest nödlösningar.

Zagrow
2008-10-15, 01:53
Gott att du ordnat upp livet! Måste kännas gott...

Lycka till med allt!

martikainen
2008-10-15, 06:08
Fan va härligt att höra att du kommit ifrån skiten, du är guld värd som fixat det!
Och riktigt bra att du börjat träna upp dig, man kan ju få rätt kass kropp av sånt där.

Lycka till!

Vet inte vad den heter men när man drar upp en hantel från marken till man har den på sidan om bröstet ungefär: - Hantelrodd

olddustytrail
2008-10-15, 11:36
Tack!

Härlig träningsvärk i ryggen idag. fast jag gillar inte nacken efter ett pass med shrugs, jag blir så stel tycker jag.
Ska strax dra iväg och träna lite biceps och mage, eftersom jag körde triceps till bröstpasset i måndags.

Hade gott alla!

______________________________________

Glömde skriva ner mina mål.

- Bli större, kanske ligga mellan grov och väldigt atletisk.
- 90 i bänk vid nyår
- Utbilda mig som Personlig tränare och kostrådgivare.
- Sluta röka (:smash: ) och träna upp min kondition så jag kan cykla 60 minuter i lagom takt på cykel

olddustytrail
2008-10-15, 23:01
Dagens pass: biceps

Stångcurls:
20 kg x 10 reps
25 x 8
30 x 5

Hammarn:
12,5 kg x 8
12,5 kg x 6
12,5 kg x 6

Scottcurl med hantel:
3x8 kg x 10

Blev riktigt illamående här, vilade ca 5 min och sen var det bra igen.

cablecurl:

3x12 reps

Sen körde jag lite olika till failure för att kräma ur det sista.

olddustytrail
2008-10-20, 12:00
Orkar inte ha en journal så jag lägger ner denna. Kommer kanske att göra en ny senare när jag har andra rutiner på mitt dygn.

blaki
2008-10-20, 12:09
Oki, vad synd för jag fick precis syn på den! Men ha det fint med eller utan journal, och fortsätt på inslagen bana! Verkar vara vinnarstigen ;)