handdator

Visa fullständig version : Träna utan "skrot"


Ivorian
2008-10-14, 21:20
Tjena!

Jag är en kille på 16 år som började träna i förra veckan. Jag tänker inte gå på gym än utan vill bygga lite själv först och jag har inga hantlar eller nått hemma som jag ka använda. Jag springer, gör armhävningar, drar typ upp mig med hjälp av armarna i på min våningssäng och gör situps.

Vad kan jag göra mer för att få bra träningspositioner utan att använda skrot?

Gärna något som tränar arm och magmuskler.

Jacksatan
2008-10-14, 21:24
men ta o börja på gym på en gång. Det är nästan omöjligt att få nåt synbart resultat av att hålla på hemma med armhävningar, situps osv. Var är anledningen till att du inte vill börja på gym?

The Swedish Oak
2008-10-14, 21:27
Va lite kreativ, mage kan du ju köra sit-ups, armar kan du ju ta något tungt o curla bara, eller köra pullups.

kDCxH88-9X8

Ivorian
2008-10-15, 09:49
men ta o börja på gym på en gång. Det är nästan omöjligt att få nåt synbart resultat av att hålla på hemma med armhävningar, situps osv. Var är anledningen till att du inte vill börja på gym?


Det är några andra killar där som jag inte vill umgås med. Riktiga svin är dem men eftersom jag aldrig tränat förut så skulle det vara skönt att börja lite lätt själv hemma för att sedan gå på gym.

joko
2008-10-15, 09:56
Det är några andra killar där som jag inte vill umgås med. Riktiga svin är dem men eftersom jag aldrig tränat förut så skulle det vara skönt att börja lite lätt själv hemma för att sedan gå på gym.

Det finns fler gym.
...eller talar du om alla oss gymråttor när du säger riktiga svin? :)

MasterChief
2008-10-15, 09:58
Vill du ta hemmaträningen till en högre nivå så investera 1000kr i en skivstång (finns korta modeller) och lite vikter; 30kg räcker långt. Då kan du lätt träna axlar och armar ordentligt. Sen kan du komplettera med armhävningar med ryggsäck för bröstet, Chins i våningssängen och kör gärna lite enbensböj för benen.

Då har du verktygen. Så lägger du upp ett seriöst schema och tränar hårt kommer de se resultat (om du kombinerar med bra mat).

Ivorian
2008-10-15, 10:02
Det finns fler gym.
...eller talar du om alla oss gymråttor när du säger riktiga svin? :)

Nej, nej :P Det är några killar som brukade mobba mig förut.

Liten Men Fet
2008-10-15, 11:15
Nej, nej :P Det är några killar som brukade mobba mig förut.

Jag skulle traskat till gymmet, tränat där och sköt mig själv. Om idioterna börjar mobba dig så får man traska till personalen och berätta hur det ligger till och säga att man tycker det är tråkigt att man inte ska få träna i fred på gymmet.
Du ska inte låta några idioter begränsa dig, dom är inte värda det. Visst riskerar man lite om man sticker ut hakan men man kan inte dra sig undan och undvika platser man vill vara på för att det finns idioter där.

dyxeldoff
2008-10-15, 11:23
Nej, nej :P Det är några killar som brukade mobba mig förut.

skit i dom träna i stället.

olddustytrail
2008-10-15, 11:29
När någon av dom ligger under bänken och pressar är det bara gå fram där och trycka ner lite och säga hej då till honom :) Skämt åsido..

Gå dit och strunta i dom. Dom är bara osäkra på sig själva och låter dig ta deras skit som dom säkert tycker om sig själva. Deras fall kommer en dag ska du se, sånna typer bryter bara ner sig själva sakta men säkert.

Hoppas du får mod till dig, lycka till!

MasterChief
2008-10-15, 12:35
Nu förstår jag att ni vill peppa Ivorian, men jag kan intyga att det inte är så lätt att bara traska dit. Förenkla inte saker.

z_bumbi
2008-10-15, 12:44
Knäböj utan vikt, Ner lugnt och stilla, tryck ifrån från bottenläget. Om det blir för lätt så förvandla uppvägen till ett hopp.

Armhävningar

Rodd under ett bord/våningsäng etc med armarna i ungefär 90 graders vinkel från kroppen, dra dig upp.

Utfall

Chins, häng under en våningsäng/trädgren/trappa och dra dig upp.

Situps

Kör ca 3 x 10-15 på allt.

Det ger en allmän träning och du kommer en bit på vägen, senare går det att bygga ut det med vikter etc men som en start räcker det ganska långt.

Nelo322
2008-10-15, 12:48
du kan ju försöka gå till gymmet när dom inte är där?

Hemi
2008-10-15, 14:16
Nu förstår jag att ni vill peppa Ivorian, men jag kan intyga att det inte är så lätt att bara traska dit. Förenkla inte saker.


Precis, riktigt, men i vissa fall, man kan ångra saker senare man inte gjorde, vara lite modigare t ex.

Annars tycker jag att hemmaträningen som jag själv började med gav bra resultat bara man åt ordentligt.

pclillen
2008-10-15, 20:39
Alltså, ibland blir man så ledsen på världen, fattar inte varför det ska finnas "gäng" på ett x antal pojkar(killar) som ska hålla på o trycka ner en enskild individ. Gör mig bara sur/ledsen..
Kör på hemma, går att bygga iaf lite grann, och det är bra ur hälsosynpunkt iaf :)

Chaaarles
2008-10-15, 21:12
http://www.madeinlumpen.se/

Mycket bra övningar och tips, presenterade på ett bra sätt.

LindaS
2008-10-15, 21:46
Leta upp närmaste gymnastikförening. Dom kan lära dig "miljarders" övningar med enbart kroppsvikt.

Damien Thorne
2008-10-15, 21:57
Köp ett par hantlar för 100-200kr på rusta eller jula. Dom kommer man långt med.