handdator

Visa fullständig version : Borde killar få träna i bar överkropp på alla gym


Röda_Lacket
2008-10-14, 19:35
Alla gym jag har varit på har detta varit tabu ! Kan förstå att man måste ha t-shirten på för att inte alla tjejer ska glo men är det inte dags att ta bort detta löjliga förbud. Man torkar ju ändå av bänkar osv.

Tricklev
2008-10-14, 19:36
0/10.

Jazen
2008-10-14, 19:36
tror du att man inte få köra bar överkropp endast för att tjejer inte ska glo? Mestadels för att det är gey :D

Kwon
2008-10-14, 19:37
Röda Lacket

Fråga om du får köra med bar underkropp på det där gymet där de har en speciell avdelning för tjejer.

Röda_Lacket
2008-10-14, 19:38
Röda Lacket

Fråga om du får köra med bar underkropp på det där gymet där de har en speciell avdelning för tjejer.

Frågade en gång på 1 gym och det var bara en policy dom hade. inte så att jag ska träna naken direkt.

Jaws
2008-10-14, 19:39
En kille med bar överkropp hade stört min träning om ens han befinner sig i närheten.

Kwon
2008-10-14, 19:40
Frågade en gång på 1 gym och det var bara en policy dom hade. inte så att jag ska träna naken direkt.

Fitness24Seven i Malmö var det visst.

egge
2008-10-14, 19:44
Man torkar ju ändå av bänkar osv.

Nej. Förstår inte denna rädsla mot svett.

MasterChief
2008-10-14, 19:52
Men varför? Väger tröjan för mycket så du inte pallar chins?

jaaaaag
2008-10-14, 19:52
Ick... det ska vara strängt förbjudet, borde vara nått straff på det med.

Kebab-Arne
2008-10-14, 19:53
På mitt gym händer det att folk tar av tröjan för att posera. Inget jag stör mig på.

Allan
2008-10-14, 19:56
När jag började träna körde var och varannan med bar överkropp. Det var säkert OK om det var någorlunda vältränat. Men det var inte vältränat alla gånger - huvva! - och inte särskilt aptitligt. Det handlar inte heller om svett - man lämnar en och annan rest efter sig på bänkarna, i form av hudavlagringar och hår. Tonårsacne är en annan grej som helst avnjuts i ensamhet.
Minnet är att det förekom en sån total brist på självkritik att ni inte skulle tro det

Tricklev
2008-10-14, 19:58
Haha, hade det varit fritt fram för halvnaket hade jag ju också ryckt av mig tröjan. Om det inte passar andras smak så får dom helt enkelt leva med att deras subjektiva smak inte är lag.

bertbert
2008-10-14, 19:59
Det är en hygienfråga för min del. Jag störs inte ett dugg av att se avklädda människor, däremot behöver de inte lämna efter sig en massa kroppsrester på träningsutrustningen. Etter värre blir det med de som inte har vett att sköta sin egen hygien - alltför vanligt - de vill jag inte ha avklädda där jag tränar.

Minnet är att det förekom en sån total brist på självkritik att ni inte skulle tro det

Länge sedan du var inne i avdelningen för medlemsbilder? :D

ligne
2008-10-14, 20:06
Nej!

Guybrush
2008-10-14, 20:08
Det hade stört mig oerhört! Precis som det stör mig när nån jävla luffare i trätofflor går med bar överkropp på ICA. Det finns ingen anledning att inte ha en tröja på sig på allmän plats.

tjabon
2008-10-14, 20:16
Nej.
-Respekt för sin omgivning och hygieniska skäl.

Av samma anledning stör jag mej på folk som har flip-flops,
badtofflor eller t.o.m går barfota. Jag vill inte se deras äckliga fötter !...*gah!*

bubbe
2008-10-14, 20:16
Det hade stört mig oerhört! Precis som det stör mig när nån jävla luffare i trätofflor går med bar överkropp på ICA. Det finns ingen anledning att inte ha en tröja på sig på allmän plats.

Jag läste först, "när nån jävla luffare i trätofflor drar marklyft"

GCYhVsDMa70

130kg finsk sisu
2008-10-14, 20:17
Och då trodde man Sverige var öppenhetens rike där alla passade in?
Varför skall inte folk få vara nakna helt och hållet om de så vill?
Jiiiiiiiises, jag som trodde jag var konservativ...

CV!
2008-10-14, 20:20
Hellre alla tjejer ;P

sundvall
2008-10-14, 20:43
JAg tycker alla tjejerna borde träna i bar överkropp istället.

Sebsun
2008-10-14, 20:47
Tycker du verkligen att ALLA tjejer bör träna i bar överkropp?

Estremo
2008-10-14, 20:49
Nej.
-Respekt för sin omgivning och hygieniska skäl.

Av samma anledning stör jag mej på folk som har flip-flops,
badtofflor eller t.o.m går barfota. Jag vill inte se deras äckliga fötter !...*gah!*
Eller går barfota och lägger upp fötterna på skivstången när de ska köra situps vid bänkpressen. Då blir man sugen på att gå dit och ta ett par reps efteråt.

Corpobal
2008-10-14, 20:55
Hellre alla tjejer ;P

http://aquadis.es/pruebas/images/stories/Happy%20old%20woman%20Web.jpg

Kwon
2008-10-14, 20:55
Jättetunn string Tank-top då, är det ok?

http://www.physiquebodywareusa.com/Images/Large_Images/FreakLg2.jpghttp://www.physiquebodywareusa.com/Images/Large_Images/732b-2.jpghttp://www.physiquebodywareusa.com/Images/Large_Images/520_2color-2.jpg
http://www.bestforminc.com/images/products/107_1.jpg

Tricklev
2008-10-14, 20:57
Jag tycker då verkligen inte att alla kvinnor borde träna i bar överkropp, jag tycker egentligen att ingen borde göra det. Kvinnokroppen är hur vacker som helst, men den är inte vacker i alla positioner och tillstämningar.

Allan
2008-10-14, 20:58
Länge sedan du var inne i avdelningen för medlemsbilder? :D

Nej, jag har blockerat mig därifrån...

doommessiah
2008-10-14, 21:00
Jag läste först, "när nån jävla luffare i trätofflor drar marklyft"

GCYhVsDMa70

Trätofflemarklyft. Sådana borde man få köra naken vartsomhelst...gärna på stan.

Annars kan man behålla tröjan på i träningslokalen. Utav samma anledning som nakenbadare skall ha brallorna på i badhuset...respekt mot de som är där och vill slippa se nakengubbar o andra som bara vill visa upp sig och vad dom har för attribut.

L-Sami
2008-10-14, 21:00
Visst om man är grov, grövre eller grövst på gymmet, annars behåll tröjan på.

joriice
2008-10-14, 21:40
Neejjj... orka se alla feta håriga människor, och spinkiga feltränade tonåringar som förstör matlusten för dagen.

shut teh face
2008-10-14, 21:41
:laugh:

Om man sätter alla "omg äckel"-argument åt sidan så är det ganska hållbart att man INTE ska få gå utan tröja ändå, pga. de hygieniska skälen.

Krokodil
2008-10-14, 21:50
När jag började träna körde var och varannan med bar överkropp. Det var säkert OK om det var någorlunda vältränat. Men det var inte vältränat alla gånger - huvva! - och inte särskilt aptitligt. Det handlar inte heller om svett - man lämnar en och annan rest efter sig på bänkarna, i form av hudavlagringar och hår. Tonårsacne är en annan grej som helst avnjuts i ensamhet.
Minnet är att det förekom en sån total brist på självkritik att ni inte skulle tro det
Jo jag minns en äldre farbror på gamla Rellos som tränade i tajta badbrallor och inget annat. Fast det var lite annat stuk på folket som tränade förr... :D

Huffo the A-LagaRe
2008-10-14, 23:18
:laugh:

Om man sätter alla "omg äckel"-argument åt sidan så är det ganska hållbart att man INTE ska få gå utan tröja ändå, pga. de hygieniska skälen.

Vilka hygieniska skäl? Man får inte direkt aids av lite svett, som dessutom sprids lika bra med en sunkig tröja emellan.

Larsson85
2008-10-14, 23:25
Nej, det känns bara löjligt, och som att personen i fråga vill skryta eller något. Jag kan förstå om någon tar av sig tröjan för att kolla sig i spegeln och kolla utveckling, men sen måste den på igen.

shut teh face
2008-10-14, 23:33
Vilka hygieniska skäl? Man får inte direkt aids av lite svett, som dessutom sprids lika bra med en sunkig tröja emellan.
Hudlager, alla möjliga grejer från diverse finnar, bölder och äckelpäckel?

Dreas
2008-10-15, 01:22
Nej man ska inte få träna i bar överkropp!

Mehdi
2008-10-15, 07:01
Det händer att tröjan åker av när man kör lyftning. Och orsaken är för egen del är att jag får bättre koordination och koll på vart kroppen är utan att klädesplagg trycker på huden.
När det kommer till övningar där teknikfrågan inte så stor så känns det onödigt att köra bar överkropp.

TgvnhwhWDNs

Whistler
2008-10-15, 07:05
Skulle väl kunna gå med på det, om de hade med en handduk att lägga på bänken innan de lägger sig ner etc.

Fast egentligen ser det ju mest förjävligt ut. Finns en del rätt grova killar där jag tränar som går runt i fyra storlekar för stora stringtanktops, vilket kanske kan funka i slutet av deffen, men som bara blir rent äckligt när det är offseason och tokbulkningen ligger på som mest.

Nitrometan
2008-10-15, 07:27
Och då trodde man Sverige var öppenhetens rike där alla passade in?
Varför skall inte folk få vara nakna helt och hållet om de så vill?
Jiiiiiiiises, jag som trodde jag var konservativ...
Jag tycker att naturister är OK. Vill folk vara nakna ska de få vara det.

Sen kan man ju vilja ha kläder på sig av olika orsaker, temperatur, sociala konventioner m.m.

Langster
2008-10-15, 07:33
Om det var ett gym som var utomhus, med stora ytor, skulle jag tycka det var okej. Men jag orkar inte stå och trängas med en massa svettiga nakna manskroppar i en trång gymlokal inomhus.

Trassel
2008-10-15, 07:44
Näe isch, gillar inte att killar drar av sig t-shirten/linnet, spelar ingen som helst roll om de är vältränade eller inte. Tycker det är knepigt med små linnen också.



Träna hemma om det är så svårt att ha kläderna på.

Piranha
2008-10-15, 08:12
Dags att tvångsinföra en gymuniform hör jag, så alla ser lika ut.

Folk som inte är som andra är farligt.

http://www.helensvaleshs.qld.edu.au/documents/appearance_clip_image006.jpg

Nitrometan
2008-10-15, 08:14
Dags att tvångsinföra en gymuniform hör jag, så alla ser lika ut.
Skoluniform.
Jobbuniform.
Gymuniform.

Samma vikter och samma träningsprogram till alla också.

Piranha
2008-10-15, 08:19
Skoluniform.
Jobbuniform.
Gymuniform.

Samma vikter och samma träningsprogram till alla också.

En självklarhet och i grupp och i takt.

LoTiX
2008-10-15, 08:21
Nej tack du. Däremot om jag hade ett hemmagym hade jag nog tränat i kalsonger just för att jag blir grymt varm på rygg- och bendagar.

z_bumbi
2008-10-15, 08:34
En självklarhet och i grupp och i takt.

http://media.hd.se/2007/09/16/253484/large/b21064.jpg

Nitrometan
2008-10-15, 08:43
Kolla in han som leder/övervakar passet i bakgrunden på bumbis bild. Där snackar vi snygg uniform.

TheGredde
2008-10-15, 09:26
Personligen tycker jag att kläder ska vara på när träning sker. Däremot för en del styrkelyftare (jag exempelvis) är det vanligt att ombyte sker i lokalen från träningskläder till tävlingsutrustning. Detta ombyte är inte samma sak enligt mig, då vi många gånger måste ha hjälp av varandra för att få utrustningen att sitta ordentligt. Det vill säga, vanlig träning ska ske med kläder på, både för att det ser bättre ut om "alla" är påklädda och att speglarna inte går sönder på grund av allt spegelmissbruk som vanligtvis sker i träningslokaler.

Trassel
2008-10-15, 09:31
Dags att tvångsinföra en gymuniform hör jag, så alla ser lika ut.

Folk som inte är som andra är farligt.

http://www.helensvaleshs.qld.edu.au/documents/appearance_clip_image006.jpg

Ja för visst måste man alltid gå till extremer.

TheGredde
2008-10-15, 09:51
Ja för visst måste man alltid gå till extremer.

Extremer (i form av uniform) eller anledningar till att få visa sig delvis naken eller barhudad, (när man byter om till utrustning)

Förresten, en av få ställen där män får gå väldigt lättklädd enligt mig är på stranden, annars skyl överkroppen!

Trassel
2008-10-15, 10:01
Extremer (i form av uniform) eller anledningar till att få visa sig delvis naken eller barhudad, (när man byter om till utrustning)

Förresten, en av få ställen där män får gå väldigt lättklädd enligt mig är på stranden, annars skyl överkroppen!

Skulle inte störa mig ett dugg om nån bytte om på gymmet, i det fallet det togs upp så finns det ju en bra anledning.

Finns också andra tillfällen när det skulle uppskattar, allt handlar ju om respekt för sin omgivning, typ kör man två pass på raken och svettas så det stänker (hände ett par gånger på kickboxningen) så är det ju bra mycket bättre om man visar sin bringa i två sekunder medan man byter tröja än å behålla sin gamla på som lämnar pölar :)

Sniggel
2008-10-15, 10:06
Vilka hygieniska skäl? Man får inte direkt aids av lite svett, som dessutom sprids lika bra med en sunkig tröja emellan.

+1

Händerna är väl den kroppsdel som är smutsigast/minst hygienisk. Så egentligen borde alla träna med handskar.

Mig personligen hade jag inte haft något problem med att folk tränar i bar överkropp. Jag har aldrig äcklats av någon människokropp som jag har sett i varje fall. Men nu är det ju demokrati så :)

Piranha
2008-10-15, 10:11
Ja för visst måste man alltid gå till extremer.

Ja, faktiskt. Om du visste hur mycke skit jag vart med om för man inte "passar" mallen så skulle uniform bannemej vara på plats.

z_bumbi
2008-10-15, 10:12
Ja, faktiskt. Om du visste hur mycke skit jag vart med om för man inte "passar" mallen så skulle uniform bannemej vara på plats.

Frågan är om det inte skulle bli värre om du kom i kjol till gymmet?

Piranha
2008-10-15, 10:13
Frågan är om det inte skulle bli värre om du kom i kjol till gymmet?

Jag väljer såklart herruniformen (den till höger i bild). ;)

Trassel
2008-10-15, 10:22
Ja, faktiskt. Om du visste hur mycke skit jag vart med om för man inte "passar" mallen så skulle uniform bannemej vara på plats.

Ok, tråkigt för dig!

TheGredde
2008-10-15, 10:47
Skulle inte störa mig ett dugg om nån bytte om på gymmet, i det fallet det togs upp så finns det ju en bra anledning.

...så är det ju bra mycket bättre om man visar sin bringa i två sekunder medan man byter tröja än å behålla sin gamla på som lämnar pölar :)

Det är helt rätt. Det görs för en god sak och bara för en kort stund.

spoonchest
2008-10-15, 14:24
Det hade varit ok om också kvinnorna också fick träna i bar överkropp.
Inget jag hade stört mig på iof, frågan är ju bara varför?

Tricklev
2008-10-15, 15:05
Killar som vill se tjejer träna i bar överkropp är oskulder, varenda en.

egge
2008-10-15, 15:32
Killar som vill se tjejer träna i bar överkropp är oskulder, varenda en.

Vad menar du? Ser inte alla tjejer ut som i porrfilmer? *screwy*

mr ruhl
2008-10-15, 16:03
nej för fan! och både pga av hygieniska skäl och att folk med alla möjliga kroppsformer skulle vara avklädda, finns en kille på mitt gym som gärna drar av sig tröjan och tränar i bar överkropp (nu har han flyttat) han är medlem på kolo så han kanske känner igen sig, ganska tränad med inte grov, jag stör mig väldigt mycket på han, många på gymet som gör..har bara väntat på att få säga åt han när han lägger ner sin svettiga kropp på nån av bänkarna men han har inte gett mig skäl till det än :D

Jones
2008-10-15, 16:13
Självklart inte.

Huffo the A-LagaRe
2008-10-15, 20:50
Vad menar du? Ser inte alla tjejer ut som i porrfilmer? *screwy*

De felsta tjejer är snyggare än porrfilmsäckel, usch.*spy*

mangemani
2008-10-15, 20:52
tycker att dom får träna hur dom vill så länge dom inte stör andras träning.

KaptenKnäsvag
2008-10-17, 11:03
Hade det varit accepterat hade jag gjort det.

Jag har dock tränat i bar överkropp på badhusets gym :) marklyft.

spoonchest
2008-10-17, 12:32
Killar som vill se tjejer träna i bar överkropp är oskulder, varenda en.

vill och vill. det är en principsak.

KaptenKnäsvag
2008-10-17, 13:50
vill och vill. det är en principsak.

Finns det inte ett annat ord för killar som inte är intresserade av nakna kvinnokroppar...?

Nitrometan
2008-10-17, 13:55
Finns det inte ett annat ord för killar som inte är intresserade av nakna kvinnokroppar...?
teh blindness...

Roosen
2008-10-17, 13:55
Killar som vill se tjejer träna i bar överkropp är oskulder, varenda en.

Hahah nädu..

AsTfL
2008-10-20, 11:10
NEJ!
Fy fan... på det sunkiga lokala gymmet på landet tränade jag och en massa brottare en gång i tiden.
De körde gärna utan tröja, speciellt på sommaren då det blev riktigt varmt i gymmet.
Jag la mig på en bänk som en av brottarna hade kört bänk på innan.
Splash! min tshirt var helt indränkt av en brottarjävels svett.*spy*:furious:

spoonchest
2008-10-20, 12:10
Finns det inte ett annat ord för killar som inte är intresserade av nakna kvinnokroppar...?

Jag tror du syftar på asexuella. Men det gäller bägge könen.
Vad mig anbelagar huruvida jag skulle tycka nakna kvinnokroppar på ett gym var "intressant", så näe, inte speciellt. Där har tricklev en poäng i att killar som vill se barbröstade kvinnor på gymmet är oskulder.

liro
2008-10-20, 20:37
But why? Jag förstår inte riktigt syftet? Så varmt blir det väl ändå inte av en t-shirt eller ett linne? Jag säger neeejee det ska dom inte få. Blir allmänt sur på formuleringen av frågan också, skulle killar få göra det men inte tjejer? *screwy*

Matthew_90
2008-10-20, 21:51
Skulle bara bli allmänt otrevligt. För de flesta som faktiskt går på gym känns det som att kläder på blir lite mer smickrande.

En alternativ lösning, låt alla under 10%bf välja själva. Inte vill man se någon över, halvnaken..

liro
2008-10-20, 22:05
En alternativ lösning, låt alla under 10%bf välja själva.
Intressant att se hur gymmen skulle kontrollera detta, spatsera runt med en kaliper och göra stickkontroller? :D

Robbin
2008-10-20, 22:22
Där har tricklev en poäng i att killar som vill se barbröstade kvinnor på gymmet är oskulder.

Jag vill se barbröstade tjejer på gymmet, jag vill se barbröstade kvinnor på stranden, jag vill se barbröstade kvinnor på stan, jag vill se barbröstade kvinnor i skolan, jag vill se barbröstade kvinnor på jobbet, jag vill se barbröstade kvinnor på tv, på internet, i skogen, utanför fönstret, på bussen, på tågstationen, i trappuppgången, på affischer, på toaletten och självklart i min säng. Nu är jag oskuld igen :thumbup:

Jonny_88
2008-10-20, 22:25
But why? Jag förstår inte riktigt syftet? Så varmt blir det väl ändå inte av en t-shirt eller ett linne? Jag säger neeejee det ska dom inte få. Blir allmänt sur på formuleringen av frågan också, skulle killar få göra det men inte tjejer? *screwy*
För att man tycker att det är kul, självklart;D! Värmen är det väll inga störra problem med, iaf inte nu!:D Vissa tränar ju även för utseendet.

Tycker inte man ska träna utan tröja om det påverkar andras hygien.

Hannya
2008-10-20, 22:28
om dom är mindre & fulare än mig så javisst
annars inte.

Tricklev
2008-10-20, 22:55
om dom är mindre & fulare än mig så javisst
annars inte.

Ett nej hade räckt. :)

liro
2008-10-20, 22:59
För att man tycker att det är kul, självklart;D! Värmen är det väll inga störra problem med, iaf inte nu!:D Vissa tränar ju även för utseendet.

Aha, så det är alltså kul att träna utan tröja? Man gillar att flexa och vill göra det hela tiden under träningen? Men att träna för utseendet är väl ändå inte synonymt med att vilja gå runt och spegla sig i bar överkropp på gymmet? :Virro

Hemi
2008-10-20, 23:22
Sverige ligger nagonstans emellan, nakettyskland och Am. puritanism, det skall vara seriost, brackigt, ordentligt och rentvattat. Nej sager jag. fast ja ibland, dar jag i sa fall vill trana. Pa Kuba sager jag nog ja for det mesta. Osv, det beror pa kultur och klimat.

Jonny_88
2008-10-21, 00:05
Aha, så det är alltså kul att träna utan tröja? Man gillar att flexa och vill göra det hela tiden under träningen? Men att träna för utseendet är väl ändå inte synonymt med att vilja gå runt och spegla sig i bar överkropp på gymmet? :Virro
Jag valde bara ordet kul... Ja det är nog många som gillar det.

liro
2008-10-21, 07:36
Jag valde bara ordet kul... Ja det är nog många som gillar det.

Ok, thanks.

LoTiX
2008-10-21, 08:06
Jag vill se barbröstade tjejer på gymmet, jag vill se barbröstade kvinnor på stranden, jag vill se barbröstade kvinnor på stan, jag vill se barbröstade kvinnor i skolan, jag vill se barbröstade kvinnor på jobbet, jag vill se barbröstade kvinnor på tv, på internet, i skogen, utanför fönstret, på bussen, på tågstationen, i trappuppgången, på affischer, på toaletten och självklart i min säng. Nu är jag oskuld igen :thumbup:

+1!

Men är ingen som vill träna utan tröja rädd för att halka av bänken?

Nitrometan
2008-10-21, 08:49
Ett nej hade räckt. :)
Bra diss.

Men är ingen som vill träna utan tröja rädd för att halka av bänken?
Det finns magnesium.