handdator

Visa fullständig version : träningsvärk!


Wilson
2003-07-01, 19:32
Jag får alltid sjuuuk träningsvärk i bröst dagen efter ett bröstpass.. idag känns det som brösten ska slitas av bara jag spänner dem det minsta. Nån brännande känsla i dem..
Den hårdaste träningsvärk jag haft på länge :kickass:

Förresten det är väl inte farligt lr dåligt tecken å ha så stark träningsvärk? :em: tex att man kört dem föör hårt lr nåt

Pez
2003-07-01, 19:42
Att många upplever träningsvärken i brösten som värst (näst efter ben då antar jag :D ) beror nog i mångt och mycket på att just bröst är en muskelgrupp man tidigt i sin karriär lär sig köra hårt, sen hänger det där med lite för att jämnas ut med tiden...

Min teori iallafall...

/pez

King Grub
2003-07-01, 19:46
Jag får också alltid värst i bröstmuskulaturen, tillsammans med ben/rumpa. Ibland är det svårt att borsta tänderna. :D Jag tror att det, förutom vad Pez beskrev, också har en del att göra med sträckeffekten i bottenläget av bröströrelserna, som är svår att uppnå i övningar för de flesta andra muskler.

911
2003-07-01, 20:17
Japp samma här, först ben sen bröst sen triceps faktiskt....

Spec^
2003-07-01, 20:28
Ja fyfan triceps/biceps är inte kul..

Latsen är oxå förjefligt, helt öm i hela sidan..


Annars tar jag träningsvärk som ett bra tecken på att man kört hårt :bpump:

Allan
2003-07-01, 20:36
Det är fint när man får smärtkramp i pecsen. Häromdan körde jag tandborsten halvt in till örat när det knöt sig!:thumbup:

allan

DrP
2003-07-01, 20:53
Hur individuellt är det här med träningsvärk? Jag hade inte kört ben seriöst på några veckor så körde jag det i förrgår, hårt. Knäböj, raka marklyft mm. Alltså shit idag, jag kan knappt gå. Mina polare får aldrig sån värk. Kanske jag som är gnällig.

Lopezzo
2003-07-01, 21:01
Efter jag kört ett benpass kan jag knappt gå på flera dar...
Hur negativt är det då att köra HIIT. Jag brukar alltid vila 48 timmar mellan ett benpass och Hiit pass
Ex Ben måndag
Vila tisdag
Rygg onsdag
HIIT Tors, fre ,lör

Inte fan kan man väl vila längre än dehär???

Förslag tack...

Everest
2003-07-01, 22:27
Hastrings är fan härligast att ha träningsvärk i :kickass:

Pressarn
2003-07-01, 23:35
Bara jag som inte lyckas få träningsvärk i ryggen/axlarna? :rolleyes:
Annars tycker jag att lite träningsvärk i tuttarna bara är skönt :angel:

GhostFace
2003-07-02, 09:47
Axlarna är svåra att få träningsvärk i, instämmer.

Ben & Röven (även känt som Gluteus Maximus) är värst av alla ställen eftersom varje gång man ska sätta sig eller ställa sig upp ser man ut som om man har stelopererat benen, Gud förbjude att må hända...

Ryggen är också ganska svår att få värk i. Kanske tur det eftersom man då skulle få kylskåpssyndromet förknippat med sig. :D

AciDBL00D
2003-07-02, 10:14
Originally posted by GhostFace
Axlarna är svåra att få träningsvärk i, instämmer.

Ben & Röven (även känt som Gluteus Maximus) är värst av alla ställen eftersom varje gång man ska sätta sig eller ställa sig upp ser man ut som om man har stelopererat benen, Gud förbjude att må hända...

Ryggen är också ganska svår att få värk i. Kanske tur det eftersom man då skulle få kylskåpssyndromet förknippat med sig. :D

5-6 set tunga marklyft sen är det varma bad som gäller för man ens skall orka sitta upp!

Nils
2003-07-02, 10:15
Originally posted by Allan
Det är fint när man får smärtkramp i pecsen. Häromdan körde jag tandborsten halvt in till örat när det knöt sig!:thumbup:

allan
Det var länge sedan man fick skaffa eltandborste så att man kunde borsta tänderna trots träning :D

Märkligt med folk som knappt får ont någonstans. Slö träning eller bara snälla gener? Tyvärr är det nog generna. Jag får ordentlig träningsvärk vad jag än tränar och måste ofta lägga mig strax under vad jag tål om jag måste göra något speciellt dagen efter.

Nils

JJ
2003-07-02, 10:33
För mig handlar det om vana. Första benpasset efter ett uppehåll kan ge grym värk i 10 dar, har jag kört regelbundet ett tag känns det men gör inte ont. I biceps dock får jag aldrig speciellt mycket träningsvärk.