handdator

Visa fullständig version : Konsumtion av läkemedel/kostillskott på internet


Aerials
2008-10-14, 12:35
Surfade in på en kampanj som tar upp det här med försäljning av läkemedel/tillskott på nätet. Visas en mängd rätt bra filmer. Själv tycker jag det här borde bli en sticky.

http://www.crimemedicine.com/

Kischen
2008-10-14, 12:40
Surfade in på en kampanj som tar upp det här med försäljning av läkemedel/tillskott på nätet. Visas en mängd rätt bra filmer. Själv tycker jag det här borde bli en sticky.

http://www.crimemedicine.com/

Varför skulle det bli en sticky, har inget med kolozzeum att göra utan handlar väl om olagligt producerade läkemedel?

Hannya
2008-10-14, 12:46
Varför skulle det bli en sticky, har inget med kolozzeum att göra utan handlar väl om olagligt producerade läkemedel?

+2 icke relevant. även om det är intressant

Aerials
2008-10-14, 12:52
Nä, ni har rätt - det finns ingen relevans i den här kostillskott-tråden

Maod
2008-10-14, 13:52
Det där var ju inget annat än skrämselpropaganda.

Fatcan
2008-10-14, 17:06
"50% av läkemedlen som säljs på oseriösa internetsajter är falska". Jaha man får se till att köpa av dom seriösa då?

Aerials
2008-10-14, 20:49
"50% av läkemedlen som säljs på oseriösa internetsajter är falska". Jaha man får se till att köpa av dom seriösa då?

Tanken är väl att vi konsumenter inte kan veta huruvida säker produkten är - om det inte framgick, vilket det tydligen inte gjorde.
Är det så att ni känner att ni alltid är säkra på det ni köper via nätet så tummen upp, men jag personligen känner mig ibland ute på lite tunn is när jag letar efter kostillskott som t.ex. pre-workout produkter.

Fatcan
2008-10-14, 21:10
jag personligen känner mig ibland ute på lite tunn is när jag letar efter kostillskott som t.ex. pre-workout produkter.

Varför det?

Aerials
2008-10-16, 20:02
Jaha - Nu visade det sig att det var läkemedelsverket som producerat kanpanjen, you guys re idiots

4623
2008-10-16, 20:12
Jag känner mig ganska säker då jag inte beställer produkter från Al fajis-hörna. Utan erkänt bra leverantör, så känner ingen som helst oro.

Fatcan
2008-10-16, 20:48
Jaha - Nu visade det sig att det var läkemedelsverket som producerat kanpanjen, you guys re idiots

Ja? Det står på deras hemsida och det stod i tidningen för några dagar sen.

hertzman
2008-10-17, 07:42
Jaha - Nu visade det sig att det var läkemedelsverket som producerat kanpanjen, you guys re idiots

Vad har den här kampanjen överhuvudtaget att göra med kosttillskott?

Att handla från någon av de kända svenska leverantörerna garanterar nog att du får vad du beställt.

Vad menar du med att du inte känner dig säker att handla pre-workout produkter? Tror du Fairing eller Eiselt står och blandar ner arsenik i din Rage/Brutal FX?

Nitrometan
2008-10-17, 09:22
Vad menar du med att du inte känner dig säker att handla pre-workout produkter? Tror du Fairing eller Eiselt står och blandar ner arsenik i din Rage/Brutal FX?
Nej, inte alls.

Men kineserna blandar ju melamin i sin mjölk, som de sen gör mjölkersättning av och ger till sina barn. Man kanske ska passa sig för kinesiska råvaror?

hertzman
2008-10-17, 09:56
Nej, inte alls.

Men kineserna blandar ju melamin i sin mjölk, som de sen gör mjölkersättning av och ger till sina barn. Man kanske ska passa sig för kinesiska råvaror?

Jo... Om man handlar från kinesiska webshoppar bör man möjligen vara försiktig! :P

Tvekar på att det finns någon europeisk leverantör som importerar från kina med tanke på vår överproduktion av jordbruksprodukter. Känns även underligt om Amerikanerna skulle importera, då även dom har rätt hög produktion.

Eiselt eller Fairing kan nog berätta mer om hur marknaden ser ut än jag kan...

hertzman
2008-10-17, 10:06
Nej, inte alls.

Men kineserna blandar ju melamin i sin mjölk, som de sen gör mjölkersättning av och ger till sina barn. Man kanske ska passa sig för kinesiska råvaror?

Jo... Om man handlar från kinesiska webshoppar bör man möjligen vara försiktig! :P

Tvekar på att det finns någon europeisk leverantör som importerar från kina med tanke på vår överproduktion av jordbruksprodukter. Känns även underligt om Amerikanerna skulle importera, då även dom har rätt hög produktion.

Eiselt eller Fairing kan nog berätta mer om hur marknaden ser ut än jag kan...


Fast man vet aldrig:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=841033