handdator

Visa fullständig version : 10 sms på en gång?!


Racso
2008-10-13, 19:49
Undrar om någon mer än jag har följande problem.

Det kan nämligen bli så att jag får 5-15 sms på ett tillfället. Det visar sen att kanske 8 av sms:en är några dagar gamla. Det handlar inte om att jag har full inkorg.

Händer kanske nångång varannan månad. Vad beror det på?


(Tänkte kolla så att jag inte säger upp mitt abonnemang hos tele2 i onödan...)

Mr.Cosybear
2008-10-13, 19:57
Troligen operatörens problem. Du ska nog felanmäla det och fråga varför det är så. Troligen är det någon utrustning som har problem med att skicka ut meddelanden och på så vis lagras meddelanden upp och skickas iväg när utrustningen fungerar igen.

Som sagt, ring dem.

tenchi
2008-10-13, 22:13
tjejen fick ett meddelande jag skrev och skickade för nästan ett år sen skickat till sig igen. det var lite skumt.

Saft und Kraft
2008-10-13, 22:21
Ibland har det hänt att min telefon skickar ~20 tomma sms till någon godtycklig(?) person i telefonboken. Detta är självklart fullt tillräckligt för att man ska bli förbannad. Någon annan som är drabbad?

hahavaffan
2008-10-13, 22:22
Ibland har det hänt att min telefon skickar ~20 tomma sms till någon godtycklig(?) person i telefonboken. Detta är självklart fullt tillräckligt för att man ska bli förbannad. Någon annan som är drabbad?Då brukar ägaren till telefonen vara full och ha knapplåset av.

Saft und Kraft
2008-10-13, 22:34
Då brukar ägaren till telefonen vara full och ha knapplåset av.

Jo, det är vad mottagaren brukar föreslå. Så har icke varit fallet i något av fallen, detta till trots.