Visa fullständig version : Drink efter passet?
Tjenare, jag brukar dricka lite vassle direkt efter mitt pass på gymmet, men nu har miljön ändrats och jag måste numera cykla hem från gymmet i 4 km smått uppförsbacke, vilket gör mig ganska anfådd.
Frågan är då alltså vad ni tycker är mest optimalt för min styrketräning, att ta drinken innan eller efter cykelresan hem?
WHITEFOLKS
2008-10-13, 16:07
Mest optimalt för styrketräningen skulle jag tro är att ta den så fort som möjligt när du har tränat klart.
Dvs innan du cyklar hem.
Intag proteiner (vassle) och snabba kolhydrater så fort du kan efter träning, men helst inom en timme.
Är du riktigt snitsig köper du in Aminosyror som du blandar med snabba kolhydrater. De tas upp himlans fort av kroppen (antaget att magsäcken är tom) och går oftast snabbare att dricka än en gainer (dvs. det lämpar sig att trycka i sig innan man börjar cykla). Dessutom kan det vara jobbigt av cykla en lång sträcka med en mage fylld med mjölk och massa gainer. En Aminosyreshake är betydligt lättare i magen.
WHITEFOLKS
2008-10-13, 16:19
Han sa inget om mjölk, bara vassle. Sen är jag tveksam till att det skulle ge några större obehagskänslor med samma volym mjölk istället.
tack för svaren! min drink består av lite vassleprotein med 3 dl vatten så det är ingen fara med att det är mättande eller så.
men jag tänkte ta drinken direkt efter träning, byta om, cykla hem, duscha och sen laga middag. detta blir ca 30-40 min efter drinken då kan jag tänka mig, hur låter det?
King Grub
2008-10-13, 16:53
Det är inga problem.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.