handdator

Visa fullständig version : VLCD - Hur många här har erfarenhet av det?


Zagrow
2008-10-13, 05:32
Tänkte bara höra me folk här om hur många av er som har gjort det någon gång och vad var isåfall resultatet? Om ni fuskade så skriv det också så det inte blir missvisande.

Samt skulle de va skoj å veta eran utgångsvikt..

Jay-Z
2008-10-13, 06:28
Körde Velocity Diet i 3 veckor utan att fuska för några år sen. Så här i efterhand kan jag konstatera att resultaten var mycket goda. Gick från rätt degig till okej form, med dåvarande mått mätt.

Hade inte gjort om det dock.

Zagrow
2008-10-13, 06:30
Kan väl börja själv då.

8 Dygn utan fusk med sjuka promenader och hyffsat me träningspass ( totalt otränad från början och hade haft 1,5 års tid utan träning alls i stort sett )

Tappade ofattbara 12KG. Kom ner på 108KG

Åkte strax därefter på resa till Rhodes i grekland och lyckades käka upp mig lite granna, hamnade på 111,8KG. Har gått upp och ner.

Bestämmde mig nyss för att sätta igång igen och körde en vecka med bara äggvita och sallad samt gröt till frukost. Hamnade på 109KG.

Därefter började jag nu den 6/10 med nutrilett, som snart övergick till kcal räknande och vanlig mat ( har extremt lågt kcal intag med c.a 500 i snitt per dygn ) istället för att trycka i mig äckliga nutrilett drycker. Har alltså lärt mig att räkna o.s.v och har en matvåg.

Senast igår morse låg jag på 105KG blankt.

Fortsätter minst till den 20/10 då det har gått 2 veckor exakt.

Därefter blir det deffing på allvar med ett mycket högre kcal intag. ( Tänkte mig max 1500 kcal per dygn ) och då med rejält med träning.

Zero fusk.

Zagrow
2008-10-13, 06:31
Du måste klickat "post reply" några sekunder innan mig :D

Men kul att läsa.. Ger alltid lite mer motvation.


Men jag kan hålla med om att jag aldrig trodde att jag skulle klara av att göra om nutrilett dieten... Men efter dom första 3 dygnen så är det absolut inga problem..!

Scratch89
2008-10-13, 06:34
Körde Velocity Diet i 3 veckor utan att fuska för några år sen. Så här i efterhand kan jag konstatera att resultaten var mycket goda. Gick från rätt degig till okej form, med dåvarande mått mätt.

Hade inte gjort om det dock.

Hur var upplägget?

Prankie
2008-10-13, 07:30
Det är lite skillnad på velocity diet och very low calorie diet. Även om båda basera det mesta på flytande föda :)

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance_diet_nutrition_bo dybuilding/the_velocity_diet

Robert.E
2008-10-13, 18:24
Pulver drycken fixar jag inte. Men jag har absolut inga problem att leva på enbart Nutrilett bars. Så mitt tips är om du ska köra VLCD är att testa dem.

Hannya
2008-10-13, 18:38
Pulver drycken fixar jag inte. Men jag har absolut inga problem att leva på enbart Nutrilett bars. Så mitt tips är om du ska köra VLCD är att testa dem.

dyrt som skam i längden, men har du fet plånbok så kan du se fram emot en riktigt god diet :thumbup:

Robert.E
2008-10-13, 20:39
dyrt som skam i längden, men har du fet plånbok så kan du se fram emot en riktigt god diet :thumbup:

Jo det blir nog ca 1500kr för 2 veckor om man äter 6 bars om dagen.

antonio
2008-10-13, 22:28
Jag körde Cambridge-kuren för många år sedan,,,tror det var 2003, i 3 veckor,,orkade inte göra särskilt mkt men gick ner ca 7-8kg. Inte riktigt dom resultat jag hade väntat mig rent visuellt. Vet inte hur mkt av viktnedgången som utgjordes av fett men misstänker att det inte kan ha rört sig om mer än 3kg.

/A

shut teh face
2008-10-14, 08:12
Jag körde VLCD i min ungdom och det var rätt bra. Gick ned totalt 11kg på 4 veckor (körde nutrilett i samråd med läkare, vilket betyder blodprover och undersökning 1 gång i veckan). Efter kuren så höjde jag intaget väldigt lite i taget och tränade mkt hårt, så jag gick inte upp någonting efter.

Zagrow
2008-10-14, 15:17
Vill bara nämna att jag ligger på 103,7KG Grymmt nöjd över att jag fortfarande tappar c.a 600g per dygn ( ibland mer ibland mindre )