Visa fullständig version : Är detta fortfarande IF?
Frukost klockan 6, amino rush
Lunch klockan 12-1, valfritt
Middag, valfritt
Långt innan träning, kycklingfile
Precis innan träning, aminorush + ½rage + ½raw innan träning
gainer under träning med kreatin
gainer efter träning med kreatin
Kvällsfika klockan 8-9, valfritt + kaseinprotein (kesella)
Det jag tänkte på är aminosyrorna på morgonen, Förstör det IF:en?
Jag tog med hela dagens matschema bara för att se ifall det är något speciellt någon har några tankar om.:)
Scratch89
2008-10-12, 17:41
IF handlar om att äta all mat under 6-8 timmar på dygnet, och fasta resten. Du äter ju under hela dagen.
IF handlar om att äta all mat under 6-8 timmar på dygnet, och fasta resten. Du äter ju under hela dagen.
från 12-1 till 8-9?
det är ju 8 timmar?
Det jag undrade var ifall 6 gram aminosyror förstör hela upplägget?
f
Det jag undrade var ifall 6 gram aminosyror förstör hela upplägget?
Det gör det inte.
Det gör det inte.
tack, why?
Vad skulle det kunna förstöra?
Martin har själv sagt att ett par gram aminosyror på morgonen är OK.
Vad skulle det kunna förstöra?
Martin har själv sagt att ett par gram aminosyror på morgonen är OK.
Jag vet inte, därför frågade jag. :)
Är den där martin grundaren till IF eller?
Länk?
Insulinet åker upp vilket kan leda till att man inte får den där ökade insulinkänsligheten man är ute efter. 6g är ju dock en jävligt liten mängd energi ö h t så du behöver nog inte oroa dig.
Är det inga sockerarter med behöver du inte oroa dig för att blodsockret ska påverkas och göra dig hungrig/sugen; snarare tvärtom då: protein -> glukagon -> högre blodsocker -> mindre hunger.
"Den där Martin" är Grandmaster här på forumet, och inte grundare till IF men väl till 14/8 systemet som du vill använda.
Insulinet åker upp vilket kan leda till att man inte får den där ökade insulinkänsligheten man är ute efter. 6g är ju dock en jävligt liten mängd energi ö h t så du behöver nog inte oroa dig.
Är det inga sockerarter med behöver du inte oroa dig för att blodsockret ska påverkas och göra dig hungrig/sugen; snarare tvärtom då: protein -> glukagon -> högre blodsocker -> mindre hunger.
"Den där Martin" är Grandmaster här på forumet, och inte grundare till IF men väl till 14/8 systemet som du vill använda.
Tackar så mycket för hjälpen, Kan nog googla vidare själv nu.:)
Ursäkta om jag lät sur eller grinig. Det var inte meningen ...
Uppfattade dig inte så heller. :)
It's all good in the hood.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.