handdator

Visa fullständig version : Blev alla tjejer tappade när de var små? (Kärleksbekymmer)


Jaws
2008-10-12, 16:28
Denna bruden i fråga har jag känt i ca 1 år. I somras sms:ade hon och frågade om vi skulle träffas. Ja gärna, svarade jag och så gjorde vi det.
Vi har träffats väldigt regelbundet i nästan 3 månader och jag har börjat avla fram känslor. När jag nämnde detta för henne så blev hon sur och berättade att hon aldrig kommer att bli kär i mig, men vill fortfarande umgås och då menar hon umgås exakt som i ett vanligt förhållande och allt vad det inkluderar, sex osv. Jag sa då att om hon inte har känslor för mig så känns det lite som ett "dead end", alltså ett förhållande utan känslor tillbaka känns lite meningslöst enligt mig. Hon påpekar dessutom att hon inte tänker umgås med mig om jag träffar andra tjejer, en möjlighet som jag gärna vill ha för att komma över henne. Men samtidigt vill jag inte träffa andra tjejer, utan vill bara vara med henne och det kan jag ju vara men det känns jävligt skumt ändå.

1. Är jag dum som nämnde att jag har känslor?
2. Är hon dum i huvudet som ställer ett krav på att jag inte får träffa andra tjejer?
3. Varför kan jag inte bara fortsätta träffa henne och låtsas som att vi är tillsammans?
4. Jag känner mig ägd och inlagd i pomperdipossas ugn.

Over and out.

shut teh face
2008-10-12, 16:33
Denna bruden i fråga har jag känt i ca 1 år. I somras sms:ade hon och frågade om vi skulle träffas. Ja gärna, svarade jag och så gjorde vi det.
Vi har träffats väldigt regelbundet i nästan 3 månader och jag har börjat avla fram känslor. När jag nämnde detta för henne så blev hon sur och berättade att hon aldrig kommer att bli kär i mig, men vill fortfarande umgås och då menar hon umgås exakt som i ett vanligt förhållande och allt vad det inkluderar, sex osv. Jag sa då att om hon inte har känslor för mig så känns det lite som ett "dead end", alltså ett förhållande utan känslor tillbaka känns lite meningslöst enligt mig. Hon påpekar dessutom att hon inte tänker umgås med mig om jag träffar andra tjejer, en möjlighet som jag gärna vill ha för att komma över henne. Men samtidigt vill jag inte träffa andra tjejer, utan vill bara vara med henne och det kan jag ju vara men det känns jävligt skumt ändå.

1. Är jag dum som nämnde att jag har känslor?
2. Är hon dum i huvudet som ställer ett krav på att jag inte får träffa andra tjejer?
3. Varför kan jag inte bara fortsätta träffa henne och låtsas som att vi är tillsammans?
4. Jag känner mig ägd och inlagd i pomperdipossas ugn.

Over and out.
Nr 2 + nr 5; hon inga känslor det har du, dead end.

Raggis
2008-10-12, 16:34
Hon blev väl rädd när du nämnde att du har känslor för henne.

mangemani
2008-10-12, 16:39
påminner lite om en fjant som jobbar på jobbet mitt.
börja en 21 åring på jobbet(han är 36),han blev genast intresserad och försökte med alla medel att få henne intresserad,hon sa redan från början att det inte är nått mellan dom och aldrig kommer bli,han vägrar fatta och fortsatte ändå att hoppas och försöka och blev mer och mer sur/ledsen.

nu menar jag inte att du är en fjant,är bara en massa saker denna personen har gjort som har fjant förklarat honom.

1.du är inte dum som sa det du kände/tyckte...men man får ju vara bered på att svaret inte alltid är possetivt.
2.ja,hon verkar rätt så puckad om hon försöker hindra dej från att träffa andra.
3.visst kan du det,men,whats the point=/?
4.i understand you

Slartibartfast
2008-10-12, 16:44
Töntbrud som försöker hindra dig från att träffa andra.

Stoltz
2008-10-12, 16:59
Töntbrud som försöker hindra dig från att träffa andra.

Japp. Vad är det för jävla snack? Ska hon bestämma vem du ska träffa eller inte?

Einar
2008-10-12, 17:07
Hon kan inte både ha kakan och äta den. Hon får helt klart bestämma sig för vad hon vill.

Racso
2008-10-12, 17:15
4. Jag känner mig ägd och inlagd i pomperdipossas ugn.


Tyvärr... Skeppet sjunker, lämna henne medan du har hedern intakt. Kanske kommer hon till och med att respektera dig mer då.

regus
2008-10-12, 17:19
Alla tjejer blev tappade när de var små.

mini
2008-10-12, 17:25
Alla tjejer är inte tappade, men den här tjejen verkar vara det. Cirkulera, finns inget att se här.

lectris
2008-10-12, 17:26
lets see.. hon vill ha dig men på hennes villkor? låter som att hon utnyttjar dig ganska hård, dvs ni är båda dumma i huvudet. Träffar hon någon "bättre" så lär du ryka fortare än kvickt, dvs end it and end it now.

(jag blev inte tappad)

Sniggel
2008-10-12, 17:29
Så hon vill ha ett KK förhållande + vänner i allmännt, men inga känslor inblandade. Det kunde ju varit fine, om det nu inte varit så att du inte får träffa andra vilket ju inte går ihop. Då har hon antingen känslor för dig eller så betraktar hon dig som en ägodel att bestämma över.

regus
2008-10-12, 17:41
Mini och lectris: jo. :)

shut teh face
2008-10-12, 17:42
För övrigt så låter det rätt mkt som när jag var ihop med rolf, fick inte data krampus fastän vi bara var kk

Elfsberg
2008-10-12, 17:52
Spontant låter det lite som att hon är livrädd för att visa hennes egna känslor.

Om du misstänker att tjejen i fråga känner vice versa för dig kanske det kan vara en idé att hänga kvar ett tag.

Jag tycker du ska tagga ner relationen lite och se hur den utvecklas - just nu verkar hon ta dig för givet. Ta färre initiativ till att umgås och visa att du inte prioriterar henne över allt annat i världen. Spela svårflirtad.. ;)

strimman
2008-10-12, 18:06
:D Mini och lectris: jo. :)

RassK
2008-10-12, 18:36
Hon verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan, inte du heller, för den delen OM du följer efter hennes pipa.. Ställ krav själv, annars skit i det.

Fö håller jag med regus :(

Jorgen
2008-10-12, 18:42
Alla tjejer är inte tappade, men den här tjejen verkar vara det. Cirkulera, finns inget att se här.

Finns väl egentligen inte mycket att tillägga.

Säg hejdå till henne och leta upp någon som förtjänar dig.

High1ander
2008-10-12, 18:42
Jag tycker iaf att det ar charmigt att hon lever i sin egna lilla varld :)

Maste bara saga att det verkar smatt fucked up minst sagt. Ha sex med henne och ha sex med andra tjejer, visa att du inte behover hennes skit.

Jaws
2008-10-12, 18:42
Töntbrud som försöker hindra dig från att träffa andra.

Ja, verkligen. Hon får på något sätt alltid reda på när jag pratar med en annan tjej, sen efter det frågar hon hela tiden hur det går med den och den bruden osv. Drygt och omoget beteende.

lets see.. hon vill ha dig men på hennes villkor? låter som att hon utnyttjar dig ganska hård, dvs ni är båda dumma i huvudet. Träffar hon någon "bättre" så lär du ryka fortare än kvickt, dvs end it and end it now.

(jag blev inte tappad)

Hon vill ha kvar mig på hennes villkor ja, men hon vill inte att vi ska snacka känslor eller något överhuvudtaget. Hon vill tydligen bara vara vän, samtidigt som vi har ett rätt avancerat vän-förhållande enligt mig. Jag är dum i huvudet som sa något om känslor, men det berodde bara på att jag var säker på att hon tyckte om mig med, tji fick jag. Jag har svårt att se en kille som skulle passa henne bättre än mig, men jag vill samtidigt att hon ska hitta en annan kille så att jag kan börja tycka illa om henne. Jag kommer inte att ryka då hon anser att vi bara är vänner som kan snacka om allt, jag kommer däremot att ryka om jag träffar en annan tjej. sjukt konstigt.

Så hon vill ha ett KK förhållande + vänner i allmännt, men inga känslor inblandade. Det kunde ju varit fine, om det nu inte varit så att du inte får träffa andra vilket ju inte går ihop. Då har hon antingen känslor för dig eller så betraktar hon dig som en ägodel att bestämma över.

Exakt. Hon vill bara ha en kille att softa och göra vardagliga saker med. Jag har också spekulerat i att hon kanske tycker om mig ändå. Men jag kommer aldrig att få det ur henne, det blir ju visserligen rätt svårt om hon nu verkligen inte tycker om mig. Jag har aldrig blivit behandlad såhär innan, hon har sänkt mitt självförtroende. Ändå vill jag fortfarande ha henne.

Spontant låter det lite som att hon är livrädd för att visa hennes egna känslor.

Om du misstänker att tjejen i fråga känner vice versa för dig kanske det kan vara en idé att hänga kvar ett tag.

Jag tycker du ska tagga ner relationen lite och se hur den utvecklas - just nu verkar hon ta dig för givet. Ta färre initiativ till att umgås och visa att du inte prioriterar henne över allt annat i världen. Spela svårflirtad.. ;)

Det är aldrig jag som ringer henne, för jag vet att hon ringer. Hon ringer minst 2 gånger/dag och hon spekulerar i när vi ska träffas. Hade det inte varit denna bruden, så hade jag varit säker på att personen hade älskat mig. Jag kan inte tagga ner så mycket heller då jag träffar henne varje dag i skolan, då går hon dessutom alltid efter mig. Vad har jag egentligen drabbats av? Har Amor skjutit en pil rent åt helvete fel, hur kan jag tycka om en sånhär brud?

Deceiver85
2008-10-12, 18:48
1) Lev ut alla dina perversa sexfantasier med henne
2) Lämna henne med nyckeln till handbojorna bortkastade

Det bör för övrigt tilläggas att ALLA blev tappade när de var små, vissa klarade bara fallet bättre.

lectris
2008-10-12, 18:53
hon har sänkt mitt självförtroende

DING DING DING!!!

kan du ens få en större varningsklocka? ska hon få trycka ner dig helt i skorna eller? nä. hitta en vettig tjej, de finns helt klart.. nånstans.

Tricklev
2008-10-12, 18:57
Fastna inte för en manipulativ tjej bara, du är för ung för att dras ner i skiten det kan resultera i.

Yes
2008-10-12, 19:00
Säg hejdå till henne och leta upp någon som förtjänar dig.
Jag tror problemet någonstans är att båda förtjänar varandra...

Lellan
2008-10-12, 19:00
1) Lev ut alla dina perversa sexfantasier med henne
2) Lämna henne med nyckeln till handbojorna bortkastade

Det bör för övrigt tilläggas att ALLA blev tappade när de var små, vissa klarade bara fallet bättre.

+1
-1

Alltså, stör mig sjukt på puckobruden, och du måste ta tillbaks kontrollen över dig själv för det där mår du inte bra av. Är sexet ruskigt bra kör du finalvecka och använder slut på dina fantasier, sen är det finito och du bör frottera dig flitigt med kompisar du känner väl (få kompisbehovet tillfredställt) och så kan du gott flörta lite extra. Men förvänta dig inte att känna intensivt för någon annan genast, man behöver känna varandra först.

Å du å den här tjejen har ju lärt känna varandra, men det emellan er är destruktivt å sånt kladd är svårare att bli av med, men bör inte förväxlas med äkta känslor av finare kvalité. Sådana är sticky MEN får dig att må bra.

Men bli inte taskig tillbaks mot henne, orka ägna överflödig energi. (Good karma å sånt, du vet..) Lek av dig, lek vidare, glöm puckobrud och se destruktivt förhållande som en parentes i ditt liv du lämnar bakom dig.

U go grrrl! :hbang:

(Bara rubriken är ju en varningssignal: "alla brudar tappade" jmf tjejer som dejtar svin "är alla killar svin". Svar nej: men man tenderar att upprepa sin historia och det är fan tjatigt så det lär du ju undvika, rekommenderar att bli go och gla istället)

sundvall
2008-10-12, 19:04
Nu säger jag inte att detta är nån regel. Men vad jag har erfarat så är det i princip aldrig någonsin bra att berätta för en tjej precis hur man känner, förhållande eller ej. Kanske dom tappar spänningen, osäkerheten som dom kanske gillar, fan vet jag. Jag må låta bitter, men är det bara jag som har fått den uppfattningen?

Tricklev
2008-10-12, 19:07
Nu säger jag inte att detta är nån regel. Men vad jag har erfarat så är det i princip aldrig någonsin bra att berätta för en tjej precis hur man känner, förhållande eller ej. Kanske dom tappar spänningen, osäkerheten som dom kanske gillar, fan vet jag. Jag må låta bitter, men är det bara jag som har fått den uppfattningen?

Visst finns det förhållanden som klarar av att folk är öppna med deras känslor, det är ju inte så att alla förhållanden dör vid "Jag älskar dig", eller motsvarande.

Jay-Z
2008-10-12, 19:09
sundvall: Men för helvete. :)

Edit: Ja, du är bitter. Och för ung för att vara så bitter.

sundvall
2008-10-12, 19:16
Visst finns det förhållanden som klarar av att folk är öppna med deras känslor, det är ju inte så att alla förhållanden dör vid "Jag älskar dig", eller motsvarande.

Absolut, inte heller det jag menar. Det jag syftar på är att när killar öppnar sig för mycket med hur dom känner så verkar det som att intresset från tjejen blir svagare. Jag såg fenomenet när jag var 14, och än idag verkar det stämma ganska bra. Saker som "jag vill att det alltid ska vara du och jag" "Jag kommer aldrig lämna dig" gör säkert tjejen glad, men det känns som att dom på djupet helt enkelt blir rätt turned-off av sån skit. Spänningen dör lite, på ett sätt. Och ja, jag hatar det verkligen.

sundvall
2008-10-12, 19:17
sundvall: Men för helvete. :)

Edit: Ja, du är bitter. Och för ung för att vara så bitter.

Ja, stämmer säkert... men det är svårt att bli annat när man ser samma sak åter och åter igen.

Jay-Z
2008-10-12, 19:18
Absolut, inte heller det jag menar. Det jag syftar på är att när killar öppnar sig för mycket med hur dom känner så verkar det som att intresset från tjejen blir svagare. Jag såg fenomenet när jag var 14, och än idag verkar det stämma ganska bra. Saker som "jag vill att det alltid ska vara du och jag" "Jag kommer aldrig lämna dig" gör säkert tjejen glad, men det känns som att dom på djupet helt enkelt blir rätt turned-off av sån skit. Spänningen dör lite, på ett sätt. Och ja, jag hatar det verkligen.

Nyckelorden är nog tajming och att inte vräka ur sig sådant efter 2 veckor och två folkisar.

sundvall
2008-10-12, 19:23
Nyckelorden är nog tajming och att inte vräka ur sig sådant efter 2 veckor och två folkisar.

Har en polare som är 27 bast, jag gav honom rådet att kanske öppna sig lite då och då och verkligen visa för tjejen att hon betyder något för honom (dom har varit tsm i 2.5år nu) och hon har varit rätt fast i honom under denna tid. Han sa till henne att han ville ha en framtid med villa och sånt med henne, att hon är den personen som betyder mest i hans liv etc.... 2 veckor senare "vet hon inte vad hon vill" längre. Detta skedde för någon månad sen. Nu har dom "uppehåll" och han går i stort sett å väntar på besked från henne... önskar jag aldrig gett honom det tipset.

Jay-Z
2008-10-12, 19:26
Har en polare som är 27 bast, jag gav honom rådet att kanske öppna sig lite då och då och verkligen visa för tjejen att hon betyder något för honom (dom har varit tsm i 2.5år nu) och hon har varit rätt fast i honom under denna tid. Han sa till henne att han ville ha en framtid med villa och sånt med henne, att hon är den personen som betyder mest i hans liv etc.... 2 veckor senare "vet hon inte vad hon vill" längre. Detta skedde för någon månad sen. Nu har dom "uppehåll" och han går i stort sett å väntar på besked från henne... önskar jag aldrig gett honom det tipset.

Alltså. Det är väl bra att du räddade honom från en tjej som uppenbarligen inte var någon som passade honom?

sundvall
2008-10-12, 19:29
Alltså. Det är väl bra att du räddade honom från en tjej som uppenbarligen inte var någon som passade honom?

Ja, men alltså sådär låter det ju varje gång efter nåt sånt här. "Inte passade honom" ... alltså jag vet ju inte allt för mycket, men vad jag har sett så var hon VÄLDIGT fast vid honom under denna tid, och han gav många ggr blanka fan i henne. När han sedan öppnar sig så blir hon ointresserad och vill ha pauser och skit... jag menar, det är ju inte första gången man ser något liknande. Man rationaliserar det som att "tjejen var knäpp" eller whatever. hon går ju troligtvis bara efter vad hon känner.

Tricklev
2008-10-12, 19:32
Klart som fan man blir skärrad om någon börjar snacka om villa med mera, man kan älska någon hur mycket som helst, men det är ingen garanti på att man vill få sin framtid planerad.


Om jag inte hakar upp mig på den detaljen dock, så håller jag med dig till viss del, stora kärleksförklaringar har en tendens att inte bli så lyckade som i valfri drama rulle.

Frillan
2008-10-12, 20:58
Knepig brud det där, spola slynan.

Jorgen
2008-10-12, 21:01
Knepig brud det där, spola slynan.

Slynan? Du är inte så gammal va?

Varnad är du i vilket fall som helst. Så skärp dig.

Stoltz
2008-10-12, 21:02
Klart som fan man blir skärrad om någon börjar snacka om villa med mera, man kan älska någon hur mycket som helst, men det är ingen garanti på att man vill få sin framtid planerad.


Väldigt sant. Jag har alltid älskat att ha tusen vägar framför mig som jag ska välja mellan, men när det börjar närma sig att få det förplanerat redan så blir jag skärrad.

Pimpen
2008-10-12, 21:59
Har du sex före äktenskapet så är det snarare du som blev tappad som barn. Skäms.

ManuelIT
2008-10-12, 22:35
Har du sex före äktenskapet så är det snarare du som blev tappad som barn. Skäms.
Hahaha, är du seriös?

C.E.J.
2008-10-12, 22:38
Alla tjejer blev tappade när de var små, men det är inte sånt där beteende som antyder det.

Tricklev
2008-10-12, 22:45
Pimpen talar sanning, det finns många kapitel i Bibeln som talar om synderna med att anpassa sig efter samhället istället för Guds stadgar. Den absoluta majoriteten är påväg direkt till helvetet om dom inte byter väg.

kalle_banan
2008-10-12, 23:11
Nu behöver du komma ihåg att du är en man.

1. Är jag dum som nämnde att jag har känslor?
Nej, du var inte dum.
2. Är hon dum i huvudet som ställer ett krav på att jag inte får träffa andra tjejer?
Ja, hon är dum i huvudet.
3. Varför kan jag inte bara fortsätta träffa henne och låtsas som att vi är tillsammans?
För hon är psycho och vill kontrollera dig.
4. Jag känner mig ägd och inlagd i pomperdipossas ugn.
Ibland går saker och ting åt helvete, det kommer kännas bra när du kommit över henne, då kan du se tillbaka på den här händelsen och skratta.

Tolkia
2008-10-13, 06:40
Mini har sagt det mesta. Pinan att säga upp bekantskapen är tidsbegränsad, och nog att föredra framför pinan att vara fast i ett destruktivt icke-förhållande på obestämd tid. Skulle det vara så att tjejen bara har ett väldigt konstigt sätt att hon blir "skärrad" av kärleksförklaringar så borde hon vakna till av att se att hennes beteende stöter bort killen.

Vad gäller det att "alla tjejer" skulle vara emotionellt underutvecklade och automatiskt tappa intresset när en kille visar sig intresserad av mer än högst osäkra överenskommelser som Sundvall så bittert beklagar skulle jag rekommendera Sundvall och hans kompisar att sluta ragga upp fjortisar, alternativt vänta med raggandet tills de uppnått en ålder då de kan ragga upp annat än fjortisar.

Nelli
2008-10-13, 07:29
Du far se det sa har - hellre att detta hande nu i borjan nar du inte ar aldeles nere i henne...
Dumpa och ga vidare... inget att hamta dar...

Cilia
2008-10-13, 07:51
Alltså. Det är väl bra att du räddade honom från en tjej som uppenbarligen inte var någon som passade honom?
Jag håller med, rätt tjej hade blivit glad och blivit mer bunden till honom.

delta kilo
2008-10-13, 12:42
Hon blev väl rädd när du nämnde att du har känslor för henne.

+1 (plus kanske tappad)

Linnet
2008-10-13, 14:08
Absolut, inte heller det jag menar. Det jag syftar på är att när killar öppnar sig för mycket med hur dom känner så verkar det som att intresset från tjejen blir svagare. Jag såg fenomenet när jag var 14, och än idag verkar det stämma ganska bra. Saker som "jag vill att det alltid ska vara du och jag" "Jag kommer aldrig lämna dig" gör säkert tjejen glad, men det känns som att dom på djupet helt enkelt blir rätt turned-off av sån skit. Spänningen dör lite, på ett sätt. Och ja, jag hatar det verkligen.


Hört talas om fenomenet att man ser det man vill se? Är ett väldigt väletablerat socialpsykologiskt fenomen att man kommer lägga märke till saker som styrker ens egen uppfattning i en fråga. På samma sätt bortser man från sådant som talar emot den uppfattning man har, detta sker helt omedvetet.

sundvall
2008-10-13, 15:30
Hört talas om fenomenet att man ser det man vill se? Är ett väldigt väletablerat socialpsykologiskt fenomen att man kommer lägga märke till saker som styrker ens egen uppfattning i en fråga. På samma sätt bortser man från sådant som talar emot den uppfattning man har, detta sker helt omedvetet.

Absolut! Jag känner verkligen till det. Men bara därför kan man ju inte lägga ner all tankevärksamhet ö h t och skylla allt på att man "ser det man vill se". Det är inte så att jag finner något direkt ideal i det, det är bara saker som jag lagt märke till många många ggr nu.